Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Druga młodośc D21


Radek_sl
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mam już ramę i plan, najpierw trZeba ja przedłużyć i przespawac cześć podpor. Później wszystko rozmorozmontuje co do śrubki, piaskowanie nowe gumy, amorki itp. Będę na bieżąco się chwalił: )

post-101639-0-91617000-1477164663_thumb.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Zdałem dziś kipre, nie pytajcie o wrażenia proszę.

 

Wiecie co jest najlepsze, ja jestem typowym móżdżakiem informatykiem, który jak dotąd wymieniał tylko zapasowe koło jak.zlapal Kapcia:) , Ale kumpel blacharz pomoże

Koledzy czy da się gdzieś kupić reoeraturki blacharskie? Mam zgniły błonnik przy wlewie paliwa a podłoga kipry też woła o pomoc

No to zaczynamy , na wstępie dziękuję za wsparcie duchowe :), a przede wszystkim dzięki dla hugh_h za serwisówkę jest tam wszystko co potrzebne. Na początek zdjęcia ze zdjętą kiprą pod spodem tragicznie, a i kipra prosi o ratunek.

Prace powoli się posuwają, ponieważ "nowa" rama jest na kołach uznałem że nie ma sensu przekładać tego wszystkiego z mojego auta, zregeneruję podwozie potem przełożę swoją budę i w wielkim skrócie będzie po robocie, mam kilka pierwszych pytań :

 

1) Będę wszystko czyścił i piaskował, teraz pytania

Czy rozbebeszać mosty?

Czy jestem w stanie sam określić czy mosty są ok? Bo po co je rozbierać jeśli są dobre może tyko wypiaskować z zewnątrz zakonserwować i w drogę.

Czy wymienić olej w mostach jeśli tak to na jaki?

 

2) Przeguby, kiedyś jeden ceniony przezemnie mechanik powtarzał jak mantrę że przegubom nigdy nic się nie stanie jeśli będą dobrze założone gumy i będą dobrze nasmarowane. Nie wiem czy ta mantra ma swoje uzasadnienie w autach 4x4 które są użytkowane inaczej.

Czy zdjąć gumy, umyć porządnie przeguby np w benzynce ekstrakcyjnej i na nowo nasmarować smarem grafitowym ?

 

3) Zaciski hamulcowe.

Czy kupić zestawy naprawcze i regenerować samemu? Czy wypiaskować i oddać fachowcom?

 

4) Sruby , większość daje się rozkręcać opierają się ale tragedii nie ma, widoczne kwałki śrub są skorodowane, ale to co siedzi w środku to ocynk.

Czy piaskować takie śruby? jeśli tak to potem cynkować? Czy szukać nowych.

 

Na tę chwilę to tyle już w najbliższym tygodniu wrzucę kilka fotek ramy przed regeneracją oraz po.

post-101639-0-86385400-1477377699_thumb.jpg

post-101639-0-68388100-1477377718_thumb.jpg

Edytowane przez Radek_sl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad1. Mosty jeśli nie mają wycieków i nadmiernych luzów ja bym nie rozbierał, teraz pytanie czy tylny most ma lsd , jeśli ma to czy sprawne. Oczywiście olej odpowiedni do dyfra z lsd.

Ad2. Przeguby zweryfikować ich stan jak i osłon gumowych. Możesz umyć i nałożyć świeżego smaru molibdenowego lub kup specjalnie do przegubów, a nie żaden grafitowy.

Ad3. To zależy od ich stanu i czy czujesz sie na siłach zrobić to samemu.

Ad4. Śruby są raczej oksydowane nie cynkowane,można dać nowe to nie jest jakiś wielki koszt.

Powodzenia w pracach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podnieś tył i zakręć kołem - jeżeli drugie obraca się w tą samą stronę to jest lsd.

Często koło wlewu oleju jest informacja lsd only - lub coś w tym stylu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podnieś tył i zakręć kołem - jeżeli drugie obraca się w tą samą stronę to jest lsd.

