drds Posted September 26, 2017 Share Posted September 26, 2017 (edited) Szarpnąłem się ostatnio na poważną inwestycję, ale nie żałuję. Zainwestowałem w wygłuszenie QQłki. Jest znacznie ciszej i nie słychać tak mocno szumu kół i opływu powietrza, a miłym plusem jest dźwięk zamykanych drzwi, które wydają fajne klepnięcie. W załączeniu kilka fotek. Edited September 26, 2017 by drds 2 6 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JACKO29 Posted September 26, 2017 Share Posted September 26, 2017 Drds! Wykonałeś kolosalną ilość dobrej roboty!!! Wiem ile to kosztuje i pracy i pieniążków,wiem też jaki efekt to daje.Bardzo dobrze zrobiłeś wyklejając przegrodę w miejscu rynienki.Tam jest goła blacha ,a rynienka jest jak puszka rezonansowa.To samo robiłem w Note i różnica po wyklejeniu tej grodzi była kolosalna.Masz duży plus! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
drds Posted September 26, 2017 Author Share Posted September 26, 2017 Drds! Wykonałeś kolosalną ilość dobrej roboty!!! Wiem ile to kosztuje i pracy i pieniążków,wiem też jaki efekt to daje.Bardzo dobrze zrobiłeś wyklejając przegrodę w miejscu rynienki.Tam jest goła blacha ,a rynienka jest jak puszka rezonansowa.To samo robiłem w Note i różnica po wyklejeniu tej grodzi była kolosalna.Masz duży plus! Nadkola plus drzwi plus podszybie - 2 dni x 2 osoby po ok 8 godzin, bagażnik z klapą - 1 osoba 8 godzin. Chcę jeszcze wygłuszyć podłogę, choć zastanawiam się bo już masa wygłuszenia to ok.40 kilogramów !!!! Podłoga i gródź przednia to dodatkowo dwa dni pracy i podobna masa do dołożenia. Dodatkowy koszt to siłowniki tylnej klapy, które będę musiał zmienić bo podnoszą klapę tylko do wysokości oczu. Potrzebne będą silniejsze. Ma ktoś może namiary na takie? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kubalon Posted September 26, 2017 Share Posted September 26, 2017 Szacun pełen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TESTER 1956 Posted September 27, 2017 Share Posted September 27, 2017 Kawał dobrej roboty a efekt i satysfakcja gwarantowana. Pogratulować ..!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pawcio Posted September 27, 2017 Share Posted September 27, 2017 Wow! Gratulacje! Też mi chodziło po głowie coś takiego ale chyba się przyzwyczaiłem Rozumiem, montaż robiłeś we własnym zakresie? Mógłbyś przybliżyć chociaż koszt materiałów? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gregson Posted September 27, 2017 Share Posted September 27, 2017 (edited) Kurcze super to wyglada. Jak ktos ma namiary na firme w kujawsko-pomorskim albo okolicy ktora mi zrobi to samo to poprosze. Piekna robota. A jakich materialow uzywales do wyciszenia? Moglbys je ponazywac? Edited September 27, 2017 by gregson Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JACKO29 Posted September 27, 2017 Share Posted September 27, 2017 Panowie,jakby nie patrzeć koszty są duże.Zwykła formatka bitumiczna 50x50 fmy Boll kosztuje około 8zł.A co to jest 50x50??? Kolega użył w samym bagażniku formatki bitumiczne i na to jeszcze drugą warstwę z aluminium. taka formatka z aluminium to około 18 zł sztuka. Poza tym z matami jest tak jak z papierem,jedna kartka nie waży nic,ale ryza już trochę .Wypełnienie drzwi nie oszukujmy się to jest około 5kg lekko.Każde drzwi,każda warstwa dodaje swoją wagę,o tym też trzeba pamiętać,i mieć na uwadze. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
arturdj Posted September 27, 2017 Share Posted September 27, 2017 Teraz jeszcze dobre audio i sala koncertowa jak ta la la Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
