Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Pompa paliwa przy baku do 2.2 DCI


waski48
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

Odkręcenie blachy  było  bardzo problematyczne,  blacha jest przykręcona  na  trzech  śrubach -  dwie  z tyłu  i  jedna z przodu.  Tylne  odkręcają  się  bez problemu bo  jest do  nich łatwy  dostęp.  Do  tej  z przodu  dostęp  jest  tragiczny.  Nie  ma  jak  podejść kluczem  typu  fajka ani sztorcowym  ani  nawet takim na elastycznym przegubie. Ja  próbowałem  odkręcić  płaskim, z tym że długi  płaski  się  nie  mieści  a  krótkim nie  ma jak odkręcić za małe ramie. Dodatkowo jest tam bardzo mało miejsca do odkręcania. Ostatecznie udało mi się  poluzować śrubę  poprzez ruszanie  całą  blachą z zamontowana pompką. Żeby  było  więcej miejsca odłączyłem wężyk nad pompką (ten  zaznaczony na  zdjęciu). Jak się śruba poluzował to odkręciłem ją krótkim kluczem płaskim.

Stara pompka "sikała"  od  strony  gdzie nie ma przewodów więc wstępnie  założyłem że tam  jest tłoczenie -  potem  jak  już miałem  zdemontowaną  to podłączyłem ją  pod zasilacz 12VDC i to się potwierdziło. Do króćca który jest "ssaniem"  podłączyłem wężyk włożony do butelki  z ropą  i  zrobiłem  test czy "ciągnie" a potem dla pewności test z podłączeniem wężyka z drugiej strony. Podobny test wykonałem dla  nowej  pompki. Cała  operacja  wymiany  pompki  trwała z  przerwała pół soboty :/

314184662_Rurkadoodczenia.thumb.PNG.9bff008e9913e4b89160b61bd5c776fa.PNG

Jeszcze  jedna  sprawa -  na zdjęciu  które zamieściłem - kostka  jest po  złej  stronie :) ostatecznie  ma  być  zamontowane po  drugiej  stronie  blachy. Na zdjęciu  jest ze  złej  strony

Kostka.PNG

Edytowane przez zaq79
  • Like 1
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oki, dzięki za odpowiedź. Właśnie o to mi chodziło czy robiłeś testy przepływu na stole. Dziś spróbuję patentu z luzowaniem tej śruby twoją metodą. Co do wężyków to jeżdżę drugi dzień z wypięta pompka i by- pasem z przewodu festo-skiego. Kabelki i wtyczkę ogarniam ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

Testy  kierunku  przepływu  robiłem  z moim  podręcznym warsztacie. Baniak  z ropą dwa wężyki zasilacz 12VDC i  obserwacja w  której  konfiguracji  lepiej ciągnie/tłoczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udało mi się wytargać tą .... blachę razem z pompką. Przesyłam pozdrowienia projektantowi tej blachy, 1.5 godziny walki z jedną śrubą. Jak już miałem tę blachę na wierzchu to postanowiłem zrobić lekki tuning. Piaskowanie i przespawanie uchwytu pod nową pompkę a następnie papaya Orange, nysska będzie szybsza o co najmniej 20 km/h :punk:.

Niestety pojawił się inny problem, mianowicie pompka nie chce zaciągnąć paliwa a ja nie mam pomysłu jak by ją zalać paliwem, bądź odpowietrzyć.

Może ktoś coś zaproponuje?

 

IMG_20190303_131520.jpg

IMG_20190228_155115.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

U mnie  nie  było  takiego  problemu, jak  robiłem testy to bez problemu  "pociągła" z kanisterka ropę. 

Może masz odwrotnie podłączone "+"  z  "-",  chociaż wg mnie przy tego rodzaju pompki nie powinno to mieć znaczenia.

