Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Falują obroty silnika 1,6 DIG-t


kuxma
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, ma X-traila za 2016r przejechane 8,500  km. Zauważyłem, że czasami obroty silnika mi falują z 1,5 do 2 i tak różnie - nie jest to od klimy ani od utrzymywania zadanej temp. w aucie. Byłem w serwisie, żadnych błędów nie ma. Dzwoniłem do innych też nie słyszeli o takim czymś. Co to może być ? i co zrobić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobne falowanie obrotów wprawdzie nie bylo to cały czas ale falowały, była akcja serwisowa związana z sądą lambda, po wizycie w serwisie obroty się unormowany być może że to jest to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nierówna praca silnika 1.6 dCi

Samochód zakupiłem w marcu tego roku, model 1.6 dCi automat, 20 000 km, po pierwszym serwisie (18k).

 

Mam pytanie dotyczące pracy silnika. Zauważyłem że czasami podczas jazdy w trasie (kilkaset km) po ponownym ruszeniu z postoju silnik zaczyna nie równo pracować. Objawia się to tym że obroty silnika np. z 2000 lekko spadają i ponownie dochodzą do 2000 przy jeździe na włączonym tempomacie, prędkość 120km (dowolna), bądź też z jednostajna prędkością bez włączonego tempomatu. Kiedy ponownie załącze silnik problem znika. Zgłaszając usterkę w serwisie poinformowano mnie że może to być efekt oczyszczania filtr DPF.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kuxma. O akcji było na forum natomiast od nissana jak zwykle nic, podjechałem i się zapytałem potwierdzili i zrobili , było to jakieś 2 mc. temu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kuxma. O akcji było na forum natomiast od nissana jak zwykle nic, podjechałem i się zapytałem potwierdzili i zrobili , było to jakieś 2 mc. temu

To zupełnie inaczej niż u mnie. W T31 informowali mnie o każdej akcji listownie, telefonicznie i jak się nie pojawiłem znów dzwonili i zapraszali.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystkie akcje serwisowe są opisane na stronie UOKIK. Polecam tez stronę http://www.nz/

 

Jak pojechałem umówić się na przegląd to wtedy zapytali czy był list z Centrali. Mówię, że nie, ale wiem o akcjach (siłowniki i oprogramowanie). Na to Pan ze zamówi siłowniki a kwestia wymiany ich i oprogramowania powiększy czas przeglądu o godzinę. W sumie OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

 

udało się nagrać, te skoki obrotów to są na biegu jałowym bez AC. Najgorsze to to, że nie pokazuje żadnych błędów, nie dzieje się to cały czas a na serwisie nic nie widzą. Co to może być?

Edytowane przez kuxma
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a na serwisie nic nie widzą. Co to może być?

dyletanctwo, ślepota lub "udajemy, że nic nie ma, a z klienta robimy debila" - niech szukają do skutku. W czasu jazdy jeszcze z czymś takim sie nie spotkałem.

PS Jeździsz bez tpms czy przypadek, że świeci kontrolka od ciśnienia w kolach??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kontrolka świeci ponieważ czujniki mam w kołach letnich, a zimowe kupiłem nowe felgi z oponami bez czujnika. Także to jest zrozumiałe. Dzisiaj byłem na serwisie został wgrany jakiś nowy program do podawania paliwa oraz rozrządu (nie znam się na tym) tyle co mi zostało przekazane i patrzeć czy się nie powtórzy, jeżeli tak to mam wstawić na dłuższy czas. Błędów żadnych nie pokazało. Bo to nie dzieje się za każdym razem tylko nie wiadomo kiedy przyjdzie ta chwila, że obroty właśnie chodzą jak na filmiku. Może ktoś miał taki przypadek lub czyta to ktoś z Nissana i wie co może być na rzeczy ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