Często koło wlewu oleju jest informacja lsd only - lub coś w tym stylu

Tak też zrobiłem, kręcą się w jednym kierunku więc jest lsd :dribble: cokolwiek to znaczy ;)

 

 

......  Dobra już wiem co to znaczy nauczyłem się. Teraz już wiem dokładnie jak działa mój napęd, bo z tego co zrozumiałem to LSD jest również jakby blokadą tylnego mostu.

Edytowane przez Radek_sl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest blokadą z tym że nie 100%-ową - przewaga nad dołączanymi to to że nie trzeba przed przeszkodą się zastanawiać załączyć czy nie trzeba - ta działa sama z siebie - wadą na pewno to że działa tylko w pewnych zakresach - ale ważne że jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma ktoś patent na czyszczenie ramy wewnątrz ? Na zewnątrz plan jest taki zeby wypaaskowaną pokryc podkladem epoksydowym, a na to raptor. Wewnątrz wosk boll, ale przed tym tylko płukanie ? A może jakiś środek reagujacy z rdzą ?

Fajne kółka ja chce zalozyc 31"

Edytowane przez Radek_sl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wewnątrz karczer do płukania rur i chemia do wiązania rdzy potem suszyć dobrze wosk,

szkoda kasy chyba na bolla weź coś z górnej półki nie idzie tego tak dużo żeby różnica w cenie cie zabiła

można też wypalać syfy wewnątrz

a ocynk ogniowy na brudną ramę nic nie daje, ja bym bał się dać ramę w ocynk ogniowy, raz robiłem konstrukcję do cynkowania ogniowego i ona musi być specjalnie do tego przewidziana, odpowiednio spawy rozłożone otwory itd. ja bym się bał ze rama się pognie, oczywiście są tacy co to robią.

Byli też tacy co mi udowadniali że jest super wyczyszczona że mają metody, nawet na jednych targach jak poprosiłem o latarkę i zajrzeliśy do wewnątrz do dyskusja się skończyła

 

spawanie i zalanie olejem jakaś herezja

 

jako podkład to jakiś epoksyd co ma jakiś przemysłowy albo chociaż taki co ma fosforany cynku,

 

to IMO każdy ma swoje zdanie i robi co lubi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam karchera z przystawka do płukania rur, zrobię jak piszesz, a do wiązania rdzy cortainin f ? Do środka a po 24 godzinach płukanie susznie i wosk ?



No i kolejne pytania, przyszły polibusze z olkusza, wypaliłem gumy z wahacza górnego i coś mi się nie zgadza poliuretan wchodzi do wahacza dość ciasno i ładnie leży, ale na uchwycie została metalowa tulejka , w zestawie jest nowa musiałbym jednak usunąć istniejącą która wydaje się być przyspawana, polibusza niestety na starej jest luźna i co teraz ;)?

 

Po zamontowaniu tulei do wahacza wciśnięciu ośki ze starą tulejką jest ciasno, jak skręcę nakrętki to na 100% będzie sztywno, czy tak ma być? Pytam dlatego że nowe tuleje które są w zestawie mają większą średnicę i na 100% będą luźne na ośce.


Mam też niespodziankę prawy wewnętrzny przegub do wymiany wysypane łożyska igiełkowe ;(

post-101639-0-55271100-1479551502_thumb.jpg

post-101639-0-97993900-1479551545_thumb.jpg

post-101639-0-42427300-1479551585_thumb.jpg

Edytowane przez Radek_sl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko będzie ok ;)

 

   

 

 

 

... trochę męczarni będzie przy składaniu wahacza

 

Łożysko igiełkowe ??

 

   

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nakrętki osi wahacza dokręcasz mocno jak już wszystko siedzi na samochodzie i najlepiej jak samochód stoi na kołach ... o ile sięgniesz wtedy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie 

dodałbym jeszcze ... po wstępnej przejażdżce ;)

ogólnie wszystkie śruby zawieszenia w pierwszej fazie montażu dokręcam raczej lekko,

następnie mocniej po opuszczeniu budy i uzupełniu wnętrza auta

... na koniec przejażdżka po dziurach i dopiero mocno :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to mam na dziś zajęcie, najpierw misja w kuchni;) potem warsztat, nie przyszło mi do łba że ta ośka jest stożkowa.