drds Posted September 27, 2017 Author Share Posted September 27, 2017 Maty użyte do wygłuszenia były różnej grubości w zależności od tego ile miejsca jest do np. tapicerki. Jak dasz za grubo to albo nie da rady przypiąć z powrotem albo się odkształca. Średnio 2-3.6 mm, żeby za dużo nie ważyły. Można dać jeszcze grubiej, ale drastycznie wzrasta waga. O ile nie widać tego na karoserii to na klapie tylnej niestety już tak. Fabryczne amorki nie dają rady i trzeba je lekko wspomóc. z tego względu nie wiem czy jeszcze zrobię podłogę - wprawdzie koszt 1500-1660 to już niewiele w porównaniu z tym co poszło , ale ta waga. Okaże się że ładowność samochodu spadnie do zera. Tu daję adres - oferta z cenami za maty : http://www.essa.com.pl/oferta/index.php?id=338,328&kid=328 i pianki głuszące http://www.essa.com.pl/oferta/index.php?id=338,329&kid=329 Ogólnie da się zrobić tak aby prawie nie było resztek, ale trzeba uważnie docinać ,bo raz przyklejone nie daje łatwo się zdjąć a na pewno nie nadaje się do ponownego użycia. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Afrance Posted September 27, 2017 Share Posted September 27, 2017 Kawał dobrej roboty ale moim zdaniem nigdy nie uda się zrobić z auta klasy sredniej klasy Premium trzeba się z tym pogodzić i przy kupnie wybierać salony premium. Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pawcio Posted September 27, 2017 Share Posted September 27, 2017 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JACKO29 Posted September 27, 2017 Share Posted September 27, 2017 Kawał dobrej roboty ale moim zdaniem nigdy nie uda się zrobić z auta klasy sredniej klasy Premium trzeba się z tym pogodzić i przy kupnie wybierać salony premium. Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka Kasę też trzeba mieć premium,też trzeba o tym pamiętać Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gregson Posted September 28, 2017 Share Posted September 28, 2017 (edited) No kurcze strasznie mi sie to podoba. Az szarpnalbym sie na wyciszenie tylnych nadoli i bagaznika. Malzonka znosi jazde z tylu do 140km/h, powyzej to juz stasznie glosno jest. No przydalo by mi sie takie wygluszenie. Dla zainteresowanych. Z ciekawosci napisalem do jednej z firm zajmujacej sie wygluszaniem (wyciszauto.pl) o cene podobnego wyciszenia. Ja akurat zapytalem o bagaznik i tylne nadkola. Odpowiedz: wyciszenie bagaznika, nadkoli wraz z blotnikami to cena 2500, a uzyli by mat stp black goal o grubosci 2.3mm (nazwy ani parametry mat i tak mi nic nie mowia) Edited September 28, 2017 by gregson Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
drds Posted September 28, 2017 Author Share Posted September 28, 2017 Kawał dobrej roboty ale moim zdaniem nigdy nie uda się zrobić z auta klasy sredniej klasy Premium trzeba się z tym pogodzić i przy kupnie wybierać salony premium. Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka Gdybym chciał auto premium, to bym sobie takie kupił. Wydałem 110 na auto, kilka tys na koła, ubezpieczenie , dodatki i kilka na wyciszenie bo mam taką ochotę. Wybierając QQ miałem pełną świadomość co biorę i jakie są tego następstwa. A bawić się samochodami lubię. Poprzednie auto modernizowałem do czerwca a w styczniu sprzedałem. Myślisz sposobem: jakiego mnie Panie Boże stworzyłeś takiego mnie masz, a ja lubię stale coś zmieniać i mam z tego frajdę. A skoro mnie na to stać, to dlaczego mam tego nie zrobić? Myślisz że auto premium zapewnia że masz cicho i nic nie słychac? jeśli tak to się mylisz. No kurcze strasznie mi sie to podoba. Az szarpnalbym sie na wyciszenie tylnych nadoli i bagaznika. Malzonka znosi jazde z tylu do 140km/h, powyzej to juz stasznie glosno jest. No przydalo by mi sie takie wygluszenie. Dla zainteresowanych. Z ciekawosci napisalem do jednej z firm zajmujacej sie wygluszaniem (wyciszauto.pl) o cene podobnego wyciszenia. Ja akurat zapytalem o bagaznik i tylne nadkola. Odpowiedz: wyciszenie bagaznika, nadkoli wraz z blotnikami to cena 2500, a uzyli by mat stp black goal o grubosci 2.3mm (nazwy ani parametry mat i tak mi nic nie mowia). To jest mniej więcej cena jaką trzeba udźwignąć, przy czym nadkola trzeba zrobić od zewnątrz. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gregson Posted September 28, 2017 Share Posted September 28, 2017 No kurcze strasznie mi sie to podoba. Az szarpnalbym sie na wyciszenie tylnych nadoli i bagaznika. Malzonka znosi jazde z tylu do 140km/h, powyzej to juz stasznie glosno jest. No przydalo by mi sie takie wygluszenie. Dla zainteresowanych. Z ciekawosci napisalem do jednej z firm zajmujacej sie wygluszaniem (wyciszauto.pl) o cene podobnego wyciszenia. Ja akurat zapytalem o bagaznik i tylne nadkola. Odpowiedz: wyciszenie bagaznika, nadkoli wraz z blotnikami to cena 2500, a uzyli by mat stp black goal o grubosci 2.3mm (nazwy ani parametry mat i tak mi nic nie mowia) Czas wykonania: 2-3 dni Szczerze? Gdybym mial to w poblizu to by sie na to szarpnal. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JACKO29 Posted September 28, 2017 Share Posted September 28, 2017 STP,podstawowe maty głuszące w miarę tanie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
