Slawex1996 Opublikowano 5 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2017 Siemka!Z racji iż jestem tutaj nowy proszę o wyrozumiałośc.Pacjentem jest Nissan Almera N16 2000r. 2.2 diesel 110 KM.Otóż kupiłem nissanka niecały miesiąc temu spodobał mi się mimo to że nie miał wcale mocy przyspieszał jak wół ale myślałem że się rozrusza bo jździła nim dziewczyna i raczej nie dostawał po gazie.Ale minęły dwa tygodnie i zaczęło mnie drażnic to że przyspieszenie od 0-100km/h zajmowało mu około 30 sekund.Więc znajomy polecił mi odpiąc wtyczkę od przepływomierza ale nie ruszałem jej.Przejeździłem nią 3 tygodnie i jak przedwczoraj musiałem przy wyprzedzaniu zredukowac z 5 biegu przy 100km/h do 4 bo nic nie chciała więcej na "piątce" przyspieszac postanowiłem odpiąc kostkę.Po odpaleniu zaczął się swiecic "check engine" ale moc wzrosła 5-krotnie nawet na dwójce potrafiła jeszcze przypiszczec na asfalcie.Przejeździłem z odpiętą kostką cały dzień około 100 km.Następnego dnia rano po odpaleniu i nagrzaniu silnika do ok.60 stopni ruszyłem i przy 3 tys obrotów zauważyłem chmurkę z tłumnika po około 10 km dalej nie było nic za mną widac czarno wszędzie więc podłączyłem spowrotem i przestał kopcic.Gdy wracał po ok 30 km od podłączenia stracił moc na 3 biegu nie mogłem podjechac pod górke a na dwójce ledwo wjechał przy czym zaczął kopci z podpiętą kostką.Powodem myślałem że jest padnięta turbina ale nie mam pewności bo zaczęły się zmiany koloru dymu raz czarny za chwilę pełno białego.Ubytku oleju nie ma płynu chłodniczego też nie ani oleju pod korkiem czy w płynie.Zostawiłem go na noc i dzisiaj rano już nie chciał odpali przy kręceniu wskakiwał na 400 obrotów na minutę i dalej nic a z tłumnika pełno białego dymu i teraz wcale nie łapie i teraz moje pytanie czego to może by wina przepływomierza turbiny czy uszczelki pod głowicą bo nie mam zielonego pojecia to mój pierwszy diesel od czego zacząc na tą chwilę nie mam możliwości podpiecia go pod kompa. czy możliwe że przez odpięcie kostki od przepływomierza coś się posypało ? Proszę o jak najszybszą pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NEO NFS Opublikowano 5 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2017 Zacznij od czytania tematow. Jest sporo o takich przypadkach i podepniesz się pod temat...pierwszy ON i pewnie ostatni. Ja się po tym modelu i roczniku wyleczyłem z ropniaka. Z tym że mój 2.2 miał więcej kucy fabrycznie... A skoro stwierdziłeś przy zakupie że muł...należało to konkretnie sprawdzić w serwisie!! Koszt był by wiele mniejszy niż teraz, poznasz moc napraw ropniaka. Nikt Ci bez zczytania błedów(od tego trzeba zacząć!) nie będzie podawał djagnoz! Mogą być i inne przyczyny!, ale jak dla mnie to pierdła Ci pompa. A dokładnie sterownik/zawór. Bardzo nie udana konstrukcja mechaniczno/elektroniczna. Na to się też nadziałem, ale dopiero po 2 latach posiadania. Zczytaj błedy z OBD na zworkę i wtedy bedzie wiadomo coś konkretniejszego.( jest na for jak zrobić samodiagnostykę) Pzd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Slawex1996 Opublikowano 5 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2017 Zacznij od czytania tematow. Jest sporo o takich przypadkach i podepniesz się pod temat...pierwszy ON i pewnie ostatni. Ja się po tym modelu i roczniku wyleczyłem z ropniaka. Z tym że mój 2.2 miał więcej kucy fabrycznie... A skoro stwierdziłeś przy zakupie że muł...należało to konkretnie sprawdzić w serwisie!! Koszt był by wiele mniejszy niż teraz, poznasz moc napraw ropniaka. Nikt Ci bez zczytania błedów(od tego trzeba zacząć!) nie będzie podawał djagnoz! Mogą być i inne przyczyny!, ale jak dla mnie to pierdła Ci pompa. A dokładnie sterownik/zawór. Bardzo nie udana konstrukcja mechaniczno/elektroniczna. Na to się też nadziałem, ale dopiero po 2 latach posiadania. Zczytaj błedy z OBD na zworkę i wtedy bedzie wiadomo coś konkretniejszego.( jest na for jak zrobić samodiagnostykę) P Jak możesz to doradz mi jaką kostkę najlepiej kupic by zczytac błędy jakiś link czy coś Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NEO NFS Opublikowano 5 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2017 N.p. http://allegro.pl/interfejs-elm-327-mini-bt-nissan-almera-bluebird-i6764852045.html Masz przedlift więc taniej wychodzi spinacz biurowy 1 i 8 pin z tego co pamiętam. Poszukaj procedura wymigania jest na for. Pzd Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.