tete Opublikowano 17 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2016 Jakiej średnicy powinien być gwint ucha holowniczego p12? Mam swojej primerze takie w zestawie,ale nie mogę go wkręcić. Wygląda to tak jakby średnica gwintu ucha była za duża niż gwint w samochodzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fazzi Opublikowano 17 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2016 Jeśli ucho które masz w zestawie jest oryginalne i od tego pojazdu to oznacza że wina leży po stronie otworu. Przerabiałem ten temat w swojej primerze. Chciałem kiedyś sprawdzić profilaktycznie czy można wkręcić ucho i okazało się że jest z tym problem. Winowajcą była korozja otworu, która uniemożliwiała wkręcenie ucha. Musisz zorganizować gwintownik i przegwintować otwór w nadwoziu i po problemie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tete Opublikowano 18 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2016 Szczerze mowiac dokupowywalem, w opisie było napisane, ze od p12 i jak przeszlo to juz go nie wkrecalem. Wczoraj się przykopalem w błocie i tu lipa nie mogę ucha wkręcić. Popatrzylem na innych aukcjach i moje wygląda identycznie jak te z aukcji. Jestem sam w stanie przegwintowac otwor? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matador41 Opublikowano 18 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2016 Szczerze mowiac dokupowywalem, w opisie było napisane, ze od p12 i jak przeszlo to juz go nie wkrecalem. Wczoraj się przykopalem w błocie i tu lipa nie mogę ucha wkręcić. Popatrzylem na innych aukcjach i moje wygląda identycznie jak te z aukcji. Jestem sam w stanie przegwintowac otwor? nie zaszkodziło by potraktować ten otwór jakimś odrdzewiaczem a następnie (po kilku godz) spróbować go oczyścić (dobrze wyskrobać) z rdzy - może się uda bez ponownego gwintowania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fazzi Opublikowano 18 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2016 (edytowane) może się uda bez ponownego gwintowania Oczyścić z rdzy możesz ale ucha i tak nie wkręcisz, bez gwintowania się nie obejdzie Jestem sam w stanie przegwintowac otwor? Jak najbardziej Edytowane 18 Czerwca 2016 przez Fazzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matador41 Opublikowano 22 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2016 Oczyścić z rdzy możesz ale ucha i tak nie wkręcisz, bez gwintowania się nie obejdzie ale spróbować nie zaszkodzi, a może jednak.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fazzi Opublikowano 22 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2016 matador41 widzę, że jednak wiesz lepiej. Jeśli hak/ucho nie było w ogóle używane przez kilka lat to nie ma szans ażeby je po tak długim czasie wkręcić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matador41 Opublikowano 23 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2016 matador41 widzę, że jednak wiesz lepiej. Jeśli hak/ucho nie było w ogóle używane przez kilka lat to nie ma szans ażeby je po tak długim czasie wkręcić no to się zdziwisz, ale kilka lat temu nieużywane od nowości ucho wkręciliśmy w ten sposób w fiacie punto 2 u kuzynki, fakt że łatwo nie było ale się jakoś udało Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fazzi Opublikowano 23 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2016 no to się zdziwisz, ale kilka lat temu nieużywane od nowości ucho wkręciliśmy w ten sposób w fiacie punto 2 u kuzynki, fakt że łatwo nie było ale się jakoś udało Nie ma co liczyć na to, że może się udo albo się nie udo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matador41 Opublikowano 23 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2016 Nie ma co liczyć na to, że może się udo albo się nie udo. nie należy też z góry zakładać że nigdy się nie uda, to zależy też od stopnia zabrudzenia (skorodowania), każdy przypadek jest inny, natomiast uważam że wszelkie naprawy należy zaczynać od najprostszych sposobów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tete Opublikowano 24 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2016 Nie ma szans żeby wkręcić. Jest tak skorodowany otwór, że nawet nie ma gwintu. Jeśli dam go gdzieś do przegwintowania to pewnie trzeba, będzie przegwintować na większy rozmiar? A co za tym i idzie ucho/hak tez trzeba bedzie przerobić na większą średnicę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fazzi Opublikowano 24 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2016 Nie ma szans żeby wkręcić. Jest tak skorodowany otwór, że nawet nie ma gwintu. Jeśli dam go gdzieś do przegwintowania to pewnie trzeba, będzie przegwintować na większy rozmiar? A co za tym i idzie ucho/hak tez trzeba bedzie przerobić na większą średnicę? Zrób to co napisałem, gdyby gwint zgnił/skorodował całkowicie i otwór byłby większy to końcówka ucha weszłaby w otwór bez żadnego oporu. Przegwintuj otwór gwintownikiem i wtedy zobaczysz co i jak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo32 Opublikowano 25 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2016 (edytowane) Panowie, brakuje informacji dla użytkowników P12 oraz P11.144 - jaki kupić gwintownik: (M - ile?). Skok gwintu typowy (1,5) czy drobnozwojny (jaki)? Nie każdy posiada grzebień do pomiaru, a na pomoc w sklepie nie ma co liczyć. Z wypowiedzi wynika jeden wniosek: warto sprawdzić stan zaczepu (a otwór zabezpieczyć smarem np. grafitowym), żeby w czasie "W" (odpukać) nie być niemile zaskoczonym. Edytowane 25 Czerwca 2016 przez polo32 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fazzi Opublikowano 25 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2016 Nie każdy posiada grzebień do pomiaru, a na pomoc w sklepie nie ma co liczyć. Nie każdy też pamięta jaki gwintownik używał do przegwintowania otworu - to niestandardowa operacja w przeciwieństwie do np. wymiany oleju lub klocków hamulcowych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo32 Opublikowano 30 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2016 Wykonałem niestandardową operację i pomierzyłem gwint ucha zaczepu. Dla zainteresowanych: zaczep w P11.144 ma gwint M16 o skoku 2,0 na długości podtoczenia 25 mm. Nie było potrzeby przegwintowania otworu, ale profilaktycznie pokryłem go smarem grafitowym i przekręciłem. Jak jest w P12 - niech wypowiedzą się użytkownicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.