Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[350z] Przy okolo -20 po odpaleniu wypchało olej przez filtr


neo6364
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Tak jak w temacie, w nocy było około -20 stopni. Rano jak odpaliłem auto po chwili zorientowałem się iż spora cześć mojego oleju silnikowego zamiast w silniku jest na drodze. Z wstępnych szybkich oględzin wynika ze pościło albo na filtrze albo na tym przewodzie pod nim. Olej jakim go zalewam to Mobil 1 10w30 wymieniony w lato. Pytanie czy ktoś się już z takim czymś kiedyś spotkał?? I czy uznać iż z powodu niskiej temperatury olej był dosyć gesty, a uszczelka na filtrze była wadliwa i nie wytrzymała ciśnienia bądź szukać innej przyczyny tego zdarzenia??

Pozdrawiam w nowym roku :P Miło się zaczyna :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorki co do oleju to mój mały błąd, mam Mobil 1 5w40 (kiedyś zmieniłem z 5w30) :)

Edytowane przez neo6364
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10w40 to nie syf. Nadaje się na zimę i lato. Nie nadaje się raczej do mocno obciążonych silników. Kiedyś jeździło się na 15w40 lub 20w40 i było ok. Najlepiej wlać to, co zaleca producent lub ±5.

Wlanie drogiego 0w40 i wylanie go na wiosnę to chyba niepotrzebny luksus. Bo na lato tłusta woda się nie nadaje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba nie masz pojecia o czym piszesz. 10w40 i 0w40 maja taka sama lepkość w wysokich temperaturach z tym ze 0w40 to pozadny syntetyk a 10w40 badziewny pól syntetyk. 0w40 będzie sie zachowywal w lato lepiej niż 10w40. Kiedys byly inne silniki

Edytowane przez xpl1337
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak - taka sama ale w jakiej temperaturze? 80C? Przy rozruchu na zimno w lato 0w praktycznie nie smaruje (brak filmu olejowego na cylindrach) w zimie stawia mniejszy opór i ułatwia rozruch. To wszystko. Może oprócz reklam w tv spróbuj zdobyć trochę wiedzy gdzie indziej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba nie masz pojecia o czym piszesz. 10w40 i 0w40 maja taka sama lepkość w wysokich temperaturach z tym ze 0w40 to pozadny syntetyk a 10w40 badziewny pól syntetyk. 0w40 będzie sie zachowywal w lato lepiej niż 10w40. Kiedys byly inne silniki

sorry ale to ty nie masz pojęcia, bo 10w nie oznacza półsyntetyków , 5w syntetyków a 15w mineralnych, to klasyfikacja lepkości sae a nie klasyfikacja jakości olejów.

ogólnie myślenie ,że 5w30  to woda i lanie jej do silnika to grzech też nie jest do końca prawdą , bo film olejowy w tych olejach jest bardzo mocny.

a tu przykład syntetyka 10w30

55de67d0-5bf7-4b3a-925c-047facc8ce47_1.5

 

 

 

W przypadku olejów syntetycznych z bazami grupy IV i V występują oleje zarówno 0W20, jak i 25W50, tak samo w przypadku olejów mineralnych występują w zakresie lepkości takim samym jak syntetyczny. Potoczne odczytywanie olejów np. 5W40 jako syntetyczny, 20W50 jako mineralny jest błędem, gdyż lepkość nie mówi nic o jakości oleju i informacji z jakiej grupy pochodzi. 

nissan oem:

 

Use: normal - OEM recommendation

Below 15 API: SL SAE 5W-30

Above -20 API:SL SAE 5W-40

Above -20 API: SL SAE 10W-30

Above -20 API: SL SAE 10W-40

Above -20 API: SL SAE 15W-40

Below 15 ILSAC GF-2 SAE 5W-30

Above -20 ILSAC GF-2 SAE 5W-40

Above -20 ILSAC GF-2 SAE 10W-30

Above -20 ILSAC GF-2 SAE 10W-40

Above -20 ILSAC GF-2 SAE 15W-40 

Edytowane przez hot_rider
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez nad ranem odpalalem w tej temp. Tylko mi prawdopodobnie zj***l sie czujnik cisnienia oleju, bo teraz nawet po dobie stania w garazu pokazuje kosmicznie cisnienie a wszystko jest ok ;p

Jak tu nie kochac tej 350Zkarbonki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy ja powiedzialem ze 10w oznacza polsyntetyk? No walsnie nie. Poprostu wiekszosc 10w40 to polsyntetyki. Przy rozruchu w lato na zimno 0w praktycznie nie smaruje. No w zyciu wiekszych bzdur nie slyszalem. Czyli w zime jak olej osiaga te 20 stopni to nagle przestaje smarowac? No niezle :D Bardzo dobrze wiem co to sa grupy olejowe i czym sie charakteryzuja.

