Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Brak mocy x-trail 2004 2,2


Gość Jacek134
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie

Mój x-trail (2004 2,2 traci podczas jazdy moc- odbywa to się tak- po odpaleniu i przejechaniu 2-5 km traci moc (tak jak by nie posiadał turbo, do 100 km rozpędza się w 15 min :), ale po ponownym odpaleniu problem na pewien czas znika i tak wkółko

W serwisie po podłączeniu pod komputer -wyskoczył "ogólny błąd pompy paliwowej"

w serwisie wymienili:

1. filt paliwa

2. zawór na pompie paliwowej

zdecydowanie natomiast wykluczyli awarię przepływomierza (??)

Moze ktoś spotkał się z takim problemem ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie

Mój x-trail (2004 2,2 traci podczas jazdy moc- odbywa to się tak- po odpaleniu i przejechaniu 2-5 km traci moc (tak jak by nie posiadał turbo, do 100 km rozpędza się w 15 min :), ale po ponownym odpaleniu problem na pewien czas znika i tak wkółko

W serwisie po podłączeniu pod komputer -wyskoczył "ogólny błąd pompy paliwowej"

w serwisie wymienili:

1. filt paliwa

2. zawór na pompie paliwowej

zdecydowanie natomiast wykluczyli awarię przepływomierza (??)

Moze ktoś spotkał się z takim problemem ??

 

silnik 2.2di czy dCi? bo gdzieś na forum czytałem że jeden z tych silników miał problem że pompy właśnie siadały, poszukaj pod hasłem denso itd...

Wiesz w extreme przypadku to chyba wymiana... Poza tym jest dużo gratów na allegro :)

 

chyba potrzebujesz coś takiego:

http://allegro.pl/item816421346_pompa_wtryskowa_nissan_x_trail_2_2_dci_05r_f_vat.html

Edytowane przez TripleX
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jest silnik 2,2 dCi

Co ciekawe- silnik pracuje dobrze i jest wszystko ok do momentu kiedy się zatrzymam i ruszę- wtedy następuje utrata mocy. W serwisie stwierdzili, że pompa paliwowa jest ok- jak by była zepsuta- to brak mocy występował by non stop

Ciekawe to jest.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

witam i proszę o pomoc

mam x-traila 2004r z silnikiem 2,2dci 136KM,otóż mam problem z mocą która spada jeśli się zatrzymam np na światłach.Po ponownym odpaleniu problem znika do momentu ponownego zatrzymania.Po podpięciu auta pod komputer diagnostyczny okazuje się że auto łapie błąd nr 0089 tj.błąd zaworu wysokiego ciśnienia,ale podmieniłem zawór ze sprawnego auta i jest to samo.Zapomniałem dodac że na komputerze pokazało za duże ciśnienie paliwa na pompie (powinno byc około 300at a jest ponad 500 na wolnych obrotach).w serwisie powiedzieli mi że na 99% ten zawór, ale wymieniłem i jest to samo.Szykuję się teraz do wymiany pompy,może ktoś miał taki problem,bo nie wiem czy jak wymienie pompe to pomoże.POMOCY

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W serwisie w Warszawie w identycznym przypadku wymieniono mi

1. filtr powiertrza

2. zawory na pompie paliwowej

3. listwe

4. przepływomierz

Powiedziano natomiast ,że wymiana pompy nic nie da, gdyż wina jest po stronie sterowania tą pompą -czyli sama pompa jest sprawna

Na Twoim miejscu bym mocno zastanowił się nad wymianą pompy- to moze nic nie dać !!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W serwisie w Warszawie w identycznym przypadku wymieniono mi

1. filtr powiertrza

2. zawory na pompie paliwowej

3. listwe

4. przepływomierz

Powiedziano natomiast ,że wymiana pompy nic nie da, gdyż wina jest po stronie sterowania tą pompą -czyli sama pompa jest sprawna

Na Twoim miejscu bym mocno zastanowił się nad wymianą pompy- to moze nic nie dać !!