To ja podłączę się pod temat w kwestii obrotów silnika 1,6 DIG-T. Czy u Was też jest taki efekt jakby komputerowego podciągania obrotów silnika przy zmianie biegu? Obroty nie spadają tylko jakby są podtrzymywane przez 1-2 sek.. Podobnie obserwuję np przy jeździe w korku, po zmianie z 1 na 2 auto trzyma jakby około 1,2-1,3 tys. obr. i jakby samo ciągnęło do przodu - taki efekt trochę jak jazda na tempomacie. Nie mam wyczutego jeszcze sprzęgła i pedału gazu, zachowuje się zgoła odmiennie jak w poprzednim aucie stąd pytanie do Was mających już dłużej w użytkowaniu ten silniczek czy też tak macie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja podłączę się pod temat w kwestii obrotów silnika 1,6 DIG-T. Czy u Was też jest taki efekt jakby komputerowego podciągania obrotów silnika przy zmianie biegu? Obroty nie spadają tylko jakby są podtrzymywane przez 1-2 sek.. Podobnie obserwuję np przy jeździe w korku, po zmianie z 1 na 2 auto trzyma jakby około 1,2-1,3 tys. obr. i jakby samo ciągnęło do przodu - taki efekt trochę jak jazda na tempomacie. Nie mam wyczutego jeszcze sprzęgła i pedału gazu, zachowuje się zgoła odmiennie jak w poprzednim aucie stąd pytanie do Was mających już dłużej w użytkowaniu ten silniczek czy też tak macie?

mam 15 tys km i niegdy tego efektu nie zauwazylem po zmianie biegu. Natomiast ta kwestia w korku - to normalne - 1.2 tys to minimalne obroty na kazdym biegu bez dotykania pedalu gazu.

Wydają mi się troche za niskie obroty po zmianie. Zmiana naseować powinna przy ok. 2.5 tak aby spadly o ok. 800.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam 15 tys km i niegdy tego efektu nie zauwazylem po zmianie biegu. Natomiast ta kwestia w korku - to normalne - 1.2 tys to minimalne obroty na kazdym biegu bez dotykania pedalu gazu.

Wydają mi się troche za niskie obroty po zmianie. Zmiana naseować powinna przy ok. 2.5 tak aby spadly o ok. 800.

Jak ruszasz z miejsca i nagle wyskakuje Ci coś przed maske, wciskasz sprzęgło, hamujesz... obroty nie pozostają Tobie chwilowo na ok 1,5tys?

Muszę jeszcze sprawdzić czy to nie jest kwestia mimowolnego trzymania nogi na pedale gazu. W X-ie obserwuje, że ten pedał jest bardzo czuły na dotyk, lekkie naciśnięcie i obroty "zapieprzają" do góry. W poprzednim nie miałem tak "lekko", musiałem relatywnie mocno do tego co mam w X-ie wciskać pedał gazu przy ruszaniu.

Zmiana naseować powinna przy ok. 2.5 tak aby spadly o ok. 800.

 

Nie wiem jak długo musiałoby trwać przekładanie przełożenia aby obroty od 2,5k spadły do 800, serio tak masz?

 

nie piescić się z gazem :devil:

Pieszczoty z gazem powiadasz :thumbsdown: ... niech no każdy ma swoje przyjemności jak tam lubi :devil:, póki co mam autko w tzw. dotarciu, którego skądinąd nie ma ;) przecież.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ruszasz z miejsca i nagle wyskakuje Ci coś przed maske, wciskasz sprzęgło, hamujesz... obroty nie pozostają Tobie chwilowo na ok 1,5tys?

Muszę jeszcze sprawdzić czy to nie jest kwestia mimowolnego trzymania nogi na pedale gazu. W X-ie obserwuje, że ten pedał jest bardzo czuły na dotyk, lekkie naciśnięcie i obroty "zapieprzają" do góry. W poprzednim nie miałem tak "lekko", musiałem relatywnie mocno do tego co mam w X-ie wciskać pedał gazu przy ruszaniu.

 

Nie wiem jak długo musiałoby trwać przekładanie przełożenia aby obroty od 2,5k spadły do 800, serio tak masz?

 

Pieszczoty z gazem powiadasz :thumbsdown: ... niech no każdy ma swoje przyjemności jak tam lubi :devil:, póki co mam autko w tzw. dotarciu, którego skądinąd nie ma ;) przecież.

o 800 a nie do 800 :icecream:czuli z 2.500 na 1.700

pieszczota pieszczotą ale 2.5 tys to daleko do limitu - docieralem tdo ok. 3000 max obrotow

 

Co do ruszania i naglego zahamowania - sprawdzę dziś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o 800 a nie do 800 :icecream:czuli z 2.500 na 1.700

pieszczota pieszczotą ale 2.5 tys to daleko do limitu - docieralem tdo ok. 3000 max obrotow

 

Co do ruszania i naglego zahamowania - sprawdzę dziś

uuups, sorka faktycznie pisałeś "o" a nie "do", a tak to ja rozumiem :-),

a z tym 2,5tys. to oczywiście lekka przesada, staram się jeździć w szerokim wachlarzu prędkości i obrotów nie przekraczając 3,5k.

