Jump to content
Części Nissana - iParts.pl
Sign in to follow this  
Crith

Odcinek 9: Wyciek oleju

Recommended Posts

Crith

Niestety podczas drugiego przeglądu okazało się, że jest minimalny wyciek z pod osłony rozrządu. Zawinił sylikon którym osłona jest zespojona z resztą. Naprawa poszła oczywiście poprzez gwarancję, bo innej opcji nie ma co brać pod uwagę, więc nie musiałem wykładać na to absolutnie nic.

 

Uczulam jednak innych użytkowników, aby bacznie obserwowali czy coś się nie dzieje z waszymi Iksami. Problem ten, z tego co mi w serwisie powiedzieli, dotykał również dość sporą część użytkowników Qashqai'a. Zwłaszcza z początku produkcji nowego modelu, bo trochę trwało zanim zauważyli, że wina leży po ich stronie i stwierdzili nie są to pojedyncze przypadki, a całe serie.

 

Oto jak wyglądała naprawa:

 

Olej z silnika został spuszczony, osłona wraz ze starym sylikonem usunięta, miejsce łączenia zostało odtłuszczone. Następnie nałożono nowy silikon oraz nową osłonę. Serwis z automatu nie podjął się mocować starej osłony, ponieważ podczas demontażu mogły następować różne deformacje, więc została zamówiona i założona nowa. Po 15 godzinach, bo tyle dosycha silikon, został zalany nowy olej. Oczywiście do całego wykonania procedury jest potrzebny demontaż tego co przeszkadza w dojściu do osłony, no i ponowne tego zmontowanie w całość. I oby żadne śrubki nie zostały ;)

 

A mi teraz pozostaje obserwować, czy aby na pewno wszystko dobrze w serwisie wykonali ;)

 

[odcinek odnośnie drugiego przeglądu pojawi się troszkę później, ponieważ na krótki urlop wyjeżdżam :) ]


Osłona dolna i ślady wycieku

 

post-97858-0-58166600-1499956226_thumb.jpg

 

 

 

Widok na osłonę rozrządu, widać ślady "zapocenia"

 

post-97858-0-15458300-1499956543_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
juras2017

Cos Ty tam za gruz nawrzucal (prawa strona na 1 zdjeciu) hehehe... ;)

Ile masz km przejechane do tego przeglądu?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Crith

to nie ślady po gruzie, bułeczka się tam suszyła bo myszy miały wyżerkę, a kilometrów stuknęło 23k

 

post-97858-0-90259900-1499959158_thumb.jpg

Edited by Crith

Share this post


Link to post
Share on other sites
elsebo

Jakie ASO?

Share this post


Link to post
Share on other sites
karibox1

Lepsze myszy niż kuna.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Crith

PROMotor w Gdańsku na Kartuskiej - konkretni ludzie :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
JackSet

Czy były ślady oleju na podłodze? A jeśli nie, to czy można to jakoś dojrzeć bez lewarowania. No i czy problem dotyczy też dig-t?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Crith

Czy były ślady oleju na podłodze? A jeśli nie, to czy można to jakoś dojrzeć bez lewarowania. No i czy problem dotyczy też dig-t?

Sorki, że dopiero teraz piszę, ale jak zaznaczyłem wcześniej - urlop był :)

 

Więc tak, jeżeli chodzi o ślady na podłodze to nic nie było, tylko tyle ile na osłonie, a i ta plama nie była jakaś mega wilgotna, więc nieszczelność była mikroskopijnych rozmiarów, biorąc pod uwagę ciśnienie. No i zauważona w porę, co nie narobiło większych szkód.

 

Z rozmowy w serwisie wynikało, że w dig-t też jest ten problem, bo ileś ich już tam robili. Także zerknij jak to u Ciebie wygląda.

Share this post


Link to post
Share on other sites
juras2017

Ciekawe czy to jakas konkretna partia aut byla czy z czapy i w kazdym moze sie przytrafic.

Share this post


Link to post
Share on other sites
JackSet

Kurde jak mowi Kiepski. Jestem akurat na urlopie far away :).

Po powrocie odepne oslone i sprawdze organoleptycznie. BTW. zalalem w Polsce shella 95 vpower i zribilem na baku 937 km. To mniej nuz 6.5 na 100 chyba wyszlo a droga do Segedynu na Wegry to raczej urozmaicona droga.

Share this post


Link to post
Share on other sites
anthraxx

Witam. Miałem identyczną sytuację z wyciekiem oleju. Przyjechałem na przegląd i dowiedziałem się, że jest wyciek. Niestety ASO nie wymieniło mi osłony pod silnikiem, napisałem do NISSAN POLSKA, i tutaj stwierdzono, że o wymianie decyduje ASO i skoro oni nie uznali, to NISSAN POLSKA uważa sprawę za zamkniętą. Auto 12.000km. Sam nie wiem co o tym myśleć...

Share this post


Link to post
Share on other sites
juras2017

Moze nie masz co "panokowac" tak "profilaktycznie". Nie zawsze wymienia sie oslane na nowa po naprawach. Mogla byc nie uszkodzona a przy demontazu nic jej nie zrobili tj. nie powyginali etc. bo np.lekko odeszla/oderwala sie od bloku

Poczekaj a co jakis czas sam mozesz sprawdzic czy jest OK (sucho) jesli spedza Ci to sen z powiek :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
anthraxx

Masz racje. Wiesz chodziło mi o inne aspekty. Niski przebieg i wyciek oleju. Auto na pierwszym przeglądzie, gwarancja itd.

A o osłonę poprosiłem bo więcej jak pół było jej w oleju. Tam wszystko było nim zabryzgane, kapało na podłogę, cała komora silnika od spodu. Ona jest plastikowa od spodu, a jakaś "szmaciana" od góry (od silnika). Mam nadzieję, że nic nie będzie się działo i nie będzie się odkształcać. To że będzie zbierać syf to raczej pewne....

Znajomy w QQ miał to samo. Też bez wymiany i to on zwrócił mi na to uwagę...

Edited by anthraxx

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mg83

Wyciek oleju dopadł i mojego X`a. Przebieg 8900 przy I przeglądzie stwierdzili że osłona rozrządu się poci. Twierdzą że uszczelnienie pokrywy zajmie im ok 5 godzin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×