jalo Opublikowano 2 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2016 Jako że jest tylko jeden temat i nie do końca rozwiewa wątpliwości, może właściciele się wypowiedzą. Czy instalowaliście moduł do wiązki haka (najlepiej 13 pinowej?). Jeżeli nie czy są jakieś problemy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jolo Opublikowano 4 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2016 ja mam oryginalnie zamontowany, niemiecką końcówkę, ale dokładnie nie wiem co i jak tam jest Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zaluG Opublikowano 5 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2016 Z tego,co już zdążyłem wywnioskować z rozmów z wieloma magikami,to moduł nie jest konieczny. Oczywiście im większy oszust mechanik/elektryk,tym większa "konieczność" zainstalowania takowego modułu. Rozmawiałem też z konsultantem (tak się to teraz dumnie nazywa) z ASO. Żal mi było gościa,gdy zapytałem o sens instalowania modułu. Jedyny argument,to..."my zawsze instalujemy". -Po co? -Bo my zawsze instalujemy. ...i tak z pięć razy. O koszt nie zapytałem,bo mi było szkoda czasu. Na piątek jestem umówiony na podłączenie instalacji z gościem,który swą wiedzę opiera na doświadczeniu, specjalistycznej literaturze i ...zdrowym rozsądku. Jak nie zapomnę,to dam znaka o efektach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pixel81 Opublikowano 5 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2016 Powiem tak... od wielu lat w swojej P12 w wersji sedan mam hak z instalacją na żywca podłączoną do istniejącego okablowania - bez żadnego modułu. Powstaje zatem pytanie, jako są wymierne korzyści z posiadania takiego modułu ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo32 Opublikowano 5 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2016 ... od wielu lat w swojej P12 w wersji sedan mam hak z instalacją na żywca podłączoną do istniejącego okablowania - bez żadnego modułu. Powstaje zatem pytanie, jako są wymierne korzyści z posiadania takiego modułu ? Wszystko zależy do czego chcesz wykorzystywać hak. Chcąc ciągać przyczepę kempingową (mówimy o instalacji 13-pinowej), na pewno zainstalowałbym moduł, ponieważ odciąża on instalację elektryczną samochodu. Ponadto może sterować w sposób optymalny ładowaniem akumulatora przyczepy w trakcie jazdy, nie doprowadzając do rozładowania akumulatora holownika. Jednym z jego dodatkowych funkcji jest sekwencyjne sterowanie tylnym światłem p/mgielnym samochodu (można go wyłączyć/włączyć). Jak ktoś kiedyś holował wysoką przyczepę z odbijającym się tylnym światłem p/mgielnym samochodu na przyczepie to wie jakie to męczące. Do sporadycznego holowania przyczepki można pokusić się na podłączenie instalacji gniazda przyczepy bez zabezpieczenia, jakim jest moduł, ale dla mnie jest to pewne ryzyko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pixel81 Opublikowano 6 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2016 Wszystko zależy do czego chcesz wykorzystywać hak. Chcąc ciągać przyczepę kempingową (mówimy o instalacji 13-pinowej), na pewno zainstalowałbym moduł, ponieważ odciąża on instalację elektryczną samochodu. Ponadto może sterować w sposób optymalny ładowaniem akumulatora przyczepy w trakcie jazdy, nie doprowadzając do rozładowania akumulatora holownika. Jednym z jego dodatkowych funkcji jest sekwencyjne sterowanie tylnym światłem p/mgielnym samochodu (można go wyłączyć/włączyć). Jak ktoś kiedyś holował wysoką przyczepę z odbijającym się tylnym światłem p/mgielnym samochodu na przyczepie to wie jakie to męczące. Do sporadycznego holowania przyczepki można pokusić się na podłączenie instalacji gniazda przyczepy bez zabezpieczenia, jakim jest moduł, ale dla mnie jest to pewne ryzyko. Podziękował serdecznie za odpowiedź. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo32 Opublikowano 7 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2016 Dodam, że moduł umożliwia również kontrolę stanu żarówek w przyczepie. Stąd np. wszystkie używane samochody z hakiem sprowadzone z Niemiec mają zamontowany moduł z uwagi na istniejący u nich wymóg kontroli żarówek kierunkowskazów w przyczepie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jalo Opublikowano 7 Września 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Września 2016 Czyli sprawa jasna, za sam moduł dopłaciłem 50zł więc tragedii nie ma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.