arturdj Opublikowano 8 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2016 Witam. Panowie potrzebuje drobnej porady po wczorajszej przygodzie. Był mały incydent podczas włączania się do ruchu i teraz jest kłopot z mojej winy do czego też kobiecina się przyczyniła. Oparłem się babce narożnikiem tylnego zderzaka i teraz elementy w rejonie światła i wlewu paliwa mam nierówno spasowane. Szkoda jest na tyle mała, że chyba nie zdecyduje się zgłaszać tego do AC i spróbuje naprawić na własną rękę. W związku z powyższym czy ktoś może doradzić w jaki sposób zdemontować zderzak aby ocenić stan zamocowań? Czy będzie to kłopotliwa operacja? Nie uśmiecha mi się zgłaszać tego do ubezpieczyciela w dobie rosnących składek. Będę wdzięczny za wskazówki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 8 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2016 Trudno mi tak od razu opisać co i jak po kolei,ale spróbuję Cię naprowadzić,więc: Dobierz się do nadkoli,jeśli się nie mylę jest tam mocowanie. Otwórz klapę bagażnika,zderzak przykręcony jest pod lampą,będziesz widział. Od spodu(podwozie) jest mocowany na zatrzaski. Czy przy pasie tylnym (tam gdzie zaczep zamka klapy) jest czymś przyczepiony nie wiem bo nie doszedłem do tego momentu. Jeżeli przy pasie nie ma zaczepów(a wydaje mi się że nie ma,bo przy kolizji zderzak wyskoczył mi na klapę) i po odczepieniu wszystkich kołków i śrub,powinieneś wysunąć go do tyłu.Zderzak na prawym i lewym błotniku ma tzw. ślizg,który stabilizuje pozycję zderzaka względem innych elementów. Może być tak,że masz właśnie złamany lub naderwany ślizg i zderzak nie będzie się ustawiał prawidłowo i będzie konieczność jego wymiany.Taki ślizg dostaniesz z Allegro. Jeśli pomogłem ,to super Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arturdj Opublikowano 8 Listopada 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2016 Dzięki wielkie za podpowiedzi, rozumiem że są one podparte własnymi doświadczeniami z demontażu. Miałeś podobną przygodę? Odnośnie ślizgów, o których wspominasz, czy mógłbyś podesłać linka jakiegoś linka abym miał obraz tego przed oczami i wiedzę czego ewentualnie szukać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 8 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2016 (edytowane) Proszę bardzo http://allegro.pl/nissan-qashqai-ii-2015-slizg-zderzaka-tyl-prawy-i6585600080.html Miałem podobną przygodę, byłem w kanapce. Edytowane 8 Listopada 2016 przez JACKO29 Zmiana linku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pieer Opublikowano 8 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2016 Jacko - ty juz chyba cały ten QQ rozebrałeś Moja żona też miała przygodę. Najechał na nią dostawczak i zarysował lekko zderzak ale w części nie malowanej. Dodatkowo odpadła nakłądka stylizacyjna zderzak. Jeszcze oberwał (ścioł ) kołki mocujące od dołu. Naszczęście nic nie pękło, kołki zamówiłem na allegro a do przywrócenia kształtu zderzaka i zniwelowania białego nalotu wynikającego ze zgięcia zderzaka użyłem opalarki. Praktycznie nic nie widać i wyglada jak z fabryki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 8 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2016 Może lepiej nie wnikać w to jakie przygody miały nasze żony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pieer Opublikowano 8 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2016 No pochwal sie swoja opowiescia colin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 8 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2016 Odpowiem dyplomatycznie - trzymajmy się tematu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arturdj Opublikowano 8 Listopada 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2016 Panowie, jeszcze jedno pytanie. Wczoraj przekonałem się na własnej skórze że tylne czujniki parkowania nie są aktywne dopóki nie wrzucimy biegu cofania - byłem na wzniesieniu i cofając (luzując hamulec) system był nieaktywny, nie zasygnalizował przeszkody, dodatkowo było ciemno i stało się... Czy wobec powyższego jest jakaś opcja która pozwala, aby czujniki działały w trybie ciągłym bez wyjątku jaki bieg mamy wrzucony lub nawet nie wrzucony? Jadąc na luzie też przecież można napotkać przeszkodę i system takiej sytuacji uważam również powinien reagować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawcio Opublikowano 8 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2016 Jest taka zasada. Na luzie się nie jeździ. A czujniku włączają się zapewne razem z zapaleniem się świateł cofania i stamtąd mogą brać zasilanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pieer Opublikowano 8 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2016 Panowie, jeszcze jedno pytanie. Wczoraj przekonałem się na własnej skórze że tylne czujniki parkowania nie są aktywne dopóki nie wrzucimy biegu cofania - byłem na wzniesieniu i cofając (luzując hamulec) system był nieaktywny, nie zasygnalizował przeszkody, dodatkowo było ciemno i stało się... Czy wobec powyższego jest jakaś opcja która pozwala, aby czujniki działały w trybie ciągłym bez wyjątku jaki bieg mamy wrzucony lub nawet nie wrzucony? Jadąc na luzie też przecież można napotkać przeszkodę i system takiej sytuacji uważam również powinien reagować. Tak jest w każdej furze - to normalne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 8 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2016 No,ale według mnie powinny działać zawsze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pieer Opublikowano 8 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2016 mysle ze ciagle dzialanie moglo by się stac uciążliwe. (śnieg, deszcz na zderzaku, liść który jesienią przyklei się lub uderzy w zderzak na autostradzie itp.) