Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[350Z] Nie ma mocy, dymi...


KondiX
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Znajomy chce mi sprzedać Nissana 350Z roadstera z 2005 roku (silnik DE, wersja EU) z instalacją LPG.

W samochodzie jest następujący problem: nie ma pełnej mocy, powyżej 4tys obr dymi na biało (bardziej z jednej rury), jak silnik pracuje to czuć zapach benzyny. Silnik ogólnie jest zamulony, długo wkręca się na obroty i pali ogromne ilości paliwa (ponad 20l / 100km). Check engine ciągle świeci. Na komputerze jest błąd wypadanie zapłonów. Kompresja na wszystkich cylindrach waha się miedzy 10 a 12 bar. Próba olejowa wyszła okej. Nowe świece. Po odpięciu wtyczek od cewek na jednej z głowic brak reakcji (na drugiej głowicy po odpięciu wtyczki od cewki zaczyna szarpać itp). Iskra jest na wszystkich cylindrach. Płynu chłodniczego nie ubywa. Test na UPG był robiony raz i wyszedł pozytywnie (czyli jakby uszczelka pod głowicą padnięta), ale mechanicy mówią, że nie ma sensu rozbierać silnika, bo wg nich to nie jest uszczelka pod głowicą, tylko coś ze sterownikiem silnika. Dziś auto przestało wgl odpalać (kręci, ale nie odpala). Na gazie nie chodzi wcale, gaz jest odpięty z powodu pękniętego reduktora.

Co to może być? Czy warto kupić i zrobić taki samochód? Ile realnie można za niego dać? Czy jest potem problem z sprzedażą takiego auta na rynku wtórnym? Mając na względzie, że reszta podzespołów jest okej. Z góry dziękuję za pomoc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ze sprzedazo potem nie ma problemow

Napisz tylko w ogloszeniu

 

Auto forumowe, jezdzila tylko kobieta w lato.

Dojnwestowane, rok czasu szukales takiego rodzynka, ale niestety rodzina Ci sie powieksza i szukasz combi.

Serwisowany tylko na oryginalnych czesciach. Olej 5w50 zmieniany co 5000km !!!

Pieknie przyspiesza i hamuje i nie jest to dziadoska wersja USA, ale porzadana i wymarzona jedyna sluszna EU z Brembo.

 

Jesli nie ma jakis sladow przebiegu zrob z nim tez porzadek. 2004 rok, max. 78tys km. No i cena 55tys na poczatek do lekkiej negocjacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No chyba że będzie wyjątkowo po taniości, albo buda perfekt bo mechanike to sie ogarnię, najwyzej wyjdzie tylko co zakup auta ale będzie porzadnie zrobione z jakimiś bonusikami / ugradami :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

piszesz  że odpięcie wtyczek z cewek brak reakcji  a zadaliście sobie trud sprawdzenia iskry na wszystkich cylindrach   

jeżeli jest  iskra tylko na jednej glowicy a na drugiej niema na żadnej to najpewniej niema zasilania cewek  lub wszystkie 3 sa uszkodzzone  

jeżeli jest iskra na wszystkich 6 cyl   to następnie   trzeba sprawdzić wtryskiwacze  bęzynowe   

tak naprawde zdiagnozowanie tego nie powinno zająć więcej   niż godzina      

 

zapewne masz zapieczone wtryskiwacze bęzynowe i leją cały czas  bęzyne w cylindry       (LPG)  lub  przewody sterujące wtryskiwaczami mają zwarcie z masą  i wtryskiwacze są otwarte na stałe 

na wtyczke wtrysku jest podawane stałe napięcie 12v+  a drugi koniec to jest przewód sterujący który idzie do ecu  a w przypadku lpg zostal gdzieś rozcięty i dolączono go do dodatkowego kompa od lpg    

najprościej sprawdzić to tak 

wypiać wtyczki z wtrysków  w miejsce cewki wtrysku wpiąć żarówke 12v 1w       i zakręcić start silnika 

żarówka ma wydawać bardzo kródkie błyski      i tak ma być na 6u cyl    jeżeli będzie po przekręceniu zapłonu i zastartowaniu świeci na stałe to jest nieprawidłowe i ten wtrysk leje wtedy paliwo na maxa w cylinder  

Edytowane przez jarek1111
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale z tego co napisal wynika ze iskra jest na wysztkich cylindrach a na jednej glowicy brak reakcji po odpieciu cewek. Jesli to by byla wina wtryskiwaczy to auto kopcilo by na czarno a nie na bialo. Stawial bym na wode w cylindrach, ale skoro wody nie ubywa to nie wiem. Jak wyglada olej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Kolejny etap zabawy z samochodem.

Po sprawdzeniu elektryki - wszystko jest OK. Wtryski pracują jak należy, gaz został wyjęty z samochodu (została sama instalacja benzynowa) - dalej to samo.

Auto przepala ogromne ilosci paliwa, po dodaniu gazu  powyżej 3tys obr chmura dymu na bialo/ czarno.

Olej po przejechaniu kilkudziesieciu km jest czarny jak z diesla po longlife, i ubywa go w bardzo szybkim tempie.

Rozrzad zostal sprawdzony jeszcze raz, jest ustawiony poprawnie.

Kompresja jest na kazdym cylindrze 10-12 bar.

Iskra jest na kazdym cylindrze.

Jedyny błąd na komputerze to wypadanie zapłonów, który po skasowaniu pojawia się ponownie jakieś 15sek po odpaleniu silnika.

Co pozostaje? Kapitalka silnika czy szukać innego słupka? Bo tu już zostało sprawdzone wszystko co się dało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiedz mi jak sprawdzaliście  kolejność zapłonu ,  który cylinder przyjełeś jako nr 1     w 350z łatwo pomylić wtyczki z cewek  kolejność zapłonu jest 123456 

piewszy cylinder to prawa głowica przedni cyl    

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz czujnik spalania stukowego

On tylko robi korekty przy pedale wcisnietym co najmniej na 40% i w zakresie obrotow 2200 do 5200...

No i jedynie za jego sprawa cofany jest zapłon, paliwa dolewać nie będzie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On tylko robi korekty przy pedale wcisnietym co najmniej na 40% i w zakresie obrotow 2200 do 5200...

No i jedynie za jego sprawa cofany jest zapłon, paliwa dolewać nie będzie...

u mnie jak go odlaczalem to wlasnie strasznie zalewalo plus wypadaly zaplony

Edytowane przez xpl1337
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Po wlasnorecznym poprawieniu elektryki (bo mechanicy nie widzieli nic zlego) [m.in. zmiana kolejnosci wtyczek cewek] samochod wreszcie zaczal chodzic na wszystkie cylindry, odzyskal moc i chodzi równiej, więc był to jeden z powodow, ale niestety nadal dymi z niego na bialo jak ze starej lokomotywy :D szczegolnie przy wyzszych obrotach. pierścienie czy uszczelniacze zaworowe? i jaki koszt takiej zabawy?


X
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak, cewki sa podlaczone w prawidlowej kolejnosci. Kazdy juz rozklada rece przed tym silnikiem :D Wie ktos moze, jaki jest koszt remontu silnika? Czy lepiej wyjdzie szukać nowego?

to teraz odepnij układ wydechowy   i zobacz czy dalej dymi        w tłumnikach masz  cysterne nie spalonego paliwa  a ono sie wypala bardzo długo   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...