Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Bagażnik i ilość miejsca t32


Recommended Posts

BarracuDa

Jak oceniasz pakownosc t32 ilość miejsca. Mówię o mocnym wakacyjnym załadowaniu ...mnie już szlak strzela w j10 i muszę na następny wyjazd mieć sporo więcej miejsca.

Jeśli możecie to zapadajcie fotki z max załadowanego t32...

 

Chodzi mi po głowie t5 Multivan....jestem sfrustrowany!

Link to post
Share on other sites
  • 6 months later...

Posiadalem j10 wiec wiem co czujesz. Teraz mam luz bo bazowe 550 litrow powiekszam przesuwajac kanape o 10 cm a nadal na nogi w 2 rzedzie miejsca tyle co j10.

Fotek nie ma co robic bo jak zaladowany to przeciez nie widac. Ale na wakacje bez problemu zaladowalem duza walizka i 2 duze torby i 2 plecaki i duza torba z butami i laptop i skrzynka z jedzeniem i kurtki.

Ogolnie raczej korzystam z wielu toreb o mniejszej pojemnosci niz wielkich walizek bo wypelniam przestrzenie na maxa.

Wymiary w cm szer x glebokosc x wys do rolety od girnego poloz podlogi (dolnego)

103@90@53(61)=490(560)

Kanape max mozna przesunac o 20 cm kazda czesc niezaleznie

Zrobilem fotke przed pakowaniem bagazu.

post-95769-0-97041000-1501876870_thumb.jpg

Edited by JackSet
Link to post
Share on other sites

Ja bym ocenił ilość miejsca jako... przeciętną (jak na tak duży samochód).

Jeździłem wcześniej Fiatem Stilo w wersji kombi, który miał niezły kawał bagażnika i również przesuwane fotele. Mam wrażenie, że do Fiata mogłem zmieścić więcej, szczególnie gdy jechał ze mną duży wózek dla dzieci. Wydaje mi się, że mały problem w X-Trailu z bagażnikiem to jego "obłość" i nierówne boki, które im wyżej tym bardziej się schodzą do siebie zmniejszając użyteczną pojemność bagażnika.

Drugi problem to brak podnoszonej tylnej szyby. W Stilo miałem zwyczaj, że wózek szedł na podłogę bagażnika, zamykałem klapę, otwierałem tylko szybę i mogłem tak wcisnąć jeszcze trochę rzeczy.

Trzeci problem, z którym spotkałem się ostatio: ciężkie zakupy jak butelki, soki, ziemniaki poszły na podłogę, potem wózek i potem reszta. Kliknąłem przycisk do zamykania klapy i się nie domknęła, więc otwieram, poprawiam wózek, znowu się nie domknęła. Bawiłem się tak chyba z 5 razy. Przy manualnej klapie możesz z wyczuciem docisnąć ją, żeby się zamknęła a pompowane koło od wózka, czy ręcznik papierowy w rolce ktory sprężynuje po prostu się lekko ugnie.

Czwarty problem (mówię cały czas o wersji przed FL): roleta bagażnika. Jak to ch@lerstwo zamontowac i zdjać bez obcierania wszystkiego w samochodzie... siłuję się z nią zwykle przez parę minut. Mam też problem, żeby włożyć ją do tej przestrzeni pod podłogą.

 

Wg mnie bagażnik w tym samochodzie mógłby jednak być lepiej przemyślny. Oglądałem np. Skodę Kodiaq zanim zdecydowałem się na X-Traila i tam jest znacznie mniej tych niewygodnych skosów, lepsze oświetlenie, przesuwane haczyki na torby, latareczka...

Niemniej trzeba ukłonić się w stronę podwójnej podłogi: fomy z ciastem na wigilię wchodzą idealnie. Na to wózek i wór z prezentami i jest super.

Link to post
Share on other sites

Przy manualnej klapie możesz z wyczuciem docisnąć ją, żeby się zamknęła a pompowane koło od wózka, czy ręcznik papierowy w rolce ktory sprężynuje po prostu się lekko ugnie.

 

Zawsze możesz wyłączyć automat i ręcznie dociskać :)

 

Wg mnie bagażnik w tym samochodzie mógłby jednak być lepiej przemyślny.