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arturdj Opublikowano 9 Listopada 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2016 JACKO29, jeszcze jedno pytanie. Czy przewody od czujników parkowania można łatwo wypiąć, tak aby odstawić zderzak gdzieś na bok żeby nie przeszkadzał? Jest jeszcze coś na co należy zwrócić uwagę podczas demontażu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karminadel Opublikowano 9 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2016 Panowie, jeszcze jedno pytanie. Wczoraj przekonałem się na własnej skórze że tylne czujniki parkowania nie są aktywne dopóki nie wrzucimy biegu cofania - byłem na wzniesieniu i cofając (luzując hamulec) system był nieaktywny, nie zasygnalizował przeszkody, dodatkowo było ciemno i stało się... Czy wobec powyższego jest jakaś opcja która pozwala, aby czujniki działały w trybie ciągłym bez wyjątku jaki bieg mamy wrzucony lub nawet nie wrzucony? Jadąc na luzie też przecież można napotkać przeszkodę i system takiej sytuacji uważam również powinien reagować. A jaką masz wersję wyposażenia? Bo mi się dotychczas wydawało, że działają zawsze - nawet jak stałem w korku. Ale może mi się tylko wydaje i to nie czujniki a wykrywanie ruchomych obiektów (ciekawe czy by wykryły przeszkodę w Twoim przypadku) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 9 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2016 JACKO29, jeszcze jedno pytanie. Czy przewody od czujników parkowania można łatwo wypiąć, tak aby odstawić zderzak gdzieś na bok żeby nie przeszkadzał? Jest jeszcze coś na co należy zwrócić uwagę podczas demontażu? Co do przewodów,nie wiem,bo nie mam.Ale myślę,że powinny być łączone kostkami. Co do reszty i czy jeszcze coś,...chyba nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pszczolanur Opublikowano 9 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2016 (edytowane) W temacie demontażu zderzaka . Na pasie tylnym (przy zamku bagażnika) są trzy zaczepy które odhaczasz wkładając listewkę miedzy zderzak a plastykową osłonę zamka. Czujniki mam dołożone przez serwis to na przewodach były złączki nie wiem jak w fabrycznych to wygląda. Ja przed demontażem obejrzałem filmik na YouTubie jak montuje się hak w poprzednim modelu J10 . Oprócz demontażu reflektorów których u nas nie trzeba robić nie było jakiś problemów. Edytowane 9 Listopada 2016 przez pszczolanur Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arturdj Opublikowano 9 Listopada 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2016 A jaką masz wersję wyposażenia? Bo mi się dotychczas wydawało, że działają zawsze - nawet jak stałem w korku. Ale może mi się tylko wydaje i to nie czujniki a wykrywanie ruchomych obiektów (ciekawe czy by wykryły przeszkodę w Twoim przypadku) N-TEC. Widzę, że masz Teknę, a z tego co kojarzę ona ma dodatkowe funkcje odnośnie wykrywania przeszkód, być może to mnie by uratowało, ale tylko być może... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karminadel Opublikowano 9 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2016 N-TEC. Widzę, że masz Teknę, a z tego co kojarzę ona ma dodatkowe funkcje odnośnie wykrywania przeszkód, być może to mnie by uratowało, ale tylko być może... Sprawdzę przy najbliższej okazji z jakimś kwietnikiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 9 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2016 Z kwietnikiem nie ryzykuj, za twardy w razie gdyby próba była nieudana. Proponuję z teściową. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arturdj Opublikowano 10 Listopada 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2016 Teściowa koniecznie musi być przy kości, bo inaczej się pogniewa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
monika99 Opublikowano 10 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2016 Panowie, jeszcze jedno pytanie. Wczoraj przekonałem się na własnej skórze że tylne czujniki parkowania nie są aktywne dopóki nie wrzucimy biegu cofania - byłem na wzniesieniu i cofając (luzując hamulec) system był nieaktywny, nie zasygnalizował przeszkody, dodatkowo było ciemno i stało się... Czy wobec powyższego jest jakaś opcja która pozwala, aby czujniki działały w trybie ciągłym bez wyjątku jaki bieg mamy wrzucony lub nawet nie wrzucony? Jadąc na luzie też przecież można napotkać przeszkodę i system takiej sytuacji uważam również powinien reagować. Wczoraj sprawdzilam u siebie, nie ma znaczenia ktory bieg jest wlaczany (przod-tyl) dzialaja wszystkie czujniki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karminadel Opublikowano 10 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2016 Wczoraj sprawdzilam u siebie, nie ma znaczenia ktory bieg jest wlaczany (przod-tyl) dzialaja wszystkie czujniki. To nie to samo co kolega miał. On nie miał wrzucone żadnego biegu. Staczał się do tyłu na luzie. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 10 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2016 Nie chciałbym skłamać, ale też odniosłem wrażenie, że czujniki nie działają, gdy samochód jest na luzie. Zaobserwowałem to już jakiś czas temu, bo pod chałupą mam takie swoje miejsce, gdzie najczęściej parkuję. Znam to miejsce co do centymetra więc często dotaczam się tam na luzie. I mimo, że przed zderzakiem mam wtedy małą skarpę, to przy takim dojeżdżaniu na luzie czujniki wówczas nie alarmują wcale. Dopiero gdy chcę odjechać z tego miejsca i włączę bieg, to QQ zaczyna lamentować o przeszkodzie. A wcześniej wredna bestia oszukiwał i nie piszczał wcale. No więc właśnie z tego powodu podejrzewam, że czujniki nie działają na biegu jałowym. Chyba mądre głowy z działu informatycznego Nissan/Renault nie przewidzieli jazdy na luzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 10 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2016 Nie kłamiesz Colinsie przebrzydły Jest w tym sama prawda. To tak jakby staczać się do tyłu na luzie i mieć pretensje że światło wsteczne się nie świeci. Jakby miało działać na luzie, to stojąc na światłach powinno alarmować gdy jakiś Heniek podjechał zbyt blisko naszego zadka 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.