Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Tarcze hamulcowe


Daniel_I

Recommended Posts

Wielkie dzięki za konkret info.

Co do tych wewnętrznych stron tarcz przód, tak mi się wydaje, że coś tam większa siła może być od strony tłoczka niż od tej biernej zewnętrznej. Niby powinno być tak samo z siłami, ale raczej są jakieś różnice. Oczywiście to nie musi być powód, mogła być jakaś taka partia.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...
Daniel_I

Dzisiaj pojechałem opłukać auto, bo stało chwilę na zewnątrz nieruszane i osiadł na nim taki żółty kwarcowy pył - podobno "znad Sahary", jak informowano w mediach. ;) Przy okazji zrobiłem zdjęcia tych tarcz. 

Przednia lewa:

3db353f6bf60f7b6.jpg

Przednia prawa:

3b32a075da2c5113.jpg

Tylna lewa:

2535dd46a3112cee.jpg

Tylna prawa:

4eadcece62d77ec2.jpg

Jak dla mnie to ciągle jeszcze wyglądają w miarę schludnie - te fabryczne zaczęły mocno korodować już po jednym sezonie zimowym, szczególnie z tyłu ta środkowa część, w której od wewnątrz są szczęki hamulca ręcznego, wyglądała paskudnie. 

Przypomniała mi się jeszcze jedna kwestia - te tarcze są głośne, najprawdopodobniej ze względu na perforację. Przy hamowaniu słychać dość wyraźnie szum, którego w przypadku fabrycznych hamulców nie było.   

Link to post
Share on other sites

Z tej odległości wygląda to dobrze.

Ja jeśli już, to muszę wybierać Zimmermann tarcze bez perforacji. Czemu, bo na tył nie wejdą u mnie wentylowane, a na przodzie z perforacją i na tyle lite, to może jakoś dziwnie wyglądać. Ogólnie po VIN jest jakiś misz masz, w tym sklepie, w katalogu zgodnym z Nissan raz wychodzi to, a w niezależnym co innego. Dodatkowo w ASO podają tylko numery części i fi tarcz nie znają, numer tarcz przód wedle sklepu podali niby zły. Centrala w info o fi ori tarcz nic nie wie. A więc nie wiem na czym stoję, w sklepie mówią, że to co im tam wyszło pewnie będzie pasować. Tylko co jak nie będzie pasować i będzie wszystko rozebrane. Zmierzenie samemu fi tarcz ori przez felgę sprawdza się w przypadku przednich, wychodzi 298 gdzie po 1mm na stronę to ruda, tylnych już nie.

Są opinie, że ten sklep/dystrybutor nic nie uznaje jako reklamacja, a ze świecą szukać warsztatu co by wszystkie warunki/pomiary zrobił, może dla sklepu ASO zasady będą do przyjęcia.

Daniel_I tarcze wymieniałeś w ASO ?

Te płetwy przymocowane do plastikowych zakolach, co to jest ?     

Edited by Hathor
Link to post
Share on other sites
Daniel_I
39 minut temu, Hathor napisał:

Ja jeśli już, to muszę wybierać Zimmermann tarcze bez perforacji. Czemu, bo na tył nie wejdą u mnie wentylowane, a na przodzie z perforacją i na tyle lite, to może jakoś dziwnie wyglądać. Ogólnie po VIN jest jakiś misz masz, w tym sklepie, w katalogu zgodnym z Nissan raz wychodzi to, a w niezależnym co innego.

No właśnie jest tam bałagan jakiś - ja dobierałem wg. katalogu Zimmermann ale też musiałem się posiłkować mierzeniem tarcz, bo były niejednoznaczności. A do tego jeszcze po złożeniu zamówienia okazało się, że zdaniem dystrybutora klocki hamulcowe na przód powinny być inne, niż te, które wynikały z katalogu - oni to jakoś weryfikują po VIN, nie miałem pewności, czy mają rację, ale przy montażu okazało się, że mieli. 

39 minut temu, Hathor napisał:

Są opinie, że ten sklep/dystrybutor nic nie uznaje jako reklamacja, a ze świecą szukać warsztatu co by wszystkie warunki/pomiary zrobił, może dla sklepu ASO zasady będą do przyjęcia.

