maraz44 Opublikowano 23 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2016 (edytowane) Cześć Mam problem od dłuższego czasu w samochodzie coś szwankuje.... silnik 1,8 Pb + gaz, 2002 rok sedan Wykryte błędy to P0302, oraz błąd - do wymiany katalizator I tak by nie rozwodzić się chodzi mi o błąd P0302 mam z tym problem. Samochód jeździ jak chce szarpie przy odpalaniu, terkoce jak ropniak, jeździ na 3 gary - czuć to pod stopą przy 4 biegu i 50 km/h telepie co zostało wymienione przed usterką: olej -VALVOLINE MaxLife 10W40 5L wcześniej jeździłem na podobnych parametrach chyba mobil świece filtr oleju czujnik położenia wałka cewka na 2 cylindrze (bo sądziłem, że to to ) luzy zaworowe ok wszystko nowe byłem u mechanika śmiać mi się chciało bo stwierdził, że trzeba przedeptać :) :) wyczyścił zawory jakimś olejem, pytałem o stan silnika - zawory ok, łańcuch ok, po wizycie u niego auto faktycznie się odmuliło, kompresja się polepszyła, ale problem został. Pojawia się on nieregularnie, zazwyczaj na zimnym silniku. Po przejechaniu 15 km problem znika (gaszę samochód i odpalam na nowo na poboczu). Problem z katem to osobna spawa, ale może mnie ktoś poprawi. sondy wg wskazań działaj choć się kończą (pierwsze 2 szt). Drugie też choć błąd w ASSO stwierdzony to kat do wymiany - nie dyskutowałem o cenie. Pytania: 1. czy to się trzyma kupy, by sondy miały wpływ na wypadanie zapłonu? na zalewanie silnika? Słyszałem od innego mechanika, który się zajmuje wymianą kat. że w wym modelu nie ma to wpływu na skład mieszanki (chodzi o 2 parę sond). Dodam, że mam tzw. okulara żeliwnego (kat) i wkładu nie chcą mi wymienić, bo nie da się zespawć :) :) :) 2. czy w przypadku wymiany sond (2szt.) przed katalizatorem i wstawieniu tulei dystansowych na drugiej parze coś ugram (zakładając, że kat jest jeszcze ok) Wdzięczny będę za podpowiedzi, sondy wymienić mogę sam bo dwie ręce mam, grubsze sprawy to mechanik... Edytowane 23 Maja 2016 przez maraz44 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skit Opublikowano 23 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2016 no ja bym na początek sprawdził kompresję albo podaj jakie masz wartości jeżeli była sprawdzana, a potem luzy zaworowe i nie na słuch tylko szczelinomierzem, bo wątpię że tak sprawdzał to twój mechanik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 23 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2016 cewki oki tz ich połączenia wtyczki miejsca wtyku z świecą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maraz44 Opublikowano 29 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2016 tak jak pisałem sprawdzane przez fachowca luzy zaworowe ok, kompresacja też poprawiona cewki sprawdzone. Dziś palił bez zarzutu......... po długim weekendzie 700 km i bez problemu - dziwna to maszyna co się nie cyklicznie zacina (nawet sie rymło) ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 29 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2016 deszcz ==wilgoć problemy ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maraz44 Opublikowano 30 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2016 niekoniecznie w szklarskiej lało jak ...., a wracając nic się nie działo więc chyba elektryka odpada Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 30 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2016 Czekaj ty masz coś ala V 4 .. czyli osobne banki 2+2 cyl /// sprawdz dokładnie pierwsze 2 sondy a drugie są raczej tylko od diagnostyko katów choć ktoś gdzieś wyczytał że w jakiś tam sytuacjach Ecu podpiera się wskazaniami z drugich choć not programistycznych nikt nie widział /.// zrób tak jak następnym razem objawy wystąpią to przewal na pb i odłącz zawory lpg zakręć butlę odkręć węża od zasilania wtrysków by nie było gazu w układzie i nie miał gdzie uciekać i zobacz co się dzieje ... może czasem leje któryś wtryskiwacz . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maraz44 Opublikowano 31 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2016 pierwsze sondy wg diagnozy się kończą pewnie wymienię na uniwersalne .... choć jeszcze muszę poczytać na forum ;0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radomir1916 Opublikowano 5 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2016 Cześć. Jestem tu nowy, bo i od niedawna posiadam P12 2002r w benzynie. Korzystając z forum nauczyłem się kilku rzeczy, m.in. wejść w ustawienia (info + pokrętło). Mam wersję niemiecką to też i nauczyłem się terminologii menu Wszedłem w "FEHLERDETAILS" i tam wyświetla się komunikat "Ein fehlerhaftes Teil liegt vor und mehrere Fehler sind aufgetreten" (tłum. wadliwy element jest obecny i wystąpiło więcej błędów". Co to oznacza? Mam powody do niepokoju? Pozdrawiam wadliwy element jest obecny i wystąpiło więcej błędów wadliwy element jest obecny i wystąpiło więcej błędów wadliwy element jest obecny i wystąpiło więcej błędów wadliwy element jest obecny i wystąpiło więcej błędów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
