Jump to content
Części Nissana - iParts.pl
Crith

Odcinek 10: Drugi przegląd i "babol"

Recommended Posts

Crith
Odcinek lekko mi się opóźnił (nawał pracy i zakończenie sezonu w pasiece), ale już nadrabiam :)

 

Minął kolejny rok, a więc nastał czas, aby ponownie odwiedzić serwis PROMotor w Gdańsku, w związku z kolejnym przeglądem, drugim tym razem. Wizytę zaplanowałem celowo na poniedziałek, aby skorzystać z rabatu na robociznę, wynoszącą 25%. Może promocja jeszcze jest - proponuję skorzystać :) (w czwartki również jest taka rabatowa możliwość).

 

Tak jak poprzednim razem postanowiłem zakupić części na własną rękę, oczywiście zgodne z oryginalnymi i spełniające wskazane przez Nissana normy. Poprosiłem również o wykaz, jak by to wyglądało cenowo w przypadku części z serwisu. Poniżej przedstawiam cennik brutto:

 

* olej oryginalny Nissana: - 95 zł / l - potrzeba 5,5 l więc wychodzi 570 zł

* olej zastępczy z serwisu i zalecany to "Castrol EDGE Profesional C4 5W-30" - 67,84zł / l - potrzeba 5,5 l więc wychodzi 362,78 zł

* filtr oleju silnikowego - 92,40 zł

* filtr powietrza - 108,01 zł

* filtr klimatyzatora - 130,01 zł

* płyn hamulcowy DOT 4 - 74,00 zł

* uszczelka korka spustowego oleju - 1 zł

* robocizna po rabacie - 156,50 / rbg   (robocizna bez rabatu - 209 zł / rbg)

 

Co dałoby kwotę z założeniem wykonania w/w czynności w programowym czasie oraz z olejem Castrol: 1.029,97 zł

 

Z mojej strony, wraz z moimi częściami, za wyjątkiem filtru klimatyzatora (bo go nie zdobyłem niestety) oraz podkładki sprawa wyglądała następująco:

 

* olej ELF Evolution Full-Tech FE C4 5W-30 - 157 zł / 6 l

* filtr oleju - 41 zł

* filtr powietrza - 65 zł

* płyn hamulcowy DOT 4 - 26 zł / 1,5 l

 

Z robocizną, ich częściami oraz moimi zapłaciłem łącznie: 629 zł

 

Podczas przeglądu, za przyzwoleniem szefostwa serwisu, byłem obecny przy samochodzie i miarę możliwości starałem się nie przeszkadzać ;) pozwolono mi również wykonać parę fotek. Odnośnie wycieku umieszczone zostały w poprzedni odcinku.

 

Podczas przeglądu zauważony został wyciek oleju, poprzez osłonę rozrządu, o którym pisałem już wcześniej. Sprawa została załatwiona poprzez gwarancję. Do tej pory jest wszystko ok i nie mam żadnych zastrzeżeń.

post-97858-0-54949800-1506094736_thumb.jpg

post-97858-0-08202500-1506094778_thumb.jpg

post-97858-0-42074700-1506094818_thumb.jpg

post-97858-0-52545500-1506094859_thumb.jpg

post-97858-0-63642100-1506094891_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tomm

Cześć

Też jestem po drugim przeglądzie.

39800 km 2 lata

Olej  ELF Evolution Full-Tech LLX 5L 5W-30  API: SN            160 zł

Filtr oleju dokuji W67/1                                                             24 zł

Filtr kabinowy Maxgear KF6480                                               34 zł

Płyn hamulcowy DOT4 Bosch 1L                                             36 zł

 

W serwisie

Uszczelka korka oleju                                                            9,25 zł

Regulacja hamulca ręcznego                                              14,99 zł

Robocizna                                                                         392,62 zł

 

razem                                                                                670,86 zł

 

Nie wymieniałem 

Filtra powietrza bo podlega wymianie  po :

20000

60000

100000 km

 

tak jest w książce serwisowej i tak też potwierdził serwis

Serwis wykonany

Grupa PGD

Japan Motors

Sosnowiec Stawowa 2

 

 

Pozdrawiam

Tomm

Edited by Tomm

Share this post


Link to post
Share on other sites
JackSet

Dziś byłem na 2 przeglądzie.

