Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Zimny dolot do 370z


Drzymek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. 

 

Mam zamiar zrobić zimny dolot powietrza do 370z/G37coupe na wzór Stillena G3.

 

Wszystko już mam pomierzone i zaplanowane. Pozostaje kwestia filtrów stożkowych.

 

Jakie są dobrze filtrujące i w przyzwoitych cenach filtry stożkowe obecnie w sprzedaży?

 

Szukać filtra suchego czy mokrego?

 

Czytałem pochlebne opinie o APEXI, tylko nigdzie go nie można w PL dostać (na allegro same podróby).

Podobno Fujita też jest bardzo dobry.

Pozostają jeszcze K&N.

Wynalazki typu SIMOTA to chyba sobie odpuszczę,

 

Ma ktoś doświadczenie w tej kwestii?

 

Samochód posiada już decaty, oraz custom Ypipe. Po założeniu dolotu będzie wystrojony.

 
pozdrawiam
Edytowane przez Drzymek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie będzie nisko w zderzaku. Będzie powyżej belki. Podobają mi się stożki Fujita (miałem taki w g35coupe)

Edytowane przez Drzymek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie pamiętam dokładnie, które miałem ale albo Fujity albo Apexi i zgniły po roku, być może podróby, teraz z ostrożności kupuję tylko KN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Ok, już wszystko mam dograne. Dolot będzie taki że Stillen niech się schowa. Będzie zimno, super filtrowanie i tanio jak na bazarze. Za jakiś czas się pochwalę.


Chciałbym się upewnić jedną rzecz:

Czy wydajność/przepustowość układu dolotowego jest taka jak jego najwęższy odcinek?

No bo np co nam da, że zamontujemy 10cm średnicy orurowanie dolotu jak średnica przepustnic to 70mm?

Pytam, bo na forach US goście licytują się kto ma większą średnicę rur a gamonie mają seryjne przepustnice o wlocie 70mm i może to ja się mylę.

Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepustowość dolotu zależy od najwęższej średnicy, ale jest jeszcze pojęcie pojemności dolotu. Odpowiednio dobrana długość i średnica dolotu zapewnia odpowiednią pojemność co powinno się przekładać na zyski na hamowni. Taka jest teoria. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dolot już poskładany. Jest to wersja alpha, będzie jeszcze upgrade, tylko czekam na przesyłkę.

IMG_20170716_060145.jpg

 

IMG_20170716_060151.jpg

 

Najbardziej zależało mi na dobrej filtracji, a jak wiadomo filtry stożkowe mają dużo słabszą filtrację jak papierowe. Nie mówiąc o tym że dobry filtr kosztuje ok 260zł (razy 2=520zł)

Wybór padł na Filtry papierowe BOSH od AUDI A6 3.0TDI. Filtry są ogromne, więc powietrza na pewno nie zabraknie, a filtracja nadal na najwyższym poziomie. Koszt 55zł sztuka

 

Orurowanie 70mm, jak skończę w 100% projekt to pochwalę się zdjęciami pod maską.

 

Zastanawiam się jeszcze czy nie zamontować półokrągłych osłon na filtry takich jak tu:

http://i.imged.pl/oslona-termiczna-filtra-stozkowego-310x243-simota-3-1497231.jpg

 

Chroniło by to filtry przed wodą na myjni i deszczem, kałużami, nadmiernym łapaniem owadów i syfu, itp. 

Doadatkowo walor estetyczny: zamiast żółtych filtrów, były by widoczne chromowane osłony, lub można by te osłony pomalowac na dowolny kolor.

 

Co myślicie?

 

pozdrawiam

Edytowane przez Drzymek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem skąd opinia, że filtry stożkowe filtrują gorzej od papierowych, na pewno nie mokre KN...

te osłony popsują cały efekt zimnego dolotu, hydro shield jak już, ale tam bym się nie martwił... te papierowe filtry i tak trzeba raz w roku wymienić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu się nie zgodzę. Pomiędzy osłoną a filtrami jest kilka cm przestrzeni i filtr swobodnie będzie mógł zasysać zimne powietrze, a nie będzie zasysać much, kamieni i pyłu bezpośrednio uderzających w filtry. To nie jest bawełna że wyschnie. Poza tym jak zmoknie to zrobi się szmata i straci swoje właściwości.

 

Liczne naukowe testy i fachowe magazyny dowodzą że najwyższą jakość filtrowania mają zawsze papierowe fabryczne filtry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gorszą? O_o

Pierwszy filter to Bosch - piłka stała w miejscu 

 

Drugi to KN - piłka się potoczyła 

 

KN wygrywa! 

Edytowane przez TheMan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak gorszą. Pomyśl, że wkładka k&n przepuściła więcej powietrza a co za tym idzie skoro łatwiej przepuszcza powietrze to i łatwiej przepuści pył i inne mikrozanieczyszczenia.

