Jump to content
Części Nissana - iParts.pl
Sign in to follow this  
JACKO29

Czujnik zmiennych faz rozrządu

Recommended Posts

JACKO29

Jak w temacie,pacjent przejechał bez problemu kilkaset kilometrów po kupnie,Po przyjeździe silnik mi podpadł bo zbyt mocno go tyrpało,ale palił,mial moc i wchodzil na obroty.Po pewnym czasie zapaliła się kontrolka silnika(żółta).Odczyt P0011...czujnik.Nowy tylko w serwisie,cena szok.Kupiony używany sprawdzony przed założeniem działa.

Po założeniu chec zaświecił się znowu po kilkudziesięciu km.Bawił się ktoś tym w K13???

Myślę też nad rozrządem,ale  do K13 baaardzo ciężki orzech do kupienia! Nie psują się czy co???

Share this post


Link to post
Share on other sites
DINO

jak czujnik wywalił drugi raz błąd to skłaniał bym się ku sprawdzeniu rozrządu :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites
JACKO29

Też tak myslę,ale dzisiaj zrobione z młodą ponad 50km i nic!

Share this post


Link to post
Share on other sites
DINO

zależy za co trzymałeś :D :D  ale chyba rozrząd :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites
JACKO29

Kurna Dino! :D Córka! :0recourse:  :0recourse:  :0recourse:  :laie_67:  :laie_67:  :laie_67:


A więc ,sprawy mają się tak!

Czujnik faz wyjąłem,Czujnik ma dwa piny,więc podłączyłem go do akumulatora i okazało się ,że przestał działać,więc:Wpiąłem w imadło i odgiąłem zawalcowaną część korpusu która trzymała część z czujnikiem.Po rozgięciu i wyjęciu tej części(uwaga ! Nie można zgubić oringu który jest pod obsadą czujnika!) dostałem się do "wnętrza" gdzie jest obsadzony tłoczek,działający jako rdzeń elektromagnesu.Tłoczek nie dał się wyjąć nawet siłą persfazji.Wypłukałem więc w czystej benzynie i zalałem na noc wyrobem K2 "VULCAN" (coś w rodzaju WD40) Nazajutrz tłoczek wyszedł,ale z użyciem cęgów  i siły.Był mocno przytarty.Do średnicy tulei w korpusie elektromagnesu dopasowałem wiertło (ale chodziło mi o uchwyt wiertła) i nawinąłem papier wodny 500 i ręcznie kilkanaście minut czyściłem tuleję.Następnie tłoczek umocowałem we wkrętarce aku(jest go za co złapać) i takim samym papierem szlifowałem go na obrotach blisko godzinę.Pewnie można by było i krócej robiąc to grubszą gradacją papieru,ale chodziło mi o poler,wręcz lustro! Po tych zabiegach tłoczek wchodził na sucho i poruszał się bez oporów.Zakropiony kilkoma kroplami oleju cylinder złożyłem z tłoczkiem i czujnikiem i zaklepałem tą zawalcowaną część.Próba na akumulatorze i banan na gębie czujnik klika bez oporów.Założony do Micry,błąd skasowany i zrobione blisko 200km bez niespodzianki! Wszystko działa!!! Nawet silnik chodzi lepiej nie tyrpie nim!

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
kubalon

Szacunek za wiedzę i cierpliwość, brawo Ty  :)  :)

Ciekawe czy w innych autkach można taką operacje przeprowadzić .

Share this post


Link to post
Share on other sites
DINO

brawo TY :D potrzeba matką wynalazków :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites
JACKO29

Szacunek za wiedzę i cierpliwość, brawo Ty  :)  :)

Ciekawe czy w innych autkach można taką operacje przeprowadzić .

Jeżeli działa to tak jak ten czujnik  zero-jedynkowo,włącz wyłącz,a da się rozebrać,to myślę że tak!

Share this post


Link to post
Share on other sites
kubalon

To teraz czekamy na awarie, czego oczywiście nie życzę nikomu ale nauka czyni mistrza.

Share this post


Link to post
Share on other sites
JACKO29

Zawsze mozna  zaoszczędzić sporo grosza.

Share this post


Link to post
Share on other sites
polo32

Nie zastanawiało Ciebie, jaki był powód zatarcia selenoidu ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
JACKO29

Olej...zapieczony osad z oleju.

Share this post


Link to post
Share on other sites
MisilYE

JACKU to który czujnik rozbierałeś ten pierwszy czy ten używany co kupiłeś?Oba zapieczone?

Share this post


Link to post
Share on other sites
JACKO29

Ten pierwszy to się urwał przy próbie wyjęcia.Drugi działał przed założeniem,ale po kilkukilometrowej jeździe złapało go i to dość solidnie.Być może winowajcą był olej którym zalana była Micra (5W40) a na którym przyjechała z Niemiec.Teraz ma 5W30

Share this post


Link to post
Share on other sites
polo32

Czyżby long life ? Ile po serwisie przekulał ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
JACKO29

Około 6 tys,ale prawie rok od przekulania stała wystawiona na sprzedaż,więc trudno powiedzieć czy to wina oleju,czy naturalnego zużycia.

Share this post


Link to post
Share on other sites
JACKO29

Problem z czujnikiem znowu sie powtórzył,tzn świeci.Skasowany pojawia się co jakiś czas.Chodziła mi po głowie wymiana rozrządu,ale ich ceny zwalają z nóg,a nikt nie da pewności że problem nie wyjdzie znowu.

Co sądzicie o takiej perełce? Zamiast grzebać się z rozrządem,wymienić wszystko na nowe :D

http://allegro.pl/silnik-1-2-hr12-nissan-micra-k13-lift-2016-0km-i6768104439.html

Share this post


Link to post
Share on other sites
kubalon

Jeśli to faktycznie nówka nie śmigania to warto, warto też byłoby osobiście podjechać i pomacać żeby potem nie bujać się ze zwrotem no i oko fachowca prawdę powie a i zobaczy czy w środku bebechy ma.

Share this post


Link to post
Share on other sites
JACKO29

Daleko do Mielca nie mam .

Share this post


Link to post
Share on other sites
kubalon

Więc kalosze na kopytka bo cena atrakcyjna, jeśli zgodna z opisem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
JACKO29

Właśnie z nimi rozmawiałem,990 zł goły słupek a 1400 kompletny cały z zerowym przebiegiem

Share this post


Link to post
Share on other sites
kubalon

No proszę warto pytać, w opisie nie było że golas. Niemniej ja podjechałbym i pooglądał a golasa nie brałbym.

Share this post


Link to post
Share on other sites
polo32

Za piękne aby to było prawdziwe - nowy silnik za taką cenę!!! Negatywy w komentarzach mówią aby być ostrożnym.


Gwarancję rozruchową daje? Pod jakimi warunkami?


Ewentualny zwrot - kto ponosi koszty montażu/demontażu i wysyłki.

Share this post


Link to post
Share on other sites
JACKO29

13 tys pozytywów i tylko 7 nega,poza tym już rozmawiałem z nimi i to jest real.Taka cena,tylko prawdopodobnie trzeba jechać po niego.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×