krol60 Opublikowano 19 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2016 Witam. Widziałem wiele wątków o oponach. Wiele starych. Szykuję się do zmiany opon, Chcę kupić wielosezonówki. Oglądałem sporo rankingów ale już głupieję no i nie mogę znaleźć opini o rozmiarze 215/55 R18 wielosezonowych. Chciałbym kupić coś dobrego bo dość już mam wymian 2x w roku. Warunki u nas nie są trudne w ostatnich latach posiadam napęd 4x4 więc myślę że wielosezonowe oponki to świetny wybór. Co polecacie? Pozdrowionka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Loper Opublikowano 19 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2016 Napewno nie wielosezonowe. Mówisz ze masz dość zmian ale wielosezonowe i tak będziesz musiał wyważać przynajmniej 2 razy w roku. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 19 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2016 Jeśli całoroczne do 4×4 to muszą to być opony wzmacniane z oznaczeniem XL ! Trzeba pamiętać o rotacji takich opon co 10000 km bo większość całorocznych to opony kierunkowe. Teraz wyważenia dokonujemy kiedy czujemy wibracje a nie 2 razy w roku! Po zainstalowaniu opon po 2500km opona ułoży się do felg wypada wyważyć Teraz opony całoroczne są coraz lepsze konstrukcyjnie wybieraj w firmach - Michellin, Goodyear, Nokian, Kleber, Vredestein rozmiar i XL znajdziesz napewno Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Loper Opublikowano 19 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2016 pisząc że wyważamy 2 razy w roku mialem namyśli że na naszych drogach to minimum. Nikoan kleber i Verdestein to raczej do taczki a nie do auta którym rodzine wozisz. Moja konkluzja pozostaje zawsze taka sama w naszym klimacie 2 komplety opon - lato i zima. Zawsze bezpieczniej a pamiętaj ze opona to jedyna rzecz która trzyma twoje 4 litery na asfalcie. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 19 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2016 Nokian Vredestein Kleber twoim zdaniem to opony tylko do taczki A moim zdaniem opony Continental nie nadają się nawet do taczci bo w taczkach montują lepsze opony Proszę allaganckie XL .... http://www.oponeo.pl/dane-opony/kleber-quadraxer-2-suv-215-55-r18-99-v-xl#115048708 http://www.oponeo.pl/dane-opony/vredestein-quatrac-5-215-55-r18-99-v-xl#116995039 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Loper Opublikowano 19 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2016 To prawda ze continentale ostatnimi czasy nadaja sie tylko do zrobienia z nich band na torze kartingowym. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krol60 Opublikowano 19 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2016 http://www.tirendo.pl/opony-wielosezonowe/ posiłkuję się tymi testani ale Goodyear nie ma takiej rozmiarówki. A Falceny? http://www.michelin.pl/opony/michelin-crossclimate-suv no i jeszcze te ale rozmiarówka jakiej szukam dopiero we wrześniu będzie dostępna. http://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/rewolucyjna-opona-michelin-crossclimate/bng0z Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 19 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2016 Falken dobre opony Michelin Cross Climate z tego towarzystwa będą najlepsze Tak opony Continental mają bardzo dużo reklamacji tandeta się zrobiła z nich, już wolał bym kupić Dębice. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Loper Opublikowano 19 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2016 Edek on innych guum szuka Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 19 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2016 Co poradzisz jak cielencinki tak lubię Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
-BOSS- Opublikowano 23 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2016 (edytowane) Ja kiedyś w Hondzie miałem Goodyear 4seasion. Były mega dobre - szczególnie na śniegu. Ale nie wiem czy nadają się do aut 4x4. Ale mogę je polecić z czystym sumieniem. Edytowane 23 Sierpnia 2016 przez -BOSS- Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krol60 Opublikowano 24 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2016 Goodyear to dobre oponki ale niestety nie mają szukanych przeze mnie rozmiarów Na razie zbieram info bo Michelin CrosClimate we wrześniu wypuszcza rozmiar którego szukam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cosmo Opublikowano 25 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2016 Ja zakupiłem NOKIAN WATERPROOF SUV 215/60R17 100 H XL. Też zdecydowałem się na zakup całorocznej z uwagi na to że zima w mieście żadna, po śniegu w zasadzie nie jeżdzę. Dwa komplety opon i tak wyjdą drożej. Jeśli chodzi o argument że opony sezonowe są bezpieczniejsze, to jest to bardzo dużo uogólnienie. Z moich znajomych prawie nikt nie sprawdza ciśnienia w oponach! Ale w rozmowach każdy uważa, że opony sezonowe są lepsze. Kurtyna. Co do zasady może i to jest racja, że sezonowe lepiej zachowują się w danych warunkach, ale jeśli ktoś nie sprawdza ciśnienia, nie rotuje opon etc. to co mu z tego, że ma "lepsze" opony. