FidelC Opublikowano 6 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2016 Witam. Czy ktoś wie jak rozwiązać problem zacinającej się stacyjki w k12 z systemem keyless? To ustrojstwo notorycznie zacina się przy wyższych temperaturach Może zna ktoś na to jakiś sposób. Może trzeba rozebrać kolumnę kierownicy i coś przeszlifować (posmarować)? Z góry dziękuję za pomoc i wskazówki. Hmmm.... Chyba nikt nie miał takiego problemu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 7 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2016 Przycisku przy stacyjce (zwalniajacego blokadę jednocześnie przekręcając starter) używasz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
apgar Opublikowano 7 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2016 Standardowy problem w Micrach wyposażonych w KeyLess :-( Stacyjki made in France. Przerabiałem to. Niestety wymaga to rozebrania całej obudowy stacyjki/ plastiki przy kierownicy. Następnie trzeba zerwać oryginalne śruby (2 szt o ile dobrze pamiętam). Stacyjkę odpinasz od białej kostki i rozłączasz z antenką transpondera (taki kabelek). Odpinasz pozostałe kable (są wtyki) i kierunek speca od mechaniki precyzyjnej. Nie słuchaj tylko porad typu "psiknij WD-40" bo pomoże na chwilę a potem permanentnie zablokuje stacyjkę. Jak będziesz miał mniej szczęścia zewrze styki jak po takiej operacji ją zamontujesz. Moja była regenerowana i pomogło. Wcześniej pierwsze objawy faktycznie pojawiały się po pozostawieniu auta na ostrym słońcu. Druga możliwość (jeśli regeneracja będzie niemożliwa) to zakup używanej na Alledrogo (koszt +/- 200 zł z przesyłką) ale tu uwaga: kupuj tylko z oryginalnymi pilotami do niej. Piloty trzeba wczytać do twojego kompa z Micry usuwając wcześniej wkodowane 2 kluczyki. A to znowu kosztuje. Obecnych cen nie znam ale pewnie kolejne ok 200 zł. Pamiętaj by po wczytaniu pilotów poprzekładać groty żebyś mógł w razie potrzeby otworzyć auto "z klucza". Spec od regeneracji stacyjki powinien bez problemu ustawić ci tą kupioną pod stary grot oryginalnego (pierwotnego) kluczyka. Do wczytania tych kupionych pilotów do kompa w Micrze potrzebny jest kod. W instrukcji z autem jest wydrukowany w takich przerywanych liniach do wycięcia z kartki. Jak go nie masz to niestety kierunek serwis i muszą go ściągnąć po numerze VIN a to kosztuje i trwa z 1 dzień. Załatw temat bo za którymś razem auta nie odpalisz. Stacyjka zatnie się na amen a wtedy tylko laweta :-(. Powodzenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FidelC Opublikowano 9 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2016 Dzięki za info. Rozmawiałem z kilkoma specami od stacyjek, ale żaden nie chce się tego podjąć, bo podobno jest problem z rozebraniem całego mechanizmu w tym modelu Nie ma ktoś z was jakichś namiarów na konkretnego specjalistę z tej dziedziny. A swoją drogą, to nie wiecie czy łatwo jest zerwać te śruby fabryczne, mocujące stacyjkę do kolumny kierownicy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
apgar Opublikowano 10 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2016 Co do speca w Warszawie to nie powinieneś mieć problemu ze znalezieniem. Tylko chodzi o dobrego a nie takiego, który powie, że "no problem" a potem skopie robotę.Zerwanie śrub zajmuje z 1,5 godz. Mało miejsca i ostrożnie trzeba narzędziami operować żeby nie uszkodzić plastików. Ale da radę. Na wymianę żarówki w tym aucie też niektórzy narzekają :-)Powiem szczerze, że pytałem tego swojego speca co zrobił z moją stacyjką i chciałem nawet za tą wiedzę zapłacić ale nie zgodził się i nie zdradził patentu :-(. Doraźnie możesz psiknąć jakim specyfikiem do mechaniki precyzyjnej ale takim, który nie przewodzi prądu (żeby nie zwarł styków) i nie zalepia trybików po wyschnięciu. Są takie środki do elektroniki. Np teslanol. Tylko z umiarem. Psiknij, odczekaj i parę razy przekręć stacyjką. Resztę wygoogluj tzn co za ile i gdzie kupić:-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 13 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2016 Witam. Czy ktoś wie jak rozwiązać problem zacinającej się stacyjki w k12 z systemem keyless? To ustrojstwo notorycznie zacina się przy wyższych temperaturach Może ten temat coś Ci podpowie, bo też problem jak ciepło http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/103169-k12-czasami-nie-kr%C4%99ci-czy%C5%BCby-rozrusznik/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FidelC Opublikowano 14 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2016 Dzięki za rady. Już sobie poradziłem :-) Wystarczyło kupić używaną stacyjke na allegro bez kluczyków. Koleś od stacyjek poprzekładał elektronikę od starej stacyjki do tej kupionej i wszystko śmiga :-) W sumie zajęło mu to kilka godzin (łącznie ze zdjęciem śrub). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dyzio1 Opublikowano 25 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2016 Do znalezienia na brytyjskich stronach... Mam podobny problem, na brytyjskim forum przeczyłam, że serwisant z aso nissana zaleca użycie "pudru" grafitowego, w sprayu. https://www.micra.org.uk/threads/micra-keyless-go-steering-ignition-lock-jams.38758/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matador41 Opublikowano 25 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2016 Do znalezienia na brytyjskich stronach... Mam podobny problem, na brytyjskim forum przeczyłam, że serwisant z aso nissana zaleca użycie "pudru" grafitowego, w sprayu. https://www.micra.org.uk/threads/micra-keyless-go-steering-ignition-lock-jams.38758/ spróbować na początek nie zaszkodzi, zawsze to taniej niż kupować od razu całą stacyjkę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.