Nie wiem, jak tam wygląda proces reklamacji, ale z razem z kompletem tarcz i klocków przysłali jakąś instrukcję, co należy zrobić po wymianie, co pomierzyć, itd., szczegółów nie pamiętam, ale brzmiało to dziwnie - ja to zawiozłem do ASO, już po wymianie bawili się z tymi pomiarami chyba ze 2 godziny, gdzieś nawet jeszcze mam wydruk z wynikami, ale nie sprawdziłem, czy można z tego jakoś skorzystać. :D

39 minut temu, Hathor napisał:

Te płetwy przymocowane do plastikowych zakolach, co to jest ? 

To są takie poszerzenia błotników, które sprzedaje Eibach chyba w trzech rozmiarach - z tyłu mam najmniejsze (VT540-S), a z przodu te średnie (VT540-L). Zainstalowałem to w miejscach, gdzie najwięcej brudziło się nadwozie - mam felgi szersze o 0.5 cala niż fabryczne i dystanse, fajnie to wygląda, ale brudziło się trochę i te wynalazki pomogły: 

bbb4022a492f5166.jpg

W przypadku aut w jaśniejszych kolorach wygląda to tak sobie moim zdaniem:

8311_5.jpg 

ale na czarnym nie przeszkadza wizualnie za bardzo.

Edited by Daniel_I
Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Daniel_I napisał:

ja dobierałem wg. katalogu Zimmermann ale też musiałem się posiłkować mierzeniem tarcz

Jest jakiś link do tego katalogu i jak mierzyłeś tarcze tył ?

Przednie to raczej mam 296mm, a tylne chyba 292mm.

Godzinę temu, Daniel_I napisał:

Nie wiem, jak tam wygląda proces reklamacji, ale z razem z kompletem tarcz i klocków przysłali jakąś instrukcję, co należy zrobić po wymianie, co pomierzyć, itd., szczegółów nie pamiętam, ale brzmiało to dziwnie - ja to zawiozłem do ASO, już po wymianie bawili się z tymi pomiarami chyba ze 2 godziny, gdzieś nawet jeszcze mam wydruk z wynikami, ale nie sprawdziłem, czy można z tego jakoś skorzystać. 

Tak też słyszałem, jest w gwarancji rozpiska gdzie się wpisuje pomiary, bicie piast, bicie tarcz i pewnie coś jeszcze, ale nie widziałem tego jeszcze. Sklep prowadzi warsztat od 26 lat, mają dopracowane zasady na tip top, ale to się mści w czasie reklamacji. Inna sprawa, że pomiary jakieś powinny być jak i kontrola prowadnic czy tłoczków. Tylko mało kto ma takie sprzęty pomiarowe. Ponoć odesłane tarcze wymiarują, porównują z tymi wpisami papierowymi w czasie montażu i już wiedzą czy warsztat dał tyłka, czy tarcza. No i ponoć zawsze warsztat "wygrywa". 

Może rozwiązaniem na wymianę z pomiarami odpowiednimi jest ASO, ile policzyli Ci ?

W tej rozpisce do tarcz są pewnie podane granice odpowiednie dla pomiarów, taka tolerancja.

Tarcze te to nie jest mały koszt, dziwi mnie że nie reklamowałeś/próbowałeś.

Godzinę temu, Daniel_I napisał:

To są takie poszerzenia błotników, które sprzedaje Eibach

Na wkręty mocowane, czy inaczej ?

Link to post
Share on other sites
Daniel_I
20 minut temu, Hathor napisał:

Jest jakiś link do tego katalogu

https://www.otto-zimmermann.de/en/catalog/ - ale trzeba do tego podchodzić ostrożnie, to co ja tam znalazłem nie do końca zgadzało się z tym, co po VIN stwierdził dystrybutor, a okazało się, że to dystrybutor miał rację. 

20 minut temu, Hathor napisał:

i jak mierzyłeś tarcze tył ?

Mam kątownik z regulowaną długością ramienia - ustawiłem tak, żeby opierał się o krawędź tarczy z jednej strony i zmierzyłem odległość od środka piasty do krawędzi.

26 minut temu, Hathor napisał:

Tak też słyszałem, jest w gwarancji rozpiska gdzie się wpisuje pomiary, bicie piast, bicie tarcz i pewnie coś jeszcze, ale nie widziałem tego jeszcze

Gdy ja kupowałem, to przysłali coś takiego: KLIK. W ASO te wszystkie pomiary wykonali, chociaż nie jestem do końca przekonany, czy ma to sens. 