Koszt 795 zł na częściach Serwisu (Warszawa) czas 1h 20min.

Wychodzi niewiele drożej niż z własnym olejem :icecream:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Crith

Dziś byłem na 2 przeglądzie.

Koszt 795 zł na częściach Serwisu (Warszawa) czas 1h 20min.

Wychodzi niewiele drożej niż z własnym olejem :icecream:

A co za olej Ci wlali?

Share this post


Link to post
Share on other sites
JackSet

Na fakturze nazwy nie ma. Leja z beczki 0W20 (API SN ILSAC GF-5). 4,5 litra za 340 pln.

Share this post


Link to post
Share on other sites
arecky69

Hey

Mam pytanie, dlaczego wielu z Was na inspekcjach kupuje swoje czesci .

Pytam z czystej ciekawosci .

Mozna w ten sposob cos oszczedzic ?

Ja akurat auto mam zakupione w DE i tu z tego co wiem taka inspekcja gwarancyjna musi byc na ich czesciach.

Az bede musial sie dowiedziec czy mi Niemiaszki pozwola na "szparunek";)

Share this post


Link to post
Share on other sites
manix

W Germanii też masz prawo do zakupu swoich części, warunek muszą być zgodne ze wskazaniem producenta. A czemu? No właśnie o kasę chodzi. Np. Olej w ASO 300zl a ten sam w sklepie 100zl.

 

Wysłane z mojego BAH-L09 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
arecky69

No tak to teraz rozumiem ale nie sadze ze sie zgodza na to zebym to ja kupil czesci.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
JackSet

3 przeglad w ASO 700 PLN + 70 przeglad nadwozia po 3 latach.

Olej 5w30 za 345 pln ilosc 4.8 l

Czas 1.5 h

No i /chlip/ 1szy urzedowy za 99 pln

Share this post


Link to post
Share on other sites
szybkicus

I ja odmeldowałem się na pierwszym przeglądzie.

Cena przez telefon 1100 PLN brutto. (ich graty  + robocizna)

Nie lubię przepłacać zatem zakupiłem i przywiozłem swoje graty: olej,filtr powietrza, filtr oleju, filtr kabinowy. Koszt ok 300 pln

Całkowity koszt przerzeglądu 440 PLN - 1,5 H , ale tutaj jedna uwaga tj. Nissan na pierwszym przeglądzie nie przewiduje wymiany filtra powietrza.  (silnik benzynowy) - dziwna sprawa.????? Możecie to potwierdzić!

Oczywiście filtr został wymieniony bo przywiozłem, lecz wcześniej nikt z serwisu mnie o to nie zapytał  czy zgadzam się na dodatkową usługę.

Koszt wymiany  filtra  powietrza brutto to 48 PLN.  Gdybym o tym wiedział to bym go sam wymienił. w 10 minut, a kaskę wydał na inne pierdoły 

Jak mówi przysłowie "Mądry chłop po szkodzie", ale  co do zasady nie lubię  być robiony w chu.....

 Cóż  " nobody is perfect", ale następnym razem pytać, pytać , pytać . NIe ma głupich pytań tylko głupie odpowiedzi

Share this post


Link to post
Share on other sites
manix

Zgadza się, jest po 2 latach wymiana filtra powietrza, a żeby było ciekawiej ja w hyundaiu mam też na 2 przeglądzie (przegląd co dwa lata) , czyli u mnie po 4 latach! A wymiana płynu chłodzącego po 210kkm lub 10 latach świec po 160kkm lub 10 lat


Wysłane z mojego BAH-L09 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites
JackSet

Panowie. Standardowo nie ma wymiany filtra powietrza  po 20 kkm. ale sa jeszcze dodatkowe z tyt. tzw. gorszych warunkow a do nich zaliczamy miasto albo wieksze zapylenie czyli cala Polska.