Wez kiedys w palce 10w40 i 0w40 i potem mów ktory to tłusta woda. Potem w lato porownaj 0w40 z 10w40, ktory bedzie kapal z bagnetu a ktory nie.

Edytowane przez xpl1337
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tu kolego niżej powiedziałeś że to pół syntetyk 

0w40 to pozadny syntetyk a 10w40 badziewny pól syntetyk. 

 

5W30 mineral , jeszcze raz MINERAL tym jest zalana w fabryce nowa zetka, pathfinder, murano, maxima, cała rodzina V6, zdziwiony ? 

większość tych  aut zostaje przy mineralnym 5W30 zmienianym co 3500-5000 mil.  i przelatują bez problemu do zjedzenia budy przez rdze... powyżej 200tyś mil. 

 

a 10W40 to nie musi byc badziewny olej.  

 

racje ma kolega hot_rider w olejach typu 5W30 nawet mineralnych film olejowy jest mocny bo jest grubszy, co też jest zaletą

 

prawda panowie jest taka, jak ktoś jeździ normalnie i serwisuje to na 5W30 dolata do 300-400tyś km, nawet na mineralu, jak ktoś pałuje to na 10W50 nie dolata często to 100tyś km. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prawda jest taka że 5w30  sie nie nadaje do silnika 350z     wogóle sie nie nadaje do silnika VQ35 DE   

dyskusja już była z tysiąc razy na temat oleju  

do autora tematu    jak zapaliłeś auto nagżałeś troche silnik czy odrazu palnik  pamiętać trzeba że olej sie bardzo długo grzeje   a przy takich temperaturach pewnie ze 20km i będzie jeszcze zimny,  ja  mam termometr oleju w nysce i  przy temperaturach żędu +10c   trzeba przejechac  ok 10km żeby  sie nagżał do ok 90c

 koledze od uszkodzonego czujnika    podpowiem ci że nowy kosztuje 600zl w nissanie   a w chinolach 90zł 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5w30 mineral jest zalewany na dotarcie, i gwarantuje ci ze to mie jest zwykly mineral. A to ze ktos potem zalewa olej z kosiarki do sportowego auta to jego sprawa, i nie uwierzę ze jest to większość tylko sa to jednostkowe przypadki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ma kolego czegoś takiego jak dotarcie przez użytkownika, bywałem w fabryce silników w racji zawodu (inżynier, mechanik, itd..)  silniki bez osprzętu są podłączane do lini olejowej, paliwowej, chłodzenia, komputera .... olej tam najgorszy siet, filtrowany,  setki razy przepływający przez silniki.  Tak są docieranie silniki. Potem jest zalewany podstawowy olej jako startowy dla użytkownika i ma to zalety nie będę się rozpisywał jakie...

 

 

prawda jest taka że 5w30  sie nie nadaje do silnika 350z     wogóle sie nie nadaje do silnika VQ35 DE   

dyskusja już była z tysiąc razy na temat oleju  

 

 

5W30 i to mineral nadaje się w 100% dla VQ35DE, o tym świadczą już miliony bezproblemowo jezdzących aut na tym oleju (99% USA do  5W30 z tego 90% to mineral 5W30)

 

nie neguje też potrzeby zalewania dużo lepszych olej do Z-tki ze względu na agresywny styl jazdy, ostro jeździcie, wymagania olejowe są większe stąd lepsze oleje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dotarcie silnika na hamowni to 5-10h i ty mi teraz probujesz wmowic ze dziesiatki jak nie wiecej silnikow dziennie sa w ten sposob docierane? Nastepny dowod na obalenie twoich dziwnych teori, to to, ze wystarczy sobie spuscic olej z nowego samochodu i zobaczyc ile jest opilkow na korku magnetycznym czy w filtrze oleju, ktore wziely sie wlasnie z docierania, bo przeciez krasnoludki ich tam nie wrzucily.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

nie ma kolego czegoś takiego jak dotarcie przez użytkownika,

x2...czasy  kiedy użytkownik docierał silnik już dawno minęły

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od razu po odpaleniu silnika się to stało

