gregson Opublikowano 21 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2016 Po jednej z wizyt w ASO zrobiono mi akcje serwisowa -regulacja faz rozrzadu. Po tej akcji smaochod stracil zupelnie moc, pozniej to czesciowo naprawiono, ale wciaz mnam wrazenie ze nie jest to samo jak bylo wczesniej. Na jedynce i dwojce samochod nie jest taki zwawy jak wczesniej -tak przynajmniej mi sie wydaje. Czy operacja taka, to byla ingerencja mechaniczna w silnik czy tez takie rzeczy robi sie przez ingerencje w software? Korci mnie aby wziac testowy samochod -ktorym jezdzilo mi sie rewelacyjnie- zobaczyc jakie on ma ustawienia i porownac to z ustawieniami u mnie. Jes to wykonalne? Jesli udalo by mi sie znalezc roznice to zawsze moge powiedziec, ze ASO wprowadza klijentow w blad dajac do jazdy testowej samochod z innymi ustawieniami silnika. Klijent napala sie na moc, kupuje auto a pozniej ASO robi mu downgrade... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 21 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2016 Przecie już miałeś 180 KM! ! I co zredukowali do 100 KM ?? Po co ty im dajesz grzebać w soft ach? ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gregson Opublikowano 21 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2016 Koniki to ja mam -prawie 180KM jak piszesz, ale pomiar jest wykonywany na czwartym biegu. Mnie brakuje konikow na pierwszym i drugim biegu -tak przynajmniej mi sie wydaje. Jezdzic jezdzi ladnie, ale wystartowac z piskiem opon nie moge. Stad moje pytanie jak porownac ustawienia dwoch silnikow. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 21 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2016 Pomyśleć, że gdy pojawił się nowy soft do mojej kosiarki, to miałem serwisowi za złe, że spławili mnie mówiąc, że wgrywa się go tylko w przypadku wystąpienia problemów z silnikiem (typu nadmierne branie oleju). Byłem zły, ale teraz czytając o problemach jakie aktualizacja sprawiła niektórym, cieszę się, że mnie wtedy olali. Bo kosiarka na fabrycznym sofcie działa dzielnie, oleju nie bierze, a gdybym tylko chciał, to mogę zostawić za sobą smród palonej gumy nawet na drugim biegu. Natomiast szanowny gregsonie odpowiedź na Twoje główne pytanie nie jest wbrew pozorom taka prosta. Bo samo działanie zmiennych faz rozrządu oparte jest na mechanice. W takim wypadku koła rozrządu (i wałki) mają odpowiednią budowę umożliwiającą im zmianę czasów otwarcia zaworów w pewnym zakresie. Jednak całość sterowana jest komputerem pojazdu więc software może mieć wpływ na działanie całego mechanizmu zmiennych faz rozrządu. I tak też stało się zapewne u Ciebie, że nic fizycznie nie grzebali w serwisie przy Twoim silniku, tylko wykonali aktualizację software. TUTAJ można coś przeczytać na temat zmiennych faz rozrządu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gregson Opublikowano 21 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2016 Drogi colinsie, dziekuje za informacje. A jesli podepne do komputera w zaprzyjaznionym serwisie Nissana obydwa samochody-moj i testowy z ASO- to da sie zobaczyc jaka jest miedzy nimi roznica? Jaki parametr zostal zmieniony? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 21 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2016 Podgląd parametrów pracy silnika na bieżąco jest możliwy. Ale czy w serwisach Nissana mają taką możliwość (takie software na swoich kompach), to ja nie mam pojęcia. Chyba powinni mieć. Tylko czy będzie im się chciało? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.