Jump to content
Części Nissana - iParts.pl
dragan

[J11] 1,2 dig-t Głośna praca silnika i rozrządu

Recommended Posts

dragan

Dzień dobry,

W moim qashqai-u 1.2 mam następujący problem...

Co jakiś czas podczas gwałtownego przyspieszania słychać terkotanie jakby od rozrządu przez chwilę i pojawia się czarny dym z rury.

Po czymś takim problem zanika na jakiś czas powiedzmy kilka dni i potem pojawia się znowu.

Co to może być? Mam przejechane 50 tys km.

Dodam, że przy 35 tyś miałem w serwisie wymianę rozrządu niby przez pokrywę ale wtedy naprawdę głośno chodził.

 

Pomożecie?

Share this post


Link to post
Share on other sites
OsobaNN

Jesli miłeś wymienony rorząd to pewnie napinacz padł co się zdarza w HRA2 silniku. Po wymianie nie powinno być problemu.

Czarny dym w benzynie nie jest zjawiskiem częstym przy takim małym przebiegu szczególnie. ECM podje najprawdopodobniej za dużo paliwa do komór spalania, kiedy to się dzieje... zimny czy rozgrzany silnik ? Tak czy inaczej proponuję podpiąc pod kompa i zobaczyć co wyjdzie.... może być ,że czujnik temp. padł lub pada i na zimnym silniku padaje zbyt dużo paliwa jeśli dzieje się to przy zimnym silniku oczywiście.

Share this post


Link to post
Share on other sites
dragan

Jesli miłeś wymienony rorząd to pewnie napinacz padł co się zdarza w HRA2 silniku. Po wymianie nie powinno być problemu.

Czarny dym w benzynie nie jest zjawiskiem częstym przy takim małym przebiegu szczególnie. ECM podje najprawdopodobniej za dużo paliwa do komór spalania, kiedy to się dzieje... zimny czy rozgrzany silnik ? Tak czy inaczej proponuję podpiąc pod kompa i zobaczyć co wyjdzie.... może być ,że czujnik temp. padł lub pada i na zimnym silniku padaje zbyt dużo paliwa jeśli dzieje się to przy zimnym silniku oczywiście.

 

Raczej reguły nie zaobserwowałem czy zimny czy ciepły. Jedyne co dla mnie dziwne że najczęściej to się dzieję jak chce przyspieszyć pod górę.

Share this post


Link to post
Share on other sites
OsobaNN

Czyli pod dużym obciązeniem silnika.  Sterowanie silnkiem może nie być właściwe ... za dużo paliwa jest podawane. Trzeba sprawdzić kody błędów na kompie. Może być kilka rzeczy ,ale bez DTC to wróżenie z fusów.  W Bydgoszczy masz Yame ... masz na gwarancji?  jak to to podjedz do nich to sprawdzą błędy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
dragan

Czyli pod dużym obciązeniem silnika.  Sterowanie silnkiem może nie być właściwe ... za dużo paliwa jest podawane. Trzeba sprawdzić kody błędów na kompie. Może być kilka rzeczy ,ale bez DTC to wróżenie z fusów.  W Bydgoszczy masz Yame ... masz na gwarancji?  jak to to podjedz do nich to sprawdzą błędy.

 

Gwarancja mi się skończyła 4 miesiące temu. Ale rozrząd powinien być bo wymieniany był nawet nie rok temu właśnie w Yamie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
OsobaNN

Ja bym podłączył pod Consulta i zobaczył jakie błędy wychodzą. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Unreal

Dragan, u mnie jest chyba to samo. Sporadyczne terkotanie (odgłos jak gdyby kilka małych śrubek spadało na blachę :-/) przy dodawaniu gazu, na ogół przy jeździe pod górę lub przy obciążonym samochodzie. Nie wiem, czy na zimnym, ale na pewno na rozgrzanym. Dymu nie zauważyłem, ale będę obserwować. Rozrząd był już wymieniany.

Daj znać, jak będziesz wiedzieć coś więcej.

Share this post


Link to post
Share on other sites
herson

Rozrząd wymieniony, ale co z tego jak rolki napinacza prawdopodobnie plastikowe....

Share this post


Link to post
Share on other sites
tz1609

Terakotanie przy jeździe pod górę i z obciążeniem albo przy gwałtownym wciśnięciu gazu to objawy chrzczonego paliwa, klepią zawory,zatankuj do pełna na dobrej stacji i sprawdź.

