Pilot9314 Opublikowano 6 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2013 Witam jako, że p12 ma klosze z tworzywa sztucznego to po jakimś czasie dopadnie je mat, mleko, mgła nie wiem jak to nazwać W tym poście opiszę krótko jak zregenerowałem swoje klosze i pokażę co z tego wyszło Postaram się podać kilka fotek jakie udało mi się zrobić podczas pracy ;] Potrzebne będą : -Nasadowa 10 -Grzechotka -Koncówka torx 4 -Śrobokręt gwiazdka i płaski -Papier wodny 1500,2000,2500,3000 -Pasta polerska (ja uzywałem farecla g3 bo nie zawiera wosku) -Polerka do lakieru -Ręczniki papierowe z biedronki -Towarzysz do pracy albo towarzyszka jak kto woli ;] -Płyn do mycia szyb -Suszarka -Gąbka z płynem do garczków -Gazety i taśma -Trochę cierpliwości -Puszka pepsi albo ciepła herbata na zimowe dni lub % ja kto woli ja nie piję więc skorzystałem pepsi Ja rozłozyłem sobie robotę na dwa dni. Pierwszego wypolerowałem kloszę od zewnątrz i zostawiłem . Ale złózmy wszystko do kupy ;] Najpierw zaczynamy od zdjęcia zderzaka, aby tego dokonać należy zdjąć spinki od czarnego elementu znajdującego sie nad zderzakiem pod maską (4 spinki- kołki) polecam najpierw wyciągnąć "gwoździa od kołka" a potem całość. Następnie czas zdjąć "nerki". Zamocowana ona jest na 1 spince znajdującej się w pobliżu lampy i 3 zatrzaskach. po wyjęciu spinki należy z wyczuciem wyciągnąć "nerkę" najpierw 1 potem drugą.Teraz naszym oczom ukazują się dwie śruby trzymające zderzak (pod nerkami) na klucz 10, wykręcamy je a na stępnie demontujemy 2 spinki w centralnej części zderzaka pod maska ( mniej więcej tam gdzie klamka od zamka maski). Kiedy zrobimy te czynności kontynuujemy odkręcanie zderzaka. Jeżeli macie spryskiwacze lamp to należy płaskim śrubokrętem wyciągnąć spryskiwacze na wierzch i odpiąć maskownice od sprysków siedzi ona na czterech plastikowych blocach, gładko wychodzi . Teraz w plastiku trzymającym spryskiwacze w zderzaku są dwie śrubki na śrubokręt gwiazdkowy znajdują się w lewym-dolnym i prawym górnym-rogu plasitku. Kiedy zdemontujemy spryskiwacze czas schylić się pod samochód. Od spodu zderzaka tuż przy kołach są dwie śrubki na śrubokręt gwiazdkowy ( po dwie na stronę ) wykręcamy je a następnie demontujemy pierwsze 3 spinki od dołu łączące nadkole ze zderzakiem. Oraz dwie znajdujące się bezpośrednie nad kołem ( te akurat sie wypinają nie trzeba ich wyciągać). Teraz już możemy odchylić nadkole aby dojść do śruby trzymającej zderzak (na klucz 10) , zdjęcia nie mam niestety bo miejsca jest tak mało że wykręcałem je na "macankę". Zderzak trzyma jedna śruba na stronę, czyli w sumie dwie. Jeżeli odkręcimy je to możemy już smiało wyciągnąć zderzak do przodu. Czas odkręcić lampy. Lampa jest przymocowana na dwóch bolcach wciskowych i 2 srubach jedna znajduję się u góry widoczna na pierwsyz rzut oka, druga tuż przy krawędzi błotnika i zderzaka. Odkręcamy śruby, wypinamy wtyczki u mnie były 3. I pociągamy lampę w swoja stornę. Dotychczasowe postępy powinny wyglądać tak : asa Czas rozkręcić lampę. Musimy zdemontować uszczelką znajdującą się na kloszu oraz spinki metalowe bodajże 5 nie pamiętam już dokładnie , to taka blaszka trochę w kształcie litery C będzie wiadomo o co chodzi. W górnej części lampy od strony gdzie wkłada się żarówki pomiędzy żarówką a światłem mijania znajduję się śrubka na torx 4 prawdopodobnie należy ją zdemontować. Teraz czas na prawie najgorsze w tym zabiegu rozklejanie lampy. Ja podziękowałem osobiście z eksperymentów typu piekarnik ;] Użyłem do dotego celu suszarki. Należy najpierw z miarę bliskiej odległości ogrzać lampę w miejscu łącznia się klosza z resztą lampy , a natępnie wcisnąć pod kątem płaski,szeroki śrubokręt i ogrzewająć delikatnie wyciągąć klej, ja miałem do pomocy kolegę , więć on grzał a ja przecianłem to tak jak przecinakiem tylko delikatnie . Kiedy zauważymy że