Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

napinacz łańcucha rozrządu t30 2.0 16v


Guest qubass
 Share

Recommended Posts

witam wszystkich
potrzebuje porady
 wymieniłem łańcuch rozrządu kupiłem nowy i po 3 tyg rozrząd się przestawił o 3 ząbki na wydechu rozebrałem i okazało się że łańcuch luźny i napinasz się zawiesił i nie napinał, zareklamowałem dostałem nowy dwa dni jeżdżę  i jak postoi 4-5h przy odpalaniu słychać przez chwilę łańcuch po chwili cisza i jest ok.
 moje pytanie jak zlikwidować tego grzechotnika przy odpalaniu ??

 

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

wlasnie mam ten sam problem. nie za każdym razem, ale bardzo często przy odpalaniu słychać jak już to ładnie ująłeś grzechotnika pod maska. Myslłem ze wymiana rozrządu załatwi sprawę. no ale jak widać na tw przykładzie nie koniecznie. A ile wyszla Cie wymiana rozrządu jeśli można wiedzieć?

Link to comment
Share on other sites

Niestety grzechotnika się nie pozbędziesz, też mam wymieniony kompletny rozrząd i podczas uruchamiania silnika zawsze minimalnie zgrzytnie.Oczywiście tylko przy zimnym silniku.Podobno to norma.

Link to comment
Share on other sites

Mam również to samo, po odpaleniu przemiesza olej i jest cisza jak makiem zasiał. pozdr

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Witam też przy odpalaniu mam to grzechotanie ktoś ma jakiś pomysł co można by zrobić?

 

Link to comment
Share on other sites

Potwierdzam mam to samo :) przez dosłownie kilka sekund po nocy najczęściej. 

Link to comment
Share on other sites

U mnie zmieniło się wszystko...wyremontowałem cały silnik łącznie z wymianą rozrządu, jeden element którego nowego nie założyłem z racji kosztów tj 3600zł wariator w serwisie, po odpaleniu cisza, zero grzechotania...grzechotanie to wyciągnięty i wyrobiony łańcuch, mój dosłownie taki był...pozdr

Link to comment
Share on other sites

Może ktoś wymieniał tylko sam napinacz ?bez łancucha przez odkrecenie tylko tej górnej pokrywy z zaworem faz rozrządu? Czy bylo by to możliwe?

Mowa o silniku  2,0qr 

 

Link to comment
Share on other sites

A jakie stosujecie filtry oleju ? Zastosowanie filtrów oleju z zaworem przeciwzwrotnym zapobiega odpłynięciu oleju z filtra do miski olejowej po wyłączeniu silnika i dłuższym postoju (np. nocy). Dzięki temu olej - po ponownym uruchomieniu silnika, od razu dopływa do miejsc smarowania (pierścienie, turbosprężarka) i miejsc regulacji (np. napinacz łańcucha rozrządu itp.).

 

Link to comment
Share on other sites

W dieslu nie ma szansy odpłynąć. Filtr jest ustawiony pionowo, wlotem od góry i zaraz po wymianie jak się napełni olejem to nic z niego nie wypływa.

Jeszcze mi się nie zdarzyło przy wymianie filtra aby był choć troszkę pusty.

Nie wiem jak jest w benzynie.

Link to comment
Share on other sites

Odpłynie :) - w całości z filtra nie, ale z przewodów/kanałów, jak najbardziej. W układzie bez tego zaworu będzie obowiązywała zasada naczyń połączonych i grawitacji.

Zawór przeciwzwrotny, to nic innego jak gumowa membrana okalająca otwory na wlocie do i/lub z filtra (zależy od producenta). Tym samym utrzymuje w układzie smarowania ciśnienie, nie pozwalając cofnąć się medium do najniżej położonego miejsca (czyli karteru). Po uruchomieniu silnika (w układzie bez tego zaworu w filtrze), w układzie smarowania i regulacji potrzeba czasu (b. krótkiego) na zassanie oleju i wytworzenie ciśnienia przez pompę (wiem, że jest zawór zwrotny w pompie :) ). W tym krótkim czasie silnik pracuje "na sucho" - szczególnie objaw ten jest szkodliwy w zimie (pomijając lepkość stosowanego oleju).

Czy to diesel czy benzyna, nie ma różnicy - zasada ta sama.

Zjawisko "klekotania kompensatorów" było bardzo często zauważalne w silnikach z hydrauliczną kompensacją luzu zaworów - ale u Was szklanki.

Link to comment
Share on other sites

Inny filtr,jak można stwierdzić że dany filtr posiada ten zaworek czy jest  gdzieś informacja na obudowie i jaki by był odpowiedni ?niewiadomo jakch producentów filtrów unikac? Napewno lepiej wymienic filtr od rozrządu 

 

Link to comment
Share on other sites

Ja zawsze stosuję filtry Mann i Knecht/Mahle (droższe, ale mają zawór przeciwzwrotny). No i oczywiście Purflux. Nie zawsze specyfikacje filtrów zawierają informację o budowie (zastosowanych filtrach przeciwzwrotnych). 

Przykład (pełna informacja):

https://catalog.mann-filter.com/EU/pol/catalog/MANN-FILTER Katalog Europa/Pojazdy/Samochody osobowe %2B dostawcze/NISSAN/X-Trail I (T30)/2.0i QR20DE (T63905)/Olej do smarowania/W 67~1 

 

Link to comment
Share on other sites

W moim przypadku w praktyce to nie działa. Używam bliźniaczego filtra dla diesla (MANN W920/48).
https://catalog.mann-filter.com/EU/pol/catalog/MANN-FILTER Katalog Europa/Olej do smarowania/W 920~48

W obecnie panujących upałach jak samochód postoi ponad 3 dni bez odpalania silnika to przy uruchamianiu wyraźnie słychać, że startuje na sucho.

 

Link to comment
Share on other sites

A sprawdzałeś jakie Ci obecnie wytwarza ciśnienie pompa oleju? Może tu tkwi problem.

Link to comment
Share on other sites

Dzieki za informacje polo32 ,zamowie filtr który posiada ten zaworek na 100 procent  bo obecnie to niewiem co tam wkreconego jest (auto posiadam miesiac czasu). Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Ja z racji rad kolegi polo32 stosuję od remontu filtr Mann ;)

Link to comment
Share on other sites

8 godzin temu, Radeklca napisał:

... niewiadomo jakch producentów filtrów unikac? Napewno lepiej wymienic filtr od rozrządu 

@Radeklca - nie oczekiwałbym cudów poprzez zastosowanie samego filtra. Jest to tylko jeden z elementów układanki, na który rozkłada się w czasie zastosowanie odpowiedniego oleju, skrócenie do 10-15 tkm interwału wymian oleju i filtra, unikanie jazdy na zbyt niskich obrotach itd. itd., a czego końcowym rezultatem będzie wydłużony przebieg rozrządu. Jak dbasz tak masz ... :)

Jeśli łańcuch wyciągnięty, to tylko jego wymiana w komplecie przyniesie oczekiwany rezultat, a następnie przestrzeganie powyższych spraw. 

Link to comment
Share on other sites

Ok. Zaczcze od zmiany oleju i filtra olej obecnie zalany jest elf 5w30 zostawie to tak może tylko nie elf, a z łancuchem to niewiem po 2 sekundach silnik jest cichutki zobaczymy.Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

w instrukcji jest 10w30, właśnie ze względu na łańcuch (B)

 

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...