janusz12 Opublikowano 6 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2016 radomir1916 podłączałeś pod komputer? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radomir1916 Opublikowano 6 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2016 nie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
janusz12 Opublikowano 6 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2016 nie to go zdiagnozuj tak to nic nie wskórasz,ja sobie kupiłem interfejs średniej klasy ale dla mnie to wystarczy bynajmniej diagnostom nie dam zarobić a mechanicy niektórzy podkreślam niektórzy pol auta wymienia i dalej kicha. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radomir1916 Opublikowano 6 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2016 ok, sprawdzę, dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maraz44 Opublikowano 21 Września 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Września 2016 Odświeżam temat ... problem z jazdą na "3 gary" się powtarza.Choć dawno nie diagnozowałem kompa w czasie jazdy włącza mi się i mryga kontrolka silnika przypuszczam, że to nic innego niż kod o numerze NSMTB 0000 - Niecykliczny Spadek Mocy i Telepanie Bryką 0 rozwiązań 0 ratunku 0 pomysłów 0 racjonalnych spekulacji .... może w tym tyg podepnę po raz kolejny pod kompa i sprawdzę co się dzieje ale neewsów się nie spodziewaj JW. kusi mnie by wstawić tuleje dystansowe za kat. to w sumie od tego problemu się zaczęło może objawy to konsekwencja ... pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matador41 Opublikowano 21 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2016 pierwsze sondy wg diagnozy się kończą pewnie wymienię na uniwersalne .... choć jeszcze muszę poczytać na forum ;0 czy wymieniałeś w międzyczasie sondy, jeśli tak to na jakie (firma)? a jeśli nie to czy są tam ori czy inne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maraz44 Opublikowano 12 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2017 Jak do tej pory problem z telepaniem pojawia się co jakiś czas niecyklicznie nie zmieniłem sond/... Wpadłem na pomysł by wymienić olej bo w sumie po ostatniej wymianie się zaczęło zobaczymy czy się zmieni. Poza tym pojawił się niecykliczny problem zwłaszcza na mrozie- przy przekręceniu kluczyka silnik nie reaguje ( słychać brzdęk i jakby coś się kręciło) jeśli trzymam kluczyk dalej w pozycji zapłonu to po 2 sekundach odpala ... śmieszność może ktoś miał taki problem??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
crazykill Opublikowano 12 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2017 mi jak swiatlo stopu zdechlo to sie dziwne rzeczy dzialy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maraz44 Opublikowano 12 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2017 stop działa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fryc Opublikowano 13 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2017 Brzęczenie to przepustnica Wymień wreszcie te sondy- koszt mały.Bierzesz Denso uniwersalne na allegro do twojego modelu czyli takie co różnią się tylko tym ,że sam dorabiasz wtyczkę.Długośc przewodów musi być taka sama Jęsli faktycznie działa na 3 gary to kup 2-3 cewki i podmieniaj. Sprawdź i wyczyść i popraw masy w aucie-na każdym kroku jak troche juz forum przeczytałem ludzie piszą ,że w tym aucie same problemy z elektryką i kiepską masą to tu to tam. Ogólnie twoje objawy znikły u mnie po wymianie rorządu z tym odpalaniem to rozrusznik wtedy nie kręci?Jakie napięcie na aku?Może masz zwalony akumulator i problemy gotowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matador41 Opublikowano 13 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2017 ............ Wymień wreszcie te sondy- koszt mały.Bierzesz Denso uniwersalne na allegro do twojego modelu czyli takie co różnią się tylko tym ,że sam dorabiasz wtyczkę.Długośc przewodów musi być taka sama.......... denso faktycznie są bardzo dobre, wymienałem kiedyś regulacyjną i do dziś super działa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maraz44 Opublikowano 21 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2017 Brzęczenie to przepustnica Wymień wreszcie te sondy- koszt mały.Bierzesz Denso uniwersalne na allegro do twojego modelu czyli takie co różnią się tylko tym ,że sam dorabiasz wtyczkę.Długośc przewodów musi być taka sama Jęsli faktycznie działa na 3 gary to kup 2-3 cewki i podmieniaj. Sprawdź i wyczyść i popraw masy w aucie-na każdym kroku jak troche juz forum przeczytałem ludzie piszą ,że w tym aucie same problemy z elektryką i kiepską masą to tu to tam. Ogólnie twoje objawy znikły u mnie po wymianie rorządu z tym odpalaniem to rozrusznik wtedy nie kręci?Jakie napięcie na aku?Może masz zwalony akumulator i problemy gotowe. No minęło pojawiał się problem dziś wymieniłem świece - jedna była różowa, olej - nie polecam tego co miałem wcześniej - smoła jak w dieslu, filtr oleju. zobaczymy jak będzie śmiał. Cewki już wymieniałem masa jest ok. sondy nie bedę wymieniał bo to zafałszowanie od lpg - prędzej wstawię dystans. Elektryka ok jak się przejade po dzisiejszej wymianie to dam znać dzięki odświeżam temat problem pojawił się (z odpalaniem) pzy minusowych temp. tej wiosny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.