BTW. czyli przeglad to koszt 740 z filtrem powietrza. Chyba Ok ale w sumie to ja tyle zaplacilem w ASO bez swoich materialow. 

To chyba pozostawia cos do zastanowienia: oszczednosc na materialach zjadana jest ceną za robociznę. Bez fiku-miku ASO w moim przypadku pracuje za 350 zl

Share this post


Link to post
Share on other sites
nori76

Cześć, zbliża się mój drugi przegląd, czy gdzieś można znaleźć pełną specyfikację jego zakresu oraz, czy możecie wskazać hurtownie/sklepy, w których zaopatrujecie się w materiały eksploatacyjne konieczne na drugi przegląd?

Share this post


Link to post
Share on other sites
manix

Jeśli masz papier z pierwszego, to masz tam zakres 3 i 4 i tak dalej. Jeśli nie masz, to poszukaj na forum, było wstawiane.

 

Wysłane z mojego BAH-L09 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
nori76

Ok, papieru nie dostalem jakos, tylko faktura, ale odnalazlem zakres we wklejce ksiazki serwisowej. Wyglada, ze z materialow tylko jest wiecej o plyn hamulcowy, nawet filtr powietrza dopiero przy trzecim przegladzie lub 60tys. Czy to realne, ze nie naciskaja na wymiane tego filtra? Ile plynu i jakiego zabrac na ta wymiane?

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites
manix



Czy to realne, ze nie naciskaja na wymiane tego filtra? Ile plynu i jakiego zabrac na ta wymiane?

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka




Płynu weź litrowe opakowanie dot 4 zapewne (masz na korku zbiorniczka płynu rodzaj)
Co do filtra powietrza, w moim Tucsonie mam wymianę co 4 lata! (przeglądy mam co 2 lata) Oczywiście wolę to robić częściej i właśnie wymieniłem sobie sam po 2 latach, tym bardziej, że OEM kosztował tylko 40zł

8e304b0ef2a02e7de528e1d89d45cfbc.jpg

Wysłane z mojego BAH-L09 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites
nori76

Mój drugi przegląd najtaniej jak udało się uzyskać ofertę ze wszystkimi gratkami kosztować ma 880 zł (ubruttowione :-) ), ale mam tam 170km w jedną stronę, co względem oferty w mojej wiosce 980 zł czyni interes mało opłacalnym bo różnicę w cenie spalę w paliwie, a i czas do tego. Zatem w ofercie miejscowej 430 zł kosztuje robota z uwzględnieniem pasty do rąk, którą też wliczają :-). Szarpnę się i dostarczę gratki we własnym zakresie.

Zakres przeglądu:

przegląd po drugim roku zgodnie z kartą przeglądową obejmuje wymianę:

- oleju,

- f. oleju,

- uszczelki korka spustowego,

- f. kabinowego,

- płynu hamulcowego.

Filtra powietrza nie ma w zakresie, ale co bardziej "światli" doradcy informowali, iż może zaistnieć taka konieczność jego wymiany jeśli jego stan będzie "opłakany" :-) Inni jeszcze sugerują serwis klimy za w promocji 99zł i kontrolę czynnika z ew. uzupełnieniem za 300 zł.

Pojawiła się też informacja o opcji czyszczenia prowadnic hamulcowych za 150 zł na oś, chyba że zajdzie konieczność wymiany klocków to wtedy 630 zł z robotą (ale nie wiem, czy to za przód+tył, czy tylko przód). Trochę jak dla mnie to naciąganie na to czyszczenie, a  może nie? Co sądzicie? Organoleptycznie klocki wyglądają jak na fotach (32tys. przebiegu), ile im jeszcze dajecie?

