Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[P12] Brak mocy, szarpanie


cocroack

Recommended Posts

Witam, 

pytałem jużdzisiaj w temacie http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/105952-p12-dziwny-skok-obrot%C3%B3w-czasem-duszenie-silnika/

 

jednak postanowiłem założyć nowy wątek.

 

Samochód 1,8 benzyna, od około tygodnia jest zamulony, brak mocy - szarpie podczas przyspieszania. Raz podczas jazdy zapalił się check engine. Po podłączeniu do komputera - brak błędów. Auto podczas wizyty u mechanika pracowało idealnie.

 

Zamulanie i szarpanie nie pojawia się za każdym razem tylko co jakiś czas Zazwyczaj po odpaleniu jest od razu zamulone. Po zgaszeniu i uruchomieniu na ciepłym działa ok, ale tez nie zawsze.

 

Udało się dzisiaj nagrać kilka filmów, pracy silnika.

 

 

 

 

 

 

Jak dla mnie to wygląda na cewkę ale czemu nie wyrzuca błędu w komputerze. 

Świece wymieniane na początku roku razem z jedną cewką która padła - miałem pod ręką używaną i przez rok działała bez problemów.

 

Puki co zacznę o wymiany tej używanej cewki na nową i wyczyszczę przepływomierz.

 

Może ktoś jeszcze ma jakieś pomysły.

 

 

 

Link to post
Share on other sites

jeszcze warto zrobić czyszczenie i adaptację przepustnicy

Link to post
Share on other sites
  • 4 weeks later...

Ostatnio było dumanie bo w jednym temacie gość miał dwa katalizatory.

I tu jest potwierdzenie ze 1.8 były różne.

Widzę dwie sondy a dalej co masz pod spodem jeszcze jeden katalizator i trzecią sondę?

 

Z tym autem jest tyle problemów ile ludzi i silników.

Ale twój pracuje ewidentnie na 3 gary

Jak wyłączysz wtedy i włączysz silnik to pewnie pokaże ci Check

Edited by Fryc
Link to post
Share on other sites

tak, moje też jest ciekawe... mam tylko 2 sondy, jedną w kolektor, drugą przed 2gim katalizatorem :-D bo po obejrzeniu wydechu okazuje się, że mam podłużną puszkę o wyglądzie kata zaraz przed tłumikiem środkowym ;-)

 

cocroack: objawy masz nietypowe i zaskakujące, dokładnie jak przebieg Twojego 15 letniego auta ;-)

Może faktycznie warto zmienić wszystkie cewki, najlepiej z innego sprawnego P12 i będzie jasne o co chodzi.

Edited by sebastiw
Link to post
Share on other sites

Przebieg auta to 139k. 

Przy kolejnej jeździe kiedy migał check przycisnąłem gaz do oporu, wtedy check zapalił sie na stałe. Po odczytaniu kodu błędu pojawił sie 303 - wypadanie zaplonu. Wymieniłem cewkę na nową i jak ręką odjął. Auto od tej pory jeździ bez problemów. Na szczęście naprawa niskokosztowa.

Link to post
Share on other sites

rozumiem, że masz auto od nowości i przez 15 lat zrobiło tylko 139kkm? bo inaczej ciężko w to uwierzyć... chociaż zdarzają się i takie perełki.

 

U mnie pierwsza cewka padła po ok. 320 kkm, gdzie prawie od nowości auto jeździło na lpg, czyli cewki dostają dużo bardziej w pupsko, dlatego dziwie się, że u Ciebie padła przy tak malutkim przebiegu.

Link to post
Share on other sites

rozumiem, że masz auto od nowości i przez 15 lat zrobiło tylko 139kkm? bo inaczej ciężko w to uwierzyć... chociaż zdarzają się i takie perełki.

 

U mnie pierwsza cewka padła po ok. 320 kkm, gdzie prawie od nowości auto jeździło na lpg, czyli cewki dostają dużo bardziej w pupsko, dlatego dziwie się, że u Ciebie padła przy tak malutkim przebiegu.

 

Nie ma reguły - u mnie cewka padła przy około 140.000km (przebieg od nowości).

Link to post
Share on other sites

Auto mam od od 87k. Auto sprowadzone z DE, przebieg oryginalny. Wcześniej jeździł nim 1 właściciel. 

Udało się taką perełke znaleźć, może dlatego "jeszcze" jest przy nim niewiele do roboty. W zeszłym roku padła mi jedna cewka, nie ma reguły.

Kupiłem używaną i działa do dzisiaj.

Link to post
Share on other sites

Ja wstawiłem dwie nowe, zamienniki NTY (cena śmieszna, 2 lata gw.) i jak na razie auto śmiga bez zarzutu, skończyło się szarpanie itp., chociaż może to być przypadek, bo dziś mało jeździłem...

