Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P12] 1.8Pb/LPG Błąd P0335 gdzie czujnik położenia wału korbowego ?


dzialus
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć. Kolejny dzień z rzędu pojawił mi się błąd P0335 ( czujnik położenia wału korbowego ) . Błędowi towarzyszy smród spalenizny z pod maski a raz mi się zdarzyło , że przez ten błąd silnik mi zgasł podczas skręcania na rondzie  . Zastanawiam się czy kupić nowy czujnik czy tez może go tylko przeczyścić . 

Szukałem w google informacji na temat lokalizacji tego czujnika . Niestety bezskutecznie. Na jednym z schematów ( schemat poniżej ) które znalazłem w necie ktoś pisał ,że to czujnik zaznaczony na czerwono numerem jeden lub dwa ?

 

 post-75791-0-23231100-1492448203_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ten sam problem w P11 silnik 1.8 16V czujnik ten sam co w p12

 

tutaj masz gdzie jest ten czujnik

2931813000_1436260548.jpg

 

w p11 miałem tak że jak go wyczyściłem to było dobrze przez dzień góra dwa potem znów, trzeba go wymienić :) 

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ten sam problem w P11 silnik 1.8 16V czujnik ten sam co w p12

 

tutaj masz gdzie jest ten czujnik

2931813000_1436260548.jpg

 

w p11 miałem tak że jak go wyczyściłem to było dobrze przez dzień góra dwa potem znów, trzeba go wymienić :)

Czyli czujnik jest pod spodem silnika po lewej stronie patrząc z przodu samochodu ? Tez tak miałeś ,że ci śmierdziało spalenizną ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten czujnik będzie z drugiej strony silnika po prawej stronie patrzą na wprost z lewej masz paski klinowe itd. Nie mi akurat auto szarpało i obroty wariowały. 

Edytowane przez Black
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podniosłem auto na lewarku i ściągnołem koło . Kabel wyglądal na nienaruszony . Zamówiłem czujnik . Dam znać jak wymienie . Zapomniałem dodac ,że po wyskoczeniu błędu dotyczącego czujnika wału korbowego silnik wyrażnie tracił na mocy .


czujnik dzisiaj wymieniłem . okazalo się ,że był na wyciągnięcie ręki u góry pod maską przy pokrywie zaworów 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...) okazalo się ,że był na wyciągnięcie ręki u góry pod maską przy pokrywie zaworów 

To był czujnik wałka rozrządu.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szlag mnie trafi . Wyraźnie mówiłem sprzedawcy ,ze potrzebuje czujnik wału korbowego . Podniosłem auto . Wyciągnąłem czujnik z pudełka i mówie do kumpla ,że nie widzę pod silnikiem takiego z takim mocowaniem . Myślę sobie ktoś w google pisał ,że ten czujnik jest u góry przy pokrywie . Stwierdziliśmy ,że to musi być ten . Eh.. pasowałoby żebym mu go jutro używanego odniósł i poprosił o wymiane na ten właściwy ale domyślam sie ,że sprzedawca mi zarzuci ,ze on słyszał ode mnie ,ze potrzebuje czujnik wałka rozrządu

 

Ten czujnik na dole walu korbowego wygląda tak samo jak ten od rozrządu ? Przed momentem znalazłem na necie taki sam czujnik do walu korbowego jak ten co zakupiłem . Ten czujnik na dole walu korbowego wygląda tak samo jak ten od rozrządu ?  Powinienem poszukać jeszcze raz na dole tego czujnika i ten co zamontowałem u góry przełożyć na dół ?

 

http://www.iparts.pl/czesc/czujnik-polozenia-walu-korbowego-blue-print-adn17201,nissan,primera-p12-od-2002-01,1-8-115km,80-4833-16272-100249-0-350-adn17201.html 

Edytowane przez dzialus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za linka . Z tym ,że użytkownik "dszwala" posiada Almere N16 i pisze:

 

Dodam od siebie że u mnie po zamianie miejscami czujników położenia wału korbowego i wałka rozrządu, samochód użył, zaczął ładniej wkręcać się na obroty i mniej szarpać. Nie mam również muła który występował wcześniej przy około 2krpm.

