Farmer Posted September 29, 2017 Share Posted September 29, 2017 WItam. Proszę o poradę co może być przyczyną metalicznego piłowania w skrzyni podczas ruszania gdy sprzęgło puszczone jest do połowy zakresu i zaczyna zasprzęglać. Po całkowitym zasprzęgleniu chrobotanie ustaje, tyrek normalnie jedzie. Biegi ładnie wchodzą w czasie jazdy nic się nie dzieje. Z góry dzięki za sugestie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ferguson Posted September 30, 2017 Share Posted September 30, 2017 (edited) Póki jeszcze się nic nie stało, to ściągaj skrzynie i dokładnie obejrzyj docisk, tarczę i łożysko. Obstawiam łożysko, lub słoneczko na docisku. Edited September 30, 2017 by ferguson Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Farmer Posted September 30, 2017 Author Share Posted September 30, 2017 Póki jeszcze się nic nie stało, to ściągaj skrzynie i dokładnie obejrzyj docisk, tarczę i łożysko. Obstawiam łożysko, lub słoneczko na docisku. Opiszę krótko w jakich okolicznościach się to stało. Auto kupiłem 2 tyg temu. (jako drugie -long) Pojechałem nim nad jezioro zatargałem przyczepę - włączyłem 4x4 z redukotrem. Po powrocie na naped tylnej osi zaczęło piłować przy ruszaniu. Auto kupiłem od leśnika który miał go 11 lat. Wymieniał sprzęgło, skrzynię po regeneracji(tylko nie wiem kiedy) Biegi wchodzą jak w masełko, sprzęgło też. Zastanawiam się czy te zgrzyty nie dobiegają z reduktora. Poprzedni właściciel jeżdził nim do lasu. Robił nim 2000 km rocznie. Podejrzewam że rzadko lub prawie nigdy nie zapinał reduktora. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fikolek2 Posted September 30, 2017 Share Posted September 30, 2017 (edited) A jak tam krzyżaki na wale? Edited September 30, 2017 by fikolek2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Farmer Posted September 30, 2017 Author Share Posted September 30, 2017 A jak tam krzyżaki na wale? Krzyżaki ok, bez luzów. Luz na krzyżakach objawiałby się raczej stukotem. U mnie piłowanie zębów przy ruszaniu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lemmy69 Posted September 30, 2017 Share Posted September 30, 2017 Lakonicznie zapytam: w jaki sposób włączałeś 4L ? Czy podczas włączania i wyłączania auto stało w miejscu? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ferguson Posted September 30, 2017 Share Posted September 30, 2017 . U mnie piłowanie zębów przy ruszaniu. Tak więc reduktor nie jest w pozycji całkowicie odłączonego napędu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Farmer Posted October 2, 2017 Author Share Posted October 2, 2017 Lakonicznie zapytam: w jaki sposób włączałeś 4L ? Czy podczas włączania i wyłączania auto stało w miejscu? Tak, podczas załączania auto stało. Po ruszeniu słychać było że sprzęgiełka (automaty) się zapieły. Po ustawieniu przyczepy, załączyłem napęd na 1 oś i cofnąłem kilka metrów aby sprzęgiełka się rozpieły. Czy to może być możliwe że piłowanie dobiega z reduktora? Skoro wał napędowy z niego wychodzi więc jakieś tryby w nim muszą się obracamćmimo wyłączonego 4L. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lemmy69 Posted October 3, 2017 Share Posted October 3, 2017 Oczywiście że się obracają, zawsze oprócz poz. N 4x2 napęd jest przenoszony jedynie "na wprost" 4H i 4L ... załącza poprzez łańcuch część boczną (wał przedni) oprócz tego w poz. 4L uruchamia się reduktor (przyjmijmy że w stos. 1:2) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Farmer Posted October 3, 2017 Author Share Posted October 3, 2017 Myślę że to w reduktorze dobiegają te odgłosy. Dzwoniłem do poprzedniego właściciela. Nigdy nie zapinał reduktora a raz na 3 lata tylko napęd na 4. Jeśli mi się to stało po załączeniu 4L więc tam musi być przyczyna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zolwik_Tuptus Posted October 4, 2017 Share Posted October 4, 2017 Zatem sprawdź czy w reduktorze jest olej (i jak się miewa) to samo ze skrzynią. