Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Wahacz do T30, Jakiego producenta polecacie? a jakiego nie brać?


perkozek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 rok później...

Witam,

U mnie podobnie jak kupowałem autko miało około 93 tys na liczniku , w rok zrobiłem 19 tys i teraz na przeglądzie wyszło, że sworzeń wahacza z przodu z prawej i lewej strony do wymiany, a jak wiemy oznacza to wymianę całego wahacza. 

Jak koledzy zauważyliście rozpiętość cenowa jest znaczna i zastanawiam się co kupić czy takie no name dystrybutor Intertrade gdzie za komplecik zapłacę 514 zł, czy teknorot  za komplet 650 zł, czy może wydać  grubszą kase i kupić yamato 580 zł za sztuke czyli 1160 zł komplecik :D

 

Pytanie jak długo wytrzymają te najtańsze a ile te najdroższe bo jesli różnica byłaby np. ponad kilkadziesiąt tyś  np. 20-30 to mozna  sie zastanowić nad większym wydatkiem. Jeśli zaś będzie to kilkanaście tys to chyba lepiej kupić  te najtańsze jak sie zepsuja kupić raz jeszcze i zrobie w sumie na 2 kompletach  więcej kilometrów niż na jednym komplecie najdroższych.

 

Macie jakieś dane na temat żywotności tych tanich i tych drogich?  czy różnice w wytrzymałości są warte swojej ceny?

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o Yamato, to ja kupowałem ostatnio i cena taka była za kpl. nie za jeden ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie wiem może i faktycznie kiedyś ceny tych wahaczy Yamato były niższe, ale jak przeglądam neta teraz to kompletu za 600 zł nie kupię ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nikt nie próbował wymiany samego sworznia, tak jak się to robi w innych samochodach?

 

i3ronw4_p0.jpg i3ronw4_s0.png

 

Np. Febest 0220-T30

Brat tez mi to podpowiadał, bo miał Alfe kiedyś i tam była podobna sytuacja ale właśnie ten sworzeń wybijali i nowy dawali. Tylko że nie wiem jak w tym przypadku. ja mechanikiem nie jestem  :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teknorot po 35-40 tys. nadal żyje. Ten sworzeń to grubsza magia, potrzeba by dobrego ślusarza starej daty, a i tak obawy pozostają.

Dzięki za info.  Poczekam jeszcze czy ktoś ma jakies informacje na temat innych wahaczy a jak nie to pewnie się na tego producenta zdecyduje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupowałem na wiosnę, więc cena raczej nie skoczyła dwukrotnie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana sworznia odpada. Wahacz jest aluminiowy a sam sworzeń niewymienialny. Trzeba by wyciąć stary i wspawać TIGiem nowy. Nieopłacalne. 

Prędzej myślał bym o wahaczach z primery aby dostosować  (są stalowe i mają wymienny sworzeń ) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana sworznia odpada. Wahacz jest aluminiowy a sam sworzeń niewymienialny. Trzeba by wyciąć stary i wspawać TIGiem nowy. Nieopłacalne. 

Prędzej myślał bym o wahaczach z primery aby dostosować  (są stalowe i mają wymienny sworzeń ) 

 

Sorki ale jakoś twoja argumentacja do mnie nie dociera. Nie ma znaczenia z czego jest sworzeń. Przecież oryginalny tez został jakoś wprasowany. Skoro jest część zamienna (co prawda trudno dostępna w Polsce) tzn. że ma to jakiś sens. W Rosji lub na Ukrainie po ilości ogłoszeń jest to towar dość powszechny. Pewnie gorsza jakość dróg wpływa na to że to ma zbyt.

Niestety w rynku samochodowym jest tak, że im bogatsze społeczeństwo tym bardziej zanika chęć taniej naprawy na rzecz wymiany na nowe.

Pozostałe elementy wahacza, czyli tuleje, tez są wprasowywane i są na rynku ich zestawy naprawcze.

 

Wolałbym odpowiedź konkretną: tak próbowałem wymienić w odpowiednim warsztacie, ale poległem bo się nie udało z powodu problemów takich a takich, niż z góry założenie, że się nie da bo nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zawsze wymieniam, ale bywało, że wymiana sworznia/tulei nie dała rezultatu bo prasa niszczyła element. Można to robić bez problemu w lagunie 2, gdzie sworzeń jest nitowany. Tuleję wymieniałem osobiście prasą tydzień temu (w suzuki sx4). Skończyło się to wymianą 2 wahaczy na nowe srl po 80 sztuka. Tuleja 30-50 za sztukę (dotyczy sx4).

