Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Sciąga podczas jazdy


clavikord
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jak w temacie. Ściąga w prawo. Zbieżność zrobiona, jest na 0:0 (była zbieżność obu kół przednich o 3 - równo z obu stron). Zbieżność jest zrobiona dobrze - tego jestem pewien, także kwestie złego ustawienia można pominąć. Co jest może być tego powodem? Na kołach lato - zima to samo. Nie bity. Magiel jest, luzów na drążkach nie ma.

Edytowane przez clavikord
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro na letnich i zimowych tak samo to ciśnienie odpada. Sprawdź zatem jak kręcą się oba przednie kółka czy z prawej strony nie ma większych oporów toczenia.

Może to być spowodowane wadliwą pracą hamulców, np. blokowaniem koła przez zakleszczoną szczękę lub klocek hamulcowy, albo wzrostem oporów w łożyskach koła lub w przegubach półosi w przypadku napędu na przednią oś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciśnienie sprawdzałem jako pierwsze. Ostatnio jak zmieniałem koła, to robiłem odruchowo obrót kołem i raczej nic mojej uwagi nie przykuło. Przyznam szczerze, że niby głupota ściąganie, myślałem, że zbieżność załatwi sprawę a tu proszę. Mój mechanik mówi, że dawno nie widział tak dobrej geometrii. Poza korekcją zbieżności kół przednich wszystko pięknie wyszło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro na letnich i zimowych tak samo to ciśnienie odpada. Sprawdź zatem jak kręcą się oba przednie kółka czy z prawej strony nie ma większych oporów toczenia.

Może to być spowodowane wadliwą pracą hamulców, np. blokowaniem koła przez zakleszczoną szczękę lub klocek hamulcowy, albo wzrostem oporów w łożyskach koła lub w przegubach półosi w przypadku napędu na przednią oś.

 

może to głupie ale skoro przednia oś jest w porządku to czy nie należało by sprawdzić analogicznie tylnej osi?

czy "zawirowania" na tyle mogą powodować też ściąganie na którąś stronę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra, ale z tyłu jest belka skrętna, w której na 99% nic się nie ustawia

 

zacytuję kolegę TESTERA ....może to być spowodowane wadliwą pracą hamulców, np. blokowaniem koła przez zakleszczoną szczękę lub klocek hamulcowy, albo wzrostem oporów w łożyskach koła ...

czy coś takiego na tyle  nie może mieć miejsca?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koła są luźne. Trzeba każdym kołem trochę pokręcić przy ustawianiu geometrii/zbieżności.

Edytowane przez clavikord
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszesz pokręciłeś kołem, kwestia polega na tym czy oba tak samo luźno chodzą a jeśli z przodu wszystko ok to trzeba zająć się tyłem. Geometria powinna być zrobiona, skoro przód tak idealnie ustawiony więc podobnie trzeba sprawdzić jak obracają się kółka z tyłu bo analogicznie ten sam problem co z przodu może wystąpić na kołach tylnych z hamulungiem ręcznym włącznie. Zakładając, w co nie wątpię,  oczywiście że ten mechanik faktycznie wszystko idealnie zrobił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie. Wszystkie 4 kółka były mierzone. Normalnie jak podczas ustawiania geometrii. Pominmy kwestie hamulców

 

Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro powyższe jest w porządku to przyczyną ściągania może być też wada jednej z opon, np. nierówno starty bieżnik. Wówczas, nawet jeśli geometria zawieszenia jest w porządku, podobny objaw może się pojawić też, o ile takowa była,  po wymianie jednej z opon. Czasami bieżnik wyższy o 1 czy 2 mm potrafi dać objawy ściągania auta. Jeśli to 3 czy 4 mm, ściąganie samochodu jest niemal pewne. Może być też  co jest trudniejsze w weryfikacji, nieznaczna usterka zawieszenia, niewidoczna gołym okiem, nie wychodząca na szarpaku. Taki problem, wbrew pozorom, dotyczy częściej tylnej osi niż przedniej. Fachowiec ustawia  geometrię, wszystko się zgadza, klient wyjeżdża z warsztatu – ściąga, no to  wraca, znów ustawianie i tak w kółko a  przyczyną mogą być, zużyte wahacze tylnego zawieszenia. Niestety, usterka jest niemal niewidoczna a problem bierze się ze zużycia tulei metalowo-gumowych. Na stanowisku zawieszenie daje się ustawić, niestety po wjechaniu w pierwszą niewielką dziurę, a czasem tylko po dociążeniu auta, wahacz przesuwa się o milimetr-dwa z powodu zużycia i problem powraca, dzieje się tak szczególnie w autach z  wielowahaczowym tylnym zawieszeniem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opony odpadają też niestety tak jak pisałem wyżej. Sprawdzone na dwóch kompletach, gdzie lato to nowe opony