 

Wersje po FL mają trochę przemodelowany bagażnik, więc może to przemyśleli ;)

Edited by Yukka
Link to post
Share on other sites

Tak, tak - i z jednym i z drugim się zgadzam. Kolega BarracuDa nie napisał czy idzie do salonu po nówkę czy będzie szukał na rynku wtórnym - stąd moja odpowiedź, w której zaznaczam, że mówię o wersji przed FL. Chociaż faktycznie jak walczyłem z tą klapą pod hipermarketem nie wpadłem na pomysł, żeby po prostu wyłączyć ten mechanizm i spróbować ręcznie, dzięki ;-)

 

Jest jeszcze jedna rzecz, o której zapomniałem: podłoga bagażnika jest tak równa i tak równo kończy się z rantem samochodu, że przy małym tylko nachyleniu podłożna słoiczki z zupkami dla dzieci wypadają na ziemię po otwarciu klapy :)

Link to post
Share on other sites

Troche wydumane te problemy z bagaznikiem. Otwierana szyba to gadzet dla 5%. Co do rolety to zdejmuję ja w 3 sek. Najpierw prawa strona w gore w zaglebienie szybki. Pod podloga miesci sie z luzem (??). To kwestia odpowiedniego kąta.

Plaska podloga? A dolne polozenie półek?

Link to post
Share on other sites

Przeciez podloga (ta gorna) jest nizej niz prog?

Ten kat przez ktory spadaja Ci "sloiki" to chyba musial miec pochylenie ze 20 deg albo wiecej  a "sloiczki" to jakies co najmniej litrowe sloje zeby "przewalily" sie przez prog i wypadly?  ;)

Link to post
Share on other sites

Chłopaki no, nie róbcie ze mnie idioty :-)

 

W garażu mam płasko (na podjeździe przy domu już nie), stanąłem na najcieńszym kawałku drewna jaki na szybko udało mi się znaleźć:

 

 

 

Roleta przy cofniętych fotelach:

 

Roleta przy fotelu z prawej strony wysuniętym do przodu (zwróćcie uwage, że rysuje ściankę):

 

Nie mogę się do końca zgodzić z tym, że są to wydumane rzeczy. Oczywiście: jak kochasz to przymykasz oko na wady. Ponieważ dla mnie samochód to urządzenie, które wiezie mnie z punktu A do punktu B (przy okazji możliwie jak najwygodniej) podchodzę do niego dość praktycznie i rzeczy, które są niedopracowane najzwyczajniej irytują. Przykład: super, że mamy podświetlenie miejsca gdzie jest regulacja wysokości reflektorów, ale szkoda że sama wartość nie jest już podświetlona. Jadę po ciemku, zerkam w okolice lewego kolana i widzę, gdzie mam położyć palec. Teraz pytanie: kręcić w górę czy w dół, żeby obniżyć zasięg świecenia reflektorów? Albo chcę zablokować drzwi od wewnątrz (bo w komputerze nie doszukałem się automatycznej blokady po przekroczeniu np. 20 km/h) - wiem, że to gdzieś w okolicy regulacji szyb, tylko gdzie i który, z dwóch przycisków użyć?

 

Otwierana szyba w klapie bagażnika występowała w moim Fiacie (!), ma ją kolega w jakimś niszowym BMW w kombi, ma znajomy w Jeepie, wszyscy sobie chwalą... - chociaż faktycznie, nie jest to 'must have'.

 

 

Dzięki za podpowiedź z tą roletą/belką. Teraz przynajmniej wiem, że da się to zrobić względnie łatwo jeśli tylko podsunie się fotel do przodu. Chociaż nadal uważam to za błąd w konstrukcji skoro rysuje się ściana. Mogliby zrobić jakieś wgłębienie od góry do instalacji tej belki. Niektóre foteliki na IsoFix mają taką nogę, która dodatkowo zapiera się o podłogę (i mój własnie taką ma) - ruszanie fotelem, który zapiera się jeszcze dodatkowo nogą o ziemię jest mało wygodne.

