wojtasZzz Opublikowano 9 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2017 Witam w gazecie motor jest artykul na temat mocy rzeczywostej a tej podawanej przez producenta. Jakie sa wasze opinie ,czy to prawda?Zdjecie ponizej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz83 Opublikowano 9 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2017 Niestety prawda. Coobcio ma kilkadziesiąt wykresów zetek (a może i wiecej) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szachi Opublikowano 9 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2017 producenci zawsze podają moc na silniku, hamownia podaje moc na kołach stąd różnica.. w każdym aucie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xpl1337 Opublikowano 9 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2017 producenci zawsze podają moc na silniku, hamownia podaje moc na kołach stąd różnica.. w każdym aucie No nie zupełnie tak nie jest. Moc na kołach podaje sie tylko w usa, a hamownia pokazuje moc na silniku mierząc najpierw moc a własciwie moment obrotowy ba kołach i przelicza to na moc na silniku przez zmierzenie strat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cytrus Opublikowano 9 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2017 No nie zupełnie tak nie jest. Moc na kołach podaje sie tylko w usa, a hamownia pokazuje moc na silniku mierząc najpierw moc a własciwie moment obrotowy ba kołach i przelicza to na moc na silniku przez zmierzenie strat. Jak to... przecież moc na hamowni rolkowej to moc wyjsciowa na kole bez żadnego przeliczania strat, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
k3dbe Opublikowano 9 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2017 Swoją drogą offtop, auto ze zdjęcia ma coobcia ramki pod blachy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xpl1337 Opublikowano 9 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2017 (edytowane) Jak to... przecież moc na hamowni rolkowej to moc wyjsciowa na kole bez żadnego przeliczania strat, Moc na hamowni to moc na silniku po przeliczeniu strat. Starty liczysz po zrobieniu pomiaru. Wrzucasz na luz a wlasciwie powinno sie na sprzegle i wtedy naliczja sie straty. Z tego co wiem to tylko w usa podaje sie moc na kołach, chyba ze jeszcze gdzies indziej. Wtedy tez inaczej sie to zapisuje. Moc na kolach= xxx whp moc na silniku xxx hp. Zreszta tez mozna zauwazyc na filmikach jak hamuja auto w usa, ze po zrobieniu pomiaru od razu wciskaja hebel i nie naliczaja strat. Nawet coobcio ostatnio wrzucal wykres na fb z moca zetki na kolach i seryjnie jest okolo 190 whp Edytowane 9 Lutego 2017 przez xpl1337 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mario958 Opublikowano 10 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2017 U mnie seryjnie na kola wyszlo 230-240. 2003r, ale rozne hamownie roznie pokazuja stad ta roznica. HTC A9 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
k3dbe Opublikowano 10 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2017 JA to bym chciał żeby mi te 250 na silniku wyszło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Batman Opublikowano 10 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2017 Po 10-15 latach muszą być straty mocy, katalizatory się zapychają, kompresja maleje, wałki się wycierają itd. Mazda RX-8 231 koni ludzie z salonu jechali na hamownie i nie wychodziło 200 koni, podobnie S2000 240 koni, a w praktyce wychodzi po 200, a zdrowy silnik po modach daje 220 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xpl1337 Opublikowano 10 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2017 Po 10-15 latach muszą być straty mocy, katalizatory się zapychają, kompresja maleje, wałki się wycierają itd. Mazda RX-8 231 koni ludzie z salonu jechali na hamownie i nie wychodziło 200 koni, podobnie S2000 240 koni, a w praktyce wychodzi po 200, a zdrowy silnik po modach daje 220 E36 m52b25, silnik 20 letni, najebane z pól miliona, szklanki klepią bo poprzedni własciciel dwukomurkowiec jeździł bez oleju. "a to olej sie sprawdza?". Katalogowo 170hp 245nm, hamownia 178hp 260nm. I to było sprawdzane hamownią której wyniki idealnie pokrywają się z obciążeniówką. Dodam ze w wydechu są jeszcze oryginalne katy a silnik nie bierze oleju. Kompresja 14-15 bar a to podobno ten gówniany silnik z tulejami pokrytymi nicasilem. Więc wcale nie musi być strat mocy. Jednak niemcy kiedyś potrafili robić porządne silniki, a teraz nie potrafią... