Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N14] Nawiew działa tylko na 4 predkości co z tym zrobić?


Gość sas_ha
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Hm,

 

przepraszam jedno pytanko uzupełniające: czy te cholerne blaszki trzeba ponownie zakładać?? Czy one moze łączą ta płytke z silniczkiem? :027:

 

PS: chyba je zgubiłem :(:

 

Możesz je sobie darować. Nie są do niczego potrzebne. Zresztą jakbys je chciał z powrotem założyć? Płytka nie styka się w środku z żadnym złączem. Jedynie z zewnątrz dostaje napięcie.

Dmuchawa ją chłodzi i przynajmniej teoretycznie zabezpiecza przed przegrzaniem i właśnie przepaleniem. Ale jak widać po kilku latach eksploatacji i tak u większości osób ścieżki się przepalają. Mam nadzieje że pomogłem i rozwiałem wszystkie wątpliwości. Zresztą na forum o płytce powiedziano już chyba wszystko, jest tego całkiem sporo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

niedawno miałem ten sam problem, , kupiłem lakier PULSARVOLT (12,50 zł) wyjąłem płytkę , oczyśćiłem delikatnie te dwa zalutowane miejsca, do momentu ukazania się ścieżek i posmarowałem lakierem, no i dmuchawa smiga na wszystkich biegach jak marzenie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i w końcu kupiłem ten lakier ze srebrem, oczyściłem, posmarowałem ... i dalej mam tylko 4 bieg :)

 

Nie ma bata to musi działać. tez miałem problemy ale w końcu połączyłem ścieżki. Musisz bardzo dokładnie oczyścić nawet zeskrobać kawałek ścieżki przed klejeniem. Musisz widzieć widoczna przerwę. Jeśłi tylko położyłeś na wierzchu klej to nie ma gwarancji że załapało. Może klej lipny. Ja dopiero za drugim razem trafiłem na odpowiedni. TO MUSI DZIAŁĄĆ! Jeśli pomierzysz miernikiem to pomiędzy wszystkimi złączami na płytce co wchodzą do kostki musi byc przejście jeśli nie ma to nie będzie działać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to próbujemy dalej,

 

Klej niby datę wazności ma do VIII 2007,

Wszystko oczyściłem, przerwę w ścieżce widziałem - modelowo jak w temacie :)

 

A moze specyfik "kijowy" ? Kupiłem PulsarVolt za 9.90, producent Variant SA a z tego co wiem to oni wszystko z chin ciągną, wiec moze to jest odpowiedź :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja zalutowałem bez zadnych specyfików i działa.Tylko cała płytka nagrzewa sie tak że nie można jej w ręce utrzymać.Czy jeśli wszystko jest sprawne to ta płytka się nagrzewa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja zalutowałem bez zadnych specyfików i działa.Tylko cała płytka nagrzewa sie tak że nie można jej w ręce utrzymać.Czy jeśli wszystko jest sprawne to ta płytka się nagrzewa
Wszystko w porzo płytka się nagrzewa dlatego jest umieszczona w tunelu ( ma to na celu chłodzenie tej płytki) :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i w końcu kupiłem ten lakier ze srebrem, oczyściłem, posmarowałem ... i dalej mam tylko 4 bieg :)

 

Nie ma bata to musi działać. tez miałem problemy ale w końcu połączyłem ścieżki. Musisz bardzo dokładnie oczyścić nawet zeskrobać kawałek ścieżki przed klejeniem. Musisz widzieć widoczna przerwę. Jeśłi tylko położyłeś na wierzchu klej to nie ma gwarancji że załapało. Może klej lipny. Ja dopiero za drugim razem trafiłem na odpowiedni. TO MUSI DZIAŁĄĆ! Jeśli pomierzysz miernikiem to pomiędzy wszystkimi złączami na płytce co wchodzą do kostki musi byc przejście jeśli nie ma to nie będzie działać.

 

Yes, yes, yes!!! Jak mawiał były premier.

 

Zeskrobałem ścieżki tak na około 1 cm dalej i okazało się ze faktycznie były przerwane jeszcze głębiej.

Ponownie nałożyłem lakier (kilka warstw, co stworzyło wałek o grubości ok. 2-3 mm)

no i nawiew działa w zakresie od 1 do 4 :D

 

Dzięki wszystkim którzy sie do tego przyczynili :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciesze sie bardzo, bo dzisiaj po przeczytaniu tego tematu od deski do deski zabrałem sie za naprawe tego felernego nadmuchu...NO i udało sie :):):) <jupi> Jestem zadowolony z siebie ze w koncu cos naprawiłem sam :P No i dziekuje wam za to ze dzielicie sie swoimi problemami i pomysłami z resztą. Dobshe ze naleze do tego klubu. Pozdrowienia i szerrokosci zycze;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam. Zrobilem wszystko wg zalecen i nei smiga :( Problem nawiewu "odziedziczylem" po poprzednim wlascicielu. Zabieral sie juz do tego i plytke dostalem juz wyjętą w dodatku na sciezce odpowiadajacej za 3 bieg byly dwa inne skrobania.. pierwsz wygladala ok wiec nie ruszalem, natomiast te dwa "skrobania" i styk spod blaszki starlem i posmarowalem pulsarvoltem. Wloazylem w "slot" i niestety wciaz tylko 4 bieg. Tu fotka pogladowa jak to zrobilem.

