Guest qubass Posted September 13, 2017 Share Posted September 13, 2017 witam wszystkichpotrzebuje porady wymieniłem łańcuch rozrządu kupiłem nowy i po 3 tyg rozrząd się przestawił o 3 ząbki na wydechu rozebrałem i okazało się że łańcuch luźny i napinasz się zawiesił i nie napinał, zareklamowałem dostałem nowy dwa dni jeżdżę i jak postoi 4-5h przy odpalaniu słychać przez chwilę łańcuch po chwili cisza i jest ok. moje pytanie jak zlikwidować tego grzechotnika przy odpalaniu ?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
danio1284 Posted October 12, 2017 Share Posted October 12, 2017 wlasnie mam ten sam problem. nie za każdym razem, ale bardzo często przy odpalaniu słychać jak już to ładnie ująłeś grzechotnika pod maska. Myslłem ze wymiana rozrządu załatwi sprawę. no ale jak widać na tw przykładzie nie koniecznie. A ile wyszla Cie wymiana rozrządu jeśli można wiedzieć? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kalapan Posted October 12, 2017 Share Posted October 12, 2017 Niestety grzechotnika się nie pozbędziesz, też mam wymieniony kompletny rozrząd i podczas uruchamiania silnika zawsze minimalnie zgrzytnie.Oczywiście tylko przy zimnym silniku.Podobno to norma. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TomekX-TRAIL Posted October 12, 2017 Share Posted October 12, 2017 Mam również to samo, po odpaleniu przemiesza olej i jest cisza jak makiem zasiał. pozdr Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Radeklca Posted August 1, 2018 Share Posted August 1, 2018 Witam też przy odpalaniu mam to grzechotanie ktoś ma jakiś pomysł co można by zrobić? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
grzesiek_1986 Posted August 1, 2018 Share Posted August 1, 2018 Potwierdzam mam to samo przez dosłownie kilka sekund po nocy najczęściej. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TomekX-TRAIL Posted August 5, 2018 Share Posted August 5, 2018 U mnie zmieniło się wszystko...wyremontowałem cały silnik łącznie z wymianą rozrządu, jeden element którego nowego nie założyłem z racji kosztów tj 3600zł wariator w serwisie, po odpaleniu cisza, zero grzechotania...grzechotanie to wyciągnięty i wyrobiony łańcuch, mój dosłownie taki był...pozdr Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Radeklca Posted August 7, 2018 Share Posted August 7, 2018 Może ktoś wymieniał tylko sam napinacz ?bez łancucha przez odkrecenie tylko tej górnej pokrywy z zaworem faz rozrządu? Czy bylo by to możliwe? Mowa o silniku 2,0qr Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
polo32 Posted August 8, 2018 Share Posted August 8, 2018 A jakie stosujecie filtry oleju ? Zastosowanie filtrów oleju z zaworem przeciwzwrotnym zapobiega odpłynięciu oleju z filtra do miski olejowej po wyłączeniu silnika i dłuższym postoju (np. nocy). Dzięki temu olej - po ponownym uruchomieniu silnika, od razu dopływa do miejsc smarowania (pierścienie, turbosprężarka) i miejsc regulacji (np. napinacz łańcucha rozrządu itp.). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gkowal Posted August 8, 2018 Share Posted August 8, 2018 W dieslu nie ma szansy odpłynąć. Filtr jest ustawiony pionowo, wlotem od góry i zaraz po wymianie jak się napełni olejem to nic z niego nie wypływa. Jeszcze mi się nie zdarzyło przy wymianie filtra aby był choć troszkę pusty. Nie wiem jak jest w benzynie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
