Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P12] Po remoncie silnika nie odpala


Legion25

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie. Jestem nowym użytkownikiem forum i niezbyt szczęśliwym użytkownikiem mojej P12 1.9dci. Auto kupiłem 3 miesiące temu i po miesiącu obróciło panewki. W silniku wymieniłem sam dół na używany ale jest problem i stąd moja prośba do Was o pomoc.

 

Autko po odebraniu od mechanika chodziło 1 dzien...Wczoraj po przejechaniu 1 km zgasło i nie chciało odpalić. Kilka razy zapaliło ale gasło po kilkudziesięciu sekundach. Dzisiaj rano, na zimnym silniku próba odpalenia...Zapalilo na dotyk za pierwszym razem ale po 30 sekundach zgasło. Charakterystyczne jest to że w momencie próby odpalenia samochodu nie pali się kontrolka świec żarowych i załącza się wentylator chłodnicy. Jeśli przekrece kluczyk i zapali się kontrolka od świec żarowych to auto odpala. Dodam, że w aucie całkowicie padł akumulator i został wymieniony. Ktoś coś podpowie? Z góry dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez podpięcia pod komputer ciężko będzie, przede wszystkim do sprawdzenia parametry układu zasilania, bo coś mi się wydaje że gdzieś się zapowietrza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź. Dzisiaj kolejna próba odpalenia auta i co się okazuje przez pierwsze kilka prób zero reakcji na przekręcone kluczyk, włącza się nadal wentylator chłodnicy ale nie kręci rozrusznik. Za to na desce świeci się czerwona lampka samochodu z kluczykiem ( od immobilaizera). Po kilkunastu próbach znowu zaczął kręcić rozrusznik, ale nie odpalił. Napewno słychać pompę paliwa. Ma ktoś jakiś pomysł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź. Dzisiaj kolejna próba odpalenia auta i co się okazuje przez pierwsze kilka prób zero reakcji na przekręcone kluczyk, włącza się nadal wentylator chłodnicy ale nie kręci rozrusznik. Za to na desce świeci się czerwona lampka samochodu z kluczykiem ( od immobilaizera). Po kilkunastu próbach znowu zaczął kręcić rozrusznik, ale nie odpalił. Napewno słychać pompę paliwa. Ma ktoś jakiś pomysł?

Witam,

 

Zapewne IMMO zblokuje start silnika - nie powinna się palić kontrolka pojazdu z kluczykiem. Próbowałeś drugim (zapasowym) kluczykiem ?

Symbol auta z kluczykiem wskazuje na problem komunikacji IMMO z transponderem w kluczyku. Sprawdź drugi kluczyk, aby zdiagnozować czy to wina kluczyka czy też modułu IMMO lub anteny która znajduje się w stacyjce.

 

PS.

W kwestii wentylatora chłodnicy, sprawdź czy przy przekręceniu kluczyka masz włączoną klimatyzacje (kontrolka A/C, na panelu sterowania nawiewem). W tych modelach jest tak, że wentylator chłodnicy zawsze działa wraz z włączeniem klimatyzacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kluczyk drugi nie pomaga, te same objawy. Czy jeśli byłby problem z immobiliser to silnik gaslby po kilkudziesięciu sekundach od odpalenia lub w czasie jazdy? Jutro sprawdzę z ta klima.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kluczyk drugi nie pomaga, te same objawy. Czy jeśli byłby problem z immobiliser to silnik gaslby po kilkudziesięciu sekundach od odpalenia lub w czasie jazdy? Jutro sprawdzę z ta klima.

Wczoraj podjechał do mnie gościu z kompem i co się okazuje w ogóle nie mógł się połączyć, udało się tylko ze sterownikiem ABS.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyglada jakby cos nie teges w podlaczeniach kabli, moze przy demontazu , mintazu silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...