pejot22 Opublikowano 11 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2016 Dzisiaj w czasie jazdy po mieście (ok pół godziny) w upale (33 stopnie) w pewnym momencie klimatyzacja sama się wyłączyła i strzałka temperatury trochę się podniosła do ok. 75-80 stopni. Normalnie ta strzałka zawsze zatrzymuje się w połowie skali i nigdy nie przesuwała się ponad połowę. Jechałem tak dalej i klima raz się włączała i potem znowu wyłączała tak co 2 minuty mniej więcej. To samo ze strzałką temperatury raz opadała do połowy skali a potem znowu trochę podnosiła się do góry (wtedy kiedy wyłączała się klimatyzacja). Klima jest nabita (chłodzi) płyn w chłodnicy jest (zimowy) więc zastanawiam się czy to zjawisko to normalna rzecz, czy może coś się dzieje w układzie chłodniczym? Przed całym zdarzeniem auto stało cały dzień na słońcu i było mocno nagrzane w środku. Auto to Almera 1.6 SR z 1997 roku hatchback 5 drzwi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubalon Opublikowano 11 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2016 Sprawdź wentylator czy się włącza i poziom płynu w chłodnicy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebastiw Opublikowano 12 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2016 U mnie też grzał się tak silnik i ostatecznie mimo odpowiedniej ilości oleju i płynu w chłodnicy... zatarł się, więc uważaj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pejot22 Opublikowano 12 Lipca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2016 Wentylatory się włączają i kręcą. Płyn był na poziomie Min. więc dolałem do Max dzisiaj. Zobaczę, czy dalej będzie to samo jak przyjdzie upał. Sebastiw - jakie są objawy zatartego silnika, bo nie wiem za bardzo na co mam uważać? Olej gdzieś tam mi znika bo tak na 500 km muszę z pół litra dolewać zawsze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebastiw Opublikowano 12 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2016 Całkiem zatarty silnik po prostu przestaje działać... u mnie zaczął mocno klekotać, filmik tutaj http://forum.nissanklub.pl/index.php?/topic/101532-Wypalone-zawory W poniedziałek wymieniam na inny... Zużycie oleju masz ogromne, u mnie pił 0.5l na tysiąc km, a silnik jak widać był na wykończeniu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pejot22 Opublikowano 12 Lipca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2016 Dziękuję za odpowiedź. No u mnie nic tak nie stuka tak jak na Twoim filmiku więc to raczej co innego. Dolałem płynu chłodniczego i zobaczę co będzie się działo dalej. A u Ciebie silnik się tak zachowywał tylko w upalne dni (ponad 33 stopnie w cieniu) czy w normalną pogodę też? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebastiw Opublikowano 12 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2016 Odkąd się zatarł stuka cały czas... naprawa nieopłacalna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.