27 minut temu, Hathor napisał:

Tarcze te to nie jest mały koszt, dziwi mnie że nie reklamowałeś/próbowałeś.

Po prostu założyłem, że reklamację odrzucą - nie byłem tylko pewien powodu. Dlatego uznałem, że szkoda czasu. ;)

29 minut temu, Hathor napisał:

Na wkręty mocowane, czy inaczej ?

Przyklejane na taśmę dwustronną:

51J+H+JBHrL.jpg

To tworzywo jest dość miękkie i fajnie się układa nawet do dziwnych kształtów. W komplecie jest jakiś rodzaj aktywatora, którym smaruje się miejsce klejenia przed dociśnięciem taśmy - trzyma to na prawdę mocno. Po naklejeniu zalecają nie moczyć tego przez 24h. 

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Dzięki, myślę dalej.

Postaram się o tą rozpiskę, podpytam w ASO i u dystrybutora jak zakwalifikuje wymianę w ASO.

Co do klocków chyba będą EBC Green Stuff.

 

 

Link to post
Share on other sites
Daniel_I

Jeszcze taka uwaga do tej powłoki antykorozyjnej. 

Jeśli po prostu samemu kupujesz zestaw tarcz i będziesz go miał u siebie przed montażem, to można też rozważyć zabezpieczenie ich we własnym zakresie. Ta powłoka na tych tarczach Zimmermann to nie jest jakiś wielki high-tech, bywa, że jest porysowana jeśli ktoś daną tarczę zapakowal nieuważnie.

Podkład żaroodporny, jakaś farba antykorozyjna do malowania wydechów czy rur piecyków, taśma lakiernicza (jedno i drugie najlepiej w sprayu), nożyk i trochę czasu i zabezpieczysz przed korozją dowolne tarcze hamulcowe. Na pewno efekt nie będzie gorszy (a podejrzewam, że może być i lepszy) - najtrudniejsza rzecz to chyba porządne odtłuszczenie przed malowaniem. Oczywiście rozumiem, że nie każdemu się chce ;) - ale jeśli ten scenariusz wchodzi w rachubę, to wybór zwiększa się bardzo mocno.  

Link to post
Share on other sites
Hathor

Ciekaw jestem jeszcze, jaka jest różnica w cenie wymiany wszystkiego w ASO. Pomiędzy z ich towarem, a z moim. 

Link to post
Share on other sites
Hathor
W dniu 1.03.2021 o 08:07, Daniel_I napisał:

Jeszcze taka uwaga

Nie pytałem jeszcze o to, a może tu jest pies pogrzebany.

Czy zastosowałeś te 30 docierań klocków do tarcz, 15 x ze 100km/h do 50km/h, 15 x ze 100km/h do 25km/h , z przerwami 3min ?

Tak po wymianie, nie pod wszystkimi warsztatami jest zaraz odpowiednia na to droga i trzeba dojechać gdzieś.

Czy po wymianie lekko traktowałeś hamowanie przez 300km ?

Czy za tych pierwszych tarcz z przodu, bywały ostre hamowania ? 

W warsztacie mają szpeca, jak ktoś wraca po 2-3kkm z biciem na kierownicy, to nie bawią się w reklamacje, tylko dają do szpeca a on przetacza, zdejmuje tyci i dalej w 90% przypadków jest OK. Czy nie pomyślałeś o przetoczeniu tych pierwszych z przodu ?  

 

Link to post
Share on other sites
Daniel_I
7 godzin temu, Hathor napisał:

Nie pytałem jeszcze o to, a może tu jest pies pogrzebany.

Czy zastosowałeś te 30 docierań klocków do tarcz, 15 x ze 100km/h do 50km/h, 15 x ze 100km/h do 25km/h , z przerwami 3min ?

Tak po wymianie, nie pod wszystkimi warsztatami jest zaraz odpowiednia na to droga i trzeba dojechać gdzieś.

Czy po wymianie lekko traktowałeś hamowanie przez 300km ?

Czy za tych pierwszych tarcz z przodu, bywały ostre hamowania ? 

Ten zapis to jakaś kosmiczna bzdura jest - pewnie chodzi głównie o to, żeby dodatkowo zdeprymować ewentualnych chętnych do reklamowania czegokolwiek. 