Dziś miałem taką sytuację, wyjeżdżam z podporządkowanej na główną, 90 stopni, patrze, patrze... jest "looka" to dalej wyjeżdżam, a tu mi pieszy przed maską na pasach się pojawia, no to konie prrrrr!, a one mi ryczą około 1,8k obr. przez jakieś 1-2 sek. nim odpuściły :-) - tak humorystycznie bym to opisał.... chyba, że tak jak wcześniej pisałem, wcisnąłem sprzęgło na jeszcze nie do końca odpuszczonym gazie, sytuacja w końcu nagła była, a jeszcze jak pisałem nie mogę tego pedału gazu dobrze wyczuć.

Edytowane przez nori76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś jest na rzeczy, ostatnio zauważam falowanie obrotów, zwłaszcza po wysprzęgleniu z jedynki czy wstecznego. Czasami na luzie tuż po wjechaniu do garażu. Zazwyczaj na ciepłym są ok 1k rpm, a falują do 1,5k

W czasie jazdy jeszcze nie widziałem, ale wszystko przede mną :devil:

 

Jakiś miesiąc temu wymieniali mi łożysko mcphersona i chyba dzisiaj miałem wrażenie, że znowu je słyszę...

 

Stan licznika 16 900

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uuups, sorka faktycznie pisałeś "o" a nie "do", a tak to ja rozumiem :-),

a z tym 2,5tys. to oczywiście lekka przesada, staram się jeździć w szerokim wachlarzu prędkości i obrotów nie przekraczając 3,5k.

Dziś miałem taką sytuację, wyjeżdżam z podporządkowanej na główną, 90 stopni, patrze, patrze... jest "looka" to dalej wyjeżdżam, a tu mi pieszy przed maską na pasach się pojawia, no to konie prrrrr!, a one mi ryczą około 1,8k obr. przez jakieś 1-2 sek. nim odpuściły :-) - tak humorystycznie bym to opisał.... chyba, że tak jak wcześniej pisałem, wcisnąłem sprzęgło na jeszcze nie do końca odpuszczonym gazie, sytuacja w końcu nagła była, a jeszcze jak pisałem nie mogę tego pedału gazu dobrze wyczuć.

nie zauważyłem nic niepokojącego.

Obroty zachowują sie jak w każdym innym przeze mnie posiadanym poprzednio. Podwyższone przed rozgrzaniem silnika (~1200). Na ciepłym na luzie ~750. ODO = 15 tys km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

ok, będę obserwował dalszy rozwój sytuacji u mnie, czy to wina mojej z iksem synchronizacji, czy komputer szaleje.


Ok, obserwuje i obserwuje..., a pytanie takie mam do Was. Czy w momencie wrzucenia na tzw "luz" podczas dojeżdżania do np świateł obroty ustawiają się na poziomie 700-800, czy jak u mnie na ok 1100 i dopiero po zatrzymaniu opadają do wspomnianych 700-800?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy w momencie wrzucenia na tzw "luz" podczas dojeżdżania do np świateł obroty ustawiają się na poziomie 700-800, czy jak u mnie na ok 1100 i dopiero po zatrzymaniu opadają do wspomnianych 700-800?

Witam Wszystkich,

 

Ja mam dokładnie tak samo! Obroty spadają dopiero po całkowitym zatrzymaniu samochodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzilem u mnie. Z 2000 i z 1500 obrotow. Bez klimy i bez nawiewu. W obu przypadkach po wrzuceniu na luz obroty najpierw spadly na 1000 obrotow i po max 2 sek spadaly na 700.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobny problem. Czy ktoś z Was rozwiązał ten problem? Zauważyłem ponadto, że po cofaniu jak np. parkuję cofając, taki sam wzrost obrotów jest po ponownym uruchomieniu silnika. Oczywiście silnik jest rozgrzany. Dziwne to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...