Zolwik_Tuptus Posted September 23, 2017 Share Posted September 23, 2017 Cześć. Widziałem w niektórych Terranach miejsce na mocowanie amortyzatora skrętu (na drążku środkowym układu kierowniczego) Mam w związku z tym parę pytań: 1. Do czego mocuje się drugą stronę amortyzatora w T2 (czy w ogóle takie mocowanie istnieje) 2. Jak (o ile w ogóle) wpływa założenie amortyzatora na trwałość elementów zawieszenia i układu kierowniczego. 3. Czy ma sens montowanie takiego amortyzatora w aucie, które nie jeździ w ciężki teren W góry dzięki za podzielenie się wiedzą. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ceniakenzo Posted September 23, 2017 Share Posted September 23, 2017 Bardzo poprawia właściwości kierowania w terenie. Ja mam zalozony z terrano 1 olejowy z przedniego zawieszenia.Pasuje idealnie. Co do mocowania to ja jakis otwor w ramie znalazlem a w amorku jest szpilka, wszystko pasuje bez przerabiania. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
chudy__ Posted September 23, 2017 Share Posted September 23, 2017 poszukaj temat z amorem,wrzucilem tam fotki jak zalozylem rancho. w terenie duzo lepiej sie jechalo a na czarnym stabilniej Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hellsin Posted October 4, 2017 Share Posted October 4, 2017 Enzo - masz jakieś fotki może ? Chudy_ - rancho jest obecnie na allegro chyba w dobrej cenie, sam jestem ciekaw czy u mnie można go wrzucić bez większych problemów, bo z chęcią bym dorzucił takie małe ustrojstwo do siebie jak to tak dużo poprawia Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
łysy Posted October 5, 2017 Share Posted October 5, 2017 Wejdź sobie na dział terenowe i znajdź remont ramy łysego na ostatniej stronie masz 2 foty do wglądu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hellsin Posted October 6, 2017 Share Posted October 6, 2017 Widziałem, nie mniej jednak może ktoś ma jeszcze inne fotki Łysy - u Ciebie też się dużo poprawiło ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
łysy Posted October 6, 2017 Share Posted October 6, 2017 To prezent od clinica rewelacja w prowadzeniu po czarnym większa stabilność a w terenie już łapkami nie targa po kierownicy tak że jest git Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hellsin Posted October 6, 2017 Share Posted October 6, 2017 Łysy - miałeś otwory montażowe już pod to, czy coś rzeźbiłeś ? Ja i tak musiał bym to słać z oznaczeniem niebezpieczne, bo w końcu to amorek gazowy ... (choć i olejowe mają gaz, ale się nie przetłumaczy ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ceniakenzo Posted October 7, 2017 Share Posted October 7, 2017 Ja niestety nie mam fotek. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
chudy__ Posted October 8, 2017 Share Posted October 8, 2017 ja w ramie nic nie wiercilem a sa 2 otwory ktore nadaja sie do przykrecenia amora. do drazka tylko trzeba zrobic sobie ucho do ktorego sie zalapie jeden koniec. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zolwik_Tuptus Posted November 10, 2017 Author Share Posted November 10, 2017 W końcu założyłem Ponieważ nie wiedziałem jak to będzie działać i czy na pewno u mnie podopasuje, kupiłem najtańszy nowy amor skrętu z Jeepa XJ (100 zł z przesyłką) Jak się wysypie, to będę myślał nad czymś konkretniejszym (może ze sprężyną powrotną?) Zrobiłem to pod blokiem, więc jakby ktoś się porywał, to spokojnie da radę (potrzebne są dwie śruby, 8 i 12 mm z nakrętkami i podkładkami. Różnica jest spora na dziurach na asfalcie (jest jakby bardziej gładko) oraz na szutrowej drodze z tarką i małymi dziurami (nie ma takiego drgania kierownicy i reszty) Mam nadzieje, że przeniesie się to na trwałość elementó zawieszenia. ps: Nie ma żadnych problemów ze wspomaganiem 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lemmy69 Posted November 11, 2017 Share Posted November 11, 2017 Gitarka A nie mówiłem że od XJ-ta pasuje bez żadnych przeróbek 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