Edytowane przez karibox1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorki ale jakoś twoja argumentacja do mnie nie dociera. Nie ma znaczenia z czego jest sworzeń. Przecież oryginalny tez został jakoś wprasowany. Skoro jest część zamienna (co prawda trudno dostępna w Polsce) tzn. że ma to jakiś sens. W Rosji lub na Ukrainie po ilości ogłoszeń jest to towar dość powszechny. Pewnie gorsza jakość dróg wpływa na to że to ma zbyt.

Niestety w rynku samochodowym jest tak, że im bogatsze społeczeństwo tym bardziej zanika chęć taniej naprawy na rzecz wymiany na nowe.

Pozostałe elementy wahacza, czyli tuleje, tez są wprasowywane i są na rynku ich zestawy naprawcze.

 

Wolałbym odpowiedź konkretną: tak próbowałem wymienić w odpowiednim warsztacie, ale poległem bo się nie udało z powodu problemów takich a takich, niż z góry założenie, że się nie da bo nie.

 

Sworznie w T30 nie są wprasowywane. W t31 już tak i tam bez problemu można wymieniać. 

Wahacz do t30 ma wkładany trzpień i miseczkę a na to przychodzi blacha która jest obspawana dookoła ( aluminium czyli nie każdy mechanik to zrobi ) . Samo miejsce wahacza ma mało materiału dookoła więc nie odważył bym się tego rozcinać i dopasowywać do sworznia wciskanego.

 

Nie spotkałem się również z sworzniem do tego auta jako elementem do wymiany. Jak masz ukraiński czy jakikolwiek link do zestawu naprawczego ze zdjęciami to chętnie pooglądam jak to wygląda.  Moim zdaniem włożenie sworzni z allegro niby do t30 nie jest takie plug and play

 

A konkretnie TAK próbowałem rozcinałem stary wahacz aby obczaić jak to wygląda i ze względów bezpieczeństwa nie podjąłem się naprawy natomiast zastanawiałem się nad zastosowaniem wahaczy z primery ale jakoś odwleka się ten pomysł. 

 

Dziura w wahaczu po wyciągnięciu trzpienia ma zaledwie 32mm szerokości. A od góry nie włozymy pierścienia zabezpieczającego bez wycięcia kołnierza. 

post-41813-0-52111700-1477145392_thumb.jpg

post-41813-0-79492900-1477145419_thumb.jpg

post-41813-0-87101200-1477145443_thumb.jpg

Edytowane przez chudson
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sworznie w T30 nie są wprasowywane. W t31 już tak i tam bez problemu można wymieniać. 

Wahacz do t30 ma wkładany trzpień i miseczkę a na to przychodzi blacha która jest obspawana dookoła ( aluminium czyli nie każdy mechanik to zrobi ) . Samo miejsce wahacza ma mało materiału dookoła więc nie odważył bym się tego rozcinać i dopasowywać do sworznia wciskanego.

 

Nie spotkałem się również z sworzniem do tego auta jako elementem do wymiany. Jak masz ukraiński czy jakikolwiek link do zestawu naprawczego ze zdjęciami to chętnie pooglądam jak to wygląda.  Moim zdaniem włożenie sworzni z allegro niby do t30 nie jest takie plug and play

 

A konkretnie TAK próbowałem rozcinałem stary wahacz aby obczaić jak to wygląda i ze względów bezpieczeństwa nie podjąłem się naprawy natomiast zastanawiałem się nad zastosowaniem wahaczy z primery ale jakoś odwleka się ten pomysł. 

 

OK, teraz jest już trochę konkretów i taka odpowiedź mnie jak najbardziej satysfakcjonuje :)

Co do do sworznia to podawałem jego nazwę ze zdjęciem parę postów powyżej, ale powtórzę - FEBEST 0220-T30

Firma dość znana. Robi także wahacze, więc może to tylko do ich wahaczy pasuje?

 

Osobiście to w X'ie jeszcze nie musiałem nic robić przy wahaczach, ale na przyszłość warto wiedzieć jakie są alternatywy

 

Pozwoliłem sobie przekopiować zdjęcia z forum rosyjskiego odnoście własnie takiej naprawy:

http://forums.drom.ru/nissan-x-trail/t1150931180-p18.html

 

post-20227-0-41355900-1477145875_thumb.jpg

post-20227-0-39462100-1477145877_thumb.jpg

post-20227-0-77387100-1477145879_thumb.jpg

post-20227-0-19703200-1477145882_thumb.jpg

post-20227-0-13727900-1477145884_thumb.jpg

post-20227-0-19672000-1477145886_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wedługh tych Ruskich się jednak da to włożyć  http://forums.drom.ru/nissan-x-trail/t1150931180-p18.html   

 

Nie mam pojęcia co pod tymi zdjęciami napisali ale gogle tłumacz sugeruje coś o tokarzu  i tu rodzą się obwawy o wytrzymałość odchudzonego aluminium dookoła sworznia. 

