GodISmE Opublikowano 5 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2017 Hej, mam OS Giken 1.5 do zalozenia ale jest to wersja dla DE. Podobno potrzebuje tylko inny "output shaft/stub axle" zeby to weszlo. Jak to sie po polsku nazywa? https://www.z1motorsports.com/rear-differential/nissan/oem-350zg35-output-shaftstub-axle-rear-p-4623.html Coobcio, Jarek - wy to macie obcykane takie sprawy! doradcie - moge to np. kupic uzywane na allegro z DE? Czy przy okazji tej roboty warto wymienic np. lozyska? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filipm87 Opublikowano 5 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2017 Nie lepiej po prostu kupić dyfer z DE i wsadzić tam giken'a? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GodISmE Opublikowano 5 Lutego 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2017 Taki mam, to taki montuje. Okazja byla zakupu w US bez akcyzy i kosztow transportu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filipm87 Opublikowano 5 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2017 (edytowane) Chyba mnie nie zrozumiałeś Z tego co pamiętam to posiadasz HR'a a tam jest elektroszepra. Masz Gikena dla wersji DE więc czy to problem kupić szperę z DE wsadzić tam Gikena i zamontować wywalając ten szajs jakim jest elektroszpera Edytowane 5 Lutego 2017 przez filipm87 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GodISmE Opublikowano 6 Lutego 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2017 O k.... stary, ja w ogole nie wiem o czym ty piszesz lol Gadasz z mechnicznym laikiem! Czytam cos teraz o tym ale dalej nic nie rozumiem. Cos i zjadanych klockach z tylu ... nic takiego nie mam. Jedyne co mam to mielenie kola wewnetrznego w zakrecie (przy wylaczonym TC i ESC) i brak trakcji przy wyjsciu. Caly czas zakladalem ze moje auto ma to tzw. VLSD (to ta elektroszpera?) i ze wystarczy wymienic to co w srodku tej "kopuly" z tylu. Kto mi to moze wytlumaczyc jak 6-latkowi ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Batman Opublikowano 6 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2017 kup dyfer z DE (nie wiedziałem, że są inne, ale ok, chyba tylko są różnice szpera/bez szpery i pewnie masz bez), włóż tam szperę i przykręć do samochodu, a swój dyfer sprzedaj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GodISmE Opublikowano 6 Lutego 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2017 A dlaczego takie rozwiazanie byloby lepsze od dokupienia tylko tej jednej stub axle? Tu jest to opisane: http://my350z.com/forum/engine-and-drivetrain/489281-os-giken-super-lock-lsd-installation.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filipm87 Opublikowano 6 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2017 1? A z drugiej strony? No chyba że są jakieś asymetryczne i tylko 1 trzeba wymienić. Rób jak chcesz w końcu to Twoje auto ja tylko zaproponowałem łatwiejsze i pewnie tańsze wyjście Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Batman Opublikowano 6 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2017 dokładnie, rób jak chcesz, ale tą 1 półoś dokupisz w ASO? nie będziesz miał żeberek chłodzących Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GodISmE Opublikowano 6 Lutego 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2017 Ja nic nie wiem na razie, dlatego pytam i szukam faktow ... wtedy ocenie za i przeciw i co sie najbardziej oplaca. W ogole wczesniej nie bralem pod uwage uzywanego dyfra z DE (ile by taki kosztowal?). Caly czas czytalem tylko ze do HR-a z VLSD potrzeba jednej (chyba) tej stub axle i na stronie OS GIKEN kosztuje to dodatkowe 160 $. Ale jesli sa jakies inne opcje - np. kupno uzywanej lub powiekszenie tego wyzlobienia, to tez rozwaze. Na razie probuje sie dowiedziec ktory ten stub axle potrzebuje i gdzie to kupic i czy mozna uzywane. EDIT: WIem cos wiecej. Tu jest czesc - chodzi o te z plaskimi glowkami, te potrzebuje, Teraz nie wiem tylko czy w moim sa obydwie z tymi czubkowatymi czy tylko jedna. Podobno nie jest to tak oczywiste i moze byc roznie. Jesli musialbym wymienic obydwie, to rzeczywiscie lepiej chyba caly dyfer z DE kupic. http://osgiken.net/file/16425-LSD+Side+Flange+Compatibility.bin EDIT2. Chyba jedna jest dluga po stronie pasazera, wiec ja wystarczy wymienic na krotka. PS. h8r, o ktorym mowisz ze nie bedzie mial zeberek chlodzacych? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 6 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2017 Nie ma podziału czy 350Z czy 370Z czy DE czy HR... Tylko czy ma szperę czy jej nie ma - różnica w średnicy mechanizmu różnicowego. Sprawdz czy kupiłeś szperę do dyfra który miał wiskoze czy był otwarty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GodISmE Opublikowano 7 Lutego 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2017 Jak dzwonie do ASO to ani w czesciach, ani w serwisie skur...le nie chca udzielic takiej informacji. Nawet numeru czesci nie podadza! Jedyne co powiedzieli ze nowa przekladnia to 22,000 zl. lol Moje auto to HR wyprodukowany w 2008, wiec ma VLSD z tego co wiem. A jesli pytasz do jakiego dyfra kupilem szpere, to na 100% do otwartego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hudyvolt Opublikowano 7 