 

Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przeczytałem wszystko i zastanawiam się nad geometrią pojazdu (skąd pewność że nie bity?)

długo jesteś właścicielem?

Edytowane przez marinero
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra a byłeś na mierzeniu oporu toczenia kół ? bo machnięcie ręka na podnośniku nic nie da opory mogą się pojawić pod obciążeniem 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@marinero od nowości @matijus nie sprawdzałem aczkolwiek wydaje mi się to mało prawdopodobne. Samochód z 15kmh prawie nie chce się zatrzymać jadac na luzie. Ręką go można z miejsca ruszyć

 

Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@marinero od nowości @matijus nie sprawdzałem aczkolwiek wydaje mi się to mało prawdopodobne. Samochód z 15kmh prawie nie chce się zatrzymać jadac na luzie. Ręką go można z miejsca ruszyć

 

Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka

to jestem bardzo ciekawy diagnozy bo wszystko w  teorii sprawne, w zasadzie koledzy poruszyli chyba wszystkie możliwości

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Też to miałem geometria dobra.Diagnosta wyprostował kierownicę bo była minimalnie skręcona na prostych kołach.Jedzie jak po sznurku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Też to miałem geometria dobra.Diagnosta wyprostował kierownicę bo była minimalnie skręcona na prostych kołach.Jedzie jak po sznurku.

czyli sugerujesz podświadome skręcanie przy utrzymywaniu kierownicy do jazdy na wprost?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziękuję za wszystkie odpowiedzi, jeśli ktoś poczuł ode mnie dziś jakiś hejt to przepraszam, ciężki dzień w pracy. Też jestem mega ciekaw. Co do kierowcy - dla mnie wyznacznikiem jest to że jadę na ekspresowke, zapinam tempomat na ok 120 i puszczam kiere. I mi delikatnie zjeżdża w prawo. Kiera jest prosto, aczkolwiek jakby sama skrecala w prawo. Zawsze muszę mieć rękę oparta o kierownicę z lewej strony żeby jechal prosto. Trochę uciążliwe

 

Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie. Nie sugeruje podświadomego skręcania.Miałem tak właśnie, że puszczałem kierownicę i ściągało na prawo musiałem korygować .Diagnosta sprawdził zbieżność jest dobra założył sprzęt do ustawiania zbieżności sprawdził kierownicę i ustawił, coś tam po przesuwał na końcówkach zmniejszył z prawego koła a zwiększył na lewym i jest OK 

Edytowane przez wojtas6691
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziękuję za wszystkie odpowiedzi, jeśli ktoś poczuł ode mnie dziś jakiś hejt to przepraszam, ciężki dzień w pracy. Też jestem mega ciekaw. Co do kierowcy - dla mnie wyznacznikiem jest to że jadę na ekspresowke, zapinam tempomat na ok 120 i puszczam kiere. I mi delikatnie zjeżdża w prawo. Kiera jest prosto, aczkolwiek jakby sama skrecala w prawo. Zawsze muszę mieć rękę oparta o kierownicę z lewej strony żeby jechal prosto. Trochę uciążliwe

 

Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka

 

również amorki mogą być powodem ściągania, szczególnie jeżeli mają różny stopień zużycia, warto sprawdzić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

również amorki mogą być powodem ściągania, szczególnie jeżeli mają różny stopień zużycia, warto sprawdzić

też o tym myślałem prawa strona może być bardziej wywalona niż lewa (mamy ruch prawostronny tak wiem nie odkryłem ameryki :D) ale częściej prawą stroną wpadamy w studzienki dziury przy krawężnikach itp przez co auto mogło opaść na prawej stronie i masa robi swoje. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość KamilGorecki

Witam wszystkich serdecznie.