klej stał się plastyczny, lub zdemontowaliśy go na tyle, że klosz zaczyna się ruszać, można przystąpić do rozdzielenia klosza, wyjdzie on razem z odbłyśnikiem. Teraz należy odkręćić odbłyśnik od klosza. Trzymają go dwa torxy umieszczone naprzeciw siebie, góra dół odbłyśnika. Śrubka to torx-4 chyba Mówię chyba bo nie patrzyłem jaką końcówkę brałem z zestawu, ale to ta sama co wcześniej.Uwaga uważamy na odbłysniki bardzo łatwo je porysować !! Analogicznie robimy to samo z drugą lampą. Teraz idziemy z kloszami i dobłyśnikami pod bieżącą wodę. Do odbłyśników nie zalecałbym ciepłej wody. Dokładnie myjemy klosze, a następnie przecieramy papierem ręcznikowym z biedki Pora umyć odbłyśniki. Bierzemy nową gąbkę do mycia naczyń i jakiś płyn do naczyć. Moczymy gąbkę a nasępnie polewamy płynem, a teraz zgniatamy aż uzyskamy dużą ilość piany. Nakładamy ją na odbłyśniki i bardzo delikatnie myjemy tylko i wyłącznie stroną gładką to ważne. Następnie spłukujemy i odstawiamy do suszenia. W tym czasie bierzemy klosze i przecieramy od wewnątrz płynem do szyb i papierem ręcznikowym. Czas na polerkę kloszy od wewnątrz. A wiec moczymy w wodzie papier albo prysakmy na klosz takim automatem jak do kwiatków czy ubrań do prasowania i trzemy sobie spokojnie bez nerwów Zaczynamy od 1500, dalej 2000,2500,3000. Kiedy skończymy matowienie klosza nakładamy pastę i równomiernie rozkładamy ją po całym kloszu. Odstawiamy do wyschnięcia i robimy to samo z drugim kloszem. Teraz powracamy do klosza na którym schnie pasta polerskia i przystępujemy do polerowania. Polecam namoczyć nieco gąbkę polerską. Teraz na średnich obrotach polerujemy klosz. Ja w trakcie polerowania pryskałem go wodą żeby nie przegrzać klosza.Na koniec wszystko dokładnie wycieramy i jeszcze raz przemywamy płynem do szyb i wycieramy do sucha. Czas powrócić do naszych odbłyśników. Jeżeli już wyschły i są jeszcze jakieś kropki,zamazy to delikatnie papierem ręcznikowym wycieramy je. Ja użyłem techniki dociskania papieru do zmazów. W delikatny spoisób,aby nie zarysować ,bo o to nie trudno ale dało radę.Teraz przykręcamy je do klosza. Tak samo papierem ręcznikowym delikatnie czyścimy odbłyśniki przy żarówkach : Czarną obudowę przecieramy dokładnie z resztek piachu, much i innych cudów natury. Następnie rowek w który wchodzi klosz w tej czarnej części lampy ogrzewamy suszarką i wyciągamy resztki kleju. Nakładamy nowy klej(w rękawiczkach !) ,dobrze wciskamy klosz ,aby ciasno siedział , przeykręcamy śrubkę w obudowie,zakładamy metalowe spinki i uszczelkę odstawiamy lampę na kilka minut,aby kelj załapał. W tym czasie składamy 2 lampę. Teraz możemy zrobić sobie chwilę przerwy czekając na wyschnięcie kleju. Ok 20 minut w zupełności wystarczy. Nie pozostaje nam nic innego jak złożyć wszystko do kupy czyli : wciskamy bloce lampy na swoje miejsca w karoserii dokręcamy śruby,wpinamy kostki, dokręcamy zderzak po bokach, montujemy spinki do nadkoli, przykręcamy nadkole do zderzaka od spodu auta, dokręcamy zderzak po środku, montujemy spryskiwacze,zakładamy spinki zderzaka po środku, montujemy "nerki", spinki do "nerek", plastikową maskownicę zamka maski. Zamykamy maskę. Czas na polerowanie klosza od zewnątrz. Tutaj polecam okleić maskę błotniki i górną część zderzaka gazetami i taśmą, będzie troche brudno ^^. Po zabezpieczeniu karoserii myjemy klosze wodą z płynem do naczyń. Przeciermay do sucha i powtarzamy ten proces używająć tym razem płynu do szyb. Wycieramy do sucha. Wykonujemy zrywanie starej warstwy papierem wodnym(nakładając wodę na klosz) 1500,2000,2500,3000. Wycieramy do sucha. Nie przejmujcie sie tym co teraz zobaczycie. Następnie nakładamy pastę polerską równomiernie po całym kloszu. Nie zostawiamy takiego napisu jak ja poniżej . Efekt dobrego humoru przy pracy : Czekamy aż lampy wyschną, kiedy to nastąpi przystępujemy do polerowania