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2017 do szukania numerów części polecam stronę http://nissan-europe.epc-data.com/ 350Z HR jest 5 wersji, więc polecam sprawdzić po VIN, którą masz dokładnie. Część, której szukasz (w pierwszym lepszym modelu HR) to chyba to: http://nissan-europe.epc-data.com/350z/z33/313-vq35hr/power_train/380/38220/ Wklepanie part numberu w google grafika też jest dobrym pomysłem, bo może się okazać, że to tylko zawleczka czy podkładka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GodISmE Opublikowano 7 Lutego 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2017 Tak, to juz wiem ze potrzebuje, jesli mam VSLD - raczej watpie ze w 2008 HR wersja EU dali otwarty. Nie jezdzi to auto tak jakby go mialo. Te 20% spiecia to raczej bardziej prawdopodobne. W OS Giken mi powiedzieli ze potrzebuje ten Side Flange i ze jest to po stronie pasazera, jest to w tym pdf-ie. Moj to: Frame / Series Z33 BODY C (COUPE) ENGINE VQ35HR (VQ35HR TYPE ENGINE) GRADE 350ZPACK (350Z PACK TYPE) Production month 12.2007 TRANS MT (MANUAL TRANSMISSION) AREA EUR.C Interior color G Body color K51 Spec code TELV5, YEAR8 I badz tu madry - no ale chyba potwierdza to ze sa dwie rozne u mnie: 38220 - FLANGE ASSY-SIDE 38220+A - FLANGE ASSY-SIDE Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gajowy102 Opublikowano 7 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2017 Podnieś tył i zakręć kołem. Jeżeli drugie obraca się w tę samą stronę to masz szperę, jeżeli w przeciwną to masz otwarty dyfer. Ewentualnie podnieś jedną stronę i jak koło nie obraca się lekko to masz szperę. Ja w HR 2008 mam LSD ale nie wiem czy wyszedł tak z fabryki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GodISmE Opublikowano 13 Lutego 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2017 To juz ustalone Teraz tylko ten side flange / stub axle / half shaft (dalej nie wiem jak po polsku sie to nazywa) musze potwierdzic. Nie wiem na 100% czy Nissan zawsze w HR-ach montowal je tak samo, np. jedna dluzsza, jedna krotsza? W OS Giken mowia ze nie maja takiej pewnosci - mowia ze "typowo" jest to tylko jedna strona do wymiany. ...................... Panowie mechanicy - o co chodzi z tym miernikiem / zegarem (piąte zdjęcie od góry)? http://www.motoiq.com/MagazineArticles/ID/1937/PageID/3059/Project-Nissan-350Z-Part-One-Installing-an-ACT-Clutch-and-a-Nismo-LSD.aspx Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hudyvolt Opublikowano 13 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2017 Mechanikiem samochodowym nie jestem, ale coś tam na studiach mnie nauczyli, więc podzielę się wiedzą. Mam nadzieję, że trochę pomoże, a jak się pomylę to proszę skorygować. Koła zębate, aby prawidłowo współpracowały muszą być względem siebie prawidłowo spozycjonowane. Patrząc na rysunek poglądowy poniżej, to "pinion" czyli te małe koło zębate połączone z wałem napędowym można względem dużego koła (ring gear) przesuwać góra/dół, lewo/prawo, przód/tył (odchylenia kątowe pomijam). W instrukcji, którą podałeś mierzony jest luz międzyzębny (backlash), czyli "pinion" unieruchamiasz względem obudowy i sprawdzasz o ile duże koło może się obrócić. Z tego co piszą wartość ta jest katalogowa. Druga rzecz, którą sprawdza (za pomocą farby) to miejsce kontaktu zębów. Obie te rzeczy reguluje się za pomocą podkładek pod oprawkami łożysk "piniona", ale nie jestem sobie teraz w stanie przypomnieć, przesunięcie w którą stronę odpowiada za co. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dieselLPG Opublikowano 14 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2017 (edytowane) U mnie kreca sie w dwie rozne strony. Czy mam sie z tym czuc zle? Edit: Serio pytam, bo troszke bardzo glupi jestem z tego. A drugie pytanko, co nam da wrzucenie dyfra z 370z? Tak na chlopski rozum Edytowane 14 Lutego 2017 przez dieselLPG Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GodISmE Opublikowano 15 Lutego 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2017 " W instrukcji, którą podałeś mierzony jest luz międzyzębny (backlash), czyli "pinion" unieruchamiasz względem obudowy i sprawdzasz o ile duże koło może się obrócić. Z tego co piszą wartość ta jest katalogowa." - czyli dokładnie to mierzy ten zegar? Jest to konieczne i bez tego się nie da? diesel - ty masz wiec otwarty dyfer. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hudyvolt Opublikowano 16 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2017 bez dokładnego ustawienia kół ryzykujesz głośną pracę dyferencjału, szybsze zużycie lub nawet błyskawiczne uszkodzenie. Nie wiem jak to wygląda ze strony praktycznej mechanika samochodowego, ale może być tak że dobry fachowiec będzie to w stanie ustawić "na czuja". Z drugiej strony czujnik zegarowy ze statywem można kupić za mniej niż 100zł (http://allegro.pl/zestaw-czujnik-zegarowy-statyw-magnetyczny-pro-i6529040859.html) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 18 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2017 Nie lepiej po prostu kupić dyfer z DE i wsadzić tam giken'a? Są to takie same dyfry przecież z rodziny R200. Dzielą się tylko na otwarte i ze szperą wiskotyczną. Ostatnio świeży dyfer z HR przekładałem do DE... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.