Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P12] Ucho holownicze - jaka średnica?


tete
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jakiej średnicy powinien być gwint ucha holowniczego p12?

 

Mam swojej primerze takie w zestawie,ale nie mogę go wkręcić. Wygląda to tak jakby średnica gwintu ucha była za duża niż gwint w samochodzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli ucho które masz w zestawie jest oryginalne i od tego pojazdu to oznacza że wina leży po stronie otworu. Przerabiałem ten temat w swojej primerze. Chciałem kiedyś sprawdzić profilaktycznie czy można wkręcić ucho i okazało się że jest z tym problem. Winowajcą była korozja otworu, która uniemożliwiała wkręcenie ucha. Musisz zorganizować gwintownik i przegwintować otwór w nadwoziu i po problemie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze mowiac dokupowywalem, w opisie było napisane, ze od p12 i jak przeszlo to juz go nie wkrecalem. Wczoraj się przykopalem w błocie i tu lipa nie mogę ucha wkręcić. Popatrzylem na innych aukcjach i moje wygląda identycznie jak te z aukcji. Jestem sam w stanie przegwintowac otwor?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze mowiac dokupowywalem, w opisie było napisane, ze od p12 i jak przeszlo to juz go nie wkrecalem. Wczoraj się przykopalem w błocie i tu lipa nie mogę ucha wkręcić. Popatrzylem na innych aukcjach i moje wygląda identycznie jak te z aukcji. Jestem sam w stanie przegwintowac otwor?

 nie zaszkodziło by potraktować ten otwór jakimś odrdzewiaczem a następnie (po kilku godz) spróbować

go oczyścić (dobrze wyskrobać)  z rdzy - może się uda bez ponownego gwintowania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może się uda bez ponownego gwintowania

 

Oczyścić z rdzy możesz ale ucha i tak nie wkręcisz, bez gwintowania się nie obejdzie

Jestem sam w stanie przegwintowac otwor?

 

Jak najbardziej

Edytowane przez Fazzi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczyścić z rdzy możesz ale ucha i tak nie wkręcisz, bez gwintowania się nie obejdzie

 

ale spróbować nie zaszkodzi, a może jednak....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

matador41

widzę, że jednak wiesz lepiej. Jeśli hak/ucho nie było w ogóle używane przez kilka lat to nie ma szans ażeby je po tak długim czasie wkręcić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

matador41

widzę, że jednak wiesz lepiej. Jeśli hak/ucho nie było w ogóle używane przez kilka lat to nie ma szans ażeby je po tak długim czasie wkręcić

 no to się zdziwisz, ale kilka lat temu nieużywane od nowości ucho wkręciliśmy w ten sposób

w  fiacie punto 2 u kuzynki, fakt że łatwo nie było ale się jakoś udało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 no to się zdziwisz, ale kilka lat temu nieużywane od nowości ucho wkręciliśmy w ten sposób

w  fiacie punto 2 u kuzynki, fakt że łatwo nie było ale się jakoś udało

 

Nie ma co liczyć na to, że może się udo albo się nie udo. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma co liczyć na to, że może się udo albo się nie udo. 

 

nie należy też z góry zakładać że nigdy się nie uda, to zależy też

od stopnia zabrudzenia (skorodowania), każdy przypadek jest inny, natomiast

uważam że wszelkie naprawy należy zaczynać od najprostszych sposobów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma szans żeby wkręcić. Jest tak skorodowany otwór, że nawet nie ma gwintu. Jeśli dam go gdzieś do przegwintowania to pewnie trzeba, będzie przegwintować na większy rozmiar? A co za tym i idzie ucho/hak tez trzeba bedzie przerobić na większą średnicę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma szans żeby wkręcić. Jest tak skorodowany otwór, że nawet nie ma gwintu. Jeśli dam go gdzieś do przegwintowania to pewnie trzeba, będzie przegwintować na większy rozmiar? A co za tym i idzie ucho/hak tez trzeba bedzie przerobić na większą średnicę?

 

 

Zrób to co napisałem, gdyby gwint zgnił/skorodował całkowicie i otwór byłby większy to końcówka ucha weszłaby w otwór bez żadnego oporu. Przegwintuj otwór gwintownikiem i wtedy zobaczysz co i jak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, brakuje informacji dla użytkowników P12 oraz P11.144 - jaki kupić gwintownik: (M - ile?). Skok gwintu typowy (1,5) czy drobnozwojny (jaki)? Nie każdy posiada grzebień do pomiaru, a na pomoc w sklepie nie ma co liczyć.

  Z wypowiedzi wynika jeden wniosek: warto sprawdzić stan zaczepu (a otwór zabezpieczyć smarem np. grafitowym), żeby w czasie "W" (odpukać) nie być niemile zaskoczonym.

Edytowane przez polo32
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie każdy posiada grzebień do pomiaru, a na pomoc w sklepie nie ma co liczyć.

 

 

Nie każdy też pamięta jaki gwintownik używał do przegwintowania otworu - to niestandardowa operacja w przeciwieństwie do np. wymiany oleju lub klocków hamulcowych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wykonałem niestandardową :rofl: operację i pomierzyłem gwint ucha zaczepu.  Dla zainteresowanych: zaczep w P11.144 ma gwint M16 o skoku 2,0 na długości podtoczenia 25 mm. Nie było potrzeby przegwintowania otworu, ale profilaktycznie pokryłem go smarem grafitowym i przekręciłem.

Jak jest w P12 - niech wypowiedzą się użytkownicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...