sebastiw Opublikowano 15 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2016 Od pewnego czasu, dość często, ale nie zawsze - gdy naciskam lub puszczam pedał sprzęgła to czuje pod nogą jakby chrupanie, drapanie. Pozostałe sytuacje chodzi mięciutko. Podobną sytuację miałem kiedyś w Hondzie, tam wystarczyło popsikać smarem na ramię wysprzęglika i było OK. Tylko, czy w P12 też coś takiego zadziała? gdzie jest owo ramię i czy mogę bezpiecznie je posmarować? będę wdzięczny za instrukcje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zaluG Opublikowano 15 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2016 A może blacha ściany grodziowej poooooszła? Posmarować nie zaszkodzi. Dojście do skrzyni od strony silnika...tyciu niewygodne,lecz od góry. Jest tam taka gumeczka,którą wystarczy ścisnąć i posmarować trzpień. Można też popsikać samo mocowanie pedała/u Ale to chyba bardziej byłoby skrzypienie/pipiskanie,niźli chrupanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebastiw Opublikowano 15 Października 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Października 2016 Mocowanie pedału obsikałem ile się dało, tak samo bolec, który wchodzi do ściany i to nie to. Jutro poszukam tej gumeczki na trzpieniu, dzięki za sugestię. Szukałem na grafikach serwisowych, ale nie mam pojęcia która to (?) To chrupanie jest bezdźwiekowe, po prostu pod nogą czuć, strasznie to wkurzające. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArtekR Opublikowano 15 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2016 Mi się takie coś robiło w citroenie jak kończył się regulator napięcia linki. Czasem jeździłem tak 2-3000km i linka do wymiany. Zdarzało się też, że pedal nie odbijał do końca. Ale to citroen... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebastiw Opublikowano 16 Października 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Października 2016 OK, każę to komuś sprawdzić, bo na razie pedał odbija prawidłowo, ale może faktycznie coś paść niebawem A może blacha ściany grodziowej poooooszła? Posmarować nie zaszkodzi. Dojście do skrzyni od strony silnika...tyciu niewygodne,lecz od góry. Jest tam taka gumeczka,którą wystarczy ścisnąć i posmarować trzpień. Można też popsikać samo mocowanie pedała/u Ale to chyba bardziej byłoby skrzypienie/pipiskanie,niźli chrupanie. OK, dojście bez problemu, tylko czym napisać do środka? a smarować też samo ramię, które wchodzi do skrzyni? smar miedziowy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fryc Opublikowano 16 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2016 Pomysły macie mega, ściana grodziowa Tak to jest jak się płynu nie wymienia w wysprzęgliku Przelać cały układ ale pewnie już dostał po tyłku Ramię posmaruj i bolec smarem który nie spływa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebastiw Opublikowano 16 Października 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Października 2016 Płyn w wysprzęgliku jest inny niż hamulcowy? myślałem, że to jeden układ... w Hondzie są osobne zbiorniczki, dlatego mnie zmyliło :-/ Jak mogę wymienić ten płyn? OK, zobaczę jakie mam smary i coś wybiorę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zaluG Opublikowano 16 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2016 OK, każę to komuś sprawdzić, bo na razie pedał odbija prawidłowo, ale może faktycznie coś paść niebawem OK, dojście bez problemu, tylko czym napisać do środka? a smarować też samo ramię, które wchodzi do skrzyni? smar miedziowy? Są takie...mega odporne na wszystko...smary do uchwytów SDS (wiertarki). Kiedyś nie miałem innego pod ręką i zastosowałem takowy. Rewelacja! Może i nie jest szczególnie przeznaczony do tego typu smarowań,lecz pewien jestem,że będzie oki. Płyn w wysprzęgliku jest inny niż hamulcowy? myślałem, że to jeden układ... w Hondzie są osobne zbiorniczki, dlatego mnie zmyliło :-/ Jak mogę wymienić ten płyn? OK, zobaczę jakie mam smary i coś wybiorę. To jest ten sam płyn,co w układzie hamulcowym (jeden zbiornik). Natomiast nie wiem, co w wysprzęgliku mogłoby chrobotać,ale widzę ,że Kolega Fryc,to taka "sowa mądra głowa", więc pewnie wytłumaczy. To już bardziej skupiłbym się na samej pompie. Przy padającym wysprzęgliku, to pedał sprzęgła dziwnie chodzi (m.in. wpada w podłogę), a i biegi wchodzą paskudnie. Wedle mnie,to sama wymiana płynu jest bezsensowna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebastiw Opublikowano 17 Października 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Października 2016 Dzięki za porady, nie miałem nic ze smarów o jakich piszecie więc użyłem wd40 oraz silikonu w sprayu, no i efekt super, praktycznie przestało chrupać, bo może minimalnie i bardzo rzadko, więc kierunek bdb. Dam jakiś b. odpowiedni smar i może kłopot całkowicie zniknie, ale już teraz jest dużo lepiej. Płyn hamulcowy wymieniam co roku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fryc Opublikowano 17 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2016 Są takie...mega odporne na wszystko...smary do uchwytów SDS (wiertarki). Kiedyś nie miałem innego pod ręką i zastosowałem takowy. Rewelacja! Może i nie jest szczególnie przeznaczony do tego typu smarowań,lecz pewien jestem,że będzie oki. To jest ten sam