Edited by tz1609

Share this post


Link to post
Share on other sites
herson

No proszę Cię... Tankuję tylko na Orlenie i BP, chcesz powiedzieć że tam jest święcone paliwo?? Objaw terkotania na drugim i trzecim biegu, w momencie kiedy dodaję gazu, a sprzęgło jeszcze nie wróciło do pozycji wyjściowej, faktycznie najczęściej przy jeździe pod górę, nie ma nic wspólnego z paliwem. Tutaj obstawiam wadliwy napinacz łańcucha. W X-trailu mam 34tkm, także za jakieś 1,5 miesiąca drugi przegląd, wiem już jak wywołać ten dźwięk ( nawet bez dużego obciążenia i podjazdu ), czego nie wiedziałam przy pierwszym, więc zobaczymy jaka będzie diagnoza serwisu. Za pierwszym razem, oczywiście wsiada przygłuchy recepcjonista z serwisu, więc nic nie usłyszy przy swojej emeryckiej jeździe. Ja nauczyłem się z tym jeździć, w sensie, jak zmieniać bieg, operując sprzęgłem i gazem, co nie zmienia faktu, że w 1,6 DIG-T, zjawisko również występuje. Łańcuch łańcuchem, ale przy pozostałym osprzęcie z plastiku, księgowo super, eksploatacyjne już gorzej.

Share this post


Link to post
Share on other sites
tz1609

Sugerowałem to koledze Unreal,jego opis wskazuje jakby to właśnie był problem z paliwem, miałem kiedyś identycznie w Ford ie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
porter59

Kiedyś,jak jeździłem maluchem nazywali to spalaniem detonacyjnym,a tłumaczyli słabą jednostką silnikową w stosunku do masy.

Zwłaszcza pod górę i na wyższym biegu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
dragan

Panowie,

Paliwo u mnie na bank odpada. Tankowałem ostatnio specjalnie na innej stacji bo chciałem to sprawdzić.

Jadę w tym tygodniu do serwisu bo objawy się nasiliły przy zimnym silniku.

Mi niby napinacz wymieniali razem z rozrządem przy 35 tys. Przynajmniej tak twierdzili.


Jadę jutro do Yamy Bydgoszcz.

Pierwsze pytanie Pana przyjmującego zgłoszenie było czy jest gwarancja. Ja, że nie ma. On- to będzie serwis płatny w takim razie. Ja to niech i Pan napisze maila że rozrząd w tym nissanie trzeba wymieniać co 20 tys. To powiedział, że sprawdzi co w nim jest ale koszt usługi 150 pln. 

W międzyczasie się wyklepał że ten rozrząd robili przy 35 tys i potem wymieniali jak auto miało przejechane 41 tys. Więc wychodzi, że co 10 tys się coś dzieje.


Panowie,

Wróciłem właśnie z serwisu.

Panowie stwierdzili, że przyczyną głośnej pracy rozrządu jest zbyt niski poziom oleju.

Wg instrukcji nissana pewnie dla benzynowych auto ma prawo spalać 0,5l oleju silnikowego na 1000 km przejechanych.

Mechanik powiedział, że wchodzi ok 5 litrów czyli co 10 tys tankujemy olej do pełna.

 

Dolaliśmy oleju... mam się zjawić u nich po 5 tys km bądź jak dalej będzie rozrząd dzwonić.

Share this post


Link to post
Share on other sites
JACKO29

To ile Ci dolali oleju? U mnie nie było  już na bagnecie a silnik chodził cichutko,bez klekotania.

Share this post


Link to post
Share on other sites
dragan

Ledwie na bagnecie było. więc myślę, że 3-4 litry.

Niemniej coś z tym śilnikami jest nie tak bo mechanik bardzo się śmiał jak słyszał klekotanie. 

Plus gość z serwisu mówił, że mi pomoże pisma do nissana pisać jakby co.

Share this post


Link to post
Share on other sites
JACKO29

2 litry.I niech nie pitolą tylko niech od razu piszą.


Kiedy zrobisz te 5 tys? A miesiące polecą,w końcu Nissan się wypnie na Ciebie.I tak masz już pod górkę bo 4 miechy po gwarancji.