kloszy opryskując je wodą w trakcie polerki ;] Od razu mówię że ja pierwszy raz klosz polerowałem od zewnątrz dzień wcześniej to też nie mam okrytej karoserii gazetami , wczoraj miałem , a maskę i sobie wypolerowałem przy okazji bo była kiedyś malowana hehe Po całym zabiegu dokładnie przecieramy klosze papierem ręcznikowym, a następnie przemywamy płynem do szyb i przecieramy do sucha. Demaskujemy p12 z wyborczej,kropki tv i tym podobnych . Wycieramy dokładnie karoserię celem usunięcia resztek taśmy lub jakiś innych efektów pracy. Sprzątamy garaż, sprawdzmay czy światła działają. Przydałoby się jechać na SKP i chociaż sprawdzic czy światła się nie poprzestawiały. Niby Xenon ma automatyczną regulację no ale " Strzeżonego i tak dalej... " Zanim napiszę to stwierdzenie zalecam po upływie ok 24-48 godzin pojechać na jakąś myjkę przeprowadzić próbę szczelności lampy, ja czekam jeszcze aż klej wyschnie mam nadzieję, że nie będę rozczarowany. Jeżeli coś pomotałem to proszę o podanie w postach celem ułatwienia życia komuś kto będzie chciał wykonać takową operację. Mogłem coś pokręcić ze zderzakiem bo sam chodziłem i myślałem jak go zdjąć nie korzystałem z żadnych pomocy. Oczywiście mógłbym oddać tą robotę do zakładu ,ale jakoś mam sentyment do tej primery i bardzo chciałem zrobić to sobie sam zresztą była to forma relaxu dla mnie takiego oderwania od świata <3. Całość zajęła mi łącznie jeden roboczodzień, ale w końcu to napiszę Cieszymy się efektami z pracy Przed : Po : Poszukiwałem lamp do p12 jednak cena 1600zł za sztukę pod xenon dała mi trochę do myślenia. Dla bardzo wymagających zalecam wymianę żarówek i kontrolę wysokości świecenia świateł ale to raczej mija się z celem i logiką portfela. Mnie cała regenracja wyniosła jakieś 65zł (papier,farecla i klej ). Prądu nie liczę bo siedziałem w wynajmowanym garażu Według mnie lampy teraz świecą tak jak w 2007 roku kiedy przytachali mi nissana ze Szwajcarii ;] Proszę o wasze opinię i sugestię ;] jestem otwarty na wytykanie błędów,krytykę i rozmowę Pozdrawiam 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jolo Opublikowano 6 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2013 SUPER 1. ale obawiam się parowania kloszy po rozłożeniu - choć sklejone 2.nie doczytałem nigdzie czy lakierowałeś potem, lampe po szlifowaniu, jest firma w poznaniu co regeneruje klosze po 150 za sztukę i On tam lakierują czymś, nie wiem czym, nie chcieli powiedzieć, a powinno się bo klosze ponoć tak samo zmatowieja po niedługim czasie - OBY TWOJE NIE :-) Efekt powalający, sam zrobiłbym to samo, u nas w Kutnie jest firma, polerują za 40 - 50 zł od lampy 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pilot9314 Opublikowano 6 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2013 1. Jeździłem wczoraj w nocy to nic nie parowało poczekamy jak po próbie szczelności będzie. Użyłem czarnego kleju wyciskanego z tubki jak sylikon, jest od do szyb. Charakteryzuje się dobrą szczelnością.Poczekamy zobaczymy. 2. NIe lakierowałem jeszcze ale zrobię to. Środek nazywa się PlastX cena ok 65zł. Nakłada on warstwę przeźroczystego tworzywa sztucznego na klosz. 3. Za 50-50zł to pewnie spolerują Ci tylko lampę od wierzchu. Ja tak zrobiłem w Piątek,ale w sobotę postanowiłem rozebrać i poczyścić dokładnie w środku bo była mgła na kloszu syf na odbłyśnikach i efekt jest ok Chociaż jak komuś się za bardzo nie chce tego robić to fakt lepiej oddać do zakładu bo to jest trochę zabawy, ja osobiście ostatnio jestem zrażony do zakładów mechanicznych i robię sobie sam. Przynajmniej wiem na czym stoję. Gdybym coś ułamał czy coś to przyspawam to sobie na miejscu a w zakaładzie mogliby to po prostu pominąć, bo tak niektórzy nie mówię ,że wszyscy dzisiaj tak pracują Jednak w tym wszystkim najważniejsza jest satysfakcja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