Pracuje w serwisie jaguara i po znajomosci ustawialem koledze geometrie z racji tego ze jak cos sie robi samemu to wiadomo ze lepiej niz oddac komus i potem bedzie cos zle ustawione tak jak sam mialem okazje ustawiac geometrie w warsztacie niestety nie u nas bo nie mialem czasu i mielismy kupe roboty.

Generalnie to tak:
- Cisnienie w oponach ok
- Opony nowe letnie i uzywane zimowe problem wystepuje ze sciaganiem.
- Oporow toczenia brak, delikatnie sie kola kreca reka bez zadnego problemu, nie ma tu mowy o zadnym blokowaniu kola.

- Pytalem sie szefa i wspolnika to tez powiedzial ze nie widzi zadnego problemu z tylnym zawieszeniem jesli chodzi o geometrie, mowil ze duzo bardziej rozjechane samochody sie robilo (bo taka prawda, wychodzilo na czerwone pole) i nie bylo takich problemow.
- Pochylenie LP kola tez nie powinno wplywac aczkolwiek dziwne ze tylko to kolo jest az tak wsuniete gora do srodka.
- Z tylu widac delikatnie zbieznosc sumaryczna nie jest na 0 ale bardzo blisko srodka, a kierownice momentami ciagnie dosc mocno wiec raczej nie w tym problem.


Zdjecia sprzed geometri: (Album)
http://postimg.org/gallery/1uh8kim2o/

Po geometri przednia zbieznosc byla 0.03 po obu stronach na srodku kreseczki, poprawialem 2x dla pewnosci bo "klient" chcial aby kierownica byla prosto.
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak długo masz ten pojazd i czy przez cały czas tak się dzieje czy od jakiegoś momentu. Jeśli od chwili kupna to może faktycznie auto po dzwonie i ma problemy z podłożnicą. Jeśli od jakiegoś momentu to skup się na tym co opisałem wyżej.

 

też o tym myślałem prawa strona może być bardziej wywalona niż lewa (mamy ruch prawostronny tak wiem nie odkryłem ameryki :D) ale częściej prawą stroną wpadamy w studzienki dziury przy krawężnikach itp przez co auto mogło opaść na prawej stronie i masa robi swoje. 

Jeśli już to nie tyle amortyzatory co ewentualnie sprężyny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak długo masz ten pojazd i czy przez cały czas tak się dzieje czy od jakiegoś momentu. Jeśli od chwili kupna to może faktycznie auto po dzwonie i ma problemy z podłożnicą. Jeśli od jakiegoś momentu to skup się na tym co opisałem wyżej.

 

Jeśli już to nie tyle amortyzatory co ewentualnie sprężyny.

Nooo właśnie bardziej amortyzatory. W amortyzatorach masz olej który z biegiem czasu i użytku się zużywa i już nie tłumi jak powinien przez co też może opaść a już bardziej jak masz wyciek w amortyzatorach to już w ogóle zapowietrza się i jest kompletna tragedia. Co do amortyzatorów trochę się znam śmigałem sporo w terenie a tam amortyzatory to podstawa tak więc często serwis polegał na wymianie uszczelnienia oraz wymianie oleju (niestety w standardowych nie da się tego zrobić) zużyty olej daje baaaardzo paskudny efekt a mało kto o tym wie. A przez niesprawne amortyzatory też nie da się super idealnie ustawić geometrii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że jeśli nie mechanik ustawiający geometrię a poinformowany jak widać dokładnie o dolegliwości to przegląd techniczny wykryłby taką dolegliwość jak uszkodzony amor/sprężyna. No chyba że przegląd był pobieżny a mechanik nie dość wnikliwie podszedł do zagadnienia (z wpisu mechanika wynika że się zaangażował)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...