LP.jpg

LT.jpg

PP.jpg

PT.jpg

Edited by nori76

Share this post


Link to post
Share on other sites
szybkicus
On 2/7/2019 at 8:54 AM, nori76 said:

Mój drugi przegląd najtaniej jak udało się uzyskać ofertę ze wszystkimi gratkami kosztować ma 880 zł (ubruttowione :-) ), ale mam tam 170km w jedną stronę, co względem oferty w mojej wiosce 980 zł czyni interes mało opłacalnym bo różnicę w cenie spalę w paliwie, a i czas do tego. Zatem w ofercie miejscowej 430 zł kosztuje robota z uwzględnieniem pasty do rąk, którą też wliczają :-). Szarpnę się i dostarczę gratki we własnym zakresie.

Zakres przeglądu:

przegląd po drugim roku zgodnie z kartą przeglądową obejmuje wymianę:

- oleju,

- f. oleju,

- uszczelki korka spustowego,

- f. kabinowego,

- płynu hamulcowego.

Filtra powietrza nie ma w zakresie, ale co bardziej "światli" doradcy informowali, iż może zaistnieć taka konieczność jego wymiany jeśli jego stan będzie "opłakany" :-) Inni jeszcze sugerują serwis klimy za w promocji 99zł i kontrolę czynnika z ew. uzupełnieniem za 300 zł.

Pojawiła się też informacja o opcji czyszczenia prowadnic hamulcowych za 150 zł na oś, chyba że zajdzie konieczność wymiany klocków to wtedy 630 zł z robotą (ale nie wiem, czy to za przód+tył, czy tylko przód). Trochę jak dla mnie to naciąganie na to czyszczenie, a  może nie? Co sądzicie? Organoleptycznie klocki wyglądają jak na fotach (32tys. przebiegu), ile im jeszcze dajecie?

LP.jpg

LT.jpg

PP.jpg

PT.jpg

Znając życie  to tylko ASO szuka powodu na wyciągnięcie kasy. 

Na drugim zdjęciu widac jedna rysę.

Czy masz jakies problemy z hamowaniem ? dziwne odgłosy: szorowanie , chrobotanie?

Share this post


Link to post
Share on other sites
nori76

Problemów z hamowaniem żadnych, ale czy grubość klocka jest jeszcze właściwa? Te tylne to chyba jeszcze mają te skosy na rantach bocznych

Share this post


Link to post
Share on other sites
manix

Klocki ja będą się kończyć (2mm) to zaczną hałasować, bo mają specjalne blaszki które zaczną szorować o tarcze. Co do grubości, to z przodu zacisku jest takie okienko które obejmuje oba klocki i tarczę w środku. Po Twoich zdjęciach, to jeszcze sporo posłużą.

Wysłane z mojego BAH-L09 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites
vahanar

prawda, ze zdjęć wygląda że mają one jeszcze dość dużo do wymiany, ja nie czekam aż zaczną dzwonić .gdy widzę grubość oklein wymieniam.więc masz trochę jeszcze czasu :thumbsup:do wydatku na wymianę

Share this post


Link to post
Share on other sites
nori76

No to przegląd wykonany, koszt 470pln z własnym olejem i filtrem kabinowym oraz płynem hamulcowym. Za gratki zapłaciłem 200 zł czyli sumarycznie wyszło 670 zł za drugi ogląd. Dodatkowo wymieniłem sobie sam filtr powietrza za 50 zł i zdezynfekowałem w ASO klimatyzację za 99 zł. Ogląd bez zastrzeżeń.
Z informacji pozyskanych od kierownika ASO 1,6 DiG-T jest bezawaryjny, ale zdarzają się pady fazatorów, jednak nie jest to częsta przypadłość. Polecił przedłużenie gwarancji do 5lat, bo jeśli będzie jakiś pad to szybko się to zwróci.

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×