 

dzięki,ale nie wiem co myślec bo byłem dziś w serwisie w radomiu i tam mechanik powiedział mi że miał kilkanaście takich przypadków i w dwóch mu się zdarzyło że czujnik nie pomógł i dopiero wymiana pompy pomogła.A tu czytam jeszcze co innego,jak widac co serwis to inne sposoby...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Generalnie tłumaczono mi w serwisie w Warszawie, że jak by "poszła" pompa paliwowa to problem by nie zanikał przy ponownym odpaleniu- czyli brak mocy byłby ustawiczny- a tu przy zresetowaniu /czyli ponownym odpaleniu/ jest dobrze- czyli pompa sama w sobie jest sprawna. Powiedzieli, że ostatnia rzeczą jaką by wymienili w tego typu awarii- jest pompa paliwowa.

To jest bardzo ciekawa sprawa- w wielu x-trailach ten problem występuje i nie ma jednoznacznej diagnozy przyczyny awarii.

Kontaktowałem się też w tej sprawie z serwisem w Białymstoku- mówili, że mieli kilka takich przypadków i raz pomogło wymienienie zaworu na pompie, innym razem listwy a innym /nie za bardzo wtedy zrozumiałem/ jakiegoś czujnika na pompie paliwowej który wg nich często "wariuje"

 

Kolego jeszcze jedna podpowiedz- pojeździj jakiś czas z włączoną klimatyzacją i zobacz co bedzie się działo

 

Jeden serwis juz się poddał ( 1:0 dla Japończyków )

Teraz kolej na serwis w Białymstoku :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi pojawił się dziś (pierwszy dzień użytkowania) ten sam problem.

Po przejechaniu 2km i zatrzymaniu nastąpił brak mocy:( po odpaleniu na nowo, było OK!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to kolego masz problem.

Widzę ,że w x-trail to poważny i częsty problem

w moim x wymieniono już:

-filtr paliwa

-dwa zawory na pompie paliwowej

-przepływomierz

-zawór ciśnienia paliwa

-listwę

i w dalszym ciągu nic ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to kolego masz problem.

Widzę ,że w x-trail to poważny i częsty problem

w moim x wymieniono już:

-filtr paliwa

-dwa zawory na pompie paliwowej

-przepływomierz

-zawór ciśnienia paliwa

-listwę

i w dalszym ciągu nic ....

Mam pytanie , o jaką listwę chodzi? (wymieniono listwę)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszperałem w zachodnich forach...

Wynika że uszkodzeniu uległ czujnik położenia przepustnicy.

Edytowane przez Umberto
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Listwa Common Rail , a to chodzi o szynę Common Rail, nie wiem po co to wymienili, bo to jest "rura" fachowo zasobnik paliwa pod wysokim ciśnieniem, ale to nie ma żadnego wpływu. Kolega Umberto napisał "czujnik położenia przepustnicy" , w Common railu nie ma żadnej przepustnicy , przepustnica jest w archaicznych już dziś silnikach benzynowych gaźnikowych. Z Twojego opisu i na mój nos wynika że jest to sprawa elektryczna, bo po restarcie silnika jest ok. tam może być kilka rzeczy ,dozownik w pompie common rail, czujnik doładowania , przepływomierz, czujnik obrotów koła zamachowego,pedał gazu , jednostka sterująca silnika, wszyskie te rzeczy są elektroniczne a te lubią "wariować". Dziwne że komputer nic nie pokazuje,ale miałem tak w MANie, komputer nic nie pokazywał a doszedłem sam że walnięty czujnik doładowania (podmieniłem z 2 auta), zakładam że elektrowtryskiwacze masz sprawdzone i są dobre...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie kolego chodziło mi o szynę, choć niektórzy używają określenia listwa .