polo32 Posted August 8, 2018 Share Posted August 8, 2018 Odpłynie - w całości z filtra nie, ale z przewodów/kanałów, jak najbardziej. W układzie bez tego zaworu będzie obowiązywała zasada naczyń połączonych i grawitacji. Zawór przeciwzwrotny, to nic innego jak gumowa membrana okalająca otwory na wlocie do i/lub z filtra (zależy od producenta). Tym samym utrzymuje w układzie smarowania ciśnienie, nie pozwalając cofnąć się medium do najniżej położonego miejsca (czyli karteru). Po uruchomieniu silnika (w układzie bez tego zaworu w filtrze), w układzie smarowania i regulacji potrzeba czasu (b. krótkiego) na zassanie oleju i wytworzenie ciśnienia przez pompę (wiem, że jest zawór zwrotny w pompie ). W tym krótkim czasie silnik pracuje "na sucho" - szczególnie objaw ten jest szkodliwy w zimie (pomijając lepkość stosowanego oleju). Czy to diesel czy benzyna, nie ma różnicy - zasada ta sama. Zjawisko "klekotania kompensatorów" było bardzo często zauważalne w silnikach z hydrauliczną kompensacją luzu zaworów - ale u Was szklanki. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Radeklca Posted August 8, 2018 Share Posted August 8, 2018 Inny filtr,jak można stwierdzić że dany filtr posiada ten zaworek czy jest gdzieś informacja na obudowie i jaki by był odpowiedni ?niewiadomo jakch producentów filtrów unikac? Napewno lepiej wymienic filtr od rozrządu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
polo32 Posted August 8, 2018 Share Posted August 8, 2018 Ja zawsze stosuję filtry Mann i Knecht/Mahle (droższe, ale mają zawór przeciwzwrotny). No i oczywiście Purflux. Nie zawsze specyfikacje filtrów zawierają informację o budowie (zastosowanych filtrach przeciwzwrotnych). Przykład (pełna informacja): https://catalog.mann-filter.com/EU/pol/catalog/MANN-FILTER Katalog Europa/Pojazdy/Samochody osobowe %2B dostawcze/NISSAN/X-Trail I (T30)/2.0i QR20DE (T63905)/Olej do smarowania/W 67~1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gkowal Posted August 8, 2018 Share Posted August 8, 2018 W moim przypadku w praktyce to nie działa. Używam bliźniaczego filtra dla diesla (MANN W920/48).https://catalog.mann-filter.com/EU/pol/catalog/MANN-FILTER Katalog Europa/Olej do smarowania/W 920~48 W obecnie panujących upałach jak samochód postoi ponad 3 dni bez odpalania silnika to przy uruchamianiu wyraźnie słychać, że startuje na sucho. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
polo32 Posted August 8, 2018 Share Posted August 8, 2018 A sprawdzałeś jakie Ci obecnie wytwarza ciśnienie pompa oleju? Może tu tkwi problem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Radeklca Posted August 8, 2018 Share Posted August 8, 2018 Dzieki za informacje polo32 ,zamowie filtr który posiada ten zaworek na 100 procent bo obecnie to niewiem co tam wkreconego jest (auto posiadam miesiac czasu). Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
karibox1 Posted August 8, 2018 Share Posted August 8, 2018 w benzynie jest w poprzek i olej wylata. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TomekX-TRAIL Posted August 8, 2018 Share Posted August 8, 2018 Ja z racji rad kolegi polo32 stosuję od remontu filtr Mann Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
polo32 Posted August 8, 2018 Share Posted August 8, 2018 8 godzin temu, Radeklca napisał: ... niewiadomo jakch producentów filtrów unikac? Napewno lepiej wymienic filtr od rozrządu @Radeklca - nie oczekiwałbym cudów poprzez zastosowanie samego filtra. Jest to tylko jeden z elementów układanki, na który rozkłada się w czasie zastosowanie odpowiedniego oleju, skrócenie do 10-15 tkm interwału wymian oleju i filtra, unikanie jazdy na zbyt niskich obrotach itd. itd., a czego końcowym rezultatem będzie wydłużony przebieg rozrządu. Jak dbasz tak masz ... Jeśli łańcuch wyciągnięty, to tylko jego wymiana w komplecie przyniesie oczekiwany rezultat, a następnie przestrzeganie powyższych spraw. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Radeklca Posted August 9, 2018 Share Posted August 9, 2018 Ok. Zaczcze od zmiany oleju i filtra olej obecnie zalany jest elf 5w30 zostawie to tak może tylko nie elf, a z łancuchem to niewiem po 2 sekundach silnik jest cichutki zobaczymy.Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
karibox1 Posted August 12, 2018 Share Posted August 12, 2018 w instrukcji jest 10w30, właśnie ze względu na łańcuch (B) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.