Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P12] Naprawiali sprężarke klimatyzacji -zepsuli silnik! pomocy


krzmaz0606
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

mam problem ,duży problem - wczoraj dałem auto do warsztatu aby wymienili mi sprężarkę klimatyzacji w Nissanie Primera P12 ,1.9dci 2004r .

Sprężarka została wymieniona, ale klimatyzacja dalej nie działała  - więc odebrałem auto i chciałem pojechać do innego warsztatu .

W drodze, po przejechaniu  6 kilometrów z silnik zmienił pracę i zaczął stukać metalicznym odgłosem. Od razu zjechałem do zatoczki autobusowej i otworzyłem klapę - okazało się, że pasek się sypie  i w dolnej części silnika powstał kabłąk obciętego pasa.

Podjechałem do tego warsztatu, oczywiście innym samochodem ,opowiedziałem całą sytuacje właścicielowi warsztatu.Zamówił (on) lawetę od znajomego i pojechaliśmy po auto.

W trakcie wciągania na platformę gościu zerwał mi tłumiki ,ponieważ laweta nie posiadała całej zabudowanej platformy i środkowy tłumik zahaczył o kątowniki i został pogięty 2 i 3 tłumik oraz wyrwana spirala z 1 tłumika siatkowanego .Po dojechaniu na warsztat pracownicy musieli obciąć tłumiki ,bo auto nie mogło zjechać z platformy.

Po zamontowaniu nowego pasa silnik dalej chodzi głośno i coś stuka w nim.

Właściciel mówi ,że to była wina paska nadmieniam ,iż silnik był po generalnym remoncie - ma 2 lata gwarancji ,mam faktury ,założony nowy rozrząd i cały osprzęt silnika, przejechał około 2,400km .

Pasek stary ma tylko 6 rowków , nowy ma 7 .

Moje pytanie -  kogo to winna? Ja myślę ,że pracownik źle założył pasek i na biegu jałowym działał, ale po nabraniu prędkości ścięło wystający pasek .

Czekam na szybką odpowiedź i  porady.

Edytowane przez Sky
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie baw się w przepychanki z kombinatorami. Wołaj rzeczoznawcę, niech robi ekspertyzę. Szkoda zdrowia.

Powodzenia!

i tak będę robił dzięki za pomoc 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...Pasek stary ma tylko 6 rowków , nowy ma 7 .

Moje pytanie -  kogo to winna? Ja myślę ,że pracownik źle założył pasek i na biegu jałowym działał, ale po nabraniu prędkości ścięło wystający pasek....

 

nowy też powinien mieć 6 rowków -  bo muszą dokładnie pokrywać się

z wyżłobieniami na kółku, no ale jak .to robili partacze.. to ich ścigaj jak Kolega wyżej radzi

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest szansa,by postrzępiony pasek klinowy wpadł pod obudowę rozrządu i narobił bałaganu,co?

Mądrale i mechaniki...do dzieła :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest szansa,by postrzępiony pasek klinowy wpadł pod obudowę rozrządu i narobił bałaganu,co?

Mądrale i mechaniki...do dzieła :)

oczywiście że jest taka szansa ja miałem podobną sytuację, tyle że w innym samochodzie, lecz również z silnikiem diesla. Podstawiłem samochód mechanikowi bo miał mi wymienić pasek klinowy + rolki, ponieważ stary już był sparciały, po wymianie przejechałem około 20km pasek pękł i silnik zaczął chodzić jak czołg, zadzwoniłem do warsztatu, przedstawiłem jak wygląda sytuacja i na hol z kolegą przyciągnęliśmy go, jak się okazało jakiś młodziak robił całą wymianę i nie dokręcił wystarczająco rolki napinającej, i kawałek paska dostało się do pokrywy rozrządu i przestawiło pasek o jeden ząbek. Zostawiłem samochód na 2 dni w warsztacie, rozebrali rozrząd ustawili go jak powinien być, założyli nowy pasek i większych kłopotów nie było. Oczywiście całą szkodę opłacił warsztat, robocizna oraz nowe części.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem bardzo podobną sytuację, po wymianie kompresora tak po zrobieniu 200km pojawiło się stukanie, ale szybko ustało (chyba po kolejnym uruchomieniu). Zrobiłem jeszcze tak z 500km ale stukanie zaczęło się pojawiać coraz częściej. Winne temu okazało się koło pasowe wału korbowego oraz napinacz który się zacinał. Prawdopodobnie te stukanie u Ciebie pochodzi właśnie z koła pasowego, mimo wszystko jednak musisz skontrolować rozrząd, ponieważ taki zerwany pasek może narobić wiele szkody tak jak zresztą pisali koledzy wyżej, a do tego warsztatu to proponuje już zajść tylko raz, z fakturą za naprawę samochodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj powiedziałem właścicielowi że musi mi doprowadzić auto do stanu jaki był wcześniej ,odpowiedział że to wina paska i on nie będzie naprawiał a więc dałe mu do przeczytania reklamacje jaką kazała mi napisać kobieta z biura ochrony konsumenta i wypchnelismy auto na plac przed firmą aby mogła go zabrać laweta na inny warsztat gdzie będzie rzeczoznawca wraz mechanikiem sprawdzał co się stało, wyobraźcie sobie że gościu spuścił mi olej z silnika aby udowodnić mi że nie sprawdzałem oleju i dlatego silnik tak pracuje,olej oczywiście był sprawdzany w warsztacie przęd wymianą paska przez jego pracownika i był na stanie między trzecią a drugą kreską z góry na bagnecie a dzień póżniej ten sam pracownik pali głupa gdzie znajduje się miarka  do pomiaru oleju w silniku .Rzeczoznawca powiedział mi że to da się sprawdzić a na policji powiedzieli że muszę założyć im sprawę karną z powództwa cywilnego jestem w szoku jacy są ludzie ja temu właścicielowi nie popuszcze

Edytowane przez krzmaz0606
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem identyczną sytuację w 1.9 dci tyko, że w Lagunie. W warsztacie założono pasek z jedną ścieżką więcej niż być powinno. przejechałem ok. 200km i usłyszałem metaliczne stuki. Okazało się ze jedna ścieżka została obcięta, rozrząd przeskoczył, dodatkowo resztki obudowy rozrządu też się dostały pod pasek i w skrócie silnik do remontu. Okazało się, że jedna z rolek ma mniej rowków niż pozostałe i ścięło pasek. Mógłbym mieć pretensje do siebie, że tak zrobiłem ale skoro oddaje się samochód do serwisu, liczy się na fachową pracę za którą często się nie mało płaci. Na dodatek w tych silnikach, przynajmniej tak było w lagunie, osłona rozrządu jest bardzo podatna na uszkodzenia, szczególnie już w autach w takim wieku, trochę wody i ta obudowa się rozlatuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

A propo tych rowków wszystko przez pompę od wspomagania ja w moim 1.9dci powinienem mieć 7rowków ale pompę od wspomagania mam od laguny z jakiegoś słabszego silnika, nie wiem ile koni, i na tej pompie jest miejsce na 6 rowków, wiec pasek kupiłem ten mniejszy, bo tak by wystawił i by go pewnie scielo :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...