Link to post
Share on other sites

Ja wstawiłem dwie nowe, zamienniki NTY (cena śmieszna, 2 lata gw.) i jak na razie auto śmiga bez zarzutu, skończyło się szarpanie itp., chociaż może to być przypadek, bo dziś mało jeździłem...

 

a gdzie kupowałeś, mógłbyś podać jakiegoś linka?

Link to post
Share on other sites

Na allegro, 82,99 zł

Do 1.8 są ecz-ns-010

Edited by sebastiw
Link to post
Share on other sites

Na allegro, 82,99 zł

Do 1.8 są ecz-ns-010

 

Używki na allegro za 25PLN też się dobrze sprawują ;D

Link to post
Share on other sites

No właśnie... kiedyś kupiłem komplet używek, z 2 różnych źródeł i na nich problemy nie ustąpiły, więc nie ma nigdy żadnej gwarancji, że kupisz w pełni sprawne używki.

 

Z drugiej strony dopiero kilkudniowe testy z nowymi cewkami wyjaśnią, czy to w ogóle problem cewek :-/

Link to post
Share on other sites

Na allegro, 82,99 zł

Do 1.8 są ecz-ns-010

 

cena jak za nowe dobra... może nawet za dobra

zależy ile wytrzymają

Link to post
Share on other sites

no tak 2 lata, a w razie czego (odpukać) to odsyłasz do sprzedawcy czy do jakiegoś serwisu?

Link to post
Share on other sites

Zależy, gdzie kupisz. Tam, gdzie ja to do sprzedawcy - bez kosztów i czekasz na nową.

Link to post
Share on other sites
  • 4 weeks later...
Margarita907

Tak dla poprawy humoru chłopaki powiem Wam jak to jest jak jedzie kobieta do mechanika. Diagnoza uszkodzona cewka i do wymiany. Za jedną cewke z wymianą zapłaciłam właśnie dziś 350 zł

Link to post
Share on other sites
Guest Darson81

Witam, 

pytałem jużdzisiaj w temacie http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/105952-p12-dziwny-skok-obrot%C3%B3w-czasem-duszenie-silnika/

 

jednak postanowiłem założyć nowy wątek.

 

Samochód 1,8 benzyna, od około tygodnia jest zamulony, brak mocy - szarpie podczas przyspieszania. Raz podczas jazdy zapalił się check engine. Po podłączeniu do komputera - brak błędów. Auto podczas wizyty u mechanika pracowało idealnie.

 

Zamulanie i szarpanie nie pojawia się za każdym razem tylko co jakiś czas Zazwyczaj po odpaleniu jest od razu zamulone. Po zgaszeniu i uruchomieniu na ciepłym działa ok, ale tez nie zawsze.

 

Udało się dzisiaj nagrać kilka filmów, pracy silnika.

 

 

 

 

 

 

Jak dla mnie to wygląda na cewkę ale czemu nie wyrzuca błędu w komputerze. 

Świece wymieniane na początku roku razem z jedną cewką która padła - miałem pod ręką używaną i przez rok działała bez problemów.

 

Puki co zacznę o wymiany tej używanej cewki na nową i wyczyszczę przepływomierz.

 

Może ktoś jeszcze ma jakieś pomysły.

Może przytkany katalizator? Kiedyś miałem tak w fordzie, albo rzeczywiście cewka zapłonowa

Link to post
Share on other sites
Guest nismo

Może przytkany katalizator? Kiedyś miałem tak w fordzie, albo rzeczywiście cewka zapłonowa

zobacz czy nie masz drugiego katalizatora w kolektorze bo mój nissan ma. Też mi tak chodził i to przyczyną był zapchany katalizator w kolektorze.

Zobacz czy nie masz drugiego katalizatora w kolektorze .Mój nissan tak własnie ma i przyczyną nierównej pracy silnika było jego zapchanie.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...
andynewport

Witam.  Nie wiem czy piszę mój post we właściwym miejscu  bo jestem  tutaj  nowy  ale mam problem z primerką p12.  

  Gdy jadę na swiatłach  to silnik  jest  słaby  ale  bez świateł  jest wszystko  ok ....   co powinienem zrobic ?

Link to post
Share on other sites
  • 4 years later...
Mati1990
W dniu 10.03.2017 o 17:11, Gość Darson81 napisał:

Może przytkany katalizator? Kiedyś miałem tak w fordzie, albo rzeczywiście cewka zapłonowa

 

W dniu 10.03.2017 o 17:11, Gość Darson81 napisał:

Może przytkany katalizator? Kiedyś miałem tak w fordzie, albo rzeczywiście cewka zapłonowa

Sprawdź silniczek krokowy. Poszukaj filmiku w necie jak sprawdzić błędnie pracujący. Po czym też wyczyść Przepustnicę no i cewki. Trzy rzeczy które zazwyczaj są powodem szarpania i nierównej pracy silnika 😉😉

https://youtu.be/Fo_agznZilEpl

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...