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Farmer Posted October 4, 2017 Author Share Posted October 4, 2017 Oleje sprawdzone. Czyściusienkie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ferguson Posted October 5, 2017 Share Posted October 5, 2017 Odepnij dźwignię przy reduktorze i przestaw ręcznie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Farmer Posted October 12, 2017 Author Share Posted October 12, 2017 Piłowanie jak było tak jest. Wali po zębach na 2x4 4x4 4x4L. Ciężko mi określić skąd dochodzi ten dzwięk. Sprzęgeło, skrzynia, reduktor. Nawinie będzie myślenie ze wymiana oleju coś pomorze? Zmianą oleju nie naprawi się usterki, przynajmniej takiej jak u mnie. Nikt nie miał takiego przypadku? Narazie odpada zwalanie skrzyni - nie mam zaplecza a nikomu nie dam bo nie ufam mechanikom. Lekka załamka. ;-( Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
łysy Posted October 12, 2017 Share Posted October 12, 2017 A olej sprawdzałeś przez korek wlewowy czy spuściłeś .stwiałbym na coś ze sprzęgłem bo piszesz że występuje tylko przy ruszaniu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Badger1s Posted October 12, 2017 Share Posted October 12, 2017 A przy maksymalnie wciśniętym pedale też chrobocze? Jak wygląda zmiana biegów podczas jazdy? Gładko, czy też są te dźwięki? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fikolek2 Posted October 13, 2017 Share Posted October 13, 2017 Może być też że tarcza jest lekko przypieczona po targaniu przyczepy i teraz wyje w specyficzny sposób przy ruszaniu. Jak możesz nagraj filmik i wrzuć gdzieś posłuchamy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Farmer Posted October 13, 2017 Author Share Posted October 13, 2017 link do filmiku https://drive.google.com/open?id=0B8MWSvQ7nkTXUU9OUkJEaDlCY00 Na początku filmiku słychac zgrzyty. Pozniej gdy probowałem ruszac juz ich nie było. nie ma reguły kiedy wystepuje. Biegi w czasie jazdy wchodzą jak w masełko. Sprzęgło też chodzi płynnie i leciuktko. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fikolek2 Posted October 13, 2017 Share Posted October 13, 2017 To jednak nie tarcza. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ferguson Posted October 14, 2017 Share Posted October 14, 2017 (edited) Ja bym jeszcze zdjął przedni wał. Jeżeli będzie dalej ten objaw, to zdejmowałbym skrzynię. Edited October 14, 2017 by ferguson Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Farmer Posted October 14, 2017 Author Share Posted October 14, 2017 Dzięki wszystkim za zaangażowanie w temat. W przyszłym tygodniu odkręcę przedni wał i dam znać. Ja bym jeszcze zdjął przedni wał. Jeżeli będzie dalej ten objaw, to zdejmowałbym skrzynię. Ferguson, sugerujesz że to przedni most hałasuje? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ferguson Posted October 14, 2017 Share Posted October 14, 2017 (edited) Nie. Pisałeś, że problem powstał po zapięciu obu napędów, więc albo coś w reduktorze, albo w skrzyni się dzieje. Po zdjęciu przedniego wału reduktor nie będzie blokowany i gdy nie będzie tych zgrzytów, obstawiłbym reduktor, a jak problem pozostanie, to skrzynia biegów. Edited October 14, 2017 by ferguson Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
łysy Posted October 14, 2017 Share Posted October 14, 2017 Ale poco ściągać przedni wał jak kolega na filmie nawet nie ruszył tylko wcisnoł sprzęgło i uzyskach hwilowy metaliczny dźwięk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ferguson Posted October 14, 2017 Share Posted October 14, 2017 Ano po to, aby nie było blokowania na przednim moście, nawet podczas popuszczania sprzęgła. Ja zauważyłem, że dźwięk występuje podczas popuszczania sprzęgła, a nie podczas wciśnięcia. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Farmer Posted October 14, 2017 Author Share Posted October 14, 2017 Dzwięk dochodzi podczas puszczania sprzęgła - jak zaczyna łapać i auto zaczyna jechać. Jak zasprzęgli do końca zgrzyt ustępuje. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.