Ps  u mnie  jak  bym  blachę  poddał  piaskowaniu  to  mogła  by  z niej  został  kupka  rdzy  więc wolałem  nie ryzykować :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłączona jest oki (pomylony +,- pompka nie będzie działać) z butelki też pociągnęła bez problemu a z baku nie chce (dłuższa droga pewnie). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam, zamontowałem jakoś pompke MTM i nie dość że działa głośno to cały czas i to nawet z pełnym zbiornikiem... Co może być nie tak? Stara nawet jak pracowała nonstop to przynajmniej nie było jej słychać. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Panowie mam pytanie: Czy usterka tej pompy może wpływać na pracę silnika ? Pytam bo mój X od dłuższego czasu szarpie w przedziale 1900-2500 (do momentu załączenia turbo) i gdzieś przeczytałem że właśnie ta pompa może miec na to wpływ.
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie ta pompa, ta pompka przepompowuje paliwo pomiędzy prawa i lewa stroną baku ponieważ nasze pojazdy mają taki pomysłowy podwójny bak. Pompa o której pewnie piszesz to pompa robiąca wysokie ciśnienie na szynie comon rail i znajduje się w komorze silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak. Pompkę przy baku można nawet wyłączyć pamiętając że wtedy zmniejsza się nam pojemność baku. Ona nie ma nic wspólnego z silnikiem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
W dniu 26.02.2019 o 20:00, zaq79 napisał:

Stara pompka "sikała"  od  strony  gdzie nie ma przewodów więc wstępnie  założyłem że tam  jest tłoczenie -  potem  jak  już miałem  zdemontowaną  to podłączyłem ją  pod zasilacz 12VDC i to się potwierdziło. Do króćca który jest "ssaniem"  podłączyłem wężyk włożony do butelki  z ropą  i  zrobiłem  test czy "ciągnie" a potem dla pewności test z podłączeniem wężyka z drugiej strony. Podobny test wykonałem dla  nowej  pompki. Cała  operacja  wymiany  pompki  trwała z  przerwała pół soboty :/

Witam .

Pompka mtm też ''sika''z tej strony ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam wszystkich, bardzo ciekawy wątek. Dziękuję wszystkim za zgromadzone informacje, opisy i fotki. Niestety i w mojej nysce  pojawiło się "sikanie" paliwem. Z ciekawych informacji to powiem ,że miałem przygody bliżej niezidentyfikowane z paliwem, pompką ... dokładnie 10 lat temu. Objaw był taki ,że po zatankowaniu paliwa do pełna i przejechaniu mniej więcej połowy dystansu do kolejnego tankowania wskazówka paliwa opadła z połowy na zero, zapaliła się rezerwa a samochód zaczął się krztusić (akurat przejeżdżałem przez 6km tunel sic! ) udało mi się skokami  dojechać do najbliższej benzin stacji  , po obejrzeniu auta i stwierdzeniu braku wycieków dotankowałem do pełna . Weszło tyle ile się spodziewałem czyli połowę baku co utwierdziło mnie w przekonaniu ,że paliwo nie wyciekło. Nyska odpaliła , pokazała fula i pojechała dalej ale niesmak pozostał. Po przejechaniu  znowu połowy dystansu do tankowania sytuacja się powtórzyła. Wyjąłem pływaki ze zbiornika , wyczyściłem sitka, przedmuchałem sprężonym powietrzem. Po tej operacji nyska jeździła normalnie, tankowałem do pełna ale  wskazówka paliwa nigdy nie pokazywała prawdy, podskakując sobie to na full to do połowy. Auto przejeździło tak 10 lat - średni dystans pomiędzy tankowaniami to  650km. Teraz pojawił się wyciek, auto trafiło do warsztatu i diagnoza- uszkodzona zewnętrzna pompa paliwa. Z informacji , które opisano w tym wątku wynika ,że wyrok na pompę zapadł już 10 lat temu ( wtedy auto miało 6 lat). No cóż ruda lubi nyskę.  

Czy ktoś z forumowiczów próbował w takim przypadku z chińskim zamiennikiem z ali ?  :

https://pl.aliexpress.com/i/4000472821992.html    koszt zachęcający około 82 zł

Jak się sprawuje po kilku latkach pompa MTM?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Ktoś ogarnął temat z wariującą wskazówką poziomu paliwa? Ja mam pompkę przy zbiorniku nową a wskazania dalej ciulowe. Tak do połowy zbiornika jest ok a poniżej raz wskazówka leży, raz jest rezerwa a innym razem ponad jedną kreskę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...