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik_R52 Opublikowano 10 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2017 Ja mam troche inne zdanie na temat tych koni, gdyz albo sa wydajne albo tylko na papierze i uwazam ze 200KM nissana to sa dosc mocne konie na tle konkurencji. I tak T32 2.5 benzyna lepiej ciagnie niz honda crv 2.5 ktora mam i to straszny mul i wyjec tak honda. Pathfinder 3,5 mimo mniejszej mocy i CVT lepiej ciagnie niz konkurencyjny jeep czy dodge durango, ten ostatni odstaje az prawie 3s do 0-100. Primera ktora mialem z sr20di miala tylko 115km a lepiej sobie radzila niz inne auta klasy sredniej o mocy 115km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cytrus Opublikowano 10 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2017 (edytowane) E36 m52b25, silnik 20 letni, najebane z pól miliona, szklanki klepią bo poprzedni własciciel dwukomurkowiec jeździł bez oleju. "a to olej sie sprawdza?". Katalogowo 170hp 245nm, hamownia 178hp 260nm. I to było sprawdzane hamownią której wyniki idealnie pokrywają się z obciążeniówką. Dodam ze w wydechu są jeszcze oryginalne katy a silnik nie bierze oleju. Kompresja 14-15 bar a to podobno ten gówniany silnik z tulejami pokrytymi nicasilem. Więc wcale nie musi być strat mocy. Jednak niemcy kiedyś potrafili robić porządne silniki, a teraz nie potrafią... no ok ale marcin mój kumpel z USA rolkował na "mustang dyno" swoje 350z DE i na kole wyszło właśnie ok 236/240 rwhp stąd nie wiem co jest grane... przeszukam kompa bo jeszcze tomek mial g35c takie jak ja w DE i mialo 232 na kole tez na mustangu Edytowane 10 Lutego 2017 przez Cytrus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArtekR Opublikowano 10 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2017 U mnie w Juku 1.6t powinno być 190km a wyszło 196 czyli więcej. Podobnie miałem kiedyś z Toyotą ale dokładnie nie pamiętam, chyba był ze 2km więcej czyli w granicach błędu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xpl1337 Opublikowano 10 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2017 Ja mam troche inne zdanie na temat tych koni, gdyz albo sa wydajne albo tylko na papierze i uwazam ze 200KM nissana to sa dosc mocne konie na tle konkurencji. I tak T32 2.5 benzyna lepiej ciagnie niz honda crv 2.5 ktora mam i to straszny mul i wyjec tak honda. Pathfinder 3,5 mimo mniejszej mocy i CVT lepiej ciagnie niz konkurencyjny jeep czy dodge durango, ten ostatni odstaje az prawie 3s do 0-100. Primera ktora mialem z sr20di miala tylko 115km a lepiej sobie radzila niz inne auta klasy sredniej o mocy 115km Bo to nie moc daje odczucie przyspieszenia a moment obrotowy i jego zakres Nowa auta z turbo maja full boost juz przy ok 2,5k i to gniecie masakrycznie ale niestety zdycha powyzej 5-5,5 tys. Cos za cos Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GodISmE Opublikowano 11 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2017 U mnie w MPS-ie tak jest. 260 kuni z turbo 2.3l i od 2500 juz niezle pcha ale po 5500 juz moment spada. Zupelnie inaczej sie jezdzi Zetka, musialem sie przyzwyczaic a na poczatku to myslalem ze w ogole to nie jedzie jak na ~300 koni! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xpl1337 Opublikowano 11 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2017 U mnie w MPS-ie tak jest. 260 kuni z turbo 2.3l i od 2500 juz niezle pcha ale po 5500 juz moment spada. Zupelnie inaczej sie jezdzi Zetka, musialem sie przyzwyczaic a na poczatku to myslalem ze w ogole to nie jedzie jak na ~300 koni! W mps-ie to jeszce pol biedy po pewnie full boost masz przy ok 3,5k. Jak juz taki ot to jezdzilem tym najnowszym mini jcw. 240 koni 2 litry i turbo na twin scrollu, to tam zaczynalo juz pchac od 1,5k a powyzej 5k juz nie mial sily. Czulem sie jak bym jezdzil dieslem. Do tego dzwiek jak odkurzacz doslownie, polecam sprawdzic na yt. Beznadziejny uklad kierowniczy, zero czucia. A to auto za 230k wielkosci polo. W jednym momencie zaczalem sie zastanawiac, dlaczego wszyscy sie tak spuszczaja nad tymi cooperami. Potem jak wsiadlem do zetki to od razu mialem banana na ryju. Moze i zetka jechala dwa razy gorzej niz to mini, przynajmniej odczuwalnie, ale jednak miala to cos. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtasZzz Opublikowano 11 Lutego 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2017 A jak bys opisal wrazenia z jazdy Z'tka jak jest z moca przy jakich obrotach robi wrazenie a kiedy juz mniejsze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