Tak więc warto sprawdzić czujniki zamieniając je miejscami bądź załatwiając sobie jakiś na podmiankę. W moim przypadku komp nie wykazywał żadnych błędów a czujnik mimo tego widocznie był uszkodzony.

 

 Wnioskuje ,że  w Primera p12 czujniki można również podmieniać , bo  według informacji z drugiego linka wychodzi na to ,że powinny być takie same.

Edytowane przez dzialus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik jest taki sam.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik jest taki sam.

byłem teraz pod autem i za cholere nie potrafie go znaleźć . Patrząc od przodu auta po prawej stronie jest skrzynia biegów ?a do niej są podłączone dwa czujniki  jeden czarny drugi niebieski -dwu pinowe . A gdzie ten z wału korbowego ? wiem ,że powyżej znajduje sie zdjęcie ale nie kumam  go za bardzo

byłem teraz pod autem i za cholere nie potrafie go znaleźć . Patrząc od przodu auta po prawej stronie jest skrzynia biegów ?a do niej są podłączone dwa czujniki  jeden czarny drugi niebieski -dwu pinowe . A gdzie ten z wału korbowego ? wiem ,że powyżej znajduje sie zdjęcie ale nie kumam  go za bardzo

Wymieniłem . Mam nadzieje ,że tym razem właściwy . Znalazłem go z tyłu silnika , centralnie nad środkiem osi auta , koło filtra oleju . Dostęp do niego masakryczny . Jeżeli ktoś zamierza wymieniać ten czujnik tak jak ja po podniesieniu samochodu na lewarku i cegłach z miska olejową centymetr nad nosem to polecam zapłacić mechanikowi za wymianę

Edytowane przez dzialus
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zapomnij opisać jakie efekty ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zapomnij opisać jakie efekty ;)

Czyli ,że właściwy czujnik wymieniłem  ? Pojeżdze kilka dni i oczywiście dam znać

Trzeci dzień po wymianie czujnika auto jeździ bezawaryjnie . Dalej nie potrafię zrozumieć dlaczego nikt nie napisał mi ,że czujnik jest koło filtra oleju . Nieźle się musiałem napocic by go odnaleźć .

Jedna awaria z głowy a juz kolejna się pojawiła . Od 3 dni alarm załącza mi się bez powodu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...
W dniu 17.04.2017 o 19:43, dzialus napisał:

Czyli czujnik jest pod spodem silnika po lewej stronie patrząc z przodu samochodu ? Tez tak miałeś ,że ci śmierdziało spalenizną ?

W Primerce WP12 1.8 z 2003 roku niestety ten czujnik jest centralnie z tyłu, u dołu w bloku silnika po lewej stronie od filtra oleju (jak się już leży pod autem) - wypada akurat nad belką podłużną wzmacniającą sanki, dostęp w pozycji leżącej utrudnia belka poprzeczna i podłużna bo zaraz obok jest półoś i elastyczny łącznik układu wydechowego. Nie próbujcie wymiany przy nagrzanym silniku!!! Z pozycji leżącej trudno jest wyciągnąć "stary" czujnik a dostęp do śruby też jest na małą grzechotkę z kluczykiem 10 bez żadnych przedłużek bo nie ma go jak obracać. To zdjęcie na początku postu na pewno nie przedstawia silnika 1.8 z Primerek P12 bo filtr oleju w P12 jest na tylnej ścianie bloku silnika.

Ja zdecydowałem się na samodzielną wymianę tylko dlatego, że żaden warsztat w mojej okolicy nie chciał zarobić za 5 minut pracy przy wymianie z podnośnika. Wszyscy zbywali mnie z terminem za 2 tygodnie albo, \ze auto mam zostawić. Następnym razem skorzystam jednak z usługi wynajęcia stanowiska warsztatowego bo naprawdę umęczyłem się z tym czujnikiem położenia wału korbowego. Wymiana czujnika wałka rozrządu to bajka - odkręcamy osłonę silnika i po lewej stronie patrząc od przodu mamy do niego elegancki dostęp.

Reasumując - w porządnych sklepach czujniki oryginalne Nissana sprzedawane są jako komplet 2 sztuki. W Primerze WP12 1.8 2003 są one identyczne. Ich oznaczenie to "SENSOR KIT-POS I B3G31-4M50B"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...