damian22 Opublikowano 29 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2016 Witam wszystkich. Zwraca się z prośbą o radę. Niedawno, przy uruchomieniu silnika zapaliła mi się kontrola ciśnienia oleju. Świeci się ona z 10 sekund od uruchomienia silnika i następnie gaśnie, i tak przy każdym uruchomieniu. Na wy wyświetlaczu również jest to sygnalizowane tożsamą kontrolką wraz z napisem ausfurliche information. Myśląc, że poziom oleju jest zbyt niski sprawdziłem jego stan. Okazało się, że jest ponad maximum. Olej wymieniałem pod koniec stycznia. Nie wiem, czy poziom wzrósł samoczynnie czy też podczas wymiany wlali go zbyt dużo. Choć nie wydaje mi się, aby wlali go zbyt dużo, bo kupiłem 5 litrów, a zostawili mi jeszcze trochę na dolewkę. Zastanawiam się jakie kroki podjąć. Konsultowałem się z kilkoma mechanikami i każdy mówi co innego, a ja też nie jest zbyt biegły w motoryzacji. Nie zauważyłem, aby płyn chłodniczy ubywał. Podejrzewał, iż paliwo mogło się zmieszać z olejem. Jeden serwis, któremu oddałem samochód spuścił około litr paliwa, do poziomu max i oddał auto jakby nigdy nic, nie likwidując przyczyny. Nie będę się na ich temat obszerniej rozpisywać, bo szkoda słów. Rzekomo ich zdaniem olej nie utracił swojej właściwości, mimo że było go w nadmiarze, a ja nic nie dolewałem. Z informacji jakie otrzymałem od ludzi wynika, iż aby zdiagnozować problem należy m.in:- sprawdzić pomiar ciśnienia oleju - jak niewłaściwy, to problem w pompie oleju; - sprawdzić pomiar ciśnienia sprężania - jak zły, to może być z głowica i tłokami pierścieni - zdjąć miske oleju i przeczyścić smoka; przy czym niektórzy mechanicy twierdzili, iż pomiar ciśnienia oleju i sprężania jest zbędny. Zastanawiam się, czy to po prostu jakiś czujnik ciśnienia oleju nie zepsuł się. Spotkałem się też ze stanowiskiem, iż to może być problem jakiś ze zbyt wysokiem podawaniem paliwa przez wstryskiwacze (regenerowałem wstryskiwacze kilka misięcy wcześniej i jeden mechnik zasugerował, iż to może być wina tych zregenerowanych wtryskiwaczy, co do tego, ze poziom oleju samoczynnie wzrósł). Jak już wspomniałem, nie jestem znawcą motoryzacji, więc zwracam się do Was z prośbą o informację jakie kroki podjąć, aby uporać się z tym problemem. A przede wszystkim, ze moge jeździć samochodem, czy lepiej wstrzymać się do czasu wyjaśnienia sprawy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voyager1956 Opublikowano 30 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2016 Masz dwa problemy do rozwiązania , pierwsze to sprawdzenie czy wtyczki na przewodach czujników poziomu i ciśnienia są wpiete w swoje miejsca a szczególnie ten od poziomu oleju ( po prawej stronie filtru oleju ) , drugie czy przewody od wtyczki poziomu oleju nie są przerwane lub czujnik poziomu oleju jest sprawny ( zmierzyć czy jest opornosc - jest tam spirala która się przepala jak jest za mały poziom oleju ) , drugie upewnić się czy poziom oleju wzrasta czy nie . Miałem taki przypadek z opóźnionym gasnieciem lampki i okazało się ze przewód do wtyczki poziomu oleju był przerwany , po usunieciu przerwy w przewodzie wszystko wrocilo do normy , moze tez byc odpieta wtyczka od poziomu oleju . Czujnik cistnienia jest ok ponieważ lampka by sie zapalala na wolnych obrotach . Trzecie to sprawdź czy olej nie pachnie paliwem . Strachu nie ma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damian22 Opublikowano 30 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2016 Dzięki za informację, wszystko to sprawdzę. Tylko co do tego, czy po spuszxczeniu poziom oleju będzie wzrastał, to boje się, że jak będę jeździł, to moge sobie jakiś problem zrobić, jakby okazało się np, ze coś nie tak z pompa oleju jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voyager1956 Opublikowano 30 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2016 To na wolnych obrotach lampka by się zapalala jakby był problem z ciśnieniem ale nigdy po uruchomieniu , stawiam na czujnik poziomu oleju lub przewody dochodzące do wtyczki które nie koniecznie mogą być przerwane przy wtyczce ale tez w wiązce szczególnie gdy wiązka opiera się o pokrywę zaworow ( od temperatury ), nie sprawdzisz wiedział nie bedziesz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebastiw Opublikowano 30 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2016 To na wolnych obrotach lampka by się zapalala jakby był problem z ciśnieniem ale nigdy po uruchomieniu , stawiam na czujnik poziomu oleju lub przewody dochodzące do wtyczki które nie koniecznie mogą być przerwane przy wtyczce ale tez w wiązce szczególnie gdy wiązka opiera się o pokrywę zaworow ( od temperatury ), nie sprawdzisz wiedział nie bedzieszAle to lampka ciśnienia oleju, a nie jego ilości (?) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voyager1956 Opublikowano 30 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2016 Lampka poziomu oleju jest podpięta tez pod lampke ciśnienia oleju . Lampkę gasi najpierw poziom a potem ciśnienie , tak sobie Japończyki wymyslili. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebastiw Opublikowano 30 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2016 czyli jeżeli u mnie po porannym odpaleniu silnika lampka na chwilę mrugnie (włącza się na ok. 0,5 sek. po uruchomieniu silnika) to może oznaczać, że poziom OK, ale ciśnienie już coraz słabiej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voyager1956 Opublikowano 31 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2016 Tym się nie przejmuj , gdyby mrugala na rozgrzanym silniku to byłby powód do niepokoju Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebastiw Opublikowano 31 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2016 OK, dzięki za informację Wysłane z mojego Redmi 3 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damian22 Opublikowano 8 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2016 (edytowane) Moja sprawa przedstawia się następująco. Odebrałem auto od mechanik. Mechanik bardzo długo szukał przyczyny. Sprawdził ciśnienie oleju - było bardzo dobre, sprawdził miske oleju i smoka - wszystko było niezanieczyszczone. Sprawił czujnik ciśnienia oleju oraz wtyki od czujnika - sprane. W końcu wymienił olej. Po wymianie kontrola ciśnienia oleju nadal świeciła się. W końcu doszedł do tego, że jakieś kable pomiędzy czujnikiem ciśnienia oleju a skrzynią biegów były uszkodzone. Naprawił to i oddał mi samochód. Ciesząc się, ze mam problem z głowy, pojeździłem 2 dni. Kontrolka już nie zapalała się. Udałem się zatankować paliwo (diesiel). Po zatankowaniu paliwa, po około 6 minutach, kontrolka zapaliła mi się w trakcie jazdy, po czym zgasła i tak co chwile zapalała się i gasła. Muszę tylko teraz sprawdzić na zimnym silniku, czy poziom oleju nie wzrósł. Co to może być? problem z wtryskiwaczami ? pierścienie tłokowe nieszczelne ? Edytowane 8 Czerwca 2016 przez damian22 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.