Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Wymiana klocków hamulcowych TYŁ


tomek0102
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam pytanie odnośnie wymiany klocków hamulcowych oś tył. Czy przy wymianie potrzebne jest podpięcie auta pod kompa (podobno trzeba określić grubość klocka) oraz czy tłok zacisku jest wciskany czy wkręcany ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W QQ takie cuda, komputer z gruboscia klocka ?

 

Tlok zacisku wykrecany ?

 

A nie wystarczy tak normalnie wymienic, tlok wcisnac, najpierw odkrecajac korek zbiorniczka i poluzowujac srube odpowietrzenia, zeby plyn wypchalo odpowietrzeniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam pytanie odnośnie wymiany klocków hamulcowych oś tył. Czy przy wymianie potrzebne jest podpięcie auta pod kompa (podobno trzeba określić grubość klocka) oraz czy tłok zacisku jest wciskany czy wkręcany ?

Pierwsze słyszę o takich hockach klockach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze słyszę o takich hockach klockach

Zazwyczaj przy wymianie klocków z tyłu tłok się wkręca, nie da się wcisnąć

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba najpierw włożyć kartę sim do zacisku hamulcowego aby zacisk mógł się połączyć z centralnym komputerem Nissan'a, który wyda pozwolenie na wymianę klocków hamulcowych zdalnie odblokowując możliwość wyjęcia klocka z zacisku - innej metody nie ma. :D

Dobre...jadę jutro do serwisu po taką. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie kol. tomek0102 było zapewne związane z tym, iż w niektórych autach z elektrycznym hamulcem ręcznym do wymiany klocków potrzebne jest uruchomienie procedury "wymiany kolocków". 

Widocznie Nissan jeszcze do tego nie doszedł, że i tu można coś jeszcze popsuć :D:P 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak jak mówisz, dzwoniłem do Nissana, za wymianę chcieli 500 zł więc raczej sam wymienię tylko pytanie zadałem czy ktoś już za to się zabierał. Według mnie auto podnieść, zwolnić ręczny, wyjąć klocki, cofnąć tłoczek (tylko nie wiem czy wciskając, czy wkręcając i wciskając-jak w Renault Megane III) w wielu autach z elektrycznym ręcznym potrzebny jest komp do adaptacji. Nie rozumiem z czego taka burza śmiechu się zrobiła......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żadna burza śmiechu,po prostu dywagacje nad tym jak można utrudnić życie kierowcy i zrobić drenaż kiszeni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
  • 4 miesiące temu...

Da się bez kompa,robili to już niektórzy.'

Mniej więcej robi się to tak:

1-odpinasz kostkę od elektryki (pomijam temat odkręcania jarzma i samej wymiany klocków)

2-przewód dwużyłowy podpięty do aku i sterujesz zaciskiem.Tam są dwa piny więc zmiana biegunowości powoduje zmianę kierunku obrotów silniczka

3-Odkręcasz na maksa.

4-Po wymianie zmiana biegunowości i dociskasz klocki.

5-Podpinasz kostkę i kilka razy zwalniasz i zaciskasz zacisk za pomocą klawisza w środku.Widziałem to .Działało.

  • 0
  • Upvote 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...
W dniu 22.03.2017 o 15:59, tomek0102 napisał:

Witam, mam pytanie odnośnie wymiany klocków hamulcowych oś tył. Czy przy wymianie potrzebne jest podpięcie auta pod kompa (podobno trzeba określić grubość klocka) oraz czy tłok zacisku jest wciskany czy wkręcany ?

Witam,  właśnie jestem po wymianie klocków i tarcz tył, sprawa jest bardzo prosta tłok jest wkręcany standardowo w prawo. Odpinany kostkę od silniczka na zwolnionym ręcznym odkrecamy zbiorniczek warto sprawdzić po wkreceniu czy dużo się podniósł plyn, ja musiałem ściągnąć szczykawką. Dużo ułatwia klucz do wkrecania zacisków (zestaw z allegro za 30zł). Jednakże skok gwintu na ślubie jest duży i w zasadzie nie używałem blaszki oporowej tylko samego klucza (wystatczy wkrecac i tłoczenie powoli się cofnie). Niestety nie pasuje żadna końcówka do nissana. Dorabialem sam na zdjęciu powinno być widać. Rurka jeden cal pasuje idealnie. Po złożeniu całego tyłu kilka razy ręczny i wszystko samo się reguluje.

DSC_7273.JPG

DSC_7272.JPG

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można też było podpiąć12V pod zacisk i cofnąć do 0 tłoczek a po wymianie kilka razy zaciągnąc ręczny...,troszkę prościej :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wreszcie tlok jest wkrecany czy wciskany przy wymianie klockow bo juz troszke sie zakrecilem.?

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wciskany z przodu ,wkręcany z tyłu!

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...