 

Papierowy filtr stawia większy opór ale za to lepiej filtruje. Tyle że ja u siebie mam tak duże filtry że powierzchnia filtrująca jest sporo większa niż fabrycznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakość filtrowania i przepustowość nie zawsze muszą iść w parze. Jeśli patrzysz od strony tego ile co powietrza przepuści to, żeby wygenerować powiedzmy 300 koni potrzebujesz mniej-więcej tyle samo powietrza i tyle samo mikrobrudu pochłonie Twój silnik, a ja Ci wkleiłem test z analizą oleju po 10tyś z papierowych wkładek i KN

Nikogo do niczego nie przekonuje, bo nie jestem właścicielem ani dystrybutorem filtrów. Rzeczywiście te filtry są mega drogie, ale na plus jest to, że można je czyścić i oliwić, a papierowe po prostu się wyrzuca, zwłaszcza jak są na wierzchu to będą bardzo szybko się zużywać. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtry stożkowe K&N mają gwarancję producenta do miliona kilometrow

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak gorszą. Pomyśl, że wkładka k&n przepuściła więcej powietrza a co za tym idzie skoro łatwiej przepuszcza powietrze to i łatwiej przepuści pył i inne mikrozanieczyszczenia.

 

Papierowy filtr stawia większy opór ale za to lepiej filtruje. Tyle że ja u siebie mam tak duże filtry że powierzchnia filtrująca jest sporo większa niż fabrycznie.

 

Właśnie po to zostały stworzone...

 

Bzdura, tak wypowiadają się ludzie którzy tego typu filtry widzieli tylko na filmach i zdjęciach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Batman, ja też na siłę nikogo nie przekonuje, ale zasada jest prosta: jeżeli chcesz dostarczyć więcej powietrza to zrobisz to montując filtr bawełniany o większej przepuszczalności (co udowodnił użytkownik TheMan), albo filtr o niższej przepuszczalności ale większej powierzchni. Bawełniane filtry zwłaszcza nasączane, też szybko się brudzą i tracą swoją wydajność (oczywiście można je umyć i ponownie nasączyć), ale to tak jak by prać worek do odkurzacza wielorazowego użytku ja wolę wymienić na nowy,

 

TheMan, napisałeś: "Bzdura, tak wypowiadają się ludzie którzy tego typu filtry widzieli tylko na filmach i zdjęciach." - sam udowodniłeś że tak właśnie jest dmuchając kompresorem w filtr. I nie mów mi że nie wiem co pisze bo przerobiłem już parę sportowych aut z CAI i filtrami stożkowymi. Pisząc bzdura i nie popierając tego żadnym artykułem, konstruktywną wypowiedzią, czy doświadczeniem nic nie wnosisz do dyskusji i stoisz w miejscu odwrócony plecami z założonymi rękoma zupełnie nie otwarty na argumenty.

 

Poniżej parę artykułów i testów:

http://mkiv.com/techarticles/filters_test/2/index.html

http://www.fastcar.co.uk/tuning/performance-car-air-filter-test/

http://www.nicoclub.com/archives/kn-vs-oem-filter.html

 

fknoUnj.png

 

test wkładek:

https://www.bobistheoilguy.com/airfilter/airtest3.htm

 

Coś by tam jeszcze z neta wygrzebał.

 

Ja nie mówię nie filtrom stożkowym, ale uważam że papierowe są dla silnika bezpieczniejsze. A jak już ktoś się uprze to tylko oryginał K&N albo APEXI. 

 

Dlaczego fabrycznie nawet w super samochodach nie montują bawełnianych filtrów stożkowych?

 

 

Jak to mówią jeden woli ogórki drugi ogrodnika córki...

Edytowane przez Drzymek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

byle duza wilgosc mgiełka i te filtry papierowe tak zamontowane będą do wymiany sie całe znieksztalcą i poblokują.

Ogólnie pomysl mi się podoba, zimne z zewnątrz na nie wali fest :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pewnie są różne testy i różne opinie:

W Polskich warunkach wkładki K&N względem serii o przebiegu 11 tyś km dodają 2 KM i to samą górą :P

Nie wiem skąd im doszło 5KM ?? może był wsadzony jakiś tragiczny papierowy filtr powietrza ???

Zamontowałem polerowane osłony, postanowiłem że nie będę ich lakierować. 

 

 

 

 

IMG_20170726_115329.jpg

 

 

Haha dobrze to wygląda ale tablice rejestarcyjne zobowiązują ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Polskich warunkach wkładki K&N względem serii o przebiegu 11 tyś km dodają 2 KM i to samą górą :P

Nie wiem skąd im doszło 5KM ?? może był wsadzony jakiś tragiczny papierowy filtr powietrza ???

Amerykańska hamownia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zajrzyj do tematu felgi/opony - tam znajdziesz odpowiedz

Obecnie giełda znajduje się w części ogólnej forum pod hasłem "oferty sprzedaży (klubowe)"

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...