Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

ABS w K11 wyłącza się po zaciągnięciu hamulca ręcznego


Guest tomidor

Recommended Posts

Guest tomidor

Nie mogę dać sobie rady z wyłączającym się ABS w K11 z 1994 r. Zaczęło się od tego, że została wymieniona linka hamulca ręcznego oraz tylny przewód hamulcowy, który był ucięty i zaślepiony. Potem wymieniane były 2 razy czujniki ABS z tyłu, pompa ABS i sterownik ABS. Nic nie pomaga. A objaw jest taki, że po uruchomieniu auta wszystko jest OK.Słychać jak pompa ABS działa, lampka ABS gaśnie. Jeśli jednak zaciągnę nawet bardzo lekko hamulec ręczny, zapala się kontrolka ABS. Zwalniam ręczny, wyłączam zapłon, ruszam - kontrolka gaśnie. ABS działa. Jak w czasie jazdy zaciągnę ręczny, zapala się kontrolka ABS. Zapalnie się lampki sygnalizującej zaciągnięcie hamulca ręcznego nie ma znaczenia, sprawdziłem. 

Zgłupiałem totalnie. Wszystko powymieniane, a ciągle to samo. Autem zajmowało się już ... 4 mechaników, żaden z nich nie wie, co się u licha dzieje? Jaki związek z ABS ma bardzo lekkie zaciągnięcie hamulca ręcznego? Może ktoś miał z takim przypadkiem do czynienia, lub ma jakiś pomysł? Mnie się już pomysły wyczerpały.  

Link to post
Share on other sites
sanfran

Sprawdź, czy linka ręcznego naprężając się nie powoduje przerwę w obwodzie ABS. Ponadto możesz sprawdzić integralność podstawy, czy zaciągniecie ręcznego nie powoduje przesunięcia impulsatora względem czujnika.

Link to post
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Similar Content

    • MruQ
      By MruQ
      Witam
      Mój problem polega na tym iż zapala sie kontrolka ABS. Po podłączeniu pod komputer wykazuje brak komunikacji z modułem CAN .... ale problem polega na tym że nie błąd pojawia sie od razu czasem po przejechaniu 500m a czasem po 5km. Co by było zabawniej wtedy ABS działa poprawnie są wczytywane prędkości z wszystkich kół i świeci się cały czas  albo za chwile gaśnie i jest wszystko oki. Mało tego w czasie wyświetlania się błędu prędkościomierz działa albo normalnie albo w ogóle nie wskazuje prędkości. Do tej pory została prześwietlona wiązka i wymieniony czujnik wału gdyż on odpowiada za wskazywanie prędkości pojazdu. 
    • Svetr
      By Svetr
      Cześć, 
      Oddałem auto do mechanika z zacinającą się linką hamulca ręcznego. Do wymiany jest prawa i lewa tylko w hurtowniach typu intercars, iparts, etc. części brak. Czy wiecie moze o jakimś magicznym miejscu, gdzie można to dostać? W ASO nie ma ale Pan powiedział, że za 580 PLN można ściągnąć. Potrzebuje lewą i prawą czyli przeszło 1 tys. za zrobienie ręcznego. 
      Absurd... 
    • DziqDziq
      By DziqDziq
      Cześć,
      posiadam Pathfindera R51 z roku 2007 z silnikem YD25DDTi. Kupiony od 2. właściciela półtora roku temu. Ileż to przygód z tym autem było... Historia jakich wiele, że auto w dobrym stanie, od znajomego itp, a tam głowica do wymiany, DPF do wymiany i takie tam różne pocieszne sytuacje. No, ale za to był chip tuning robiony przez któregoś z poprzednich właścicieli, także ze 190KM na 210KM wzrosła rzekomo. Fakt faktem, że jak wszystko działa, to auto ładnie ciągnie  
      Wkład w DPF był wymieniony w lutym 2019. Po wizycie u mechaników w grudniu 2019 (wymiana gwarancyjna wadliwego EGR, założonego niecały rok wcześniej, więc za free) auto straciło moc. Ponowna wizyta u zaufanych mechaników parę dni później, diagnoza: zapchany DPF. Wywołali z komputera procedurę wypalania, zrobili trasę, auto odzyskało moc.
      Hipoteza: w ramach chip tuningu spowodowano że ECU "nie widzi" DPF i nie wywołuje samodzielnie procedury czyszczenia.
      Rozwiązanie: wgrać oryginalny soft do ECU.
      Moi mechanicy jednak nie robią takich rzeczy.
      Zadzwoniłem do ASO, a tam "łoo panie komputer nowy trzeba". I trochę nie rozumiem dlaczego niby, skoro to ma być wgranie software... No ale może ASO nie może ot tak wgrywać softu? (choć pan stwierdził "no bo tam trzeba będzie wymienić komputer, zaprogramować", to może jednak mogą?)
      W związku z powyższą historią mam 2 pytania:
      1. Czy ktoś ma pomysł u kogo w Warszawie można by zdobyć oryginalny soft, albo czy może jakiś tuner by się podjął nie tyle podkręcenia mocy, co przywrócenia funkcji czyszczenia DPF?
      2. Jak w ogóle w R51 powinno czyszczenie DPF się objawić? Pomarańczową kontrolkę na desce widzę tylko przy przekręceniu kluczyka. W trakcie jazdy nigdy mi się nie zapaliła, nigdy nie mrygała. Auto średnio co miesiąc robi 6x 100km po autostradzie + 100 km po mieście. Na autostradzie obroty rzędu ok 3000, długi czas jazdy, więc aż się prosi, żeby conieco wypalić. Natomiast zupełnie nie widziałem nigdy żadnego objawu działania procedury wypalania w moim aucie. Jak to powinno wyglądać?
      PS. Przeszukałem forum w temacie i znalazłem podobny wątek https://forum.nissanklub.pl/topic/111878-wycięty-dpf-szukam-oryginalnego-pliku/. Tylko, że u mnie inny model auta, DPFa mam, ale kontrolka nigdy się nie świeci. Zatem sytuacja choć podobna (więc może moi mechanicy mają rację, że to kwestia softu w ECU), to trochę inna. Dlatego pozwoliłem sobie założyć nowy wątek.
      Będę wdzięczny za wszelkie sugestie, bo trochę już cierpliwości brakuje i już chciało by się wyprowadzić do auto "na prostą" (i wymieniać tylko olej i inne eksploatacyjne graty).
    • Kris_Ka
      By Kris_Ka
      Koledzy, jestem po wymianie półosi przednich, klockow. I od tego czasu (ok 2 tyg.) co jakis czas zapala mi sie abs, esp, 4wd. Nie ma reguly, czasami sie swieci, czasami nie, czasami zgasnie podczas jazdy albo sie zaswieci nagle. Czasami tylko 4wd, czasami tylko abs i esp off a czasami wszystko na raz. Pomozecie gdzie szukac przyczyny?
    • Kris_Ka
      By Kris_Ka
      Koledzy, jestem po wymianie półosi przednich, klockow. I od tego czasu (ok 2 tyg.) co jakis czas zapala mi sie abs, esp, 4wd. Nie ma reguly, czasami sie swieci, czasami nie, czasami zgasnie podczas jazdy albo sie zaswieci nagle. Czasami tylko 4wd, czasami tylko abs i esp off a czasami wszystko na raz. Pomozecie gdzie szukac przyczyny?
×
×
  • Create New...