juras2017 Posted September 28, 2017 Share Posted September 28, 2017 Znalazlem jakies przykladowe ceny do izolacji akustycznej aut w rejonie Warszawy: Wyciszenie podłogi premium - 1 149 zlWyciszenie maski premium - 349 zlWyciszenie drzwi auta premium - para - 499 zlWyciszenie bagażnika i nadkoli premium - 849 zlWyciszenie dachu - 499 zl Na "fejsie" podaja przykladowe zuzycie materialow: https://www.facebook.com/pg/BitmatPL/services/?ref=page_internal Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gregson Posted September 28, 2017 Share Posted September 28, 2017 W sumie to jaki jest sens wyciszania maski? Bo tak nie za bardzo widzę sens. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JACKO29 Posted September 28, 2017 Share Posted September 28, 2017 Gregson,bardzo duży! Pod maską masz tylko matę a'la filcowa.Pod matą pustka,blacha.Wykleja się kawałkami pianki te wszystkie wgłębienia do wysokości kratownicy ,a później na to mata z warstwą aluminium ( oczywiście pianka ,bo polimer albo bitum spłynie od temperatury) Różnica jest bardzo duża,wiem bo przerabiałem to w Note,a tam 1.4 dawał po uszach. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gregson Posted September 28, 2017 Share Posted September 28, 2017 Gregson,bardzo duży! Pod maską masz tylko matę a'la filcowa.Pod matą pustka,blacha.Wykleja się kawałkami pianki te wszystkie wgłębienia do wysokości kratownicy ,a później na to mata z warstwą aluminium ( oczywiście pianka ,bo polimer albo bitum spłynie od temperatury) Różnica jest bardzo duża,wiem bo przerabiałem to w Note,a tam 1.4 dawał po uszach. Ale to nie jest tak, ze jak wyciszysz to bedzie ciszej dla osoby stojacej na zewnatrz? Gdyby komora silnika od strony kabiny byla wyciszana to pewnie bylaby roznica dla kogos kto siedzi w srodku? No nie wiem. Ja mam dosc glosnego QQ ale akurat mysle, ze dzwiek dobiegajacy z silnika jest najmniejszym problemem. Przynamniej tak mi sie wydaje. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
drds Posted September 28, 2017 Author Share Posted September 28, 2017 Na zewnątrz ciszej za bardzo nie będzie , bo dźwięk jakąś drogą wyjść musi a pod spodem silnika ledwo kawałek plastiku i to dziurawy. Chodzi o to, żeby zmniejszyć rezonans i wytłumić odbicia dźwięku.Z góry tłumi maska(oklejona, z tyłu silnika przegroda czołowa i podszybie więc dźwięk musi wyjść do przodu i dołu poza auto, a jest już stłumiony i częściowo pochłonięty przez maty. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JACKO29 Posted September 28, 2017 Share Posted September 28, 2017 Ale to nie jest tak, ze jak wyciszysz to bedzie ciszej dla osoby stojacej na zewnatrz? Gdyby komora silnika od strony kabiny byla wyciszana to pewnie bylaby roznica dla kogos kto siedzi w srodku? No nie wiem. Ja mam dosc glosnego QQ ale akurat mysle, ze dzwiek dobiegajacy z silnika jest najmniejszym problemem. Przynamniej tak mi sie wydaje. Dużo by Ci się zmieniło po wygłuszeniu maski i rynienki odpływowej w podszybiu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gregson Posted September 28, 2017 Share Posted September 28, 2017 A slyszeliscie moze o wygluszaniu uszczelek? To niby jakas nowosc jest. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TESTER 1956 Posted September 29, 2017 Share Posted September 29, 2017 Dużo by Ci się zmieniło po wygłuszeniu maski i rynienki odpływowej w podszybiu. Kolega ma całkowitą rację, dużo daje solidne wygłuszenie samej maski nawet a rynienka to nic innego jak pudło rezonansowe wzmacniające odgłosy silnika. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.