Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P12] Problem z odpaleniem ciepłego silnika - niskie obroty


fujifilm

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie.

Jestem nowy, więc na początku chciałbym się ładnie przywitać :) Jestem właścicielem Nissana Primery P12 (QG20DE, hatchback, benzyna) z 2002 roku. Od kilku tygodni borykam się z małym problemem. Postaram się go w miarę dokładnie opisać. Otóż samochód po odpaleniu (np. rano lub po dłuższym postoju) nie sprawia problemu. Odpala "na dotyk", obroty na poziomie 1100, po czym stopniowo opadają do 800 (po nagrzaniu silnika), a po jakimś czasie nawet do 600. Problem z odpaleniem pojawia się, kiedy silnik jest nagrzany. Po uruchomieniu silnika odpala bez problemu, wskazówka obrotomierza wskazuje na starcie 1200 po czym szybko spada do zera no i wiadomo - silnik gaśnie. Podczas odpalania ciepłego silnika muszę mu pomóc dociskając co jakiś czas pedał gazu. Obroty ciepłego silnika spadają do poziomu 500-600. Podczas jazdy, kiedy dojeżdżam na biegu jałowym do świateł i wciśnięciu pedału hamulca auto również gaśnie. To samo mam, kiedy próbuję pokonać skrzyżowanie, np. skręcając na nim.

W aucie pół roku temu wymieniałem świece, zaś na początku tego miesiąca filtry - powietrza, przeciwpyłkowy oraz oleju.

Pojechałem samochodem do serwisu Bosh'a, na diagnostykę komputera. Po badaniu otrzymałem kartkę z diagnostyki, na której widnieje informacja, że nie stwierdzono żadnych błędów. Elektryk z Bosh'a podejrzewa uszkodzenie czujnika położenia wału korbowego (?)

Rok temu wyskoczył mi znany błąd 0420 (katalizator?), który został wykasowany i od tego momentu już się nie pojawił. Mój mechanik twierdzi, że to wina przepustnicy i powinienem jechać do elektryka. Jestem odsyłany od mechanika do mechanika i nikt nie potrafi mi pomóc. Jeżeli chodzi o stan silnika, to nie zauważyłem, jakiś widocznych uszkodzeń: pompa wody działa - nie ma wycieków, pasek klinowy napięty, pracuje prawidłowo - nie ślizga się, termostat sprawny - silnik szybko się nagrzewa (wskaźnik pokazuje mi troszkę mniej, niż połowa), silniczek krokowy - nie wiem, czy w ogóle jest w tym modelu i gdzie go szukać, przepływomierz sprawny - odpiąłem wtyczkę na odpalonym silniku, gaz przestał działać, pojawił się błąd ESP i zapaliło mi się mnóstwo kontrolek :D (błąd oczywiście został zaraz wykasowany). Silnik potrafi wypić trochę oleju, co jest ponoć normą w tym modelu, ale nie sądzę, by miało to wpływ przy odpalaniu samochodu. Wczoraj poświęciłem dużo czasu przy aucie. Zdemontowałem plastikową osłonę silnika, przeczyściłem wszystkie wtyczki, do jakich udało mi się dostać, posprawdzałem węże od dolotu i podokręcałem co luźniejsze opaski zaciskowe, sprawdziłem stan wiązek kablowych. Wg mnie wszystko jest OK. 

Będę wdzięczny o pokierowanie mnie, gdzie mam szukać problemu. Może jakieś namiary na mechanika/elektryka w Swarzędzu - Poznaniu, który zna to auto?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a sprawdzałeś szczelność cylindrów ? byle jaki mechanik zrobi to za grosze. A co do silniczka krokowego powinieneś go mieć i pewnie jest (a raczej musi być) przy przepustnicy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sobotę miałem czyszczoną przepustnicę oraz przepływomierz. Przepustnica wyglądała jak wnętrze komina pieca kaflowego :D Po czyszczeniu wykonano jeszcze adaptację przepustnicy. Samochód ma prawidłowe obroty, nie gaśnie i w końcu ożył :)

Problem rozwiązany, temat można zamknąć. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a sprawdzałeś szczelność cylindrów ? byle jaki mechanik zrobi to za grosze. A co do silniczka krokowego powinieneś go mieć i pewnie jest (a raczej musi być) przy przepustnicy. 

w P12 z silnikiem QR20DE nie ma silniczka krokowego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam, to samo powiedział mechanik - w tym modelu nie ma silnika krokowego :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...