 



do autora tematu    jak zapaliłeś auto nagżałeś troche silnik czy odrazu palnik  pamiętać trzeba że olej sie bardzo długo grzeje   a przy takich temperaturach pewnie ze 20km i będzie jeszcze zimny,  ja  mam termometr oleju w nysce i  przy temperaturach żędu +10c   trzeba przejechac  ok 10km żeby  sie nagżał do ok 90c

 koledze od uszkodzonego czujnika    podpowiem ci że nowy kosztuje 600zl w nissanie   a w chinolach 90zł 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakby to był HR to norma, albo wywali oring w filtrze oleju albo rozsadzi magistrale olejową w tylnym deklu...

Generalnie w takie mrozy to silnik trzeba odpalić i niech na wolnych obrotach się rozgrzeje by nie generować zbyt dużego ciśnienia oleju, taki rozgrzany w pełni silnik będzie miał ok 30-35psi ciśnienie oleju na wolnych.

Jak spadnie ono do 45-50 to można się już przemieszczać ale nie kręcąc pod czerwone pole !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i przede wszystkim nauczka że olej 10wXX się nie nadaje na PL warunki i takie temperatury, w cieplejszych klimatach można takie stosować, u nas 5wXX
7yjabyja.jpg

kolejna sprawa że olej XXw30 nie nadaję się do Zetki, chyba że ktoś nigdy jej nie kręci wyżej, minimum to XXw40 a najlepiej XXw50 (i koniecznie jak auto jest upalane raz na jakiś czas), zatem idealnie do Zetki będzie 5w50 jeśli chcemy zapewnić dłuższe zdrowie silnika. (olej XXw30 przy dużym i dłuższym obciążeniu silnika nie będzie smarował go prawidłowo więc po co takie coś zalewać w ogóle?)

10w30 to do Micry się nadaje i to takiej która jest garażowana

Edytowane przez Szachi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie gadanie ze 5w30 sie nie nadaje w ogole tez jest bez sensu. To jak olej utrzymuje film olejowy, zalezy w duzej czesci od tego z jakies bazy jest wykonany. Przeciez sa tez oleje racingowe 5w30, 0w20 a nawet 0w16. A ze wiekszosc 5w30 to eko smiecie wykastrowane z dodatkow i kolo syntetyka to to nawet nie stalo, to juz inna sprawa. Co do olejow 10w, to ja do swojej starej bejcy zalalem najtansze 10w60 specola, chyba tez najgestszy olej jaki w zyciu widzialem, a przy -15 szklanki przestawaly klepac juz po ok 4-5s

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich

.Jestem od niedawna (szczęśliwym ) użytkownikiem Notka 1,4 benzyna rok 2008 i mam problem ,który wystąpił właśnie  w czasie mrozów .chodzi o to że z dnia na dzień po odpaleniu zapaliła się kontrolka ciśnienia oleju .Minęło 10 dni od zakupu a tu tak akcja .Jestem zielony ponieważ nawet nie zdążyłem wymienić oleju ,filtra a diagnosta po podłączeniu do komputera stwierdził wadliwą pracę pompy oleju. Obdzwoniłem sporo sklepów i nikt nie jest w stanie nawet w serwisie takiej pompy znaleść ,podobno problem z nr katalogowym.podkreślam że w czasie jazdy kontrolka nie migła ani razu tylko po 2 dniowym postoju przy odpaleniu niespodzianka ,nie wiem też co było wlane ale stan był ok.N moje skromne doświadczenie pdejżewam wodę w układzie smarowani i potencjalnie jego niedrożność. Zdiołęm miskę i sprawdziłem smog oraz jutro wlewam olej i nowy filtr .Pytanie czy ma go dopalić pomimo palącej się lampki oleju i niech złapie trochę temperatury. Przecież jak by pompa była wadliwa to czy może to stać się w jednej chwili ,czujnik oleju jest ok był sprawdzany .Mamy podobny problem z mrozami więc może coś wymyślimy.

Pozdrawiam

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy jak kto dynamicznie jeździ, jak chce się korzystać z potencjału silnika to moim zdaniem 5w50 jest najlepszym kompromisem dla Zetkowych silników.

W Zimy do spokojnego turlania się po mieście i jazdy w dolnym zakresie obrotów nawet taka woda jak 5w30 nada się - zwłaszcza na te mrozy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...