Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[J11] Pulsowanie świateł, dmuchawy, podświetlenia


Recommended Posts

Może dorzucę coś od siebie w tym temacie. U mnie też to występuje, Zauważyłem jedną rzecz- w momencie gdy jest ten efekt włączam menu serwisowe i w menu stanu pracującego systemu widać skoki napięcia z ok. 12,5 V do ok.14,5V i z powrotem, rytmicznie wraz z przygasaniem i normalnym świeceniem. Nie znam się na elektryce, ale to chyba jednak kwestia alternatora lub regulatora napięcia. Może ktoś znający się lepiej coś więcej z tego wywnioskuje.

Z tego co się już zorientowałem to nasze samochody posiadają inteligentny system ładowania akumulatora,dlatego występują skoki napięcia.

Jeżeli u mnie bd występował dalej ten problem to znów pojadę do serwisu i uderze z tym właśnie tematem.

Link to post
Share on other sites

Taaa, inteligentne...inaczej :thumbsdown:

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Słuchajcie, zgadzałoby się to, co mi powiedziano jakiś czas temu w salonie, że problem falowania dotyczy wersji z silnikiem 1.2 ? ma to ktoś w wesji 1.6 (najlepiej J11 po FL)? Pytam, bo nie wiem, czy mam przy odbiorze auta wnikliwie tego falowania szukać...

Link to post
Share on other sites

Ja mam Qaśkę 1.2 z 2014. Miałem wymieniony akumulator rok temu. Nigdy nie było falowania świateł.

Link to post
Share on other sites

Słuchajcie, zgadzałoby się to, co mi powiedziano jakiś czas temu w salonie, że problem falowania dotyczy wersji z silnikiem 1.2 ? ma to ktoś w wesji 1.6 (najlepiej J11 po FL)? Pytam, bo nie wiem, czy mam przy odbiorze auta wnikliwie tego falowania szukać...

W 1.6 takie zjawisko nie występuje.

 

Sent from my SM-A510F using Tapatalk

Link to post
Share on other sites
  • 8 months later...

Wczoraj i dzisiaj zauważyłem, że moje swiatła mijania pracują nierówno raz jasniej raz ciemniej (widzę je w odbiciu na innych samochodach przy zatrzymaniu na skrzyżowaniach). Dzieje się tak przy porannym starcie, gdzie załączam klimę, nawiew full na szybę, grzanie przedniej szyby i foteli. Czy to normalny objaw wynikający ze zwiększonego poboru energii, czy pierwsze oznaki padaki aku?

Link to post
Share on other sites

Normalna rzecz. Efekt od falowania napiecia. W QQ czasami może spaść napięcie poniżej 13V przy pracującym silniku szczególnie w zimie do tego praca układu regulacji jest w tym modelu niezrozumiała.

Sent from my SM-A530F using Tapatalk

Link to post
Share on other sites
11 godzin temu, Pawcio29 napisał:

Wczoraj i dzisiaj zauważyłem, że moje swiatła mijania pracują nierówno raz jasniej raz ciemniej (widzę je w odbiciu na innych samochodach przy zatrzymaniu na skrzyżowaniach). Dzieje się tak przy porannym starcie, gdzie załączam klimę, nawiew full na szybę, grzanie przedniej szyby i foteli. Czy to normalny objaw wynikający ze zwiększonego poboru energii, czy pierwsze oznaki padaki aku?

Nawet w starych "kredensach" Fiat 125p" zachodziło takie zjawisko,naturalny efekt ładowania i odcinania napięcia.

Link to post
Share on other sites

Jednak czasami zjawisko jest różne dla różnych marek. I tylko dla zwykłych świateł. Led i xenon mają przetwornice, które dbają o stałe parametry zasilania. Dla zwykłych można sprawdzić i poprawić przewody i złącza, bo jak na każdym odłoży się trochę to na żarówce będzie już tragedia :)

Kiedyś jeżdżąc Mondeo, po wrzuceniu na luz nocą robiło się tak ciemno, że przestałem żeglować w celu oszczędzania paliwa. Miałem wrażenie że zaraz zgasną mi światła.

Link to post
Share on other sites

Był już nawet taki wątek na forum. Też to już w zeszłym roku zauważyłem, przy zimniejszej aurze, po rozruchu lekkie pulsowanie świateł mijania i chyba oświetlenia w podsufitce też, trwa to może do około minuty, aż napięcie się ustabilizuje, co jest normą w QQ. Potem nie zauważam tego. Jednakże odwołując się do poprzednich aut nie kojarzę czegoś takiego, a tu zwróciłem na to uwagę.

