Gość Darson81 Opublikowano 4 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2016 Witam koledzy. Czytam w internecie różne rzeczy ale nadal nie mogę rozgryźć swojej Primery P12 1.8. Auto kupiłem miesiąc temu. 10-letnie z polskiego salonu. Przebieg 158 tyś. raczej autentyczny. Niepokoi mnie to, że na zimnym silniku kiedy dodam gazu do 2 tysięcy obrotów słychać takie rzężenie i chrobotanie. Trwa to dosyć krótko. Początkowo myślałem, że to coś ze sprzęgłem ale jak stoi na luzie i dodaję gazu to też słychać - tylko trochę jakby mniej. Najbardziej jest to słyszalne przy ruszaniu na 1 i na 2 biegu. Jak silnik się trochę rozgrzeje problem ustaje i jeździ się super. Podobno to nie łańcuch rozrządu bo jak twierdzi mechanik byłoby go słychać bardziej na rozgrzanym silniku, może coś w katalizatorze? Chociaż wydaje mi się, że to rzężenie słychać bardziej w okolicach silnika, sam już nie wiem. Może ma to powiązanie ze skrzynią biegów? Zauważyłem, że drążek jest bardzo czuły na dodawanie gazu /poduszki silnika są ok/ Może macie jakieś pomysły? 0 Odpowiedz Cytuj Edytuj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vlad24 Opublikowano 4 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2016 Nie jestem pewien czy to ta sama skrzynia, ale z opisu wiele na to wskazuje. https://youtu.be/9Wsao4rUBkI Tak się kończy gdy nic się z tym nie robi. Wyrywa dziurę w u budowie i wyłamuje zęby na wałku i dyferencjale. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Darson81 Opublikowano 7 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2016 Możesz kolego napisać więcej, bo nie bardzo rozumiem o co chodzi z tą skrzynią Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vlad24 Opublikowano 7 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2016 W tych skrzynkach biegów najsłabszym ogniwem było właśnie to widoczne na screenie łożysko wałka zdawczego. Zużywało się tym szybciej im więcej było jazdy miejskiej i używania 1 i 2 biegu. Objawiło się chrobotaniem, a jak nic się z tym nie robiło zaczynało wyrywać zęby trybów lub wbijać dziurę jak wyżej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Darson81 Opublikowano 7 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2016 (edytowane) W tych skrzynkach biegów najsłabszym ogniwem było właśnie to widoczne na screenie łożysko wałka zdawczego. Zużywało się tym szybciej im więcej było jazdy miejskiej i używania 1 i 2 biegu. Objawiło się chrobotaniem, a jak nic się z tym nie robiło zaczynało wyrya?wać zęby trybów lub wbijać dziurę jak wyżej. A dlaczego to chrobotanie słychać tylko na zimnym silniku i na luzie przy dodawaniu gazu (ale mniej) i tylko na zimnym. Myślisz, że to rzeczywiście ta skrzynia. Drogi jest koszt naprawy? Myślisz, że lepiej wymienić samo łożysko czy skrzynie całą kupić Edytowane 7 Listopada 2016 przez Darson81 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vlad24 Opublikowano 7 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2016 Zrób prosty test. Odpal na zimno z wyciśniętym sprzęgłem i wrzuconym biegiem. Jak będzie cisza, to skrzynia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Darson81 Opublikowano 8 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2016 Zrób prosty test. Odpal na zimno z wyciśniętym sprzęgłem i wrzuconym biegiem. Jak będzie cisza, to skrzynia. Kolego zrobiłem ten test. Na biegu oraz na wciśniętym sprzęgle - na zimnym silniku przy dodawaniu gazu do około 2 tysięcy obrotów słychać to chrobotanie. Także nie ma znaczenia chyba sprzęgło, być może to wszystko jest normalne, a zimny silnik zawsze gorzej pracuje niż rozgrzany, może tylko ja jestem przewrażliwiony i czepiam się może Nissany tak mają? Podsumowując: delikatnie rzęzi na luzie i na biegu z wciśniętym sprzęgłem, trochę głośniej to słychać w trakcie jazdy na pierwszym i drugim biegu. Trwa to chwilę zaledwie, a ja k się silnik ciut rozgrzeje to problem znika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vlad24 Opublikowano 8 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2016 No to skrzynia jednoznacznie odpada. Może dźwięk pochodzi z wakum pompy, a może z rozrządu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kolbek Opublikowano 9 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2016 A moze czujnik zmiennych faz rozrządu ci hałasuje? Przypomina to taki jakby "terkot" z okolic rozrządu? Jeśli tak to przytkane kanaliki olejowe, rozwiązaniem jest płukanka silnika i nalanie pełnego syntetyka. Czy było warto zrobić płukanke zobaczysz po kolorze i konsystencji zlewanego oleju silnikowego Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Darson81 Opublikowano 11 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2016 (edytowane) Koledzy po miesiącu rozwiązałem problem o którym pisałem, czyli rzęzi i chrobocze na zimnym silniku. Okazał się totalnie banalny, ale napiszę bo może komuś ta wiedza się przyda. Otóż luźna była osłona silnika i plastik tłukł o obudowę silnika przy dodawaniu gazu jak ten wibrował bo był nie rozgrzany. Na tej osłonie są takie tuleje pod śrubami i one się wyrabiają i tak rzężą. Dźwięk wydawał się straszny - ale jak się okazało w moim przypadku niegroźny. Dzięki za waszą uwagę Edytowane 11 Listopada 2016 przez Darson81 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.