Po podpięciu pod komputer w drugim serwisie- wykazał uszkodzenie zaworu na pompie paliwowej- zawór ten został wymieniony w pierwszej kolejności- co nic nie dało :)

No i tak jeżdżę od serwisu do serwisu....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przepustnica= pedał gazu

polecam jednak w tym kierunku się zainteresować (gadałem z moimi mechanikami i mówią, że znają temat i że to pierdoła), kazałem im wymienić, ale nie wiem czy pamiętali...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i zaliczam drugi autoryzowany serwis nissana- juz trzeci dzień minął i nie moga ustalić przyczyny...drugi autoryzowany serwis nissana chyba bedzie musiał się poddać :/

Czy ktoś może polecić naprawdę wysokiej klasy serwis nissana w Polsce ?!

 

Wczoraj się dowiedziałem od mechaników w serwisie Forda- że w fordach modelu mondeo ,dość często występuje ten sam problem, czyli utraty mocy- po pdłączeniu pod komputer diagnostyczny nie wykazuje zadnego błędu, wszystko sprawne...

W tym przypadku podkręcają obroty o 50 jednostek i problem znika w 80 % przypadków takowej awarii...taka ciekawostka :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podkręcenie obrotów to nie wyjście

 

Witam wszystkich .Ten problem wlasnie przerobilem .Nalezy wymienic czujnik(zawor)na pompie paliwowej Kszt 150EURO A potem WCZYTAC komputerem na nowo w SERWISIE NISANA.LECZ ten serwis musi umiec to zrobic!!!

 

Moge polecic serwis ale jest1500 km na zachud. :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i ja pokonałem ten problem- przyczyny tej awarii są naprawdę rożne i nie jest to tylko i wyłącznie wina zaworu na pompie paliwowej !

W moim przypadku awarii uległa pompa elektryczna ( pompa przejściowa) mieszcząca się koło zbiornika paliwa :) cena nowej to 3 650 zł, używka znacznie tańsza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość kris010271

Witam i proszę o pomoc

Mam x-traila 2004r z silnikiem 2,2dci 136KM. Mój problem polega na nieregularnym przerywaniu pracy silnika pomiędzy obrotami 2000 a 3000, samochód zachowuje się tak jakby nagle odcięło mu paliwo. Komputer w autoryzowanym serwisie nic nie wykrył. Wymieniłem już filtr paliwa,przepływomierz został wyczyszczony a usterka dalej została. Sytuacja ta powtarza się bardzo nieregularnie, nieraz jeżdżę cały tydzień i nic, a nieraz w ciągu jednego dnia powtarza się kilkukrotnie.Oczywiście tankuję na autoryzowanych stacjach. Jeżeli ktoś miał podobną usterkę to proszę o pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam i proszę o pomoc

Mam x-traila 2004r z silnikiem 2,2dci 136KM. Mój problem polega na nieregularnym przerywaniu pracy silnika pomiędzy obrotami 2000 a 3000, samochód zachowuje się tak jakby nagle odcięło mu paliwo. Komputer w autoryzowanym serwisie nic nie wykrył. Wymieniłem już filtr paliwa,przepływomierz został wyczyszczony a usterka dalej została. Sytuacja ta powtarza się bardzo nieregularnie, nieraz jeżdżę cały tydzień i nic, a nieraz w ciągu jednego dnia powtarza się kilkukrotnie.Oczywiście tankuję na autoryzowanych stacjach. Jeżeli ktoś miał podobną usterkę to proszę o pomoc

Witam,

Wczoraj miałem podobną przygodę. Silnik i rocznik ten sam. Wziąłem to na karb mrozów, zamarzniętego paliwa i wstawiłem do ciepłego garażu. Jutro będę odpalał. Czy u Ciebie to dłuższy problem czy od momentu kiedy zaczęło ostro mrozić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość kris010271

Witam,

Wczoraj miałem podobną przygodę. Silnik i rocznik ten sam. Wziąłem to na karb mrozów, zamarzniętego paliwa i wstawiłem do ciepłego garażu. Jutro będę odpalał. Czy u Ciebie to dłuższy problem czy od momentu kiedy zaczęło ostro mrozić ?

 

U mnie nie ma znaczenia czy zima czy lato, natomiast w zimie występuje częściej, i tak już od 8 miesięcy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...