Link to post
Share on other sites

Potwierdzam gdzieś już o tym było. U mnie ten efekt również występuje, wspomniałem o nim przy okazji wizyty w ASO. Podobno to normalne i ma związek z jakąś nagrzewnicą- nie pamiętam szczegółów.

Link to post
Share on other sites

Panowie to chyba jednak nie jest normalne. Dzisiaj po dwóch dniach stania auta na zimnie i odpaleniu przy temperaturze 1 stopnia nic takiego nie zauważyłem aby mi światła w jakikolwiek sposób pulsowały :excl:

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Zauważyłem rano, że światła mi delikatnie pulsują zamiast dawać światło ciągłe.

Wyjechałem z garażu, przejechałem kawałek, stanąłem w korku i na samochodzie, który stał przede mną było wydać wyraźne pulsowanie. Gdy dodawałem gazu, przestawało pulsować.

Też tak macie?

Przebieg 5000 km.

Nie powielaj tematu,używaj wyszukiwarki.

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

Witam kolegów QQ mój samochód morze około 5 m-cy temu miał wymieniany aku bo padł na amen a teraz zaobserwowałem ten sam objaw na zimnym pulsuje i światła pulsują jutro udam się do serwisu zobaczymy co powiedzą dam znać jak rozwiążą problem  

Link to post
Share on other sites
W dniu 14.03.2018 o 19:52, Afrance napisał:

W 1.6 takie zjawisko nie występuje.

 

Sent from my SM-A510F using Tapatalk

Występuje, u mnie widze to tylko po oświetleniu wewnętrznym zaraz po odpaleniu. Mam full ledy, więc swiatla mi nie pulsuja... 

Ale nie jest to jakieś męczące 

Link to post
Share on other sites

Aso ma już rozwiązanie tej usterki.  Problemem jest  spowodowany usunięciem przekaźnik nagrzewnicy przez fabrykę co powoduję zmianę obciążenia elektrycznego i nierównomierną pracę oświetlenia i wentylatora . 

Link to post
Share on other sites
19 minut temu, WWMOTYL napisał:

Aso ma już rozwiązanie tej usterki.  Problemem jest  spowodowany usunięciem przekaźnik nagrzewnicy przez fabrykę co powoduję zmianę obciążenia elektrycznego i nierównomierną pracę oświetlenia i wentylatora . 

Napisałeś , że znają przyczynę. Pytanie czy mają rozwiązanie  i usuwają  usterkę? Jestem zainteresowany , bo wkrótce mam 2 przegląd. Na pierwszym zgłosiłem to wymienili mi aku lecz problem pozostał.

Link to post
Share on other sites

Przepraszam, ale poszukuję tematu wygaszania świateł do jazdy dziennej po włączeniu kierunkowskazu. Gdzieś go tu widziałem, ale nie pamiętam gdzie.

 

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Też mam falowanie świateł i nagrzewnicy. Akumulator wymieniony w serwisie bo padł po 1,5 roku. Falowanie nie zmieniło się. Proszę o odpowiedź czy ktoś z forumowiczów załatwił sprawę w serwisie.

Link to post
Share on other sites

Serwisy nissana otrzymały biuletyn odnośnie pulsowania świateł w J11 po lifcie.Jest więc możliwość rozwiązania tego problemy,prawdopodobnie J11 przed liftem też już mają program.

 

Tematy zostały połączone

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Similar Content

    • ArekNl
      By ArekNl
      Dzień dobry,
      Ostatnio stałem się właścicielem Nissana Micra k14 z 2017 roku z systemem bez kluczykowym.
      Auto stało przez kilka tygodni, wczoraj normalnie je odpaliłem i zrobiłem sobie przejażdżkę. Po zaparkowaniu bawiłem się trochę komputerem pokładowym (na zgaszonym silniku). Gdy po jakimś czasie do niego wróciłem i chciałem odpalić, ten nie nie reagował. Gdy wciskam sprzęgło i naciskam starter nic się nie dzieje i po chwili wyskakuje komunikat z kierownicą i guzikiem (zdjęcie). Dodam, że kierownica jest zablokowana.
      Dzisiaj spróbowaliśmy podpiąć go pod inne auto i uruchomić, ale nic nie pomogło.
      Dodam, że przez cały czas mruga kontrolka z samochodzikiem i kluczem na nim (zdjęcie). Nie wiem czy to jest normalne czy też nie.
      Link do filmu, gdzie pokazuję jak odpalam auto: 
      Czy ktoś też się spotkał z takim problem?


