Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P12] Mam problem z dymieniem


tgbyhn638

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. 

 

Mam problem z dymieniem przy ruszaniu na dużych obrotach  oraz jeździe na ponad 2,5 tys obrotów. .   Próbowałem wiele razy "przedmuchać" go na trasie lecz to nic nie daje. Nie zauważyłem  ubytku oleju . 1,5 roku temu wymieniany był zawór ERG , a pol roku temu czyszczony pobieżnie ( bez wyjmowania całego   , tylko plastikowy dekielek z góry  odkręcany był )  Na pewno jest zauważalny niewielki spadek mocy , o 20 km/h przy predkosci maksymalnej , a spalanie ropy waha sie w granicach 10l/100km w trybie mieszanym bez przekraczania 2,5tys obrotow.  Jest to silnik 2,2 DCI  2002 rok . Załączam filmik.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dolot sprawdzałeś?

Filtr, węże, intercooler i w końcu VNT w turbinie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fest Ci kopci, jak mi tak kopcilo to walniéty był wąż od dolotu

 

Wysłane z mojego XT1580 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musiało by puścić na odcinku turbina kolektor, bo przepływka ewidentnie widzi duży przepływ powietrza, więc i daje odpowiednio dużo paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie pomogła wymiana przeplywomierz , uszkodzony był czujnik temperatury który pokazywał temp. Minus 40 przy plus 20. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ten sam silnik i rocznik, objawy podobne, tyle, że pali mi teraz ok 8/100. Kopci jak mocno przycisnę, ale przez chwilę i przestaje przy wyższych obrotach, Problem mam bardziej taki, że mi dymi jak jadę spokojnie w graniach 1800-2200 obrotów i w tym zakresie obrotów słabo się zbiera, choć totalny muł to też nie jest. Nie jest to wielka chmura z tyłu ale jednak widzę w lusterku że lekko czarno siwy dym leci, szczególnie w nocy, na trasie widać jak z tyłu ktoś jedzie. Powyżej 2200 jest lepiej, zakopci przez chwile jedynie przy mocnym dodaniu gazu a jadąc na ok 2500 już nic nie dymi. Do tego lekko mi szarpie silnikiem w tym zakresie obrotów jak puszczę gaz i lekko go dodam. Z odpalaniem nie mam problemów, obroty raczej równe na postoju, turbina i przepływomierz są raczej ok, błędów nie ma. Może być egr?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak u Ciebie z prędkością maksymalna ? Mi przed wymiana przeplywki jechał 170 a teraz 180 (obroty 3 tys) brakuje jeszcze jakieś 15km i nie mam sił do tego auta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Mialem, podobna sytuacje u siebie, rowniez posiadam p12 , 2,2 i rowniez zmienialem, czyscilem egr, sprawdzalem przewody od turbo, nic to nie dalo, pomoglo zaslepienie egr, wtedy juz nie kopcil.

Tak bylo u mnie, ale proponowal bym sprawdzic jeszcze wtryski, czy czasem ktorys nie leje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poprzednio miałem 2.2 w wersji di i jak zaslepilem egr to też przestał dymic, teraz mam dci i ponoć nie można zaslepic, na pewno wyskoczy błąd i chyba przejdzie w tryb awaryjny. Raz odłączyłem wtyczkę od egr i nie dało się ruszyć, zero mocy. Wtryski są ok, mam przełożone z poprzedniego samochodu, tam było ok, poza egr, którego mogłem zaslepic. Przepływka też ok, turbina ok, oleju nie ubywa za dużo. Może jak ktoś pisał powinienem zrobić reset pompy wtryskowej, ale nie mam czasu na calodzienny wyjazd bo tu na miejscu nikt nie ma odpowiedniego programu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...