Edytowane przez chudson
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bazyl, miałeś rację. Płaciłem 450 za stronę. Looknąłem w papiery. Sorki za zamęt ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ryzyko z jakim się wiąże wymiana samego sworznia nie warta jest raczej tych pieniędzy.

 

U mnie z lewej strony jeździ wahacz moog-a i właśnie mu stuknął (tfu tfu ) roczek. Cena trochę niższa (450zl) niż yamato a producent uznany.

Yamato to tylko japońsko brzmiąca nazwa,stworzona chyba przez intercars a więc konfekcja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bazyl, miałeś rację. Płaciłem 450 za stronę. Looknąłem w papiery. Sorki za zamęt ;)

Spoko, no problem ;)

 

Po lekturze tego co napisaliście, raczej zdecyduję się na nowe wahacze, pozostaje tylko kwestia w jaką firmę zainwestować. 

Na allegro jest tego sporo: BERG, RECAR, TEKNOROT, SRL, NTY, OYODO , YAMATO.

Przedział cenowy od 257 zł/szt  do 580 zł/szt

No i w co tu by zainwestować?  Jak myślicie? Brać najtańsze i liczyć na to że nie odbiegaja wiele jakoscią od tureckiego Teknorot-a czy tych z górnej półki oyodo czy yamato?  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teknorot u mnie się sprawdził, a wahacze na tył srl też dają radę. To nie są skomplikowane elementy, także nie ma co przepłacać chyba,że jakiś producent da gwarancję na 3krotnie dłuższą żywotność ale takie rzeczy tylko w erze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to zawsze dylemat... ale jeśli wymieniasz sam lub z kumplem bezkosztowo to być może wystarczą tańsze jak nie wytrzymają dwóch lat zwrócisz w ramach gwarancji

Ja pewnie szukałbym średniej półki np. mood lub febi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Chyba się zdecyduje na Bergmanna komplet za 530 zł. ewentualnie trochę droższego Teknorota - 650 zł za komplet. Kumpel jest mechanikiem i wmontuje za niewielkie pieniądze. Zobaczymy ile wytrzymają. Dzięki za porady. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teknorot u mnie się sprawdził, a wahacze na tył srl też dają radę. To nie są skomplikowane elementy, także nie ma co przepłacać chyba,że jakiś producent da gwarancję na 3krotnie dłuższą żywotność ale takie rzeczy tylko w erze.

Skomplikowanie nie ale tutaj ma znaczenie użyty materiał. Sworzeń z jednej strony dociśnięty jest do aluminiowego korpusu ( kiepskie aluminium szybciej się wybije ) a dociśnięty jest miseczką nie rzadko plastikową ( kiepskiej jakości nie wytrzyma 20 tyś km na naszych drogach i przy takim ciężarze auta )

Niestety cena nie oznacza jakości.

Nie polecam wahaczy HQ , YAMATO też są słabe. Teraz chyba mam SRL więc zobaczymy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Padają mi gumy duże w wahaczach i stabilizatorze. Sparciały.

Pytanie1: czy kupić cały nowy wahacz? czy starczy same elementy z dużymi gumami?

Pytanie2: może ktoś wymieniał i poda firmę albo linka do kompletnych albo wymienialnych elementów

Pytanie3: wymienić cały stabilizator czy elementy, czy same gumy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stablizatora całego nie ma sensu zmieniać. Gumy i łączniki tylko się wyrabiają.  Jeśli chodzi o wahacz to wszystko zależy od tego jak długo już na nich jeździsz i w jakim stanie są sworznie. Jeśli gumki na sworzniach uszkodzone albo uszkodzisz przy demontażu to szybko padnie.  Jak sparciały duże tuleje to małe również warto prześwietlić.

 

Master Sport ma w nie najgorsze a przystępne cenowo moim zdaniem części.  Japan Parts również. Nie polecam HQ

 

Gumy stabilizatora można czasami dostać nierozcinane ale nie udało mi się ich przełożyć przez rozklepaną końcówkę stabilizatora. A po przecięciu trzeba je odpowiednią stroną założyć  

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...