 

dsc3451mpw9.jpg

 

Co radzicie? moze za malo pulsarvoltu? sciezka pierwszego biegu sie wlasnie zajmuje.. scieram lut i posmaruje pulsarvoltem .. ale co zrobic z 3 biegiem nie mam pojecia :|

 

EDIT: SPrawdzilem "lacznosc" przy pomocy baterii i diody - wszystkie sciezki drozne.. mimo to w aucie nie dmucha na 1,2,3 .. w czym moze byc problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

U mnie ten sam problem występował, zakupiłem Klej elektroprzewodzący firmy Technicoll za 19zł (pewnie przepłaciłem, no ale trudno) przeczyściłem styk tylko tej po lewej bo na reszcie prąd płynął, (ten po lewej jest najszerszy i główny, przez niego płyną wszystkie prędkości dmuchawy więc jest najważniejszy) trzeba poczekać 10 min az wyschnie, nałożyłem jakies 5 warstw każdą kolejną jak tylko troszke podeschło i trzeba poczekać od 8-24godz az wyschnie zupełnie i uzyska pełną przewodność, tak piszą na opakowaniu. Wszystko teraz śmiga:) Dzięki za wasze rady, bez nich pewnie bym sobie nie poradził, pozdrawiam wszystkich Nissanomaniaków;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam

Poczytałem i wziąłem się za naprawę po swojemu.

W B11 nie jest wcale łatwo dostać się do płytki z opornikami.

Jak już ją wyciągnąłem, to okazało się, że wygląda tak:

0fdcf9b585d7b40bm.jpg

b2881d3dee2f5710m.jpg

781e35722f582bf5m.jpg

a0c5900e154df189m.jpg

 

Wygląda na to, że ktoś tu już dłubał lutownicą.

 

Czy ktoś może mi teraz powiedzieć, które oporniki odpowiadają za 1, 2 i 3 bieg dmuchawy? Nie wiem co dokładnie lutować, a jak pójdę pytać mechanika to zedrze jak wyczuje że nie wiem o co chodzi.

 

Z góry dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Promyczek

Jako że sama trochę się natrudziłam z naprawą tej płytki kilka wyjaśnień i wskazówek.

Po wyjęciu płytki należy roznitować dwie blaszki aluminiowe (służą do lepszego odprowadzenia ciepła z płytki jako że na oporach wytwarza się podczas pracy szczególnie na 1 biegu jego spora ilość) pod blaszkami z uwagi na ciepło i ząb czasu połączenie lutowane ulega uszkodzeniu należy oczysćić i połączyć ze sobą scieżki - warto mieć drobnoziarnisty paier ! (nadaje cię do tego także kobiecy pilniczek do paznokci) po zlutowaniu oczyszczamy aluminiowe blaszki, tak aby lepiej przylegały, można także użyć pasty do odprowadzenia ciepła np. takiej jak do procesorów komputerowych (niewielka ilość) potem starannie nitujemy na nowo można użyć też małych śrubek a końce zaklepać tak aby samoczynnie się nie odkręciły na naszych polskich dziurawych drogach :) to tyle u mnie płytka działa po na prawie bez zarzutów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość _Pablo_
Witam

Poczytałem i wziąłem się za naprawę po swojemu.

W B11 nie jest wcale łatwo dostać się do płytki z opornikami.

Jak już ją wyciągnąłem, to okazało się, że wygląda tak:

raczej się powinieneś spytać w temacie dotyczący n13

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...

Przepraszam z góry Admina za mój temat o nawiewie. NIe looknąłem wcześniej tylko pisałem, z 2 strony mój problem jest inny bo tutaj nie dział albo 1 albo wszystkei od 1 do 3 a u mnie tylko 3. Tak czy siak prosze o porade. dzis pobawie się tą płytką i zobaczę czy to coś da

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Witam,

 

Ja walczyłem wegług waszych wskazówek:

- lutowanie nic nie dało

- położenie nowej ścieżki też nie (za duży opór)

 

Znalazłem takie coś:

Regulator impulsowy DC - 20pln.

I postaram się to zamontować - jak zadziała, to uzyskam płynną regulację obrotów dmuchawy, ale troche obawiam się zakłóceń (i ich wpływu na radio i CB).

Czy ktoś już miał doświadczenia z zamianą płytki oporowej na sterowanie impulsowe - jak to wpływa na instalację elektyczną auta (zakłócenia)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

matmas,

1. wymontuj płytkę znad schowka

2. sprawdź oporność, która ścieżka leży

3. 4-ty bieg leci bezpośrednio, pozostałe są "zwalniane", pamiętaj

4. tam, gdzie podłączasz kabelki do płytki zrób mostek z drutu między "padniętą" ścieżką, a jakąś inną, nie pamiętam jak to zrobiłem, ale chyba z 4.

 

Teraz mam biegi 1, 2, 4, 4 - a miałem tylko 4 przed modem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

no to i mnie dopadł ten problem.. "klima" :D sobie wysiadła na 1,2 i 3 biegu, działa tylko czwórka. Po weekendzie trzeba się za to zabrać. Wielkie dzięki za tyle wskazówek, bo przynajmniej wiadomo jak się za to zabrać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...