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 25 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2016 Plus ode mnie U zaraz zacznie się wypisywanie o mniejszym zużywaniu dwóch kompletów opon sezonowych U mnie w moim otoczeniu kierowcy nie sprawdzają nie wyrównują ciśnień w oponach bo po co ?? przecie mam czujniki ciśnienia Mało kierowców wie że dzisiejsze opony całoroczne są lepiej skonstruowane na super mieszankach dostosowujących się do zmiennych temperatur. Ja mam Klebery Quadraxer przejechałem już na nich 11,800 km Miasto-krajowe-autostrady , jeżdżę płynie dynamicznie, zużycie nie zauważalne ale pompuję kapkę więcej aby opona się mniej nagrzewała Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adimas1991 Opublikowano 30 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2018 Odświeżę temat. Po super doświadczeniach z Michelin CrossClimate w posiadanej przeze mnie wcześniej Hondzie, również do QQ zdecydowałem się na zakup opon wielosezonowych. Oczywiście planowałem zakup również Michelin, jako jedyny producent posiadają oponę w rozmiarze 215/55/R18, jednak w czeluściach internetu natrafiłem na inny ciekawy model Pirelli Scorpion Verde All Season (tutaj dostępny rozmiar to 235/50/R18), opinie na oponeo mają ciekawe, cena atrakcyjna w porównaniu z Micheli (600zł różnicy na komplecie). Pytanie czy ktoś z forumowiczów może używa tej opony i mógłby się na jej temat wypowiedzieć? Drugie pytanie czy ktoś w ogóle korzysta z opony w tym rozmiarze 235/50/R18, zastanawiam się czy przesiadać się na szerszą oponę. Z góry dzięki za wszelkie opinie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mentoras Opublikowano 28 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2018 (edytowane) W dniu 30.04.2018 o 14:01, adimas1991 napisał: Drugie pytanie czy ktoś w ogóle korzysta z opony w tym rozmiarze 235/50/R18, zastanawiam się czy przesiadać się na szerszą oponę Używam letnich 235/50/R18 (Dunlop Sport Maxx). Jestem bardzo zadowolony. Szersza guma na pewno lepiej chroni felgę. Odczuwam to parkując w centrum. Teraz muszę kupić zimówki i nie wiem czy nie kupić opon wielosezonowych. Tym bardziej, że na wiosnę 2 opony letnie już się nie będą nadawać. Ma ktoś doświadczenie z oponami wielosezonowymi ? Kolega,który użytkuje takie opony w Jeepie bardzo sobie chwali. Edytowane 28 Września 2018 przez mentoras Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adimas1991 Opublikowano 3 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2018 Ja mam doświadczenie z Michelin CrossClimate już w drugim aucie (wcześniej Civic VIII), przejeździłem na nich cały rok. Według mnie świetne w sezonie letnim, jazda po wodzie to przyjemność, bieżnik nie zużywa się szybko. W sezonie zimowym byłem w górach na nartach, żadnych problemów. W marcu/kwietniu gdy było ciepło i większość przesiadła się już na letnie opony, a zaskoczył śnieg, ja czułem się mega pewnie w aucie, a po drodze mijałem wiele aut w rowach, na barierkach. Przez rok zrobiłem Hondą ok. 25 tys. i naprawdę byłem bardzo zadowolony. Niestety auto mi zawinęli. Po przesiadce do QQ, pierwszą rzeczą jaką zrobiłem to kupiłem nowe Michelin Crossclimate i dalej jestem bardzo zadowolony. Stwierdziłem, że wolę wydać co 4 lata pieniądze na nowy komplet wielosezonówek, niż raz na 6 lat kupić dwa komplety i nie wykorzystać ich potencjału z powodu zestarzenia się gumy. Dodatkowo jestem pewien, że np. w/w Michelin lepiej się sprawuje zimą niż jakaś zimówka spoza klasy premium. Obecnie posiadam komplet takich opon do sprzedaży w dziale giełda - rozmiar 215/55/R18 - produkcja maj 2018. Mam plan przesiąść się na większą felgą stąd pomysł sprzedaży opon, jednak jak uzbieram odpowiedni budżet i wdrożę plan to też będę szukał opon wielosezonowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.