Krzysztof30 Opublikowano 27 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2016 Witam serdecznie.Mam pytanie jak w temacie.Czy przy wymianie paska klinowego w p11 po lift lifcie silnik 1.8 ,jest tam jakaś śruba kontrująca z boku na napinaczu?Bo przy pasku od wspomagania i pompy wody jest długa sruba napinająca i z boku kontrująca.A na wieloklinowym nie mogę podejrzeć.Dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo32 Opublikowano 27 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2016 http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/41452-p11144w11144-paski-klinowe/ post #18, a i dalej warto poczytać. U mnie w poliftowym jest. Uważaj na alternator, albo odłącz klemę od akumulatora . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysztof30 Opublikowano 27 Lipca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2016 Dzięki za pomoc,ale potrzebuję opisówkę do silnika 1.8,(czyli tylko 2 paski.Na wspomaganie i pompe w., a drudi na klime,alternator), a w tym linku wyżej to albo diesle,albo 2.0.Ma ktoś może jakieś doświadczenie w tym temacie.Da się to zrobić od góry silnika,bez kanału. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo32 Opublikowano 28 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2016 Dla P11.144 QG18DE w wersji z klimą masz napinacz od paska alternatora i klimy. Luźnisz śrubę mocującą i oddalasz rolkę od paska (po założeniu i sprawdzeniu naciągu - dokręcasz). Pasek Gates 6PK1113, ale są różnice w napinaczu w rocznikach: - 07/00-05/01 rolka napinacza T36087 (średnica fi 85); - 05/01- rolka napinacza T39178 (średnica fi 84) Drugi pasek (pompy wody i wspomagania) masz czterorowkowy - 4PK850 i tam jest śruba napinająca (odpowiednio regulujesz - za mocno naciągniesz to b. szybko polecą łożyska, słabo - będą piszczeć). Dla pewności, sprawdź oznaczenia na starym pasku i najlepiej taki kup w komplecie z napinaczem (podałem jako przykład f-my Gates). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysztof30 Opublikowano 28 Lipca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2016 Dzięki "polo32".Rzeczywiście z naciągiem trzeba będzie uważać.Ale lepiej dokręcić lużniej i póżniej ewent.dokręcić gdyby piszczał, niż rozpiep.łożyska. Szkoda że nie ma dojścia od str.koła to byłoby mniej męczarni.Tak to dojście z góry średnie.Może da rade z dobrymi przedłużkami....Jeszcze raz DZIĘKOWAĆ. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo32 Opublikowano 28 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2016 Tak jak wspomniałem wcześniej, sprawdź oznaczenia i kup takie jak stare. Unikniesz problemów z ewentualną wymianą (katalogi też różnie podają). Ponadto koła pasowe osprzętu z czasem wypracowują się i ułożenie pasków będzie inne (stąd piski, szumy itd.). Wymieniasz samą rolkę napinacza (chyba, że napinacz nie trzyma). Mając zrzucone paski możesz sprawdzić, czy łożyska osprzętu nie szumią (luzy), szybko je obracając. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.