preston81 Opublikowano 6 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2013 (edytowane) 150 koszt regeneracji w pozku za sztuke , komplet=300 zł dzieki nie tancze kupilbym pare zamiennikow za 430 zł firmy TYC, daj im pol roku zmatowieją na nowo i to z wiekszym impetem - wiem bo to przeszedlem Edytowane 6 Stycznia 2013 przez preston81 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pilot9314 Opublikowano 6 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2013 To pokaż mi te zamienniki do xenonów bo ja widziałem tylko pod zwykłe żarówki halogenowe...regeneracja haha zrobią Ci za 300zł dokładnie to samo co ja zrobiłem obrzuci się je jeszcze PlastXem na wiosnę i zobaczymy ile potrzymają ;p Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
preston81 Opublikowano 6 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2013 masz racje mowie o lampach pod zarowy , btw czym sie roznia te od xenonów ? tzn wkłady na pewno ale jaka jest roznica? a co do regeneracji raczej z mojej wypowiedzi kipi ironia wiec nie skumałeś... ja wykupiłem kiedys kupon na citeam na polerke zrobili ładnie moze nie pomazali tak jak wyszło u Ciebie (twoje tez bardzo ladnie jak na samodzielna prace i tu się kłaniam) i po pół roku mam to samo co było na szczescie kosztowało mnie to chyba 75 zł wraz z myciem auta tak ze nie czuje sie pokrzywdzony przez los , a wiem co mnie czeka a co do zamiennikow halogenowych i na zarowki skoro bawisz sie w modelarza i rozklejasz i sklejasz ponownie klosze nie widze najmniejszego problemu by wkleic nowe szkla od zamiennikow te z tego co wiem sa takie same , no i ja sam jesli juz bym sie odwarzył (w co wątpie) na taki ruch chyba pokusiłbym sie o wklejenie sensownego leda w te klosze widziałem na yt ze ktos tak zrobił nawet fajnie wyszło btw jest roznica lecz na dluzsza mete syzyfowe prace a t o przez to ze to badziewski plastik jednak bardzo ładnie ci wyszlo i jeszcze raz uklon ze zrobiles wszystko sam i jeszcze opisales co i jak 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pilot9314 Opublikowano 6 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2013 No być moze czegoś nie zrozumiałem bo troszkę dzisiaj nie łączę a co do pracy to akurat miałem wolny weekend ,a że lubię robic przy samochodach to połączyłem przyjemne z pozytecznym. I jak mówie wyniosło mnie to 65zł więc też nie widzę powodów do płaczu ;] Lampa rózny się tym że ta pod xenon ma mocowanie na przetwornicę i inne mocowania żarówek ;] Ale i to da się zrobić ;] jeśli znowu szlag trafi klosze to tak właśnie zrobię,że zrobię podmianę i wtedy od razu dorobie sobie ringi nie zauważyłem oznaczeń homologacji na lampie bo xenon też ma chyba inną. Ale tak prawdę mówiąc przy żadnej kontroli jeszcze mi nikt do lampy nie zaglądał ;] P12 to dość stylowy samochód także pewnie większość policjantów zakłada że xenon to standard zwłaszcza że mam puszki od sprysków. Więc gdy podmienić klosze a miałyby one inne oznaczenie to i tak to przejdzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
preston81 Opublikowano 6 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2013 no właśnie jak bys wsadzał sobie ringi to daj opis co i jak lub jakies konkret ledy ale w klosz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pilot9314 Opublikowano 6 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2013 No tak tak w klosz do środka pójdą. Wstępnie albo dopoasuje od BMW albo sam będę robił tylko nie wiem jeszcze czy z z przewodu paliwowego i zalać go żelem albo sylikonem czy giąć na ciepło taką rurkę od przesuwania żaluzji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar Opublikowano 6 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2013 no właśnie jak bys wsadzał sobie ringi to daj opis co i jak lub jakies konkret ledy ale w klosz po co bawić się w wsadzanie, może lepiej kup BMW i bedziesz miał w oryginale Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pilot9314 Opublikowano 6 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2013 Po co gotować zupę jak można iść do restauracji... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michaell Opublikowano 6 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2013 zainstalujcie sobie światła do jazdy dziennej led i po problemie matowych świateł . Odnośnie użytkownika Pilot9314 gratuluje zapału i doceniam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pilot9314 Opublikowano 6 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2013 No ale zostanie wtedy problem jazdy w nocy Dzięki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
preston81 Opublikowano 6 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2013 ok czekam na jakies postepy w tym temacie i wyniki bo ciekawi mnie to co ci wyjdzie jak zaczniesz sie bawic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 7 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2013 kilka pytań ja sie bawię w regenerację starej lampy z p11 tam jest szkło wiec troszkę gorzej sie matuje z ciekawości gdzie znalazłeś papier ścierny 3000 bo o takim nie słyszałem wiem że są 2500 do tej pory myślałem że to max druga sprawa przy plastiku chyba bym nie szalał z papierem ściernym namówiłem wujka w deewoo bo miał żółte klosze by sobie to przepolerował i faktycznie miał jak nówki ale tylko chwilę po 3-4 miesiącach ściemniały a użył automaxu czytałem o specjalnych preparatach (chodzi o filtr uv chyba) które sie nakłada już po szlifowaniu tak jak piszesz coś w granicach 50 zł osobiście to w USA robiłem w swojej sentrze regeneracje 1000 1500 2000 2500 + preparat i było super ,,, bo zrobiły sie przeźroczyste lepsze niż po papierze ściernym co do xenonów jeśli macie jakieś tam żarówki można sie pokusić o odpowiedni chiński odpowiednik wszyscy psioczą na to bo jak sie montuje do zwykłych lamp to nie do końca działa jak trzeba ale w waszym przypadku gdzie steruje źródłem światła soczewka nie ma problemu można zainwestować od 100 200 zł za kpl zestaw na 2 lampy ew zamontować sobie na długich z pomiarów powiem tak świeci 2x lepiej prądu zjada tyle samo (rozruch 5A po kilku sek 4,2 A) moc cieplna jest mniejsza na kloszu tz zimniejsze klosze aa jaki to klej zastosowałeś czy da sie go tak samo rozkleić ,,,?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 7 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2013 PILOT Brawo super fotorelacja. Podejme się zabawy w polerkę za rok jak dopiszesz czy zaczęły ci parować szkła i kiedy zmatowiły się na nowo. No i jeszcze ten wątek z filtrem UV co TOFU pisał muszę dokładniej przeanalizować co gdzie i jak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 7 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2013 pierwsze lepsze z allegro http://allegro.pl/6regeneracja-polerowanie-reflektorow-zestaw-nowosc-i2911421134.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 7 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2013 Ale mi chodzi o literaturę opartą na doświadczeniach użytkowników a nie szczytowych osiągnieciach brytyjskiej chemii Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 7 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2013 chodziło mi o nakierowanie na odpowiedni kierunek i ja sie zajmuję troszkę inną dziedziną bo zawodowo m.i.n robię renowacje starych bram i używam farb które posiadają tz filty UV by drzewo jak i farba pod spodem nie ciemniała myślę że zasada działania jest podobna i tak jak napisałem pierwsze lepsze z allegro ,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pilot9314 Opublikowano 7 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2013 kilka pytań ja sie bawię w regenerację starej lampy z p11 tam jest szkło wiec troszkę gorzej