Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Tryb awaryjny?


Speed024
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Zakładam nowy temat by nie śmiecic w innym temacie.

Mam silnik 1.8 i mam obecnie z nim następujący problem :

Po odpaleniu silnika pracuje ładnie na wolnych obrotach, ale chociaż delikatne dodanie gazu powoduje takie,, gardlowe,, brzmienie, po wciśnięciu do oporu pedału gazu maksymalne obroty wynoszą 2 tys obr i faluja.

 

Błędy sprawdzałem i żadnego nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnij się do kompa i zobacz, co podaje przepływomierz i przepustnica? myślę, że to dobre, proste sprawdzenie na początek diagnozy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro się podepne ponownie i porobię zdjęcia, ale jak się podpinalem dziś to raczej wszystko ok z tym wyglądało.

Mam wrażenie tak jakby dostawał za dużo powietrza a w paliwa w ogóle.

 

Stosunek powietrza do paliwa komputer pokazywał na 85%.

 

I jest to normalne że po włączeniu zapłonu silnik przepustnicy ciągle brzeczy?

Edytowane przez Speed024
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po walce z przekładaniem czujników walka i wału, pojawiła się iskra i odpalił

 

Co do dźwięku to po włączeniu zapłonu (bez odpalania) słychać z przepustnicy (ten czarny moduł do którego idzie wtyczka.

Z początku myślałem że to ciśnienie paliwa tak, a okazało się że to jest to. Więc jak rozumiem nie powinno w ogóle tego być, powinienem coś może programować czy wymieniać?

 

Jutro sprawdzę ciśnienie paliwa jakie jest. Ale chętnie posłucham pomysłów co może to powodować i czego zdjęcia porobić.

Edytowane przez Speed024
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli kupiłeś auto zagadkę zajechane to musisz się dowiedzieć co było przyczyną zabicia poprzedniego silnika i droga że latał na ubogo jest całkiem prawdopodobna ,,

 

pomyśl nad ciśnieniem a potem to juź droga prosta ,, regulator pompa filtr ,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc :

 

1. Pompa paliwa (ciśnienie)

 

- Na zapłonie (2.8 Bar)

- Wolne obroty (3.5 Bar)

- Gaż wciśnięty na 30/40 %  (3,5 Bar) [Falujące obroty]

 

Także pompa paliwa i inne podzespoły sprawne

 

2. Przepływomierz:

 

- Wolne obroty  (1.56V)

- 2/3 tys. obrotów (mocne falowanie) ( 1,9V - 2.1V)  (11 gram powietrza ?  :dribble:  )

 

 

Co do dźwięku to:

 

https://www.youtube.com/watch?v=4y0KSS6y31Q

 

Podczas dodawania gazu:

https://www.youtube.com/watch?v=ID5hFU3Nr8w

 

(sam się dusi)

 

[Radzę pogłośnić nagrania ]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co może być przyczyną, przeplywka dobra, po odpieciu sondy to samo, ciśnienie paliwa ok.

Moze to być przepustnica?

Że nie wysyła poprawnej informacji o % otwarcia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc aktualizacja :

 

Włożyłem dzisiaj inną ,,podobno,, sprawną przepustnicę.

Zapalił na 10 sekund po czym zgasł i teraz w ogóle nie odpali, jakby próbował na 2 gary odpalić .

To brzęczenie w tej nowej/używanej przepustnicy jest o wiele mniejsze.

Jak włączyłem sam zapłon i ruszałem gazem to klapka od przepustnicy w ogóle się nie ruszało, jak przepiąłem na starą przepustnicę to ten sam problem.

Już sam zgłupiałem :)

Resetowałem akumulator i nie pomaga, błędów również nie ma.


