Drzymek Opublikowano 19 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2017 (edytowane) Witam. Mam zamiar zrobić zimny dolot powietrza do 370z/G37coupe na wzór Stillena G3. Wszystko już mam pomierzone i zaplanowane. Pozostaje kwestia filtrów stożkowych. Jakie są dobrze filtrujące i w przyzwoitych cenach filtry stożkowe obecnie w sprzedaży? Szukać filtra suchego czy mokrego? Czytałem pochlebne opinie o APEXI, tylko nigdzie go nie można w PL dostać (na allegro same podróby). Podobno Fujita też jest bardzo dobry. Pozostają jeszcze K&N. Wynalazki typu SIMOTA to chyba sobie odpuszczę, Ma ktoś doświadczenie w tej kwestii? Samochód posiada już decaty, oraz custom Ypipe. Po założeniu dolotu będzie wystrojony. pozdrawiam Edytowane 19 Czerwca 2017 przez Drzymek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Batman Opublikowano 19 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2017 jak ma być nisko w zderzaku to bierz K&N, nierdzewieje i można go myć i oliwić w nieskończoność Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Drzymek Opublikowano 19 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2017 (edytowane) Nie będzie nisko w zderzaku. Będzie powyżej belki. Podobają mi się stożki Fujita (miałem taki w g35coupe) Edytowane 19 Czerwca 2017 przez Drzymek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Batman Opublikowano 19 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2017 nie pamiętam dokładnie, które miałem ale albo Fujity albo Apexi i zgniły po roku, być może podróby, teraz z ostrożności kupuję tylko KN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Drzymek Opublikowano 7 Lipca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2017 Ok, już wszystko mam dograne. Dolot będzie taki że Stillen niech się schowa. Będzie zimno, super filtrowanie i tanio jak na bazarze. Za jakiś czas się pochwalę. Chciałbym się upewnić jedną rzecz:Czy wydajność/przepustowość układu dolotowego jest taka jak jego najwęższy odcinek? No bo np co nam da, że zamontujemy 10cm średnicy orurowanie dolotu jak średnica przepustnic to 70mm? Pytam, bo na forach US goście licytują się kto ma większą średnicę rur a gamonie mają seryjne przepustnice o wlocie 70mm i może to ja się mylę.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Batman Opublikowano 7 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2017 Przepustowość dolotu zależy od najwęższej średnicy, ale jest jeszcze pojęcie pojemności dolotu. Odpowiednio dobrana długość i średnica dolotu zapewnia odpowiednią pojemność co powinno się przekładać na zyski na hamowni. Taka jest teoria. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Drzymek Opublikowano 17 Lipca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2017 (edytowane) Dolot już poskładany. Jest to wersja alpha, będzie jeszcze upgrade, tylko czekam na przesyłkę. Najbardziej zależało mi na dobrej filtracji, a jak wiadomo filtry stożkowe mają dużo słabszą filtrację jak papierowe. Nie mówiąc o tym że dobry filtr kosztuje ok 260zł (razy 2=520zł) Wybór padł na Filtry papierowe BOSH od AUDI A6 3.0TDI. Filtry są ogromne, więc powietrza na pewno nie zabraknie, a filtracja nadal na najwyższym poziomie. Koszt 55zł sztuka Orurowanie 70mm, jak skończę w 100% projekt to pochwalę się zdjęciami pod maską. Zastanawiam się jeszcze czy nie zamontować półokrągłych osłon na filtry takich jak tu: http://i.imged.pl/oslona-termiczna-filtra-stozkowego-310x243-simota-3-1497231.jpg Chroniło by to filtry przed wodą na myjni i deszczem, kałużami, nadmiernym łapaniem owadów i syfu, itp. Doadatkowo walor estetyczny: zamiast żółtych filtrów, były by widoczne chromowane osłony, lub można by te osłony pomalowac na dowolny kolor. Co myślicie? pozdrawiam Edytowane 17 Lipca 2017 przez Drzymek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TheMan Opublikowano 17 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2017 Fajnie to wygląda , zwłaszcza jakbyś jeszcze gdzieś zrobił żółte wstawki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Batman Opublikowano 17 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2017 nie wiem skąd opinia, że filtry stożkowe filtrują gorzej od papierowych, na pewno nie mokre KN... te osłony popsują cały efekt zimnego dolotu, hydro shield jak już, ale tam bym się nie martwił... te papierowe filtry i tak trzeba raz w roku wymienić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Drzymek Opublikowano 17 Lipca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2017 Tu się nie zgodzę. Pomiędzy osłoną a filtrami jest kilka cm przestrzeni i filtr swobodnie będzie mógł zasysać zimne powietrze, a nie będzie zasysać much, kamieni i pyłu bezpośrednio uderzających w filtry. To nie jest bawełna że wyschnie. Poza tym jak zmoknie to zrobi się szmata i straci swoje właściwości. Liczne naukowe testy i fachowe magazyny dowodzą że najwyższą jakość filtrowania mają zawsze papierowe fabryczne filtry. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Batman Opublikowano 17 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2017 pewnie są różne testy i różne opinie: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TheMan Opublikowano 17 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2017 Mój domowy test na przepustowość powietrza KN vs Bosch Moj stary Leonik <3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Drzymek Opublikowano 17 Lipca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2017 No i to jest dowód na gorszą filtrację wkładek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TheMan Opublikowano 17 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2017 (edytowane) Gorszą? O_oPierwszy filter to Bosch - piłka stała w miejscu Drugi to KN - piłka się potoczyła KN wygrywa! Edytowane 17 Lipca 2017 przez TheMan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Drzymek Opublikowano 17 Lipca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2017 Tak gorszą. Pomyśl, że wkładka k&n przepuściła więcej powietrza a co za tym idzie skoro łatwiej przepuszcza powietrze to i łatwiej przepuści pył i inne mikrozanieczyszczenia. Papierowy filtr stawia większy opór ale za to lepiej filtruje. Tyle że ja u siebie mam tak duże filtry że powierzchnia filtrująca jest sporo większa niż fabrycznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Batman Opublikowano 18 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2017 Jakość filtrowania i przepustowość nie zawsze muszą iść w parze. Jeśli patrzysz od strony tego ile co powietrza przepuści to, żeby wygenerować powiedzmy 300 koni potrzebujesz mniej-więcej tyle samo powietrza i tyle samo mikrobrudu pochłonie Twój silnik, a ja Ci wkleiłem test z analizą oleju po 10tyś z papierowych wkładek i KN Nikogo do niczego nie przekonuje, bo nie jestem właścicielem ani dystrybutorem filtrów. Rzeczywiście te filtry są mega drogie, ale na plus jest to, że można je czyścić i oliwić, a papierowe po prostu się wyrzuca, zwłaszcza jak są na wierzchu to będą bardzo szybko się zużywać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz83 Opublikowano 18 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2017 Filtry stożkowe K&N mają gwarancję producenta do miliona kilometrow Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TheMan Opublikowano 18 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2017 Tak gorszą. Pomyśl, że wkładka k&n przepuściła więcej powietrza a co za tym idzie skoro łatwiej przepuszcza powietrze to i łatwiej przepuści pył i inne mikrozanieczyszczenia. Papierowy filtr stawia większy opór ale za to lepiej filtruje. Tyle że ja u siebie mam tak duże filtry że powierzchnia filtrująca jest sporo większa niż fabrycznie. Właśnie po to zostały stworzone... Bzdura, tak wypowiadają się ludzie którzy tego typu filtry widzieli tylko na filmach i zdjęciach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Drzymek Opublikowano 18 Lipca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2017 (edytowane) Batman, ja też na siłę nikogo nie przekonuje, ale zasada jest prosta: jeżeli chcesz dostarczyć więcej powietrza to zrobisz to montując filtr bawełniany o większej przepuszczalności (co udowodnił użytkownik TheMan), albo filtr o niższej przepuszczalności ale większej powierzchni. Bawełniane filtry zwłaszcza nasączane, też szybko się brudzą i tracą swoją wydajność (oczywiście można je umyć i ponownie nasączyć), ale to tak jak by prać worek do odkurzacza wielorazowego użytku ja wolę wymienić na nowy, TheMan, napisałeś: "Bzdura, tak wypowiadają się ludzie którzy tego typu filtry widzieli tylko na filmach i zdjęciach." - sam udowodniłeś że tak właśnie jest dmuchając kompresorem w filtr. I nie mów mi że nie wiem co pisze bo przerobiłem już parę sportowych aut z CAI i filtrami stożkowymi. Pisząc bzdura i nie popierając tego żadnym artykułem, konstruktywną wypowiedzią, czy doświadczeniem nic nie wnosisz do dyskusji i stoisz w miejscu odwrócony plecami z założonymi rękoma zupełnie nie otwarty na argumenty. Poniżej parę artykułów i testów: http://mkiv.com/techarticles/filters_test/2/index.html http://www.fastcar.co.uk/tuning/performance-car-air-filter-test/ http://www.nicoclub.com/archives/kn-vs-oem-filter.html test wkładek: https://www.bobistheoilguy.com/airfilter/airtest3.htm Coś by tam jeszcze z neta wygrzebał. Ja nie mówię nie filtrom stożkowym, ale uważam że papierowe są dla silnika bezpieczniejsze. A jak już ktoś się uprze to tylko oryginał K&N albo APEXI. Dlaczego fabrycznie nawet w super samochodach nie montują bawełnianych filtrów stożkowych? Jak to mówią jeden woli ogórki drugi ogrodnika córki... Edytowane 18 Lipca 2017 przez Drzymek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomoakatomi Opublikowano 18 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2017 Żeby właściciele drogich aut nie ponosili dalszych dużych kosztów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 31 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2017 byle duza wilgosc mgiełka i te filtry papierowe tak zamontowane będą do wymiany sie całe znieksztalcą i poblokują. Ogólnie pomysl mi się podoba, zimne z zewnątrz na nie wali fest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Drzymek Opublikowano 2 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2017 Zamontowałem polerowane osłony, postanowiłem że nie będę ich lakierować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 2 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2017 pewnie są różne testy i różne opinie: W Polskich warunkach wkładki K&N względem serii o przebiegu 11 tyś km dodają 2 KM i to samą górą Nie wiem skąd im doszło 5KM ?? może był wsadzony jakiś tragiczny papierowy filtr powietrza ??? Zamontowałem polerowane osłony, postanowiłem że nie będę ich lakierować. Haha dobrze to wygląda ale tablice rejestarcyjne zobowiązują Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Batman Opublikowano 2 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2017 W Polskich warunkach wkładki K&N względem serii o przebiegu 11 tyś km dodają 2 KM i to samą górą Nie wiem skąd im doszło 5KM ?? może był wsadzony jakiś tragiczny papierowy filtr powietrza ??? Amerykańska hamownia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz83 Opublikowano 3 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2017 Zajrzyj do tematu felgi/opony - tam znajdziesz odpowiedz Obecnie giełda znajduje się w części ogólnej forum pod hasłem "oferty sprzedaży (klubowe)" 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.