 

Lemmy mam trochę inne przeguby, wewnętrzny nie jest okrągłytylko w kształcie gwiazdy w środku są 3 rolki w prowadnicy na igiełkach, jedna z tych rolek nie jest na swoim miejscu ;) , a wewnątrz przegubu jest pełno igiełek później zrobię fotki i prześlę.

 

 

Z wykonanych prac :

Zdemontowany lewy przód , mam dziwne wrażenie że nowy nabytek jest bardziej zardzewiały niż mój, no ale rama sama w sobie jest cacy, wszystkie gumy w zasadzie nie istnieją, naprawdę dobrze był czochrany.

Wypiaskowane elementy, drązek reakcyjny górny wahacz , oś wahacza, teraz muszę odciąć te tuleje.

Skończę demontaż śwrodkowego drążka kierowniczego i go wyczyszczę.

 

Pytania:

1) środkowy drążek kierowniczy jest wypsażony w ruchome swożnie zabezpieczone śrubką chyba M5, wyglądają na wymienne, ale nie bardzo wiem jak to się nazywa i jak szukać nowych? Moim mocnym postanowieniem jest wymiana wszystkich końcówek łącnzików gum itp na nowe, a nie na używane. - jeszcze raz przekopałem allegro oraz katalog części, wygląda na to że te końcówki nie występują jak części zamienne i trzeba cały drążek przerzucić (130 PLN) .

 

 

 

2) nowa rama była na kołach, są mosty i cały układ kierowniczy, czytałem na forach że maglownica jest inna, bo rama jest od TII a ja mam D21, czy zamieniać maglownice? Czy jeździć na tej jeśli jest sprawna?

 

Raport na dziś

 

wytargałem przedni most podpory mostu ktoś wymienił śruby nowe, gumy eleganckie, trochę zaoszczędzę bo choć chce wymienić wszystkie gumy to nie ma sensu wymieniać prawie nowych.

 

wypiaskowane elementy pomalowalem podkładem epoksydowym

post-101639-0-64130300-1479654144_thumb.jpg

post-101639-0-87421700-1479654192_thumb.jpg

post-101639-0-97754700-1479654216_thumb.jpg

Edytowane przez Radek_sl
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pokazac komore do piaskowania ?

 

Lemmy czy raptor do tego podwozia to napewno dibry wybor ?

Edytowane przez Radek_sl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raptor, a dlaczego nie??

łatwy w kładzeniu, zaje... twardy i cenowo porównywalny z inną chemią  :whistle:

... aż żal było budę opuszczać  :dribble:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hubert nie sądzę, jutro zrobię zdjecia pacjenta z bliska.

 

W takim razie jutro zakupie raptora. Z tego co czytalem idealnie nadake sie zamiast wanny na kiprę.

Edytowane przez Radek_sl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raptor i raptor ... jest jeszcze cobra novola - rozmawiałem z przedstawicielami to twierdzą że jest bardziej elastyczna czyli to co mi przeszkadza w raptorze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ok, zamoeiona cobra, jesli wszystko pojdzie ok do konca tygidnia przod bez zwrotnic bedzie zmontowany , a moze inzwrotnice zdaze.

 

Hubert zobacz na zdjeciu drazek srodkowy i srubka o ktorej pisałem. Na drugiej fotce drazek skretny te dwoe male srubki niestety do odcięcia

post-101639-0-18578600-1479746302_thumb.jpg

post-101639-0-44687000-1479746323_thumb.jpg

Edytowane przez Radek_sl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raptorem ramę pryskałem ... tam nie ma co, przynajmniej nie powinno, "pracować" ;)

elementy stricte blacharskie to już inna para kaloszy, a paka to już domena Huberta :)

Raptor jest twardy a przez to raczej mało elastyczny 

blacha się ugnie ... pytanie brzmi: co zrobi Raptor ??

 

na wiosnę skorzystam z waszych doświadczeń ... bo fajna robótka D22 się szykuje (z podmianą serducha na ...  :whistle: )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...