Niczego nie docierałem ani w przypadku pierwszego, ani drugiego kompletu - ten drugi jednak jakoś się nie pokrzywił. :D

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Similar Content

    • Svetr
      By Svetr
      Cześć, 
      Oddałem auto do mechanika z zacinającą się linką hamulca ręcznego. Do wymiany jest prawa i lewa tylko w hurtowniach typu intercars, iparts, etc. części brak. Czy wiecie moze o jakimś magicznym miejscu, gdzie można to dostać? W ASO nie ma ale Pan powiedział, że za 580 PLN można ściągnąć. Potrzebuje lewą i prawą czyli przeszło 1 tys. za zrobienie ręcznego. 
      Absurd... 
    • Zielon
      By Zielon
      Cześć. Ledwo w nocy uporałem się z systemem bezkluczykowym i auto na razie odpala. Nagle zadowolony wsiadam chce ruszyć, a auto ledwo jedzie.  Słychać dźwięk zaciśniętych hamulcy, przednie na pewno, tył raczej tez. Poziom DOT jest nieco poniżej MAX. Nie ma opcji jechać, bo wrzucając dwójkę auto nagle hamuje, a lekko wciskając pedał hamulca gwałtownie staje. Czy to jakakolwiek głupia przyczyna grzebania przy czujnika stop? Czy tak miało być ? Po chwili podczas ruszania zapaliła mi się kontrolka ESP i kontroli trakcji.  Zgaszenie auta nie pomogło, tylko w/w kontrolki zgasły ...
       
      Teraz wciskając podczas postoju pedał hamulca znowu zapaliły się kontrolki.
       
      Wciskając hamulec górski, cały czas mruga - DDS
       
      EDIT:
      po 5ciu godzinach wsiadam odpalam auto i mogę jechać, słychać że klocki delikatnie trzymają, ale opory nie czuć siedząc w aucie. Jedynie na zewnątrz auta słychać ze klocki lekko trzymają.

    • piotr_urwentowicz
      By piotr_urwentowicz
      Witajcie, mam pytanie do posiadaczy N16 odnośnie mocowania tarcz hamulcowych. Otóż przymierzam się do wymiany tylnych tarcz, klocków. Dokonałem oględzin dotychczasowych tarcz i zauważyłem, że nie są one w żaden sposób przykręcone, a są jedynie dociskane podczas przykręcania koła. Czy w waszych samochodach jest podobnie?.  Dodam, że nie mam żadnego bicia tarcz i innych objawów złego dokręcenia tarczy.
      Poniżej załączam zdjęcie tylnej prawej tarczy hamulcowej.
       

    • Qzynka Edyta
      By Qzynka Edyta
      Cześć!
      Podczas hamowania przy niewielkiej prędkości (40-50km/h) usłyszałem terkotanie pod maską i wyświetliły się kontrolki: ABS, 4WD, ESP i wykrzyknik w kółku. Kolejne zwalnianie i terkotanie się pojawiło znowu. Zatrzymanie, restart silnika, kontrolki nie zaświeciły się i przy pierwszym hamowaniu ok, ale po chwili to samo terkotanie i "choinka" zaświeciła się na nowo na desce. Wiem, że święta i auto ma nastrój świąteczny, ale taki prezent należy do kategorii niechcianych (jak kolejne skarpety). Jeszcze jeden restart i powtórka - zaraz po odpaleniu hamulce działają ok ale tylko raz. Przy zmianie pozycji napędu 2WD->4WD->lock nie świeci się nic (przy 4WD powinna świecić się zielona kontrolka pokazująca włączenie tej funkcji, podobnie z "lock"). Wnioskuję, że nie działa ABS i ESP a napęd mam tylko na przód. Jeszcze nie wybrałem się do mechanika, zrobię to po nowym roku. Poziom płynu hamulcowego jest ok. Miał kto co takiego? Wiecie co to?
       
    • Jakub.S83
      By Jakub.S83
      Zastanawiam się nad zmianą fabrycznych zacisków hamulcowych na zaciski Akebono z Infiniti. 
      Chciałbym takie zamontować do Murano Z51 2009r. 3,5 V6.
      Czy Ktoś z Was rozważał może podobny swap i udało Mu się znaleźć jakieś informacje? 
      Zastanawiam się czy będą potrzebne adaptery do zacisków i jakie tarcze hamulcowe (średnica) podejdą do tego.
      O felgi się nie martwię bo założone są 20ki. 
×
×
  • Create New...