Edited by Hidemichi
Link to post
Share on other sites

Dla kogoś kto nie pakuje wózka i całej rodziny, to może wydumane problemy, chociaż z drugiej strony, kiedyś 126p woził całe rodziny, amen

 

PS w wersji siedmioosobowej dopiero jest gimnastyka z bagażami i wózkiem, raz musiałem wyjąć trzeci rząd, ale wtedy masz koło zapasowe na wierzchu, a niestety podłoga z wersji pięcioosobowej, jest za mała i nie przykrywa powstałej przestrzeni

Link to post
Share on other sites

A dlaczego półki podłogi są w górnym położeniu? Przecież można dać niżej. Górne daje plaskie a dolne daje próg przy zderzaku i próg przy kanapie. Ja na codzien mam tę małą pólķe wlozoną pod wiekszą i ma spore zaglebienie przy zderzaku. Zrobie fotki.

Cos nie tak z ta roleta

U mnie nie rysuje. Zrobie filmik.

Co do swiatelek to eeeetam. Ja bez patrzenia wiem gdzie sa przyciski.

No i szyba. Zeby byla otwierana to nie moze byc tak ukształtiwana. Wyglad sie tez liczy. Otwierane sa jednak dosyc plaskie i wyglad klapy jest wtedy kontrowersyjny. Teraz juz tak chyba nikt nie robi.

Link to post
Share on other sites
...

Nie mogę się do końca zgodzić z tym, że są to wydumane rzeczy. Oczywiście: jak kochasz to przymykasz oko na wady. Ponieważ dla mnie samochód to urządzenie, które wiezie mnie z punktu A do punktu B (przy okazji możliwie jak najwygodniej) podchodzę do niego dość praktycznie i rzeczy, które są niedopracowane najzwyczajniej irytują. Przykład: super, że mamy podświetlenie miejsca gdzie jest regulacja wysokości reflektorów, ale szkoda że sama wartość nie jest już podświetlona. Jadę po ciemku, zerkam w okolice lewego kolana i widzę, gdzie mam położyć palec. Teraz pytanie: kręcić w górę czy w dół, żeby obniżyć zasięg świecenia reflektorów? Albo chcę zablokować drzwi od wewnątrz (bo w komputerze nie doszukałem się automatycznej blokady po przekroczeniu np. 20 km/h) - wiem, że to gdzieś w okolicy regulacji szyb, tylko gdzie i który, z dwóch przycisków użyć?

 

Otwierana szyba w klapie bagażnika występowała w moim Fiacie (!), ma ją kolega w jakimś niszowym BMW w kombi, ma znajomy w Jeepie, wszyscy sobie chwalą... - chociaż faktycznie, nie jest to 'must have'.

 

 

Dzięki za podpowiedź z tą roletą/belką. Teraz przynajmniej wiem, że da się to zrobić względnie łatwo jeśli tylko podsunie się fotel do przodu. Chociaż nadal uważam to za błąd w konstrukcji skoro rysuje się ściana. Mogliby zrobić jakieś wgłębienie od góry do instalacji tej belki. Niektóre foteliki na IsoFix mają taką nogę, która dodatkowo zapiera się o podłogę (i mój własnie taką ma) - ruszanie fotelem, który zapiera się jeszcze dodatkowo nogą o ziemię jest mało wygodne.

 

Nie mam teraz "chwilowo" autka :) zeby sprawdzic ale wydaje mi sie, ze lapalem z lewej strony i wciskalem w prawo a wysuniety z mocowania lewy fragment rolety poziomo do tylu i na dol - tak cos mi sie przypomina ze robilem

Faktyczni nie pomyslalem ze pakujesz sie na gorna podloge -ona jest lekko wyzej niz prog :)

Problem z przelaczaniem/regulacja wysokosci swiatel nie dotyczy wszystkich wlascicieli X-Trail'a. Ja mam automatyczne to i problemu nie widze

Blokowanie drzwi tez jakos mi odruchowo wychodzi, byc moze przy moich ustawieniach fotela i jakims tam moim wzroscie ten problem nie wystepuje. Wystepuje natomiast odczuwalny brak ruchomego podlokietnika  i kiepski dostep do przyciskow otwierania szyb glownie drzwi tylnych. Pomimo fotela na max do tylu sa te przyciski malo komfortowo dostepne

Brak czegos tam to mozna sprawdzic przed zakupem :) wiec... przeciez kupowales to swiadomie - nie to zebym sie Ciebie czepial bo kazdy z nas odczuwa jakies niedostatki.

Sek w tym, ze wiekszosc byla swiadoma tych czy owych brakow a mimo wszystko zdecydowala sie go kupic - dlatego nie powinienes pisac ze nam wszystko pasuje bo zakochani jestesmy w X-Trail'u.