płyn,co w układzie hamulcowym (jeden zbiornik). Natomiast nie wiem, co w wysprzęgliku mogłoby chrobotać,ale widzę ,że Kolega Fryc,to taka "sowa mądra głowa", więc pewnie wytłumaczy. To już bardziej skupiłbym się na samej pompie. Przy padającym wysprzęgliku, to pedał sprzęgła dziwnie chodzi (m.in. wpada w podłogę), a i biegi wchodzą paskudnie. Wedle mnie,to sama wymiana płynu jest bezsensowna. Przy padniętym a padający może piszczeć i wydawać inne dźwięki Sowa mądra głowa hehe I radzę przelewać układ tak jak powinno się to robić przy każdej wymianie.Szczególnie że ten nissan to bardzo liche auto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebastiw Opublikowano 17 Października 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Października 2016 Płyn wymienia mi mechanik, wierzę, że robi to dobrze ;-) Niby liche, ale ma 424 tys przejechane i jeździ dalej ;-) choć nie wiadomo jak długo hehe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
boszax Opublikowano 17 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2016 A mnie za to denerwuje dźwięk podczas puszczania sprzęgła w momencie jak noga puszcza pedał - takie gumowe brzdęk pewnie o jakiś ogranicznik. Wszyscy pasażerowie wiedzą kiedy zdjąłem nogę ze sprzęgła - frustrujące to trochę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebastiw Opublikowano 17 Października 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Października 2016 U mnie to w ogóle nie występuje, ani nie występowało na poprzednim sprzęgle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
boszax Opublikowano 17 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2016 (edytowane) Jak puścisz szybko pedał kilka centymetrów przed jego spoczynkowa pozycją to wtedy pedał szybko wraca właśnie do tej górnej spoczynkowej pozycji i wtedy mam to brzdęknięcie - skoro u Ciebie pedał sprzegła jest bezszelestny to u mnie musi być coś nie tak ;/ Sama praca sprzęgła u mnie jest plynna i leciutka - pedał według mnie chodzi aż za lekko. Edytowane 17 Października 2016 przez boszax Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mironig Opublikowano 30 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2016 (edytowane) A może blacha ściany grodziowej poooooszła? Posmarować nie zaszkodzi. Dojście do skrzyni od strony silnika...tyciu niewygodne,lecz od góry. Jest tam taka gumeczka,którą wystarczy ścisnąć i posmarować trzpień. Można też popsikać samo mocowanie pedała/u Ale to chyba bardziej byłoby skrzypienie/pipiskanie,niźli chrupanie. Uważam, że kolega ma rację. Smarowałem mocowanie dzwignie sprzegła, wysprzeglik, pompke itp. Nic nie pomogło. Okzało sie ze peknieta jest blach sciany grodziowej i to powodowało trzaski. Łatwo sprawdzić zaglądając po obudowę wycieraczek podczas naciskania sprzegla przez druga osobe. Jest tam mocowanie gorne pedału sprzegla. Ewentualnie moze zdarzyc sie pekniecie blachy przy mocowaniu dolnym wtedy wystarczy zaobserwować zachowanie pompki podczas wyciskania pedału. Edytowane 30 Października 2016 przez mironig Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fryc Opublikowano 1 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2016 Uważam, że kolega ma rację. Smarowałem mocowanie dzwignie sprzegła, wysprzeglik, pompke itp. Nic nie pomogło. Okzało sie ze peknieta jest blach sciany grodziowej i to powodowało trzaski. Łatwo sprawdzić zaglądając po obudowę wycieraczek podczas naciskania sprzegla przez druga osobe. Jest tam mocowanie gorne pedału sprzegla. Ewentualnie moze zdarzyc sie pekniecie blachy przy mocowaniu dolnym wtedy wystarczy zaobserwować zachowanie pompki podczas wyciskania pedału. Panowie weźcie nie róbcie sobie jaj W którym innym aucie ściana grodziowa pada to się nie mieści w głowie brak słów na tego gruchota. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo32 Opublikowano 1 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2016 Coś na temat ścian grodziowych mogliby powiedzieć osoby przerabiający swego czasu Angliki . Przyjrzyjcie się lepiej, czy takiego nie macie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mironig Opublikowano 1 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2016 nie chodzi o przeróbkę z anglika. Moj samochód pochodzi z polskiego salonu od Zaborowskiego na Puławskiej w Warszawie. Sciana grodziowa wykonana jest z cienkiej blachy a mocowanie sprzęgłą opieara sie o nią dziwnie jedynie na dwóch nakrętkach przyspawanych do stelażu mocowania sprzegla. Te nakrętki u mnie po 350 tys wybiły otwory w scianie grodziowej. Wystarczyło podłożyć pod mocowanie pedału odpowiednio przygotowaną podkładkę z kawałka blachy nierdzewnej i usterka wyeliminowana. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo32 Opublikowano 1 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2016 Jeśli blacha grodzi silnika taka cienka, to jak wygląda mocowanie maglownicy w P12 ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mironig Opublikowano 2 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2016 (edytowane) co za pytanie w p12 maglownica nie jest mocowana do ściany grodziowej lecz do sanek (belki, kołyski czy jak kto woli nazwać ten element) Edytowane 2 Listopada 2016 przez mironig Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.