A więc, próbowałem przekładać przepustnicy i na starej i na nowej/używanej to samo. Odpala po postoju na 10 sekund po czym się dusi i gaśnie i później już nie odpali. Próbowałem odpinac akumulator itd. Niestety nic nie pomaga.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz sprawdzić musi byc wrzucony 1 bieg

Zaraz ci sprawdzę kiedy komputer ogranicza do okolo 2 tyśków na trybie awaryjnym

 

Wynika ,że sygnał przepływomierza lipny co do samej przepustnicy żebyś wiedział ,że ma dwa czujniki o różnych charakterystykach.

Tego tyle jest ,że najlepiej zacznij od czytania manuala.

No i musisz zrobić reset

 

I jak Ci TOFU napisał musisz miec wszystkie dane temperatury,korekty itp.Lepszą diagnostykę

Edytowane przez Fryc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za pomoc.

Problem rozwiązany.

Nie uwierzycie co było problemem i jak się zgralo w czasie że po wymianie przepustnicy przestał w ogóle palić...

 

Winowajca okazał się całkowicie zawalony katalizator... Po wydlubaniu środka, teraz samochód odpala, kręci do odcinki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 kat jest w kolektorze wydechowym i tam jest 1 sonda, a 2 sonda jest przed katem nr. 2.

 

Matador41 - po co to sprawdzać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sonda diagnostyczna jest za katem tam zobacz - może jest w tulejce?

 

Może ma tulejkę a może samodiagnostyka działa tak jak u mnie.Jedno jest pewne Speed024 jeszcze powróci z tematem na forum bo to auto  :iiam:

1 kat jest w kolektorze wydechowym i tam jest 1 sonda, a 2 sonda jest przed katem nr. 2.

 

Matador41 - po co to sprawdzać?

Jakim katem nr2?

 

1 jest przed katem w kolektorze a 2 jest za katem na rurze.

Który masz rocznik?

 

Wpisz tulejka lub emulator w wyszukiwarce co do tego forum.

Po to sprawdzać bo normalnie już dawno przy takim kacie powinieneś mieć błąd.

U mnie poprzedni włąsciciel też wywalił kat jak zaczęły sie takie problemy ale radośc nie trwała długo.W sumie tak samo jak ty ,że ktoś mu to robił.

Edytowane przez Fryc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam nadzieję że nie wrócę tu ponownie z jakimś magicznym problemem.

No, ale do dziś nie wierzę jak to idealnie się zgrało w czasie z wymianą przepustnicy......

 

Sam wpadłem na pomysł że to katalizator i sam wydłubałem go.

Na pewno nie chcę mi się wyciągać sondy by szukać tulejki :) 

 

Ta 2 sonda jest za katem nr. 1 , ale przed katem nr. 2.

Także w razie jakby padł kat nr.2 to sonda nr.2 tego nie wykryje , tak myślę bo tak było w moim przypadku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

........................................

Na pewno nie chcę mi się wyciągać sondy by szukać tulejki :)

.....................................

 

nie trzeba wyciągać sondy żeby zobaczyć w co jest wkręcona,

ale jak nie chcesz.....Twoja sprawa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten dalej że ma dwa katalizatory :yellowcard1:

 

Przeca ci piszemy jak masz w aucie.

Widziałeś ten wkład czemu był zawalony?czym?Oleju ci nie ciągnie?

Masz tłumik środkowy żaden to katalizator.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Porobię zdjęcia następnym razem.

Widocznie moja primera była robiona na specjalne zamówienie dla ekologa, 1.8 ma dwa katy, a właściwie już jeden  :devil:

 

Taki mam kolektor wydechowy:

 

https://f.allegroimg.com/original/01d4d4/2b3d7f0b4b8f819a82b9cdadecaf

 

A to 2 kat:

 

http://allegro.pl/nissan-primera-p12-2-0-16v-rura-wydech-katalizator-i6678711737.html#imglayer

 

Może ten baniak jest odrobinkę mniejszy.

 

16388570_1535001756527582_1391485440_o_z

 

16409275_1535001789860912_2033954790_o_z

Edytowane przez Speed024
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...