seba71 Posted November 18, 2017 Share Posted November 18, 2017 Witam. Kupiłem amortyzator skrętu do xj ale nie mam na drążku tego uchwytu do mocowania i teraz pytanie czy spawać ?Czy może szukać w używkach? Jeżdżę t2 2.7tdi z 2002 r. na kołach 33 cale. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zolwik_Tuptus Posted November 18, 2017 Author Share Posted November 18, 2017 Hej. Sprawdź najpierw na szarpakach w jakim stanie jest ten co masz (może wymaga wymiany i wtedy warto kupic z uchem) Jak jest dobry, to bym dorabiał skręcaną obejmę. Spawanie elementów układu kierowniczego to nie jest najlepszy pomysł. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
seba71 Posted November 22, 2017 Share Posted November 22, 2017 Dzięki za podpowiedź. coś będę kombnował. Zamówiłem kolejny drążek. Kolejny dlatego że poprzednie nie miały mocowania na amortyzator choć w ofercie na zdjęciu były. Tak wiec koniecznie trzeba zaznaczyć by sprawdzili czy jest to mocowanie. Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Farmer Posted November 22, 2017 Share Posted November 22, 2017 Pany gdzie zakupić ten amortyzator skrętu do T2? Na allegro jedna aukcja za 220 zł. Są jakieś tańsze odpowiedniki? Uzywka? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zolwik_Tuptus Posted November 22, 2017 Author Share Posted November 22, 2017 Farmer - przeczytałeś temat i posty nad Twoim? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Farmer Posted November 23, 2017 Share Posted November 23, 2017 Tak. Po napisaniu postu, później znalazłem zamiennik od Xj za 100. Już jest u mnie. Sorki za zamieszanie. Tylko u mnie nie będzie pasował bez przeróbek. Nie wchodzi w oczka na drążku środkowym - muszę odchudzić tuleje na długości. I trzeba jeszcze zeszlifować krążek na końcu tłoczyska gdzie jest tulejka która przykręca się do ramy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pabloz37 Posted January 3, 2018 Share Posted January 3, 2018 Masz jakieś foto, jak to wygląda od spodu?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fikolek2 Posted January 3, 2018 Share Posted January 3, 2018 Jakieś 8 postów wyżej masz foto. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GawelLI Posted January 12, 2018 Share Posted January 12, 2018 Wczoraj wstawiłem amorek z XJ-ta. Robota dość łatwa ale nie obyło się bez przeróbek. Ucho na drążku było za małe więc cały uchwyt na amortyzatorze trzeba było trochę zeszlifować, poza tym wstawiłem to na dwóch śrubach 12 wiec dziurki do rozwiercenia, Jak dla mnie to dziura w amortyzatorze wciąż daje trochę luzu więc spróbuje zmieścić grubszą śrubę sklepową albo coś dorobię. Oprócz tego drobna zmiana w miejscu przykręcenia amorka do ramy, dałem go od góry a nie od dołu jak na zdjęciu wyżej żeby się trochę schował (zobaczymy czy go nie pognie ale na razie działa) Pierwsze wrażenia pozytywne szczególnie podczas jazdy po korzeniach i dziurawej szutrówce. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pabloz37 Posted February 6, 2018 Share Posted February 6, 2018 W końcu założyłem Ponieważ nie wiedziałem jak to będzie działać i czy na pewno u mnie podopasuje, kupiłem najtańszy nowy amor skrętu z Jeepa XJ (100 zł z przesyłką) Jak się wysypie, to będę myślał nad czymś konkretniejszym (może ze sprężyną powrotną?) DSCN3599.JPG DSCN3601.JPG Zrobiłem to pod blokiem, więc jakby ktoś się porywał, to spokojnie da radę (potrzebne są dwie śruby, 8 i 12 mm z nakrętkami i podkładkami. Różnica jest spora na dziurach na asfalcie (jest jakby bardziej gładko) oraz na szutrowej drodze z tarką i małymi dziurami (nie ma takiego drgania kierownicy i reszty) Mam nadzieje, że przeniesie się to na trwałość elementó zawieszenia. ps: Nie ma żadnych problemów ze wspomaga W końcu założyłem Ponieważ nie wiedziałem jak to będzie działać i czy na pewno u mnie podopasuje, kupiłem najtańszy nowy amor skrętu z Jeepa XJ (100 zł z przesyłką) Jak się wysypie, to będę myślał nad czymś konkretniejszym (może ze sprężyną powrotną?) DSCN3599.JPG DSCN3601.JPG Zrobiłem to pod blokiem, więc jakby ktoś się porywał, to spokojnie da radę (potrzebne są dwie śruby, 8 i 12 mm z nakrętkami i podkładkami. Różnica jest spora na dziurach na asfalcie (jest jakby bardziej gładko) oraz na szutrowej drodze z tarką i małymi dziurami (nie ma takiego drgania kierownicy i reszty) Mam nadzieje, że przeniesie się to na trwałość elementó zawieszenia. ps: Nie ma żadnych problemów ze wspomaga Amor z xj wchodzi bez przerabiania w mocowanie w drążku środkowym? W końcu założyłem Ponieważ nie wiedziałem jak to będzie działać i czy na pewno u mnie podopasuje, kupiłem najtańszy nowy amor skrętu z Jeepa XJ (100 zł z przesyłką) Jak się wysypie, to będę myślał nad czymś konkretniejszym (może ze sprężyną powrotną?) DSCN3599.JPG DSCN3601.JPG Zrobiłem to pod blokiem, więc jakby ktoś się porywał, to spokojnie da radę (potrzebne są dwie śruby, 8 i 12 mm z nakrętkami i podkładkami. Różnica jest spora na dziurach na asfalcie (jest jakby bardziej gładko) oraz na szutrowej drodze z tarką i małymi dziurami (nie ma takiego drgania kierownicy i reszty) Mam nadzieje, że przeniesie się to na trwałość elementó zawieszenia. ps: Nie ma żadnych problemów ze wspomaganiem Założyłem amortyzator skrętu od xj. Było troszkę zabawy na szlifierce. Fabryczne mocowanie na drążku środkowym jest za płytkie. Jakość prowadzenia auta rewelacyjna ale twardość amortyzatora sprawiła, że drążek środkowy zgina się i geometria przednich kół klęka... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lemmy69 Posted February 6, 2018 Share Posted February 6, 2018 Pablo, po pierwsze primo ... to, nie lada sztuką było by zgięcie środkowego drążka po drugie primo ... masz luz na wsporniku drążka i/lub wywalone końcówki tegoż po trzecie ... możesz mieć rację, że amor skrętu z XJ-ta jest zbyt mocny ponieważ jest przewidziany do zawiasu typu SAS a my latamy na IFS-ie ale może też być tak że założyłeś jakąś mocniejszą, wyczynową wersję amora skrętu, podczas gdy my zakładamy standardowe i pewnie lekko zyżyte i w końcu po piąte ... bądź łaskaw edytować swój post i skasuj co niepotrzebne Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pawel084 Posted February 6, 2018 Share Posted February 6, 2018 (edited) Ja tez zamówiłem ten amorek z xj-ta,zobaczę jak przyjdzie czy uda mi się go wpasować. Ma ktoś może wymiar ucha w drążku środkowym? Chciałbym sobie już doszlifować amortyzator,że jak zdejmę osłonę,to go tylko przykręcę . A tak musiałbym zdjąć zmierzyć itd. Mieszkam w tej chwili w UK i za bardzo nie mam warunków i czasu na takie prace,a jak sobie wszystko do szykuję,to przykręcenie go zajmie mi max.pół godziny. Edited February 7, 2018 by Pawel084 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pawel084 Posted January 6, 2019 Share Posted January 6, 2019 No i w końcu mój amorek doczekał się montażu. Zamontowanie go to sama przyjemność o polecam każdemu,bo komfort jazdy naprawdę się poprawił. Za 100zł naprawdę warto. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.