k3dbe Opublikowano 11 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2017 Ja właśnie dziś miałem przyjemność przez jakiś czas pocisnąć infiniti q50 hybrid .. no nie wiem co odbiło infiniti ale dali tam vq35hr + silnik elektryczny i awd z dołączaną przednią osią. No mistrzostwo bo auto przy przyspieszaniu wykorzystuje elektryka jako doładowanie i na światłach najnowszy ISF z V8 miał problem miazga bo tam gdzie silnik spalinowy czeka na moment pomaga mu elektryka. A wrażenia z jazdy są takie że wciskasz dziada i nawet nie wiesz że jedziesz 170kmh, zetce czuć każdy kilometr na godzinę, w infie pasażer może isć spać, emocji brak p.s. inf przy śmiganiu po mieście w trybie komfort wyłączą spalinówkę i ruszanie etc jak w priusie, wyszło 8-9 litrów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xpl1337 Opublikowano 11 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2017 A jak bys opisal wrazenia z jazdy Z'tka jak jest z moca przy jakich obrotach robi wrazenie a kiedy juz mniejsze? No ogolnie zetka wrazenia raczej nie robi, ani za kierownica ani na pasazerce. Poprostu takie zwawe auto. Zaczyna cos tam jechac od 3,5k i czuc to na mokrym bo przy tylu zrywa trakcje na 2 a czasami 3 biegu. Najlepiej idzie przy ok 5 i ladnie trzyma do ponad 7. Za to jesli chodzi o fun z jazdy i prowadzenie tego auta to jest rewelacja. Bardzo przewidywalne auto, banalne w panowaniu i jezdzeniu bokiem. Pomimo krotkiego rozstawu osi nie jest wcale nerwowe. Robilem tym autem rzeczy ktore pozornie wydaja sie niemozliwe. Ja mialem serie, jedyne co to byly dolozone dystanse i ani razu nie doswiadczylem podsterownosci w tym aucie. Takze jesli lubisz jezdzic czy spiac boka jadac do sklepu po bulki to lepszego auta nie znajdziesz. No i jak sie wkrecisz w jakies towarzystwo z jdm to mozesz byc pewny ze nie bedzie tam buractwa w dresie plujacego na widok radiowozu. Sam niedawno kupilem bmw i jednak widac ta roznice. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GodISmE Opublikowano 18 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2017 ^ recenzja do Top Gear Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 18 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2017 Witam w gazecie motor jest artykul na temat mocy rzeczywostej a tej podawanej przez producenta. Jakie sa wasze opinie ,czy to prawda?Zdjecie ponizej Oj coś z nią musiało być nie tak... Najczęstrza przyczyna to przytkany katalizatory awaria czujnika stuku albo zalane kijowe paliwo i praca silnika na wycofanym zapłonie... Ew dochodzą jeszcze podparte zawory od jazdy na LPG z niewyregulowaną zbyt ubogą mieszanką. Generalnie zdrowe 350Z z DE pod maską generują w granicach 260-265KM na naszej pesymistycznej jeśli chodzi o auta RWD hamowni. Zdarzają się wyjątki np. auto Dodka, całkowita seria i 273KM (to jest bardzo dobry wynik nawet jak na silnik RevUp): Co do samej hamowni to mierzy ona przyspieszenie czyli tak naprawdę moc a potem w funkcji obrotów przelicza jego wartość na moment obrotowy. Sama moc na kołach bez pomiaru mocy strat to moim zdaniem głupota na maksa !! W stanach jest to popularne - te ich pomiary WHP. Przy drugim pomiarze opony się nagrzewają rośnie w nich ciśnienie, dodatkowo nagrzewa sie olej w dyfrze i skrzyni przez co spada moc oporów i dostajemy gratisowe WHP. Np. Pierwszy pomiar robimy wychodzi nam 190WHP przy stratach na kołach 70KM na drugim pomiarze dopompujemy opony z 2 barów na 4 bary robimy kolejny pomiar i mamy 220WHP przy stratach 40KM - po zsumowaniu na silniku powinny nam wyjść bardzo zbliżone wyniki mocy na silniku wynoszące w tym przypadku 260KM. Pomiar mocy strat odbywa się po przez wrzucenie na luz po dokręceniu silnika do odcinki, wtedy liczą się opory, które na końcu dodaje się do mocy WHP. Po tym filmiku będziecie wiedzieć o co kaman: I Porównanie wykresów, po strojeniu i "naprawie" czujnika stukowego doszło realnie 19KM na silniku: Przy 6000obr.min jak nie były ciepłe opony i napęd (zielona linia) moc strat przy 6000obr.min wynosiła niemal 75KM a po rozgrzaniu niespełna 60KM. Ale po amerykańcu licząc, przyrost sięgnął aż 39WHP, mimo że pomiary następowały jeden po drugim bez odpinania auta z hamowni. Jest to zasługą tego że moc strat spadła z powodu nagrzania się opon jak i całego napędu po wielokrotnych pomiarach podczas strojenia auta na hamowni: Stąd się często biorą te bzdurne mity z USA że np. wydech taki i taki dodaje 20WHP a w rzeczywistości wychodzi na to że pogarsza osiągi silnika bo auto przed wydechem było hamowane w styczniu na kołach 20 cali z oponami 295 a wydech został zamontowany w marcu i wleciały seryjne koła z oponami 245... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xpl1337 Opublikowano 18 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2017 To jedank widze ze ten stukowiec to popularna usterka w tych silnikach, czyli prawdopodobnie mialem dobre przeczucia. 268 hp i 289 nm w revupie, to chyba calkiem mozliwe ze to przez to. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filipm87 Opublikowano 18 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2017 Odbiegając od tematu. Czujnik stuku łatwo wyeliminować? Cz tylko softowo? Bo jak się łatwo wali to może zawczasu go ciachnąć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xpl1337 Opublikowano 18 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2017 No raczej tylko softowo, ale nie wiem czy to najlepszy pomysl. Jak ci naprawde zacznie stukac to masz silnik do remontu. Jak narazie dziala to po co kombinowac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.