    • Quadro26
      By Quadro26
      Witam, w mojej Kace 1.2 ostatnimi czasy zaczęło pojawiać się coś takiego jak na załączonych filmach. Dokładniej chodzi o nierówne działanie silnika (tu polecam zobaczyć film nagrany za dnia), a także zwiększanie i zmniejszanie jasności świateł mijania oraz oświetlenia kabinowego (to najlepiej widać w filmie nagranym nocą). Samochód jest na gwarancji (auto z 2017 roku, 27 tysięcy przebiegu). Urządzenie w zapalniczce to nic innego jak najprostszy miernik napięcia, który wyraźnie pokazuje, że coś jest mocno nie halo. Filmy nagrywane tuż po odpaleniu samochodu. Czy ktoś wie co to może być i z czym uderzać do ASO? 
      Film nagrany nocą: 
      Film nagrany za dnia:
       
    • Bobek428
      By Bobek428
      Witam kolegów. W związku z nadchodzącą zimą wziąłem się za przegląd auta aby uniknąć problemów z rozruchem. Na pierwszy ogień poszedł akumulator który już od jakiegoś czasu dość leniwie kręci rozrusznikiem. Przed jego wymianą sprawdziłem jednak ładowanie i pobór pradu na postoju. Ładowanie ponad 14V tak więc tu jest dobrze, jednak pobór prądu na postoju przy zamkniętym aucie po jakichś ponad 5 minutach to 0.17A. W związku z tym ze to zbyt dużo zaczęły sie poszukiwania, na poczatku wyposażenie dokładne/wymienianie radio i halogeny, jednak to nic z tych rzeczy. Znajomy elektryk sprawdził wszystko co mógł i okazuje się ze prąd kradnie moduł BCM. Teraz pytanie czy problem tkwi w samym module, czy w czymś czym steruje ? Widziałem dostępne używki jednak pytanie czy wymiana to przepiecie samo kabli czy trzeba go będzie kodowac consultem pod auto ? 
    • Zuzagocek
      By Zuzagocek
      Czy ktos moze juz tak miał albo wie co to moze być? 
      Mam nissana Murano, rok 2005.Bardzo często rozładowuje mi sie akumulator, autem jeżdżę prawie codziennie, ale około raz na tydzień czy dwa musze go ładować. Zazwyczaj po prostu nie odpala, ale ostatnio miałam tez sytuacje gdzie stojąc w korku wylaczylo mi sie auto i padł akumulator. Akumulator był juz kilka razy wymieniany, sprawdzone tez było ladowanie - jest 14V. Ma ktos pomysł lub wiedzę co jest nie tak? 
       
      Z góry dziekuje za wszystkie podpowiedzi i rady
    • serenity
      By serenity
      Dzień dobry,
      Równo po 3 miesiącach od zakupu QQ'2013, na tablicy rozdzielczej zapaliło się 5 kontrolek (zdjęcie1): ABS, silnik, start/stop system fault, dwie kontrolki kontroli trakcji oraz trójkącik z wykrzyknikiem. Dziś mechanik podpiął komputer i jeden problem od razu znalazł i rozwiązał - naprawił przerwany przewód do czujnika ABS w prawym kole (zlutował przewód i zaizolował taśmą). Kontrolki ABS i kontroli trakcji zgasły. Natomiast pozostał problem z silnikiem oraz start/stop. Komputer pokazał dwa błędy P0078 i P0037 (zdjęcie2), a mechanik powiedział, że do wymiany jest sonda lambda i że to może wpływać też na system start/stop. Tyle, że start/stop od zakupu auta pracował źle. W czasie oczekiwania na zielone światło na skrzyżowaniu, silnik wyłączał się 1 raz na 20 przypadków. Ale błędu nie pokazywało. Obejrzałem kilka filmików na Youtube na temat tych błędów, jednakże nie są po polsku i moja wiedza na ten temat jest zerowa. Czytałem o słabych akumulatorach, przewodach masy lecz to dla mnie nieznane sprawy.
      Jeśli ktoś miał podobne objawy i rozwiązał problemy proszę o podzielenie się doświadczeniem. Bardzo mnie zdziwiło, że te kilka problemów pojawiło się jednocześnie. O czym to może świadczyć ?
       


×
×
  • Create New...