Share this post


Link to post
Share on other sites
dragan

Zdecydowanie patrzą inaczej jak jest po gwarancji.

Niemniej za diagnostykę komputerową nie policzyli.

Myślę, że te 5 tys. zrobię do połowy listopada bo teraz trochę wyjazdów mi się szykuje.

Share this post


Link to post
Share on other sites
JACKO29

Dragan PW

Share this post


Link to post
Share on other sites
dragan

Sprawdzałem ile mi dolali.

Na rachunku mam 3,5 litra.

Share this post


Link to post
Share on other sites
JACKO29

Nie doczytałem do końca.U mnie było poniżej minimum,dolali 2.2L u Ciebie ledwo na  końcu bagnetu więc tak może być.Jak już Ci pisałem,goń z tym silnikiem,goń!.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Baran

Panowie,

Paliwo u mnie na bank odpada. Tankowałem ostatnio specjalnie na innej stacji bo chciałem to sprawdzić.

Jadę w tym tygodniu do serwisu bo objawy się nasiliły przy zimnym silniku.

Mi niby napinacz wymieniali razem z rozrządem przy 35 tys. Przynajmniej tak twierdzili.

Jadę jutro do Yamy Bydgoszcz.

Pierwsze pytanie Pana przyjmującego zgłoszenie było czy jest gwarancja. Ja, że nie ma. On- to będzie serwis płatny w takim razie. Ja to niech i Pan napisze maila że rozrząd w tym nissanie trzeba wymieniać co 20 tys. To powiedział, że sprawdzi co w nim jest ale koszt usługi 150 pln. 

W międzyczasie się wyklepał że ten rozrząd robili przy 35 tys i potem wymieniali jak auto miało przejechane 41 tys. Więc wychodzi, że co 10 tys się coś dzieje.

Panowie,

Wróciłem właśnie z serwisu.

Panowie stwierdzili, że przyczyną głośnej pracy rozrządu jest zbyt niski poziom oleju.

Wg instrukcji nissana pewnie dla benzynowych auto ma prawo spalać 0,5l oleju silnikowego na 1000 km przejechanych.

Mechanik powiedział, że wchodzi ok 5 litrów czyli co 10 tys tankujemy olej do pełna.

 

Dolaliśmy oleju... mam się zjawić u nich po 5 tys km bądź jak dalej będzie rozrząd dzwonić.

Ja Ci poradzę jeszcze coś innego. Bierz samochód, jedź do ASO - tam gdzie go kupiłeś i zostaw im go na placu - zrób to natychmiast - "jeszcze dziś" :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Unreal

Dragan, wiadomo coś więcej?

 

W moim przypadku na pewno nie chodzi o paliwo (tankuję na Orlenie i BP). Olej sprawdzam regularnie, poziom jest prawidłowy.

 

Te "dziwne" dźwięki są u mnie nadal, zrobiłem ostatnio trasę 1000km i słyszałem je wielokrotnie. Czuć też wtedy szarpanie, coś jakby przerwy w przenoszeniu mocy. W trasie samochód był mocno obciążony, ale problem występuje również kiedy jadę sam, bez żadnych bagaży.

 

Napisałeś, że potrafisz to stukanie wywołać. Napisz proszę na PW, jak to zrobić. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
gibek1

Witam wszystkich forumowiczów nie wiem od czego zaczać:ogólnie bedzie chodzić o podjerzane dzwieki.

 

W moim nissanie 1,2 DIG. Wczoraj  podczas jazdy na zimnym silniku usłyszałem dziwny dzwiek spod maski.Objawiał sie przy dodawaniu gazu hrapotanie dochodzilo z prawej strony za cholere nie wiem co to moze być.Po rozgrzaniu ddzwiek  zanika. Zauwazylem tez ze od jakiegos czasu slychac jak by pompe wody(slinik glosniej pracuje) czy to juz czas na rozrząd czy moze ma ktos jakis inny pomysł ? Przebieg 68tyś.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Karminadel

Wg mnie - łańcuch (i może napinacz) rozrządu do wymiany.

A tak uważam bo sam to zaliczyłemi nie byłem jedynyna forum.

Edited by Karminadel

Share this post


Link to post
Share on other sites
gibek1

Jaki koszta wymiany rozrządu i pompy wody ? Poleca ktoś jakiś dobry serwis ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×