kuxma Opublikowano 9 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2016 Witam, ma X-traila za 2016r przejechane 8,500 km. Zauważyłem, że czasami obroty silnika mi falują z 1,5 do 2 i tak różnie - nie jest to od klimy ani od utrzymywania zadanej temp. w aucie. Byłem w serwisie, żadnych błędów nie ma. Dzwoniłem do innych też nie słyszeli o takim czymś. Co to może być ? i co zrobić ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubalon Opublikowano 9 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2016 Miałem podobne falowanie obrotów wprawdzie nie bylo to cały czas ale falowały, była akcja serwisowa związana z sądą lambda, po wizycie w serwisie obroty się unormowany być może że to jest to. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuxma Opublikowano 9 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2016 a kiedy ta akcja miała miejsce ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pgut2 Opublikowano 9 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2016 Nierówna praca silnika 1.6 dCi Samochód zakupiłem w marcu tego roku, model 1.6 dCi automat, 20 000 km, po pierwszym serwisie (18k). Mam pytanie dotyczące pracy silnika. Zauważyłem że czasami podczas jazdy w trasie (kilkaset km) po ponownym ruszeniu z postoju silnik zaczyna nie równo pracować. Objawia się to tym że obroty silnika np. z 2000 lekko spadają i ponownie dochodzą do 2000 przy jeździe na włączonym tempomacie, prędkość 120km (dowolna), bądź też z jednostajna prędkością bez włączonego tempomatu. Kiedy ponownie załącze silnik problem znika. Zgłaszając usterkę w serwisie poinformowano mnie że może to być efekt oczyszczania filtr DPF. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubalon Opublikowano 10 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2016 kuxma. O akcji było na forum natomiast od nissana jak zwykle nic, podjechałem i się zapytałem potwierdzili i zrobili , było to jakieś 2 mc. temu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuxma Opublikowano 10 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2016 jak uda mi się nagrać filmik to wrzucę powiesz mi czy tak samo miałeś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcinok Opublikowano 10 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2016 kuxma. O akcji było na forum natomiast od nissana jak zwykle nic, podjechałem i się zapytałem potwierdzili i zrobili , było to jakieś 2 mc. temuTo zupełnie inaczej niż u mnie. W T31 informowali mnie o każdej akcji listownie, telefonicznie i jak się nie pojawiłem znów dzwonili i zapraszali. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JackSet Opublikowano 10 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2016 wszystkie akcje serwisowe są opisane na stronie UOKIK. Polecam tez stronę http://www.nz/ Jak pojechałem umówić się na przegląd to wtedy zapytali czy był list z Centrali. Mówię, że nie, ale wiem o akcjach (siłowniki i oprogramowanie). Na to Pan ze zamówi siłowniki a kwestia wymiany ich i oprogramowania powiększy czas przeglądu o godzinę. W sumie OK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuxma Opublikowano 9 Lutego 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2017 (edytowane) udało się nagrać, te skoki obrotów to są na biegu jałowym bez AC. Najgorsze to to, że nie pokazuje żadnych błędów, nie dzieje się to cały czas a na serwisie nic nie widzą. Co to może być? Edytowane 9 Lutego 2017 przez kuxma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
herson Opublikowano 9 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2017 a na serwisie nic nie widzą. Co to może być? dyletanctwo, ślepota lub "udajemy, że nic nie ma, a z klienta robimy debila" - niech szukają do skutku. W czasu jazdy jeszcze z czymś takim sie nie spotkałem.PS Jeździsz bez tpms czy przypadek, że świeci kontrolka od ciśnienia w kolach?