Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N16] błąd P0171 - mieszanka zbyt uboga, duże spalanie


kmeg

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem z N16 (270 tys przejechanych, 2003, GE15, bez gazu).

Co jakiś czas raz dostaje błąd p0171 czyli mieszanka zbyt uboga. Błąd pojawia się losowo, czasem częściej a czasem rzadziej – bardziej jeśli jadę szybciej (ekspresówka, autostrada) lub w jak jest spory korek i jechanie żabką. Czasem co n-te tankowanie a czasem co kilkanaście kilometrów. Jedyny skutek uboczny jaki widzę to większe spalanie niż za „nowości”. Autostrada 9l (średnio 110-120), 9.5l (średnio 120-130), normalny cykl pozamiejski 6,06, 8,2, 6.5, ale potrafi też zrobić i 9,8l (dość spokojna jazda z nastawieniem na eco driving).

 

Podczas ostatniej jazdy po autostradzie dostawałem średnio co 10-20 km błąd zbyt ubogiej mieszanki (lampka jeszcze się nie zapalała ale Torque informował o wykryciu błędu) – spalanie ponad 9.5l/100 przy jeździe max 120. Torque na podstawie ECU pokazuje średnie spalanie na poziomie 6.4-6.6l/100 co mało kiedy zgadza się z fizycznym spalaniem – nie wiem jednak na jakiej podstawie on to oblicza.

 

Nie mam problemów z odpalaniem (zima, lato), nie czuje utraty mocy, samochód bez problemu rozpędza się do 150 na autostradzie (więcej nie próbuję), obroty nie falują (ok, czasem na jałowym średnie obroty to 1050), obroty wkręcają się bez problemu – żadnych typowych problemów jakie tutaj na forum były opisywane.

 

Lambda wydaje się falować, MAF wydaje się działać.

 

Problem p0171 w zasadzie zaczął się pojawiać już co jakiś czas, z 6-7 lat temu, gdy był użytkowany przez rodzinę (ASO sprawdzało wiele razy – nie wiedzą, dla komputera wszystko ok i takie tam bla bla).

Odpiąłem sondę Lambda, silnik wystartował normalnie, nie zauważyłem jakiś większych zmian w pracy (silnik był już rozgrzany). ECU od razu wyrzuciło błąd uszkodzenia grzałki sondy.

Świece mają rok i z 10 tys przejechanych, kontrolowane 2 miesiące temu i wszystko ok. Kupiłem spray do czyszczenia przepływomierza i spróbuję tego ale powoli kończą mi się pomysły a dla komputerów u mechaników wszystko ok – a pomysły typu wymieniajmy elementy i się zobaczy to mogę robić sam jako totalny laik. Wg Torque katalizator jest ok. Mam ELM327 i nim już sam badam sprawę ale przy mojej wiedzy wszystko wydaje się być niby ok.

 

Może ktoś na podstawie zrzutów ekranów jest coś w stanie podpowiedzieć?

 

Losowe wykresy sondy:

 

 

post-98656-0-62907900-1467621223_thumb.pngpost-98656-0-25232800-1467621224_thumb.pngpost-98656-0-63320400-1467621224_thumb.pngpost-98656-0-97185000-1467621224_thumb.png

 

 

 

 

Parametry podczas jazdy:


post-98656-0-30674900-1467621225_thumb.pngpost-98656-0-66485900-1467621225_thumb.pngpost-98656-0-07379600-1467621226_thumb.pngpost-98656-0-42510500-1467621226_thumb.pngpost-98656-0-75731300-1467621226_thumb.pngpost-98656-0-07615700-1467621227_thumb.png
 

 

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...