sie matuje z ciekawości gdzie znalazłeś papier ścierny 3000 bo o takim nie słyszałem wiem że są 2500 do tej pory myślałem że to max druga sprawa przy plastiku chyba bym nie szalał z papierem ściernym namówiłem wujka w deewoo bo miał żółte klosze by sobie to przepolerował i faktycznie miał jak nówki ale tylko chwilę po 3-4 miesiącach ściemniały a użył automaxu czytałem o specjalnych preparatach (chodzi o filtr uv chyba) które sie nakłada już po szlifowaniu tak jak piszesz coś w granicach 50 zł osobiście to w USA robiłem w swojej sentrze regeneracje 1000 1500 2000 2500 + preparat i było super ,,, bo zrobiły sie przeźroczyste lepsze niż po papierze ściernym co do xenonów jeśli macie jakieś tam żarówki można sie pokusić o odpowiedni chiński odpowiednik wszyscy psioczą na to bo jak sie montuje do zwykłych lamp to nie do końca działa jak trzeba ale w waszym przypadku gdzie steruje źródłem światła soczewka nie ma problemu można zainwestować od 100 200 zł za kpl zestaw na 2 lampy ew zamontować sobie na długich z pomiarów powiem tak świeci 2x lepiej prądu zjada tyle samo (rozruch 5A po kilku sek 4,2 A) moc cieplna jest mniejsza na kloszu tz zimniejsze klosze aa jaki to klej zastosowałeś czy da sie go tak samo rozkleić ,,,?? Na szkle też to zadziała, możesz jeszcze ewentualnie użyć takiego włókna do czyszczenia szkła, ja to załatwiałem sobie od sąsiada bo pracował przy produkcji okien. Jest to bardzo podobne do wełny mineralnej na allegro spotykane jako czyściwo do nierdzewek. Papier 3000 dostałem w sklepie motoryzacyjnym, arkusz ma kolor brązowy. Środek, który raczej zastosuje będzie to tak jak mówiłem PlastX , chyba że do tego czasu wynajdę coś nowego. Ale PlastX ma dużo pozytywnych opinii. Co do kleju to sprawdzę dzisiaj dokładnie nazwę i dopiszę. Jest to klej do szyb taki czarny w tubce jak sylikon. Wyciska się go tym samym pistoletem co i sylikon. Charakteryzuje się tym że po mocnym nagrzaniu przybiera właściwości plastyczne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 7 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2013 czyli coś jak ori ,,,,klej ,,, do szkła w ramach informacji zakupiłem tlenek ceru bo do tego służy strasznie delikatne faktycznie musi polerować na błysk ,,, narazie testowałem z powodzeniem wyświetlaczu dotykowym w telefonie ładnie sie wygładził działa lepiej ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pilot9314 Opublikowano 7 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2013 A co sądzicie o zastosowaniu takiego patentu : http://moto.allegro.pl/folia-ochronna-na-lakier-lampy-bardzo-mocna-i2907195707.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 7 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2013 Też o tym myslałem ale ze wzgledu na obłość klosza wzdrygam sie przed komicznie nie estetycznym efektem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pilot9314 Opublikowano 7 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2013 (edytowane) Ale to jest przecież termolastyczne to oklejanie będzie wyglądało tak jak np różnych dziwnych elementów plastikowych folią 3M Szukam w między czasie tych środków ale nigdzie nie ma jako takiego bezpośrednio do ochorny prze UV. Tutaj jest coś w tym stylu : http://detailing-kos...reflektory.html Wróciłem właśnie z miasta, lampy są szczelne i nie parują. Byłem również na SKP i nie ma żadych odchyleń lub nieprawidłowośći w świeceniu lampy. Co do ochrony to zastosuję folię przeźroczystą, termoplastyczną. Edytowane 7 Stycznia 2013 przez Pilot9314 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jolo Opublikowano 7 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2013 (edytowane) najchętniej pojechałbym do TOP ONE :-) na weekend z rodzinką i porobiłbym z Tobą moje lampki Edytowane 7 Stycznia 2013 przez jolo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.