W wersjach FL bagaznik jest chyba nieco wiekszy a pzynajmniej na papierze

Link to post
Share on other sites

Ta płaska podłoga to mała "wada". Rzekłbym, że to nawet ficzer bo ciężką walizkę przy lotnisku można po prostu zsunąć bez porzetrzeby podnoszenia jej przed progiem bagażnika. Filmik raczej nagrałem, żeby pokazać, że wystarczy różnica ok. 5 cm w wysokości przedniej i tylnej osi i rzeczy wyjeżdżają. Mając tego świadomość staram się buteleczki i słoiczki ładować albo do koszyka w wózku albo pod górną podłogę. Używam górnej podłogi bo jak pisałem jest to świetna sprawa: podpodłogę idą przeważnie miękkie rzeczy jak winogrona, pomidory itd. a na górę idzie reszta.

Oczywiście każdy z nas zrobił jazdę testową, czasem nawet kilka. Niektóre rzeczy wychodzą po prostu po jakimś czasie i tyle. Natomiast na pytanie czy wziąłbym ten samochód jeszcze raz moja odpowiedź jest nadal twierdząca, szczególnie że bardzo podoba mi się ta skrzynia automatyczna ;-)

Link to post
Share on other sites

Tak jak napisalem wczesniej, kazdy musi "spasowac" sobie auto

Mnie akurat ta skrzynia komplentie nie lezy, nie wazna juz jakosc itp. ale same czasy przelozen i obroty jakos mi nie leza.

Bylem w zeszlym tyg. na jezdzie Kodiaq (2.0 Diesel 190KM) i tamtejsza DSG tez muli - automaty chyba nie sa dla mnie - poki co.

Automaty w markach Mitsubishi, Toyota, Skoda, Nissan jakos mie nie pasuje, sa zbyt wolne i to niestety wszystkie. Wiem ze zaraz ktos bedzie udowadnial ze do setki szybciej podjade w auto niz manualnie itd. ale mnie to nie przekona, suche liczby skoro ja szybciej i bardziej komfortowo jezdze manualem.

Przyznam sie, ze probowalem przekonac sie do automatu -nie udalo sie :)

Link to post
Share on other sites

Ta płaska podłoga to mała "wada". Rzekłbym, że to nawet ficzer bo ciężką walizkę przy lotnisku można po prostu zsunąć bez porzetrzeby podnoszenia jej przed progiem bagażnika.

 no i właśnie to jest powód - to ustawienie zabezpiecza przed porysowaniem progu (ten plastik można uszkodzić walizką). 

Dzięki niemu mamy tez idelanie płaskie z połozonymi tylnymi siedzeniami.

A na co dzień pólki w dolne połozenie i voila - problem rozwiązany :wave:

 

Edited by JackSet
Link to post
Share on other sites

Przesiadka z Espace IV... ja mam biedę, miałem ogromniasty bagażnik a teraz mam schowek. Tydzień temu kupiłem pralkę ładowaną od góry i zmywarkę, po czym wrzuciłem do xa przy wykorzystaniu płaskiej podłogi i położeniu foteli przewiozłem ok 40km.

Edited by SmallCity
Link to post
Share on other sites

Demontaż rolety. Jedną ręką 10 sek.

Edited by JackSet
Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Jak by ktoś był zainteresowany to mam do sprzedania oryginalną matę bagażnika do X

 

post-107242-0-87583100-1521623418_thumb.jpg

 

post-107242-0-55569600-1521623439_thumb.jpg

 

Zapraszam na priv.

Link to post
Share on other sites

Nie wiem czy ktoś jeszcze czyta
Ale chciałem zapytać o możliwość, wyjęcia tych dwóch siedzisk, mam wersje 7 miejsc, przydatna rzecz ale, no właśnie ale nie na codzien

I tak sobie pomyślałem ze jak sie je wymontuje to powinno być miejsca dokładnie takie samo jak w 5cio osobowym Xtrailu, Czy dobrze główkuje?

Jeżeli tak to mogę je podmieniać jak potrzebne itp,

Tylko skąd wziąć te płyta na podłogę co są normalnie w 5 osobowej wersji

 

ktos moze pomoc?!

Link to post
Share on other sites

Podłoga z wersji pięcioosobowej nie pasuje, jest za mała z każdej strony i zwyczajnie lata po bagażniku.