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuxma Opublikowano 13 Lutego 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2017 kontrolka świeci ponieważ czujniki mam w kołach letnich, a zimowe kupiłem nowe felgi z oponami bez czujnika. Także to jest zrozumiałe. Dzisiaj byłem na serwisie został wgrany jakiś nowy program do podawania paliwa oraz rozrządu (nie znam się na tym) tyle co mi zostało przekazane i patrzeć czy się nie powtórzy, jeżeli tak to mam wstawić na dłuższy czas. Błędów żadnych nie pokazało. Bo to nie dzieje się za każdym razem tylko nie wiadomo kiedy przyjdzie ta chwila, że obroty właśnie chodzą jak na filmiku. Może ktoś miał taki przypadek lub czyta to ktoś z Nissana i wie co może być na rzeczy ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nori76 Opublikowano 14 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2017 To ja podłączę się pod temat w kwestii obrotów silnika 1,6 DIG-T. Czy u Was też jest taki efekt jakby komputerowego podciągania obrotów silnika przy zmianie biegu? Obroty nie spadają tylko jakby są podtrzymywane przez 1-2 sek.. Podobnie obserwuję np przy jeździe w korku, po zmianie z 1 na 2 auto trzyma jakby około 1,2-1,3 tys. obr. i jakby samo ciągnęło do przodu - taki efekt trochę jak jazda na tempomacie. Nie mam wyczutego jeszcze sprzęgła i pedału gazu, zachowuje się zgoła odmiennie jak w poprzednim aucie stąd pytanie do Was mających już dłużej w użytkowaniu ten silniczek czy też tak macie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JackSet Opublikowano 14 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2017 To ja podłączę się pod temat w kwestii obrotów silnika 1,6 DIG-T. Czy u Was też jest taki efekt jakby komputerowego podciągania obrotów silnika przy zmianie biegu? Obroty nie spadają tylko jakby są podtrzymywane przez 1-2 sek.. Podobnie obserwuję np przy jeździe w korku, po zmianie z 1 na 2 auto trzyma jakby około 1,2-1,3 tys. obr. i jakby samo ciągnęło do przodu - taki efekt trochę jak jazda na tempomacie. Nie mam wyczutego jeszcze sprzęgła i pedału gazu, zachowuje się zgoła odmiennie jak w poprzednim aucie stąd pytanie do Was mających już dłużej w użytkowaniu ten silniczek czy też tak macie? mam 15 tys km i niegdy tego efektu nie zauwazylem po zmianie biegu. Natomiast ta kwestia w korku - to normalne - 1.2 tys to minimalne obroty na kazdym biegu bez dotykania pedalu gazu. Wydają mi się troche za niskie obroty po zmianie. Zmiana naseować powinna przy ok. 2.5 tak aby spadly o ok. 800. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nori76 Opublikowano 14 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2017 Myślę, że to może być słuszny trop. Czyli? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JackSet Opublikowano 14 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2017 Czyli? nie piescić się z gazem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nori76 Opublikowano 14 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2017 mam 15 tys km i niegdy tego efektu nie zauwazylem po zmianie biegu. Natomiast ta kwestia w korku - to normalne - 1.2 tys to minimalne obroty na kazdym biegu bez dotykania pedalu gazu. Wydają mi się troche za niskie obroty po zmianie. Zmiana naseować powinna przy ok. 2.5 tak aby spadly o ok. 800. Jak ruszasz z miejsca i nagle wyskakuje Ci coś przed maske, wciskasz sprzęgło, hamujesz... obroty nie pozostają Tobie chwilowo na ok 1,5tys? Muszę jeszcze sprawdzić czy to nie jest kwestia mimowolnego trzymania nogi na pedale gazu. W X-ie obserwuje, że ten pedał jest bardzo czuły na dotyk, lekkie naciśnięcie i obroty "zapieprzają" do góry. W poprzednim nie miałem tak "lekko", musiałem relatywnie mocno do tego co mam w X-ie wciskać pedał gazu przy ruszaniu. Zmiana naseować powinna przy ok. 2.5 tak aby spadly o ok. 800. Nie wiem jak długo musiałoby trwać przekładanie przełożenia aby obroty od 2,5k spadły do 800, serio tak masz? nie piescić się z gazem Pieszczoty z gazem powiadasz ... niech no każdy ma swoje przyjemności jak tam lubi , póki co mam autko w tzw. dotarciu, którego skądinąd nie ma przecież. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JackSet Opublikowano 14 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2017 Jak ruszasz z miejsca i nagle wyskakuje Ci coś przed maske, wciskasz sprzęgło, hamujesz... obroty nie pozostają Tobie chwilowo na ok 1,5tys? Muszę jeszcze sprawdzić czy to nie jest kwestia mimowolnego trzymania nogi na pedale gazu. W X-ie obserwuje, że ten pedał jest bardzo czuły na dotyk, lekkie naciśnięcie i obroty "zapieprzają" do góry. W poprzednim nie miałem tak "lekko", musiałem relatywnie mocno do tego co mam w X-ie wciskać pedał gazu przy ruszaniu. Nie wiem jak długo musiałoby trwać przekładanie przełożenia aby obroty od 2,5k spadły do 800, serio tak masz? Pieszczoty z gazem powiadasz ... niech no każdy ma swoje przyjemności jak tam lubi , póki co mam autko w tzw. dotarciu, którego skądinąd nie ma przecież. o 800 a nie do 800 :icecream:czuli z 2.500 na 1.700 pieszczota pieszczotą ale 2.5 tys to daleko do limitu - docieralem tdo ok. 3000 max obrotow Co do ruszania i naglego zahamowania - sprawdzę dziś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nori76 