cmarek Posted June 7, 2017 Share Posted June 7, 2017 Witam Szanownych kolegów, Path jak w temacie postu - i powtarzający się na benzynie (tylko na benzynie) błąd P0302, Wymieniłem : - cewkę (była uszkodzona) błąd przenosił się na inne cylindry po przestawieniu cewki na inny - wtrysk benzynowy (profilaktycznie) - świecę na nową (kilka sztuk testowane) Ciśnienie na cylindrach pomierzone - jest OK , w normie Autko odpala poprawnie na benzynie, i jest szarpanie silnikiem, jak popracuje na wolnych obrotach i przełączy się na gaz jest OK, podczas jazdy na gazie wszystko OK , jeśli przełączę na benzynę na rozgrzanym motorze szarpie. Już brak mi pomysłów co jest nie tak. Może ktoś z Was miał podobny przypadek albo ma jakiś pomysł co jeszcze sprawdzić zweryfikować ? Ewentualnie poleci dobrego "magika" dla takiego auta w Wawie lub okolicach, który podjąłby się diagnozy usterki oraz naprawy. Z góry dziękuję za podpowiedzi. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted June 7, 2017 Share Posted June 7, 2017 zakręć butlę od gazu i zobacz co będzie, moze masz nieszczelny wtrysk lub reduktor uszkodzony i zalewa silnik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cmarek Posted June 7, 2017 Author Share Posted June 7, 2017 zakręć butlę od gazu i zobacz co będzie, moze masz nieszczelny wtrysk lub reduktor uszkodzony i zalewa silnik OK , zweryfikuję, tylko czy jest szansa że wyłączony sterownik do gazu (zamknięty elektrozawór) może coś podawać ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted June 7, 2017 Share Posted June 7, 2017 w reduktorze zawsze jest gaz i powoli może sobie pyrkać, dlatego aby być pewnym należy zakręcić butlę i wypalić gaz do końca aż się przełaczy na PB i tak pojeździć i zweryfikować czy coś się zmieniło Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cmarek Posted June 7, 2017 Author Share Posted June 7, 2017 w reduktorze zawsze jest gaz i powoli może sobie pyrkać, dlatego aby być pewnym należy zakręcić butlę i wypalić gaz do końca aż się przełaczy na PB i tak pojeździć i zweryfikować czy coś się zmieniło Przetestowane, efekt taki sam jak po przełączeniu na gaz, błąd 0302 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted June 7, 2017 Share Posted June 7, 2017 Przetestowane, efekt taki sam jak po przełączeniu na gaz, błąd 0302 Path jak w temacie postu - i powtarzający się na benzynie (tylko na benzynie) błąd P0302, to wreszcie na gazie czy na PB ten błąd?? sprawdź luz zaworowy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cmarek Posted June 7, 2017 Author Share Posted June 7, 2017 to wreszcie na gazie czy na PB ten błąd?? sprawdź luz zaworowy zapłon wypada na benzynie, na razie tylko zmierzone ciśnienie na cylindrach - do zaworów jeszcze się nie dobierałem thx za pomoc polecisz może jakiś solidny warsztat w warszawie, który by się zajął głowicą ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted June 7, 2017 Share Posted June 7, 2017 to jak wypada na PB i zakręcenie butli (po wypaleniu całego gazu) nie pomogło, to powinno tez wypadać na LPG, sprawdź zawory, warsztatów w Wawie nie znam podpytaj miejscowych u mnei koszt 2 głowic (V6) do mojego wyszedł około 2500zł z tego co pamiętam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cmarek Posted June 7, 2017 Author Share Posted June 7, 2017 to jak wypada na PB i zakręcenie butli (po wypaleniu całego gazu) nie pomogło, to powinno tez wypadać na LPG, sprawdź zawory, warsztatów w Wawie nie znam podpytaj miejscowych u mnei koszt 2 głowic (V6) do mojego wyszedł około 2500zł z tego co pamiętam sorki zamotałem się, tak po zakręceniu butli i wypaleniu gazu auto jechało na benzynie i błąd wystąpił. zawory hmm zmartwiłeś mnie dzięki za pomoc Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted June 7, 2017 Share Posted June 7, 2017 można jeszcze podłączyć miernik (oscyloskop) i zobaczyć jaki jest sygnał na tym wtrysku, może leje a nie podaje tak jak trzeba Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cmarek Posted June 7, 2017 Author Share Posted June 7, 2017 można jeszcze podłączyć miernik (oscyloskop) i zobaczyć jaki jest sygnał na tym wtrysku, może leje a nie podaje tak jak trzeba wymieniłem testowo 2 sztuki wraz z przełożeniem wtrysku na inny cylinder , błąd występuje tylko na jednym (2 cylindrze) Gdyby problem był po stronie zaworów to problem powinien występować i na PB i na LPG, poza tym ciśnienie w cylindrze byłoby niewłaściwe w tej sytuacji juz zgłupiałem , pozostaje jeszcze prześledzić wiązkę elektryczną czy czasem nie na jakiś przetarć na przewodach ) \ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted June 7, 2017 Share Posted June 7, 2017 chodzi własnie o wiązkę, czy coś gdzieś nie wisi, sprawdź przy lutowaniu się wiązką LPG może coś zwierać i jest cały czas otwarty Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PATEK Posted October 8, 2020 Share Posted October 8, 2020 Cześć cmark, nam ten sam problem, czy udało znaleźć przyczynę? Pozdrawiam. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
WIWAN Posted May 29 Share Posted May 29 W dniu 8.10.2020 o 07:00, PATEK napisał: Cześć cmark, nam ten sam problem, czy udało znaleźć przyczynę? Pozdrawiam. Witam. I rozwiązaliście problem? Bo mam identyczną sytuację i szukam przyczyny. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.