Miałem taką kupić i nawet będąc z wizytą u rodzicow, podjechałem do gościa który sprzedawał na miejscu. Całe szczęście, bo tak 200 zł byłoby w plecy.

Po wyjęciu trzeciego rzędu, miejsca jest zdecydowanie więcej, tyle że masz goły bagażnik i koło zapasowe na wierzchu.

Zastanawiałem się nawet nad wycieciem ze sklejki całej podłogi żeby pasowała, ale problem miejsca na urlop, rozwiązałem w inny sposób :)

Link to post
Share on other sites

Problem tkwi w braku po bokach czyli w okolicach nadkoli odpowiednio uksztaltowanych prowadnic dla podwójnej podlogi. Pytanie retoryczne. To po co brac 7os skoro nie uzywam i brakuje miejsca na codzien i na urlop.

Link to post
Share on other sites

Problem tkwi w braku po bokach czyli w okolicach nadkoli odpowiednio uksztaltowanych prowadnic dla podwójnej podlogi. Pytanie retoryczne. To po co brac 7os skoro nie uzywam i brakuje miejsca na codzie

Bede uzywal te dwa miejsca ale nie codziennie, dla tego sobie tak pomyslalem zeby je chowac do piwnicy jak nie potrzebuje i zrobic podloge taka samom jak w 5os

 

Dzieki za odpowiedz

 

Moze poszukam tych prowadnic albo sam dorobie, tylko musze zobaczyc jak one doklanie wygladaja.

 

Macie moze jakies Foto?

 

PS. 

Juz nie ważne obejrzałem wszystko dokładnie na modelu 5os i wyjecie siedzeń nic nie zmienia ładowność zostaje taka sama. 

 

Ale nie znalazłem Miarki oleju... hmmm ciekawe 

Edited by perksiu
Link to post
Share on other sites

PS.

Juz nie ważne obejrzałem wszystko dokładnie na modelu 5os i wyjecie siedzeń nic nie zmienia ładowność zostaje taka sama.

 

Ale nie znalazłem Miarki oleju... hmmm ciekawe

Po wyjęciu siedzeń ładowność taka sama?? No proszę Cię, wyjmujesz 30cm kanapy i nic nie zyskujesz?
Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

Witam wszystkich.

Na wstępie chciałbym się ze wszystkimi przywitać :wave: ,

Od 3 dni jestem szczęśliwym posiadaczem nowego X-Traila wersja Tekna 2.0 dCi :):):)

 

Po przejechaniu 150 km mogę powiedzieć że to był dobry wybór ale irytuje mnie jak na razie jedna rzecz otóż gdzie trzymacie gaśnicę?

Producent chyba nie przewidział na nią jakiegoś miejsca obecnie mam ją postawiona w pionie po prawej w stronie tam gdzie jest wyciągana klapka na schowek rolety ale na pierwszym lepszym przechyle w zakręcie lata tam i stuka, puka...

W poprzednim aucie Scenicu 3 w bocznej ściance bagażnika był ładny schowek na gaśnice i apteczkę, sprawdziłem  w żony Corsie też jest takowy a tutaj nie zauważyłem jakiegoś konkretnego schowka lub uchwytu po lewej pod klapka w nadkolu jest miejsce na lewarek i klucz ale na gaśnicę nie znalazłem.

Macie jakieś własne "patenty"? lub gdzie jest miejsce na gaśnicę?

Pozdrawiam

Link to post
Share on other sites

W kole zapasowym razem z linka holowniczą, rękawicami i kamizelką odblaskową. Jak na razie przez 30 lat nigdy nie przydaly mi sie w drodze :)

Link to post
Share on other sites
juras2017

gasnica, trojkat, kamizelka, apteczka - to wszystko weszlo pod siedzenie kierowcy

Przesunac siedzenia do przodu i ulozyc tak zeby bylo na lekki scisk to nie bedzie "latac" w czasie jazdy a i dostep jest lepszy niz w zapchanym bagazniku pod podloga bo da sie od "biedy" wyszarpac wszystko bez odsuwania fetal.

Trojkat mam  w poprzek siedzenia i na koncu wlozony -idealnie sie tam miesci a na dodatek przytrzymuje apteczke i gasnice zeby nie wypadly do tylu

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...