Opublikowano 14 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2017 (edytowane) o 800 a nie do 800 :icecream:czuli z 2.500 na 1.700 pieszczota pieszczotą ale 2.5 tys to daleko do limitu - docieralem tdo ok. 3000 max obrotow Co do ruszania i naglego zahamowania - sprawdzę dziś uuups, sorka faktycznie pisałeś "o" a nie "do", a tak to ja rozumiem :-), a z tym 2,5tys. to oczywiście lekka przesada, staram się jeździć w szerokim wachlarzu prędkości i obrotów nie przekraczając 3,5k. Dziś miałem taką sytuację, wyjeżdżam z podporządkowanej na główną, 90 stopni, patrze, patrze... jest "looka" to dalej wyjeżdżam, a tu mi pieszy przed maską na pasach się pojawia, no to konie prrrrr!, a one mi ryczą około 1,8k obr. przez jakieś 1-2 sek. nim odpuściły :-) - tak humorystycznie bym to opisał.... chyba, że tak jak wcześniej pisałem, wcisnąłem sprzęgło na jeszcze nie do końca odpuszczonym gazie, sytuacja w końcu nagła była, a jeszcze jak pisałem nie mogę tego pedału gazu dobrze wyczuć. Edytowane 14 Marca 2017 przez nori76 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
herson Opublikowano 14 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2017 Coś jest na rzeczy, ostatnio zauważam falowanie obrotów, zwłaszcza po wysprzęgleniu z jedynki czy wstecznego. Czasami na luzie tuż po wjechaniu do garażu. Zazwyczaj na ciepłym są ok 1k rpm, a falują do 1,5k W czasie jazdy jeszcze nie widziałem, ale wszystko przede mną Jakiś miesiąc temu wymieniali mi łożysko mcphersona i chyba dzisiaj miałem wrażenie, że znowu je słyszę... Stan licznika 16 900 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JackSet Opublikowano 15 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2017 uuups, sorka faktycznie pisałeś "o" a nie "do", a tak to ja rozumiem :-), a z tym 2,5tys. to oczywiście lekka przesada, staram się jeździć w szerokim wachlarzu prędkości i obrotów nie przekraczając 3,5k. Dziś miałem taką sytuację, wyjeżdżam z podporządkowanej na główną, 90 stopni, patrze, patrze... jest "looka" to dalej wyjeżdżam, a tu mi pieszy przed maską na pasach się pojawia, no to konie prrrrr!, a one mi ryczą około 1,8k obr. przez jakieś 1-2 sek. nim odpuściły :-) - tak humorystycznie bym to opisał.... chyba, że tak jak wcześniej pisałem, wcisnąłem sprzęgło na jeszcze nie do końca odpuszczonym gazie, sytuacja w końcu nagła była, a jeszcze jak pisałem nie mogę tego pedału gazu dobrze wyczuć. nie zauważyłem nic niepokojącego. Obroty zachowują sie jak w każdym innym przeze mnie posiadanym poprzednio. Podwyższone przed rozgrzaniem silnika (~1200). Na ciepłym na luzie ~750. ODO = 15 tys km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nori76 Opublikowano 31 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2017 ok, będę obserwował dalszy rozwój sytuacji u mnie, czy to wina mojej z iksem synchronizacji, czy komputer szaleje. Ok, obserwuje i obserwuje..., a pytanie takie mam do Was. Czy w momencie wrzucenia na tzw "luz" podczas dojeżdżania do np świateł obroty ustawiają się na poziomie 700-800, czy jak u mnie na ok 1100 i dopiero po zatrzymaniu opadają do wspomnianych 700-800? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość polek28 Opublikowano 3 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2017 Czy w momencie wrzucenia na tzw "luz" podczas dojeżdżania do np świateł obroty ustawiają się na poziomie 700-800, czy jak u mnie na ok 1100 i dopiero po zatrzymaniu opadają do wspomnianych 700-800? Witam Wszystkich, Ja mam dokładnie tak samo! Obroty spadają dopiero po całkowitym zatrzymaniu samochodu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość nismo Opublikowano 4 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2017 nawet u mnie w p12 jest tak że na pół sekundy sa na 1100 a potem n 700 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JackSet Opublikowano 4 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2017 Sprawdzilem u mnie. Z 2000 i z 1500 obrotow. Bez klimy i bez nawiewu. W obu przypadkach po wrzuceniu na luz obroty najpierw spadly na 1000 obrotow i po max 2 sek spadaly na 700. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damklamon Opublikowano 9 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2017 Mam podobny problem. Czy ktoś z Was rozwiązał ten problem? Zauważyłem ponadto, że po cofaniu jak np. parkuję cofając, taki sam wzrost obrotów jest po ponownym uruchomieniu silnika. Oczywiście silnik jest rozgrzany. Dziwne to. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.